Holdings
TIP
Re: Holdings
Iemand al de resultaten van WENDEL al bestudeerd? Bij koersopening nog een mooi pakket mee gegraaid.
Prosus is echt een rollercoaster aandeel, waarvoor ik iets te vroeg ben terug ingestapt.
NAV is met 18,9% gestegen afgelopen 6 maanden met een belangrijke discount vandaag van 40%.
Hun belangrijkste participatie Bureau Veritas is eveneens gestegen met 18% over dezelfde periode.
De activiteiten van al hun participaties zijn allemaal netjes gestegen behalve Constantia Flexibles waarvan ze 60% aanhouden.
Bureau Veritas : omzet +10% in eerste 6 maand
Cromology omzet: +28% in eerste 6 maand
Stahl: omzet +32% in eerste 6 maand
Crisis Prevention Institute: omzet +54% in eerste 6 maand
Cromology participatie wordt verkocht.
Het niet beursgenoteerde deel is 23% gestegen. Maar vermoed dat hier nog wat rek op zit.
Verder geen nieuws ivm beursgang IHS.
Gewoon vasthouden ….
Hun belangrijkste participatie Bureau Veritas is eveneens gestegen met 18% over dezelfde periode.
De activiteiten van al hun participaties zijn allemaal netjes gestegen behalve Constantia Flexibles waarvan ze 60% aanhouden.
Het niet beursgenoteerde deel is 23% gestegen. Maar vermoed dat hier nog wat rek op zit.
Gewoon vasthouden ….
laeka schreef: ↑29 juli 2021, 08:27Carnaygee schreef: ↑27 juli 2021, 10:18
Ik zit zelf ook via brederode( gelukkig zeer beperkt daar)in deze twee chinese aandelen-Pro en Ali- dus vandaar dat ik het zijdelings volg...Zelf koop ik ze niet, al dalen ze nog 50%.Verder ben ik het eens met Jozefien.Niets op tegen dat m'n hier z'n winsten komt melden maar wees dan fair en doe hetzelfde met je (mega)verliezen wat sommigen wel eens vergeten te doen.
Maak de rekening toch niet van een ander! Een poosje geleden was ik volledig uitgestapt met een laatste pakkket in Prosus aan 109 euro na een zoveelste rit. Borderel staat trouwens gepost op het forum. De enige fout die ik heb gemaakt is door te vroeg terug in te stappen omdat ik dacht dat de trein terug vertrokken was.
Prosus maakt na de recente aankopen van dinsdag ongeveer 7% uit van mijn portefeuille.
Waar was u trouwens gisteren toen de koers herstelde?
Sorry.Maar je liet nochtans uitschijnen dat je veel zwaarder in Prosus zit dan die schamele 7% waar je pas nu achteraf komt mee aanzetten.Was ik wel wat anders gewend van jou. Ik zie alleen maar wat je hier ZELF neerschrijft sinds die verkoop aan 109€ nl.: vanaf 12 maart heb je maar liefst 10(10!!!!) aankopen gemeld van prosus aandelen ,waarbij volgens uw eigen woorden regelmatig' het valies werd gevuld', 'grote porties' en' meerdere paketten' werden aangekocht'.Op 18 mei heb je het zelfs over 'dagelijkse portie bijgekocht'.Het gros tussen 85 en 95€.Op geen enkel moment meld je een verkoop(kon ook niet zonder te verliezen). Je voorlaatste pakket heb je dan weer onmiddelijk verkocht met een paar centen winst .Blijkbaar moeten we al die superlatieven van jou niet al te ernstig nemen dus.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
beste,Carnaygee schreef: ↑29 juli 2021, 14:20
Sorry.Maar je liet nochtans uitschijnen dat je veel zwaarder in Prosus zit dan die schamele 7% waar je pas nu achteraf komt mee aanzetten.Was ik wel wat anders gewend van jou. Ik zie alleen maar wat je hier ZELF neerschrijft sinds die verkoop aan 109€ nl.: vanaf 12 maart heb je maar liefst 10(10!!!!) aankopen gemeld van prosus aandelen ,waarbij volgens uw eigen woorden regelmatig' het valies werd gevuld', 'grote porties' en' meerdere paketten' werden aangekocht'.Op 18 mei heb je het zelfs over 'dagelijkse portie bijgekocht'.Het gros tussen 85 en 95€.Op geen enkel moment meld je een verkoop(kon ook niet zonder te verliezen). Je voorlaatste pakket heb je dan weer onmiddelijk verkocht met een paar centen winst .Blijkbaar moeten we al die superlatieven van jou niet al te ernstig nemen dus.
