Ervaringen met Degiro
TIP
Re: Ervaringen met Degiro
Die debetrente is 4%woodpeckerbird schreef: ↑31 juli 2021, 12:07 Als je aandelen op marge koopt, dus als er geen budget klaarstaat, en pas nadien aanvult, heb je uiteraard debetrente. Mijn indruk is dat de debetrente goedkoper is dan de Flatex-negatieve rente op te veel geld.
Da's idd goedkoper als je snel aanvult want die 4% wordt dan maar 1 of enkele dagen aangerekend, de 0.5% negatieve rente op "te veel geld" de hele tijd
Je kan ook geld voor een ganse kalendermaand reserveren (alloceren noemen ze dat), dat kost 1.25%; dus 0.1%/maand
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de bevestiging. Maar de 0,5% 'de hele tijd' is toch ook maar zolang er meer staat dan 2500 euro? Als dat er maar een dag staat, dan zou in theorie de kost lager moeten zijn. In de praktijk merk ik inderdaad een hogere kost als ik geld laat staan boven 2500 euro, ook al is het maar een dag. Nu toevallig vrijdagavond te veel, dus wellicht heel weekend aangerekend?
Dat geld alloceren-systeem kende ik nog niet. Kun je dat even meer in detail uitleggen? Moet je dan al weten hoeveel transacties je ongeveer die maand gaat doen?
Dat geld alloceren-systeem kende ik nog niet. Kun je dat even meer in detail uitleggen? Moet je dan al weten hoeveel transacties je ongeveer die maand gaat doen?
Negatieve rente op cash >2500€:
Ik vergelijk eerder met cash constant ter beschikbaar houden, dan loopt die 0.5% de hele tijd natuurlijk, en is die 4% goedkoper als je maar af en toe handelt
Voor uw geval waarbij je geld >2500€ overschrijft en dan gebruikt:
wel reken zelf eens uit hé
1.000€ aan 0.5% geeft 5€ negatieve intrest, jaarlijks; dat geeft dus
+/- 1.4 eurocent per dag per 1.000€ boven die 2500€
Voor duur moet je naar valutadag kijken
Voor enkele transacties kan je dat wel vrij gemakkelijk narekenen
Je moet toegekende compensatie verrekenen met de aangerekende debetrente maar dat weet je wel.
Je ziet wel enkel totale compensatie en niet de veranderingen, dus moet je oude stand zelf eens opschrijven (of uw compensatie op nul zetten door u uit te laten betalen)
Ik vergelijk eerder met cash constant ter beschikbaar houden, dan loopt die 0.5% de hele tijd natuurlijk, en is die 4% goedkoper als je maar af en toe handelt
Voor uw geval waarbij je geld >2500€ overschrijft en dan gebruikt:
wel reken zelf eens uit hé
1.000€ aan 0.5% geeft 5€ negatieve intrest, jaarlijks; dat geeft dus
+/- 1.4 eurocent per dag per 1.000€ boven die 2500€
Voor duur moet je naar valutadag kijken
Voor enkele transacties kan je dat wel vrij gemakkelijk narekenen
Je moet toegekende compensatie verrekenen met de aangerekende debetrente maar dat weet je wel.
Je ziet wel enkel totale compensatie en niet de veranderingen, dus moet je oude stand zelf eens opschrijven (of uw compensatie op nul zetten door u uit te laten betalen)
Geld alloceren:
https://www.degiro.nl/leren-beleggen/be ... debet-geld -> Hoe kan ik op voorhand geld alloceren?
Ik vermeldde het maar voor de volledigheid.
Eigenlijk alleen geschikt voor wie langdurig/structureel onder nul staat, want je kan maar voor de volgende kalendermaand alloceren.
Structureel geld lenen om te beleggen is zeker geen aanrader, je kan bv. altijd op een margin call lopen waarbij je toch met cash op de proppen moet komen, en dit met een heel strakke deadline.
