Corona-virus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Van mij hadden ze bv. Pukkelpop ook mogen laten doorgaan met de "originele" voorwaarden inderdaad.Charlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 21:19 Vijf: wat zou er nog mogen versoepelen: grote massa-events buiten laten doorgaan. Festivals waar vooral jongeren op afkomen laten doorgaan zonder veel bullshit errond. Who cares als er dan een aantal jongeren besmet raken ? Het zorgt voor groepsimmuniteit en alle ouderen zijn al ingeënt. Eigenlijk kan je dezelfde redenering ook doortrekken voor kampen die afgelast worden wegens corona.
Of je test nu 2 of 3 dagen "geldig" is, maakt n.m.i. weinig uit.
Een test op zich maakt weinig uit, het risico op besmetting dat iemand neemt is veel belangrijker n.m.i., maar dat kan je niet meten/testen...
Dat heb jij goed gezien. Drie dagen of twee dagen - het juiste antwoord is "24 uur".
De Nederlanders hebben daar hun gat mee gebrand.
Oeps, 100 Utrechtenaars hadden hun besmetting al opgeduikeld, voordat ze bij Festival Verknipt naar binnen gingen.
Natuurlijk waardeer ik het voluntarisme van de Nederlanders. Hop, we gaan er voor !
In tegenstelling tot dat gezemel van FVDB en dokter Erika.
Maar ik zou nu ook niet eerdere stommiteiten kopiëren...
Experten: "Geldigheid CoronaSafeTicket moet niet langer dan 24 uur zijn !"
(Nederlanders proberen het toch. Draait op een ramp uit.)
Belgische politiekers: "De geldigheid van de CoronaSafeTicket zal 48 uur zijn !"
Ah, wel, ja... je kan over alles een Belgisch compromis maken, zeker ?
Natuurlijk heb je ook gelijk, dat de besmetting afhangt van wat je in dat tijdsinterval allemaal uitsteekt. Maar we hebben het hier over jongeren. Festivalgangers. Die anderhalf jaar zijn opgehokt. Dus die blijven die 48 uur niet mooi binnen.
De Nederlanders hebben daar hun gat mee gebrand.
Oeps, 100 Utrechtenaars hadden hun besmetting al opgeduikeld, voordat ze bij Festival Verknipt naar binnen gingen.
Natuurlijk waardeer ik het voluntarisme van de Nederlanders. Hop, we gaan er voor !
In tegenstelling tot dat gezemel van FVDB en dokter Erika.
Maar ik zou nu ook niet eerdere stommiteiten kopiëren...
Experten: "Geldigheid CoronaSafeTicket moet niet langer dan 24 uur zijn !"
(Nederlanders proberen het toch. Draait op een ramp uit.)
Belgische politiekers: "De geldigheid van de CoronaSafeTicket zal 48 uur zijn !"
Ah, wel, ja... je kan over alles een Belgisch compromis maken, zeker ?
Natuurlijk heb je ook gelijk, dat de besmetting afhangt van wat je in dat tijdsinterval allemaal uitsteekt. Maar we hebben het hier over jongeren. Festivalgangers. Die anderhalf jaar zijn opgehokt. Dus die blijven die 48 uur niet mooi binnen.
Tenzij ik het mis heb. Een trouwfeest met 200 aanwezigen waar je binnen mag dansen.EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 21:30Ik ook nietCharlesvdw schreef: ↑1 augustus 2021, 21:19 Drie: ik weet dat dàt niet correct is, maar vond de correcte toets niet op mijn MacBook Air.
Voor de rest allemaal terecht ... blijft echter de vraag: wat moet er vandaag wel/niet versoepeld worden
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat n.m.i. niet over mis/juist.
Waar het om gaat is wat "een trouwfeest met 200 aanwezigen waar je binnen mag dansen" betekent in het totaal van de evolutie van de situatie waarin we ons bevinden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
N.m.i. vooral voor.
Inderdaad. Het is een moeilijke balans...
De vraag was toch wat er versoepeld kon worden als we op 31 8 wellicht 90% vaccinatie hebben bij de VL meerderjarige bevolking? Of gaan we zulke zaken nog een jaar niet laten doorgaan?EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2021, 22:10Het gaat n.m.i. niet over mis/juist.