Mijn grootste posities zitten in de BOLLORE holdings zoals al meermaals gemeld. Vorig jaar kwamen er ook zo van die praatjesmakers zoals u nu op Prosus dat Bollore nog zwaar ging zakken met liefst 60% op een koers van 2.63 euro. Gretig als ik was kocht ik ze daarvoor en daarna op.
En kijk nu. Van die praatjesmakers geen spoor meer te bekennen.
We zullen eens zien wat die buy and hold adviezen gaan opleveren van u nu op Sofina en Brederode in de nabije toekomst.
Hopelijk kunnen ze de immense achterstand qua koersprestatie op ODET ( de moederholding van Bollore ) wegwerken op lange termijn.
PS Prosus weer mooi op dreef he!
En zulke kansen zoals vanmorgen niet laten liggen en bijkopen! Bureau Veritas door de 28 euro.Phjo01 schreef: ↑29 juli 2021, 10:10 NAV is met 18,9% gestegen afgelopen 6 maanden met een belangrijke discount vandaag van 40%.
Gewoon vasthouden ….
Ongelooflijk dat zulke holdings zoals WENDEL met kortingen noteren van rond de 40%.
EXOR is er ook zo eentje.
Hoge volumes in Compagnie du Cambodge. Toch zijn er nog altijd grote verkopers die komen opdagen. Bizar.
Zot eigenlijk dat dit nog steeds 40% is. Ik heb ze in ergens in oktober/november aangekocht aan 74 euro omdat het mij toen opviel dat de discount hoger stond dan gemiddeld.
Het lijkt ergens structureel te zijn bij holdings met hoge concentratie in slechts een of enkele posities. Vreemd genoeg staan in Zweden nagenoeg alle holdings op een premie, daar hebben ze er blijkbaar geen last van. Wellicht dat men tracht Frankrijk te mijden...
We weten ondertussen hoeveel een 'mooi pakket' in Laeka's woordenschat betekent gezien hij na 25 aankopen 'mooie paketten' Prosus nog maar aan 7% van z'n port zit.......
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Man man de jaloezie moet enorm zijn bij u. Eerst waren het 10 pakketten nu al 25. Verder ga ik niet meer op uw zever antwoorden want dat is puur tijdverlies. Doei!
Het zijn uw eigen woorden het staat er allemaal .Je kan je eigen schrijfsels zelf checken.Je hebt het zelf gepost dat je dagelijks porties Prosus hebt aangekocht enz...draag de gevolgen van wat je post,als je daar niet tegen kunt post dan niets...bovendien nog lange tenen ook ..de waarheid kwetst blijkbaar.
En hoe meer men naar het zuiden van Europa reist en neem er gerust nog Frankrijk bij hoe hoger de kortingen. De kortingen lopen op tot 40% en meer.michael25 schreef: ↑29 juli 2021, 19:26Het lijkt ergens structureel te zijn bij holdings met hoge concentratie in slechts een of enkele posities. Vreemd genoeg staan in Zweden nagenoeg alle holdings op een premie, daar hebben ze er blijkbaar geen last van. Wellicht dat men tracht Frankrijk te mijden...
Kijk maar eens naar oa. Exor, Wendel, Sonae, Corporacion financiera Alba, Velcan holdings (deze is nu wel in Luxemburg te koop maar is een frans bedrijf). Ongetwijfeld zijn er nog voorbeelden te vinden maar dit zijn enkele holdings die in mijn portefeuille zitten.
lap nog ene vergeten ook Peugeot Invest in bezit.laeka schreef: ↑30 juli 2021, 08:21En hoe meer men naar het zuiden van Europa reist en neem er gerust nog Frankrijk bij hoe hoger de kortingen. De kortingen lopen op tot 40% en meer.michael25 schreef: ↑29 juli 2021, 19:26
Het lijkt ergens structureel te zijn bij holdings met hoge concentratie in slechts een of enkele posities. Vreemd genoeg staan in Zweden nagenoeg alle holdings op een premie, daar hebben ze er blijkbaar geen last van. Wellicht dat men tracht Frankrijk te mijden...
Kijk maar eens naar oa. Exor, Wendel, Sonae, Corporacion financiera Alba, Velcan holdings (deze is nu wel in Luxemburg te koop maar is een frans bedrijf). Ongetwijfeld zijn er nog voorbeelden te vinden maar dit zijn enkele holdings die in mijn portefeuille zitten.