Die margin calls komen er uiteraard niet bij rustig beursweer...
https://www.degiro.nl/leren-beleggen/be ... debet-geld -> Hoe kan ik op voorhand geld alloceren?
Ik vermeldde het maar voor de volledigheid.
Eigenlijk alleen geschikt voor wie langdurig/structureel onder nul staat, want je kan maar voor de volgende kalendermaand alloceren.
Structureel geld lenen om te beleggen is zeker geen aanrader, je kan bv. altijd op een margin call lopen waarbij je toch met cash op de proppen moet komen, en dit met een heel strakke deadline.
Die margin calls komen er uiteraard niet bij rustig beursweer...
Onderwerp: Nu beschikbaar: uitgebreide handelsuren!
Beste belegger,
Onze visie is om de toegang tot de kapitaalmarkten te democratiseren. Zo kunt u uw financiële toekomst zelf vormgeven. Daarom zijn wij altijd op zoek naar manieren om ons platform en ons product- en dienstenaanbod te verbeteren.
Uitgebreide handelsuren
Wij laten u graag weten dat wij onze handelstijden hebben uitgebreid. De nieuw toegevoegde Tradegate Exchange (GAT) geeft u de mogelijkheid om te handelen tussen 8:00 en 22:00 uur. Deze uitbreiding geeft u de mogelijkheid om ook buiten reguliere kantoortijden te beleggen op de kapitaalmarkten. Met meer dan 10.000 effecten uit de hele wereld biedt Tradegate een breed scala aan producten, waaronder Nederlandse, andere Europese én Amerikaanse aandelen. Voor transacties op Tradegate rekenen wij een vast tarief van €3,90 per transactie.
Geheel uw eigen keuze
Transparantie schept vertrouwen - wij zullen altijd ons uiterste best doen om u niet alleen de beste producten en prijzen te bieden, maar ook de mogelijkheid om te kiezen. Met de introductie van Tradegate heeft u een extra beurs om uit te kiezen, maar het orderproces verandert niet. U bepaalt actief bij welke beurs u uw orders plaatst. Wij beïnvloeden dit op geen enkele manier en nemen die beslissing niet voor u. Houd er rekening mee dat als u een product op Tradegate koopt en u vervolgens dit product weer wilt verkopen, dit enkel via Tradegate kan.
Over Tradegate
Tradegate is een volledig gereguleerde beurs die voor 60% eigendom is van Deutsche Börse AG, één van Europa's grootste beurzen. Uiteraard voldoen alle overeenkomsten, structuren en processen aan de geldende Nederlandse en Europese wetgeving.
Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze servicedesk.
Met vriendelijke groet,
DEGIRO
Beste belegger,
Onze visie is om de toegang tot de kapitaalmarkten te democratiseren. Zo kunt u uw financiële toekomst zelf vormgeven. Daarom zijn wij altijd op zoek naar manieren om ons platform en ons product- en dienstenaanbod te verbeteren.
Uitgebreide handelsuren
Wij laten u graag weten dat wij onze handelstijden hebben uitgebreid. De nieuw toegevoegde Tradegate Exchange (GAT) geeft u de mogelijkheid om te handelen tussen 8:00 en 22:00 uur. Deze uitbreiding geeft u de mogelijkheid om ook buiten reguliere kantoortijden te beleggen op de kapitaalmarkten. Met meer dan 10.000 effecten uit de hele wereld biedt Tradegate een breed scala aan producten, waaronder Nederlandse, andere Europese én Amerikaanse aandelen. Voor transacties op Tradegate rekenen wij een vast tarief van €3,90 per transactie.
