Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Compleet van de pot gerukt Wanneer Predah het woord "gijzelen" gebruikt en u reageert daarop met:
Wat kan dat anders zijn dan uw menung van wat Predah bedoelde met gijzelen? Neen in uw redeneerwerekd want dan zou u schrijven mijn mening van wat Predah bedoelde is dat
Ik zei het
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar wens ik verder ook niet over te discussiëren
Waar het mij om gaat is uw reactie:
En waar het mij dan *vooral* om gaat en waarom ik gereageerd heb op uw post, is het stukje aangeduid in bold.bantsee schreef: ↑31 juli 2021, 14:22 Toen er veel te veel Vlamingen in de ziekenhuizen lagen met covid hebben Nederland en Duitsland er opgenomen. Nooit gehoord dat Nederland en Duitsland "gegijzeld" werden door de Vlamingen.
En nu er een zo goed als onbestaande kans is dat Brussel of Wallonie een tekort aan bedden zal hebben spreken de Vlamingen over "gijzelingen". Moeten we denken dat er een angstbeeld is dat een Brusselaar in een Vlaams bed zou liggen wegens tekort in Brussel?
Ik zal dat stuk niet meer gelezen hebben. Van zodra het duidelijk is dat u alweer iets zet dat complete onzin is en niet bedoeling een ernstige discussie te hebben omdat het niet mogelijk is met u een ernstige discussie te hebben omdat u altijd woorden verdraait omkeert ontkent misinterpreteeert stop ik met lezen.EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 11:48 En waar het mij dan *vooral* om gaat en waarom ik gereageerd heb op uw post, is het stukje aangeduid in bold.
Natuurlijk heb je gelijk dat slechte cijfers voor Brussel invloed hebben op gans België. In een federaal land liggen sommige bevoegdheden bij de deelstaten maar andere zitten nog steeds federaal. Als de federale regering een maatregel treft dan geldt deze voor gans België. Bovendien geven experten (zie artikel HLN dat ik gisteren gepost heb) aan dat door een lage vaccinatiegraad in Brussel het aantal besmettingen (maar ook ziekenhuisopnames en doden) daar terug kan stijgen en mogelijk bereidt dit zich dan uit als een olievlek naar de rest van België. Maar dat is maar de mening van Cautry en Molenberghs …Predah schreef: ↑31 juli 2021, 22:52Blijkbaar op gevoelige tenen getrapt en mogen in de kroeg sommige zaken niet bij naam worden genoemd. En nee ik ben niet verkozen als spreekbuis voor heel Vlaanderen.David_DeWa schreef: ↑31 juli 2021, 12:14
Welke regio gijzelt jou dan?
Ik voel me nog altijd door niemand gegijzeld. Laat staan dat heel Vlaanderen dat gevoel met je deelt. Dacht niet dat jij was aangesteld als de woordvoerder voor heel Vlaanderen, noch dat je daartoe verkozen bent? Wanneer ik het op dat vlak verkeerd voor heb mag je dat altijd uitklaren.
Als je nog steeds van alles een communautaire kwestie wenst te maken, dat is een redelijk achterhaalde en vooral doorzichtige strategie.
Ik bedoel enkel: ik heb medelijden met de werknemers en ondernemers uit oa de evenementensector. Als elke regio dezelfde vaccinatiecijfers kan voorleggen als VL kan iedereen terug de volle 100% aan de slag. Tenzij de vaccinaties een zeepbel zijn, maar daar ga ik niet vanuit.
Misschien was het woord “gijzelen” voor sommigen ook te sterk. Anderzijds komen bij sommigen ook de unionistische gevoelens naar boven als je de vergelijking met Brussel durft te maken. Als je bijvoorbeeld de cijfers van Gent zou vergelijken met pakweg Hasselt of Antwerpen dan zou er door diezelfde personen compleet anders gereageerd worden.
Trek het je niet aan, het is een café en daar mag je zeggen wat je wil
En dat stopt dan met de grens met Nederland, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk? Virus stopt dus niet bij communautaire grenzen maar wel bijm-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 13:02 Bovendien geven experten (zie artikel HLN dat ik gisteren gepost heb) aan dat door een lage vaccinatiegraad in Brussel het aantal besmettingen (maar ook ziekenhuisopnames en doden) daar terug kan stijgen en mogelijk bereidt dit zich dan uit als een olievlek naar de rest van België. Maar dat is maar de mening van Cautry en Molenberghs …
Landsgrenzen? Slim virus. Snapt federale staat zeer goed. Dat was ironie.
En wat als er water ligt? Stopt virus naar UK? Dat was ook ironie
Dat is wat viroligen volgens u dus beweren "spreiden naar de rest van Belgie". Viroligen zijn slimmer dan dat. Weten dat virus geen grenzen kent. Grenzen zijn lijntjes op papier. Misschien een bordje: welkom in Nederland.
