Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Vanwaar komt uw kennis dat wie -18 is geen covid kan dragen en doorgeven en eraan doodgaan? En dat die 90% beschermd is tegen delta en alle varianten die nog gaan komen? Anderzijds goed dat u iemand bent die zich niet laat gijzelen door een andere regio geen ironie. Ook jammer dat vooral VB stemmers eraan gaan doodgaan want willen zich niet inenten. VL was nu op weg naar onafhankelijkheid. En anderen willen ons aan de Hollanders verpatsen
Haha. Mobiliteit en werk zijn regionale bevoegdheden.m-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 16:10 In een federale staat heb je, naast regionale overheden, ook een federale overheid. Naast de Vlaamse maatregelen (op vlak van onderwijs, cultuur, sport …) gelden dus ook federale maatregelen, die van toepassing zijn op o.a. mobiliteit, werk en andere federale bevoegdheden.
Waarom je steeds weer politiek wil vermengen met deze pandemie snap ik niet …bantsee schreef: ↑1 augustus 2021, 17:03Vanwaar komt uw kennis dat wie -18 is geen covid kan dragen en doorgeven en eraan doodgaan? En dat die 90% beschermd is tegen delta en alle varianten die nog gaan komen? Anderzijds goed dat u iemand bent die zich niet laat gijzelen door een andere regio geen ironie. Ook jammer dat vooral VB stemmers eraan gaan doodgaan want willen zich niet inenten. VL was nu op weg naar onafhankelijkheid. En anderen willen ons aan de Hollanders verpatsen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Momenteel heeft Vlaanderen volgende vaccinatiegraad:
1 vaccin : 90 %
Volledig gevaccineerd: 75%.
Dus sowieso tegen eind augustus zitten we aan 90% in Vlaanderen.
Als dàt geen reden is om nog verder te versoepelen...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Is altijd een politieke kwestie geweest. Altijd Vlaanderen tegen Brussel en Wallonie. 2 laatsten steeds strengere regels, VL steeds pleiten voor minder strenge regels en ze ook beslissen 1e 2e en 3e golf. VL ook altijd tegen federale regering behalve FVDB. VL altijd sneller om versoepelingen te bepleiten. VL altijd de nadruk gelegd op bedrijven en onderwijs in tegenstelling tot Brussel en Wallonie. Ik zeg niet wie gelijk had maar verschillen zijn frappant. Vaccinatie wordt altijd bekeken regio. VL snel, 3 andere minder snel. U zegt zelf dat VL 90% vaccinatie heeft bij volwassenen en dan kan versoepelen. Waarom geen 100%? Omdat vooral groene stemmers en VB stemmers zich minder laten vaccineren. Republukeinen willen zich ook veel minder laten vaccineren dan democraten in US.
En dan een ander hier die zei dat VL door een andere regio gegijzeld wordt omdat VL veel verder staat. Politiek? Van begin tot einde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je pleit dus eigenlijk voor de "splitsing" of minstens "verdere (con)federalisatie" van België ?bantsee schreef: ↑1 augustus 2021, 20:13 Is altijd een politieke kwestie geweest. Altijd Vlaanderen tegen Brussel en Wallonie. 2 laatsten steeds strengere regels, VL steeds pleiten voor minder strenge regels en ze ook beslissen 1e 2e en 3e golf. VL ook altijd tegen federale regering behalve FVDB. VL altijd sneller om versoepelingen te bepleiten. VL altijd de nadruk gelegd op bedrijven en onderwijs in tegenstelling tot Brussel en Wallonie. Ik zeg niet wie gelijk had maar verschillen zijn frappant. Vaccinatie wordt altijd bekeken regio. VL snel, 3 andere minder snel.
Of zie ik het verkeerd ?
Edit: oh ja, van u mag ik geen vragen stellen, dus alvast sorry daarvoor
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 1 augustus 2021, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hahahaha, tijd voor een wake up call! Het zijn ook (en misschien wel vooral) FEDERALE bevoegdheden. Er is een federaal minister bevoegd (Gilkinet voor Mobiliteit en Dermagne voor Werk) en er zijn federale ministeries opgericht voor de uitvoering van het federale beleid terzake, no. de FOD Mobiliteit en de FOD Werkgelegenheid.bantsee schreef: ↑1 augustus 2021, 17:05Haha. Mobiliteit en werk zijn regionale bevoegdheden.m-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 16:10 In een federale staat heb je, naast regionale overheden, ook een federale overheid. Naast de Vlaamse maatregelen (op vlak van onderwijs, cultuur, sport …) gelden dus ook federale maatregelen, die van toepassing zijn op o.a. mobiliteit, werk en andere federale bevoegdheden.