Geheel uw eigen keuze
Transparantie schept vertrouwen - wij zullen altijd ons uiterste best doen om u niet alleen de beste producten en prijzen te bieden, maar ook de mogelijkheid om te kiezen. Met de introductie van Tradegate heeft u een extra beurs om uit te kiezen, maar het orderproces verandert niet. U bepaalt actief bij welke beurs u uw orders plaatst. Wij beïnvloeden dit op geen enkele manier en nemen die beslissing niet voor u. Houd er rekening mee dat als u een product op Tradegate koopt en u vervolgens dit product weer wilt verkopen, dit enkel via Tradegate kan.
Over Tradegate
Tradegate is een volledig gereguleerde beurs die voor 60% eigendom is van Deutsche Börse AG, één van Europa's grootste beurzen. Uiteraard voldoen alle overeenkomsten, structuren en processen aan de geldende Nederlandse en Europese wetgeving.
Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze servicedesk.
Met vriendelijke groet,
DEGIRO
Ik vraag me dan af, de stukken worden dus niet in hetzelfde depot geplaatst als mijn "gewone" aandelen bij Degiro. Hou ik dan wel daadwerkelijk de aandelen aan of heb ik een soort certificaat waarbij Tradegate zich garant stelt om mij de stukken te leveren?
In dat geval is het risico wel stukken hoger dan via de gewone beurs.
Ik heb het eens snel bekeken
Als je bv. Tesla opzoekt, zie je naast hoofdaandeel op NDQ
ook noteringen op XETra en FRAnkfurt
en nu dus ook op die Tradegate (GAT)
Nu is het zo dat als je een aandeel koopt in frankfurt je dat niet zo maar even kunt verkopen op nasdaq,
Dus is het wel normaal dat dit ook voor die tradegate-beurs telt
Al kan je doorgaans wel aandelen verhuizen van beurs via een administratieve procedure (kosten te betalen)
Het blijft wel gaan over dezelfde aandelen (zelfde ISIN), geen certificaat of zo
In België heb je ook aandelen met 2 noteringen: bv. Euronav: euronext en NSY
Soit
Ik ben niet direct van plan te handelen via tradegate, ik blijf liefst waar de liquiditeit zit=hoofdbeurs.
Zolang ze mij niet ongevraagd in die richting duwen door default instellingen geen probleem mee.
En dat lijkt het geval.
Als je bv. Tesla opzoekt, zie je naast hoofdaandeel op NDQ
ook noteringen op XETra en FRAnkfurt
en nu dus ook op die Tradegate (GAT)
Nu is het zo dat als je een aandeel koopt in frankfurt je dat niet zo maar even kunt verkopen op nasdaq,
Dus is het wel normaal dat dit ook voor die tradegate-beurs telt
Al kan je doorgaans wel aandelen verhuizen van beurs via een administratieve procedure (kosten te betalen)
Het blijft wel gaan over dezelfde aandelen (zelfde ISIN), geen certificaat of zo
In België heb je ook aandelen met 2 noteringen: bv. Euronav: euronext en NSY
Soit
Ik ben niet direct van plan te handelen via tradegate, ik blijf liefst waar de liquiditeit zit=hoofdbeurs.
Zolang ze mij niet ongevraagd in die richting duwen door default instellingen geen probleem mee.
En dat lijkt het geval.
Dit euvel is ondertussen opgelost, ik heb recent terug een kooporder kunnen uitvoeren.lop schreef: ↑6 mei 2021, 15:09Ook al van mijn oren gemaakt hiervoor .Nipo schreef: ↑6 mei 2021, 11:52 Zopas ook een vervelende situatie opgemerkt bij Degiro.
Ik merkte dat ik geen aandelen van Realty Income meer kon kopen. Navraag bij de klantendienst leerde me dat ze US REIT aankopen hebben geblokkeerd omdat de amerikaanse regelgeving te complex is en hen met teveel administratieve verplichtingen opzadelt.
Jammer, want REITs zijn interessante lange termijnbeleggingen.