Niet lang geleden sprak iedereen (U misschien niet) schande en lachte men VL uit en er werden statistieken gepubliceerd en grafieken en cijfers en commentaren en denigrerende opmerkingen omdat hele wereld sneller vaccineerde dan VL. Maar u heeft gelijk. Rest van wereld is stilgevallen. Botsen op grens van antivaxxers, extreem orthodoxen, complotaanhangers, extreem rechtse conservatieven. VL doet voort en ziet niet om. Dit is geen ironie: Israël en USA ooit koplopers zijn compleet stilgevallen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.demorgen.be/nieuws/coronavi ... ~ba2250a2/m-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 13:02 Misschien was het woord “gijzelen” voor sommigen ook te sterk. Anderzijds komen bij sommigen ook de unionistische gevoelens naar boven als je de vergelijking met Brussel durft te maken. Als je bijvoorbeeld de cijfers van Gent zou vergelijken met pakweg Hasselt of Antwerpen dan zou er door diezelfde personen compleet anders gereageerd worden.
Er zijn precies veel Walen en Brusselaars op verlof gegaan aan de kust ...
Edit: (vermits voor sommigen niet duidelijk) het betreft "wekelijks verschil"... bewust zo gekozen om deze "grap" te kunnen maken... voor context van de screenshot, zie link naar artikel
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 1 augustus 2021, 18:42, 7 keer totaal gewijzigd.
Dat komt ervan als men statistieken geeft aan iemand die niet in staat is ze correct te interpreteren. U begrijpt niet maar u heeft daar een excuus voor u leest altijd alles diagonaal dat relatieve stijging niet hetzelfde is als absolute stijging. Streek gaat van 100 besmettingen +1% en andere gaat van 10 besmettingen naar +2% u ziet alleen die +2% en donkerrood. Dat is west Vlaanderen met 2% dus rood.EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 13:53https://www.demorgen.be/nieuws/coronavi ... ~ba2250a2/m-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 13:02 Misschien was het woord “gijzelen” voor sommigen ook te sterk. Anderzijds komen bij sommigen ook de unionistische gevoelens naar boven als je de vergelijking met Brussel durft te maken. Als je bijvoorbeeld de cijfers van Gent zou vergelijken met pakweg Hasselt of Antwerpen dan zou er door diezelfde personen compleet anders gereageerd worden.
Het is dan ook niet voor niks: la côte WallonneEarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 13:53https://www.demorgen.be/nieuws/coronavi ... ~ba2250a2/m-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 13:02 Misschien was het woord “gijzelen” voor sommigen ook te sterk. Anderzijds komen bij sommigen ook de unionistische gevoelens naar boven als je de vergelijking met Brussel durft te maken. Als je bijvoorbeeld de cijfers van Gent zou vergelijken met pakweg Hasselt of Antwerpen dan zou er door diezelfde personen compleet anders gereageerd worden.
Vlaamse politici hebben niet lang geleden de naam "Belgische kust" proberen te vervangen door "Vlaamse kust". Zoveelste illusie door Vlaamse politici? Of worden ze ook weer gegijzeld door Brussel? Of de realiteitm-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 14:05Het is dan ook niet voor niks: la côte WallonneEarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 13:53
https://www.demorgen.be/nieuws/coronavi ... ~ba2250a2/
Volledige vaccinatie in VL zal niet verder geraken dan % 1e spuitje nu. Vlaamse Belang en Groen kiezers zijn minst geneigd zich te laten vaccineren. Groen speelt niet mee in VL. Dus enkel Vlaals Belang telt. Willen zich niet laten vaccineren. Gijzelen dus VL. Dit is ironie. Goed dat er veel VB stemmers zijn. Nadeel willen zich niet vaccineren. Gijzelen ons dus tot eeuwigheid met mondmaskers geen sportpaleis geen pukkelpop geen Werchter. Cruyff zei elk voordeel heb zijn nadeel
Ik denk dat de croo letterlijk heeft gezegd dat verdere versoepelingen afhangen van de vaccinatiegraad. Aangezien andere regio's achter staan, kan men niet alle maatregelen stopzetten.
De croo heeft niets te piepen over VL bevoegdheden . Ook in verleden heeft VL de strengere maatregelen van Brussel en Wallonie niet gevolgd toen de 1e en 2e en 3e golf begon. Belgie is een federale staat en al langer dan vandaag.
In een federale staat heb je, naast regionale overheden, ook een federale overheid. Naast de Vlaamse maatregelen (op vlak van onderwijs, cultuur, sport …) gelden dus ook federale maatregelen, die van toepassing zijn op o.a. mobiliteit, werk en andere federale bevoegdheden.
De Croo heeft dan misschien niets te piepen over Vlaamse bevoegdheden, hij heeft alles te zeggen over de federale bevoegdheden …
90% van de volwassen in Vlaanderen hebben al een eerste spuit gekregen. Als dat leidt tot een vaccinatiegraad (volledige vaccinatie) van 90% lijkt me dat meer dan voldoende om verdere versoepelingen mogelijk te maken. 90% is zelfs heel goed tot uitstekend in vergelijking met andere regio's (zie Wallonië of Brussel ) en landen (zie Israël, UK en USA).bantsee schreef: ↑1 augustus 2021, 14:29Volledige vaccinatie in VL zal niet verder geraken dan % 1e spuitje nu. Vlaamse Belang en Groen kiezers zijn minst geneigd zich te laten vaccineren. Groen speelt niet mee in VL. Dus enkel Vlaals Belang telt. Willen zich niet laten vaccineren. Gijzelen dus VL. Dit is ironie. Goed dat er veel VB stemmers zijn. Nadeel willen zich niet vaccineren. Gijzelen ons dus tot eeuwigheid met mondmaskers geen sportpaleis geen pukkelpop geen Werchter. Cruyff zei elk voordeel heb zijn nadeel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.