Hoogstens zijn sommige aspecten geregionaliseerd (bv. VDAB voor arbeidsbemiddeling) maar Werk blijft hoofdzakelijk een federale bevoegdheid (RVA is federaal, werkgelegenheid en arbeidsvoorwaarden zijn federaal, …). Hetzelfde geldt voor Mobiliteit, de ganse verkeerswetgeving is federaal. Ook luchtvaart, scheepvaart en spoorvervoer (zit bij de NMBS en dochters) zijn federaal.
Ik vrees dat je de complexe structuren van een federaal land niet kent (of de werking ervan). Ook verwarrend als sommige deelbevoegdheden federaal zijn en andere regionaal. Geen nood, ik denk dat dit voor vele Belgen geldt.
Het weze je vergeven …
Ter info, de samenstelling van de FEDERALE regering (enkel ministers, geen staatssecretarissen) met hun FEDERALE bevoegdheden:
Ambtsbekleder Functie en bevoegdheid Partij
Alexander De Croo Premier Open Vld
Pierre-Yves Dermagne Vicepremier Economie en Werk PS
Sophie Wilmès Vicepremier Buitenlandse Zaken, Europese Zaken, Buitenlandse Handel en de Federale Culturele Instellingen MR
Georges Gilkinet Vicepremier Mobiliteit Ecolo
Vincent Van Peteghem Vicepremier Financiën, belast met de Coördinatie van de fraudebestrijding CD&V
Frank Vandenbroucke Vicepremier Sociale Zaken en Volksgezondheid Vooruit
Petra De Sutter Vicepremier Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven, Telecommunicatie en Post Groen
Vincent Van Quickenborne Vicepremier Justitie en Noordzee Open Vld
Annelies Verlinden Binnenlandse Zaken, Institutionele Hervormingen en Democratische Vernieuwing CD&V
Ludivine Dedonder Defensie PS
Tinne Van der Straeten Energie Groen
Zakia Khattabi. Klimaat, Leefmilieu, Duurzame Ontwikkeling en Green Deal Ecolo
David Clarinval. Middenstand, Zelfstandigen, KMO’s, Landbouw, Institutionele Hervormingen en Democratische Vernieuwing MR
Meryame Kitir. Ontwikkelingssamenwerking en Grootstedenbeleid Vooruit
Karine Lalieux Pensioenen en Maatschappelijke Integratie, belast met Personen met een beperking, Armoedebestrijding en Beliris PS
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 1 augustus 2021, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Als 90% van de meerderjarige Vlamingen gevaccineerd is, dan denk ik dat ook vele kiezers van Groen en VB toch gevaccineerd zijn (misschien verhoudingsgewijs minder dan bij andere partijen, maar toch …).bantsee schreef: ↑1 augustus 2021, 20:13Is altijd een politieke kwestie geweest. Altijd Vlaanderen tegen Brussel en Wallonie. 2 laatsten steeds strengere regels, VL steeds pleiten voor minder strenge regels en ze ook beslissen 1e 2e en 3e golf. VL ook altijd tegen federale regering behalve FVDB. VL altijd sneller om versoepelingen te bepleiten. VL altijd de nadruk gelegd op bedrijven en onderwijs in tegenstelling tot Brussel en Wallonie. Ik zeg niet wie gelijk had maar verschillen zijn frappant. Vaccinatie wordt altijd bekeken regio. VL snel, 3 andere minder snel. U zegt zelf dat VL 90% vaccinatie heeft bij volwassenen en dan kan versoepelen. Waarom geen 100%? Omdat vooral groene stemmers en VB stemmers zich minder laten vaccineren. Republukeinen willen zich ook veel minder laten vaccineren dan democraten in US.
En dan een ander hier die zei dat VL door een andere regio gegijzeld wordt omdat VL veel verder staat. Politiek? Van begin tot einde.