Elders aankopen dan maar
Ja is al bijna 1 maand opgelost , Maar de koers van realty is niet meer koopwaardig nu . SLG beter optie als je naar reits kijkt noteert nog altijd met een goeie 10 % korting op de fair value
Opgelost voor verscheidene reits of specifiek realty? Ik heb in juni ook negatief antwoord gekregen wanneer ik vroeg naar de mogelijkheid om Impact Healthcare REIT toe te voegen. Zou het waard zijn dit opnieuw te proberen dan?
"Dit product betreft een Real Estate Investment Trust (REIT). Het faciliteren van een breed scala aan producten brengt voor een broker als DEGIRO een groot aantal administratieve verplichtingen met zich mee. Dit geldt voornamelijk in het geval van in de VS gevestigde ondernemingen of ETF’s met een complexere vorm. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan Partnerships of REITs. Momenteel kunnen wij het product (nog) niet toevoegen. Meer informatie over dit onderwerp kunt u via deze link terugvinden."
Denk dat je bijna alles terug kunt aankopen , FRT , NNN , SLG , WPC ,O geven allemaal geen probleemPEJO schreef: ↑27 oktober 2021, 13:24Opgelost voor verscheidene reits of specifiek realty? Ik heb in juni ook negatief antwoord gekregen wanneer ik vroeg naar de mogelijkheid om Impact Healthcare REIT toe te voegen. Zou het waard zijn dit opnieuw te proberen dan?
"Dit product betreft een Real Estate Investment Trust (REIT). Het faciliteren van een breed scala aan producten brengt voor een broker als DEGIRO een groot aantal administratieve verplichtingen met zich mee. Dit geldt voornamelijk in het geval van in de VS gevestigde ondernemingen of ETF’s met een complexere vorm. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan Partnerships of REITs. Momenteel kunnen wij het product (nog) niet toevoegen. Meer informatie over dit onderwerp kunt u via deze link terugvinden."
MAIN en ARCC ook geen probleem
Behalve de koers van de meesten dan
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Vind je WPC koopwaardig in de lagere 70-regionen, lop? Lijkt me een erg interessante speler te zijn. Goed gedifferentieerd, zowel qua types vastgoed als geografisch.
Kent iemand een acc. ETF bij de kernselectie van Degiro met een (groot stuk) Alphabet erin? Ik vind er geen precies.
Zocht ook eentje met dividend aristocrats, acc., maar dat gaat ook niet lukken, vrees ik;-).
Zocht ook eentje met dividend aristocrats, acc., maar dat gaat ook niet lukken, vrees ik;-).
Hoeveel bedoel je net met "een groot stuk?"
Populaire acc. ETFs zitten doorgaans heel verspreid qua posities.
Bij UBUX is Alphabet ongeveer 5,5% bij IWDA zo'n 2,75% denk ik.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Helaas ... Ik heb de vraag nog eens gelanceerd naar hun helpdesk en hetzelfde antwoord gekregen:lop schreef: ↑27 oktober 2021, 15:27Denk dat je bijna alles terug kunt aankopen , FRT , NNN , SLG , WPC ,O geven allemaal geen probleemPEJO schreef: ↑27 oktober 2021, 13:24
Opgelost voor verscheidene reits of specifiek realty? Ik heb in juni ook negatief antwoord gekregen wanneer ik vroeg naar de mogelijkheid om Impact Healthcare REIT toe te voegen. Zou het waard zijn dit opnieuw te proberen dan?
MAIN en ARCC ook geen probleem
Behalve de koers van de meesten dan
Wat betreft het toevoegen van IMPACT HEALTH.
Dit product betreft een Real Estate Investment Trust (REIT). Het faciliteren van een breed scala aan producten brengt voor een broker als DEGIRO een groot aantal administratieve verplichtingen met zich mee. Dit geldt voornamelijk in het geval van in de VS gevestigde ondernemingen of ETF’s met een complexere vorm. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan Partnerships of REITs. Momenteel kunnen wij het product (nog) niet toevoegen. Meer informatie over dit onderwerp kunt u via deze link terugvinden.