Waar het om gaat is wat "een trouwfeest met 200 aanwezigen waar je binnen mag dansen" betekent in het totaal van de evolutie van de situatie waarin we ons bevinden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, en het is interessant om jouw mening daarover te weten. Waarvoor dank.
Dat zal afhangen van hoe de situatie zich verder ontwikkelt en wat er voor diegenen die moeten belissen als minder/meer belangrijk beschouwd wordt.
Een "trouwfeest waarop binnen gedansd mag worden" is daarbij voor mij niet het meest belangrijke, maar kan potentiëel wél in belangrijke mate bijdragen aan de verslechtering van de situatie.
Ik antwoord gewoon op uw vraag waarom ik er altijd politiek bijsleur. Ik toon aan dat het altijd een politieke kwestie is geweest. Niet mijn mening gewoon feiten. U ontwijkt dan weer de kwestie diir te beginnen over andere landen waar ze minder cijfers halen. Totaal naast de kwestiem-peeters schreef: ↑1 augustus 2021, 20:38Als 90% van de meerderjarige Vlamingen gevaccineerd is, dan denk ik dat ook vele kiezers van Groen en VB toch gevaccineerd zijn (misschien verhoudingsgewijs minder dan bij andere partijen, maar toch …).bantsee schreef: ↑1 augustus 2021, 20:13
Is altijd een politieke kwestie geweest. Altijd Vlaanderen tegen Brussel en Wallonie. 2 laatsten steeds strengere regels, VL steeds pleiten voor minder strenge regels en ze ook beslissen 1e 2e en 3e golf. VL ook altijd tegen federale regering behalve FVDB. VL altijd sneller om versoepelingen te bepleiten. VL altijd de nadruk gelegd op bedrijven en onderwijs in tegenstelling tot Brussel en Wallonie. Ik zeg niet wie gelijk had maar verschillen zijn frappant. Vaccinatie wordt altijd bekeken regio. VL snel, 3 andere minder snel. U zegt zelf dat VL 90% vaccinatie heeft bij volwassenen en dan kan versoepelen. Waarom geen 100%? Omdat vooral groene stemmers en VB stemmers zich minder laten vaccineren. Republukeinen willen zich ook veel minder laten vaccineren dan democraten in US.
En dan een ander hier die zei dat VL door een andere regio gegijzeld wordt omdat VL veel verder staat. Politiek? Van begin tot einde.
En 90% is een zeer goede score: in de USA en Israël stagneren ze op 50 tot 60%. Ik ken maar weinig landen die beter scoren dan 90%. Ter info, Brussel haalt vermoedelijk de 70% niet …
En uiteindelijk begint u weer over Brussel.
En dan verwijt u mij waarom ik de politiek erbij betrek... u spreekt altijd over Brussel en u verwijt mij dat ik de politiek erbij betrek. Ik begrijp dat; u bent een Vlaams ambtenaar en u kunt daarom niet objectief redeneren, maar u kunt tenminste een poging doen
Altijd maar weer veronderstellingen die u zelf maakt en dan voor waar aanneemt. Ook verbanden die enkel u maakt (tussen Vlaamse ambtenaar zijn en objectief zijn). Gelukkig kan jij wel objectief redeneren. Woehahahaha
Bedankt om te bevestigen dat ik wel gelijk had over de andere onzin die u vertelde
Genoeg gelachen, terug on topic. De beoogde grens inzake vaccinatiegraad schuift op. De politici en experten verschuiven het streefdoel steeds weer. Nu wordt 85 à 90% vooropgesteld om groepsimmuniteit te bereiken.
Zie artikel HLN van 1/8/21
70, 85, of zelfs 90 procent: wie weet nog waar de eindmeet van vaccinatiecampagne ligt? Politici en experts goochelen met cijfers
Meer dan zeventig procent van de volwassen Belgen is sinds vrijdag volledig gevaccineerd en bijna zeventig procent van álle inwoners kreeg al een eerste prik. De eindmeet van de vaccinatiecampagne lijkt daarmee in zicht. Of toch niet? Want er heerst onduidelijkheid over het streefdoel. Politici en wetenschappers goochelen met percentages en niemand lijkt het nog echt te weten. Maar wat zegt de wetenschap?
...