En 90% is een zeer goede score: in de USA en Israël stagneren ze op 50 tot 60%. Ik ken maar weinig landen die beter scoren dan 90%. Ter info, Brussel haalt vermoedelijk de 70% niet …
Ik weet het soms ook niet waar hij naartoe wil …EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 20:18Je pleit dus eigenlijk voor de "splitsing" of minstens "verdere (con)federalisatie" van België ?bantsee schreef: ↑1 augustus 2021, 20:13 Is altijd een politieke kwestie geweest. Altijd Vlaanderen tegen Brussel en Wallonie. 2 laatsten steeds strengere regels, VL steeds pleiten voor minder strenge regels en ze ook beslissen 1e 2e en 3e golf. VL ook altijd tegen federale regering behalve FVDB. VL altijd sneller om versoepelingen te bepleiten. VL altijd de nadruk gelegd op bedrijven en onderwijs in tegenstelling tot Brussel en Wallonie. Ik zeg niet wie gelijk had maar verschillen zijn frappant. Vaccinatie wordt altijd bekeken regio. VL snel, 3 andere minder snel.
Of zie ik het verkeerd ?
Edit: oh ja, van u mag ik geen vragen stellen, dus sorry daarvoor
Hijzelf ook niet, vrees ik
Voor sommigen moet het blijkbaar 100% zijn (of waarom geen 200% ).Charlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 20:05 Momenteel heeft Vlaanderen volgende vaccinatiegraad:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ken de exacte cijfers niet, maar wil dit gerust van jou aannemen.Charlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 20:05 Momenteel heeft Vlaanderen volgende vaccinatiegraad:
Ok.
Laat ons daar op hopen... hoe meer hoe beter, maar ik ga er niet op gokken.Charlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 20:05 Dus sowieso tegen eind augustus zitten we aan 90% in Vlaanderen.
Waarom is dát (edit: voor de duidelijkheid: *dat*) een reden om "verder te versoepelen" ?
Wat is er vandaag niet/wel soepel genoeg t.o.v. de situatie ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 1 augustus 2021, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/hOMwB voor de officiële data van ScienscanoEarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 20:58Ik ken de exacte cijfers niet, maar wil dit gerust van jou aannemen.Charlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 20:05 Momenteel heeft Vlaanderen volgende vaccinatiegraad:
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Eerst en vooral: cijfers komen van Sciensano. Gaan over meerderjarige Vlamingen. In Vlaanderen zullen ook een heleboel minderjarigen zich laten vaccineren, trouwens.EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 20:58Ik ken de exacte cijfers niet, maar wil dit gerust van jou aannemen.Charlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 20:05 Momenteel heeft Vlaanderen volgende vaccinatiegraad:
Ok.
Laat ons daar op hopen... hoe meer hoe beter, maar ik ga er niet op gokken.Charlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 20:05 Dus sowieso tegen eind augustus zitten we aan 90% in Vlaanderen.
Waarom is dát (edit: voor de duidelijkheid: *dat*) een reden om "verder te versoepelen" ?
Wat is er vandaag niet/wel soepel genoeg t.o.v. de situatie ?
Twee: wie zijn eerste vaccin genomen heeft, zal hoogstwaarschijnlijk ook zijn tweede vaccin nemen. En aangezien de tussentijd momenteel 3 weken bedraagt, zullen de mensen die wel al een eerste spuit gehad hebben binnen 3 weken hun tweede spuit gehad hebben. Geen kwestie van hopen of gokken, maar van logica.
Drie: ik weet dat dàt niet correct is, maar vond de correcte toets niet op mijn MacBook Air.
Vier: een vaccinatiegraad van 90% bij volwassenen voor een niet verplicht vaccin is ongelooflijk hoog. Voldoende voor groepsimmuniteit. Uniek in de wereld bij mijn weten. Er is ons altijd voorgehouden dat het vaccin het ticket naar de vrijheid is. Dan moet men zich ook aan die belofte houden.
Vijf: wat zou er nog mogen versoepelen: grote massa-events buiten laten doorgaan. Festivals waar vooral jongeren op afkomen laten doorgaan zonder veel bullshit errond. Who cares als er dan een aantal jongeren besmet raken ? Het zorgt voor groepsimmuniteit en alle ouderen zijn al ingeënt. Eigenlijk kan je dezelfde redenering ook doortrekken voor kampen die afgelast worden wegens corona.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ook nietCharlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 21:19 Drie: ik weet dat dàt niet correct is, maar vond de correcte toets niet op mijn MacBook Air.
Voor de rest allemaal terecht ... blijft echter de vraag: wat moet er vandaag wel/niet versoepeld worden