“Het klopt dat we begonnen zijn aan de campagne met zeventig procent als streefdoel, maar ondertussen hebben we dat doel moeten bijstellen”, zegt vaccinoloog Pierre Van Damme (UAntwerpen).
“De meer besmettelijke varianten zijn daarvoor verantwoordelijk. Vandaag horen we bijvoorbeeld vanuit de VS experten die stellen dat de deltavariant even besmettelijk zou zijn als windpokken. Dat verandert alles aanzienlijk en dus moeten we de vaccinatiegraad voor groepsimmuniteit bijstellen. Noem het voortschrijdend inzicht.”
Het moet gezegd: Van Damme en zijn collega’s waarschuwen al sinds februari dat zeventig procent gevaccineerde Belgen niet zou volstaan. Hoeveel het dan wel moet zijn? Daar komt geen eenduidig antwoord op: “Wellicht moeten we naar 85 of zelfs 90 procent.”
70, 85, of zelfs 90 procent: wie weet nog waar de eindmeet van vaccinatiecampagne ligt? Politici en experts goochelen met cijfers
Meer dan zeventig procent van de volwassen Belgen is sinds vrijdag volledig gevaccineerd en bijna zeventig procent van álle inwoners kreeg al een eerste prik. De eindmeet van de vaccinatiecampagne lijkt daarmee in zicht. Of toch niet? Want er heerst onduidelijkheid over het streefdoel. Politici en wetenschappers goochelen met percentages en niemand lijkt het nog echt te weten. Maar wat zegt de wetenschap?
...
“Het klopt dat we begonnen zijn aan de campagne met zeventig procent als streefdoel, maar ondertussen hebben we dat doel moeten bijstellen”, zegt vaccinoloog Pierre Van Damme (UAntwerpen).
“De meer besmettelijke varianten zijn daarvoor verantwoordelijk. Vandaag horen we bijvoorbeeld vanuit de VS experten die stellen dat de deltavariant even besmettelijk zou zijn als windpokken. Dat verandert alles aanzienlijk en dus moeten we de vaccinatiegraad voor groepsimmuniteit bijstellen. Noem het voortschrijdend inzicht.”
Het moet gezegd: Van Damme en zijn collega’s waarschuwen al sinds februari dat zeventig procent gevaccineerde Belgen niet zou volstaan. Hoeveel het dan wel moet zijn? Daar komt geen eenduidig antwoord op: “Wellicht moeten we naar 85 of zelfs 90 procent.”
"Goochelen met cijfers". En u hecht hier belang aan?m-peeters schreef: ↑2 augustus 2021, 16:07 Genoeg gelachen, terug on topic. De beoogde grens inzake vaccinatiegraad schuift op. De politici en experten verschuiven het streefdoel steeds weer. Nu wordt 85 à 90% vooropgesteld om groepsimmuniteit te bereiken.
...
Om communautaire discussies te vermijden: een mooie voorstelling van de vaccinatiegraden per Vlaamse provincie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wel, we gaan daar geraken. Binnen 3 weken is 90% van de meerderjarige Vlamingen dubbel gevaccineerd. Maar dan gaan ze wel een reden vinden om nog niet te versoepelen.m-peeters schreef: ↑2 augustus 2021, 16:07 Genoeg gelachen, terug on topic. De beoogde grens inzake vaccinatiegraad schuift op. De politici en experten verschuiven het streefdoel steeds weer. Nu wordt 85 à 90% vooropgesteld om groepsimmuniteit te bereiken.
...
En over dat trouwfeest met 200 man: alle volwassenen ofwel dubbel vaccinatiebewijs ofwel recente negatieve test, zodat iedereen de kusjesdans kan doen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Heel dapper van u om deze communautaire bewering te maken. M-peeters bliksemt iedereen neer die dat durftCharlesvdw schreef: ↑2 augustus 2021, 18:06Wel, we gaan daar geraken. Binnen 3 weken is 90% van de meerderjarige Vlamingen dubbel gevaccineerd. Maar dan gaan ze wel een reden vinden om nog niet te versoepelen.
En over dat trouwfeest met 200 man: alle volwassenen ofwel dubbel vaccinatiebewijs ofwel recente negatieve test, zodat iedereen de kusjesdans kan doen.