Holdings
TIP
Re: Holdings
Bollore heeft met blue solutions de prioriteit gelegd op opslag van electriciteit en batterijen. Dat vertaalt zich ook im de cijfers:laeka schreef: ↑31 juli 2021, 09:39 https://www.bollore.com/bollo-content/u ... -final.pdf
Ziet er goed uit.
Electricity Storage and Systems: €174 million, +43%, due to the increase in sales of batteries and 12-meters buses.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even kort door de bocht:
Bij de welbekende banken in België zijn niet BB healthcare of Chrysalis te koop. Ach, zelfs SMT is er niet te koop.
Jamo: BB healthcare trust is noch te koop via Binck noch via Bolero
Naick: Chrysalis met code CHRY is wel te koop via Bolero. Mijn fout.
Verder: Carnaygee: misschien moet ik i.p.v. te kijken naar het aandeel het eens kopen… en een begin maken…In het algemeen staar ik te lang na aandelen die ik graag zou willen hebben Lotus is er nog zo één.
Dus met veel dank voor jullie hulp!
Overigens ik staar nu ook naar LVMH….toch een soort holding als men bekijkt wat zij allemaal in portefeuille hebben toch?
Bij de welbekende banken in België zijn niet BB healthcare of Chrysalis te koop. Ach, zelfs SMT is er niet te koop.
Verder: Carnaygee: misschien moet ik i.p.v. te kijken naar het aandeel het eens kopen… en een begin maken…In het algemeen staar ik te lang na aandelen die ik graag zou willen hebben Lotus is er nog zo één.
Overigens ik staar nu ook naar LVMH….toch een soort holding als men bekijkt wat zij allemaal in portefeuille hebben toch?
Mooie holding alleen die stijging van 81% het laatste jaar steekt serieus tegen. Op 5 jaar een stijging van 339% ??Jozefien1969 schreef: ↑31 juli 2021, 22:20 Overigens ik staar nu ook naar LVMH….toch een soort holding als men bekijkt wat zij allemaal in portefeuille hebben toch?
Idem voor Sofina, laatste jaar +65%, 228% op 5 jaar.
Nu we stilaan Wereldwijd naar een derde golf aan het gaan zijn vraag ik me af hoelang deze koersen nog stand houden ??
Zijn we allemaal niet een beetje te positief geweest met het idee van over een jaar van deze ellende af te zijn ? Ik denk dat het nog enkele jaren gaat duren voor het zover is vrees ik.
Of gaan we in een Wereld terecht komen waar we twee groepen krijgen, gevaccineerden die alles mogen en niet gevaccineerden die niets meer mogen want daar lijkt het nu meer en meer naar toe te gaan en dat lijkt me ook niet goed voor de economie.
Ik zie de Alibaba's en Amazons nog sterk heropleven wanneer mensen steeds meer en meer thuis gaan bestellen. Vroeger zag ik PostNL of Bpost en andere hier af en toe door de straat rijden, nu is het dagelijkse kost geworden en dat merk ik ook bij mezelf dat online kopen veel vlotter gaat dan het zelf in de winkel moeten gaan halen.
Ik bekijk het niet zo dramatisch.ann01 schreef: ↑1 augustus 2021, 04:01
Nu we stilaan Wereldwijd naar een derde golf aan het gaan zijn vraag ik me af hoelang deze koersen nog stand houden ??
Zijn we allemaal niet een beetje te positief geweest met het idee van over een jaar van deze ellende af te zijn ? Ik denk dat het nog enkele jaren gaat duren voor het zover is vrees ik.
Of gaan we in een Wereld terecht komen waar we twee groepen krijgen, gevaccineerden die alles mogen en niet gevaccineerden die niets meer mogen want daar lijkt het nu meer en meer naar toe te gaan en dat lijkt me ook niet goed voor de economie.
Zoals het griepvirus zal corona deel uitmaken van ons leven, met golven in de winter en varianten en als we ons gewoon vaccineren (proces dat nog bezig is bij de bevolking) zullen we het aankunnen.
Dan zal de focus met hulp van de rest van de wereld verlegd worden naar de ontwikkelingslanden.
De beurzen in het algemeen gaan zolang er geen zwarte zwanen zijn in golven hun weg verderzetten....
Je weet de superkwaliteit wel te vinden he Jozefien.LVMH staat al al jaren op mijn radar,maar altijd achter het net gevist helaas.Is één van de weinige buitenlandse holdings die me kunnen bekoren.Is ook een harde groeier.Jozefien1969 schreef: ↑31 juli 2021, 22:20 Even kort door de bocht:
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Ik wil het zeker niet dramatiseren maar het zal toch nog meerdere jaren duren vooraleer corona op griepniveau komt te zitten. En intussen ook blijven hopen dat er geen andere variant komt want die kans is groot vooral voor de ontwikkelingskansen.Georg schreef: ↑1 augustus 2021, 08:53 Ik bekijk het niet zo dramatisch.
Zoals het griepvirus zal corona deel uitmaken van ons leven, met golven in de winter en varianten en als we ons gewoon vaccineren (proces dat nog bezig is bij de bevolking) zullen we het aankunnen.
Dan zal de focus met hulp van de rest van de wereld verlegd worden naar de ontwikkelingslanden.
De beurzen in het algemeen gaan zolang er geen zwarte zwanen zijn in golven hun weg verderzetten....
Heb ook wel interesse in LVMH maar eerst moet er terug een stuk van de prijs af en ik denk niet dat dat nog lang gaat duren.
Bij Dierickx zijn ze wel heel positief hierover, kopen onder de €751, houden tussen de €751 en €1127.
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/lvmh
Jozefien1969 schreef: ↑Gisteren 20:20
Heel goed Jozefien!! Enkele maanden terug benoemde jezelf nog tot domme belegger en aanhanger van B7H4....
Kijk nu eens...Je praat al aardig mee over holdings.Nu nog wat analistenrapporten op internet opzoeken en de website van LVMH bezoeken en ge zijt verkocht aan het "echte" aandelenbeleggen. Respect!
Heel goed Jozefien!! Enkele maanden terug benoemde jezelf nog tot domme belegger en aanhanger van B7H4....
Kijk nu eens...Je praat al aardig mee over holdings.Nu nog wat analistenrapporten op internet opzoeken en de website van LVMH bezoeken en ge zijt verkocht aan het "echte" aandelenbeleggen. Respect!
Purchase of Vivendi shares
During the first half of the year, Compagnie de l’Odet acquired 6 million Vivendi shares at an average price of €28.31 per share and for a total amount of €170 million. To date, Compagnie de l’Odet holds 0.54% of Vivendi’s share capital. With the stake held by Compagnie de Cornouaille - a wholly-owned subsidiary of Bolloré - the Group’s total stake after cancellation of the shares carried out at the end of July is 29.5%.
During the first half of the year, Compagnie de l’Odet acquired 6 million Vivendi shares at an average price of €28.31 per share and for a total amount of €170 million. To date, Compagnie de l’Odet holds 0.54% of Vivendi’s share capital. With the stake held by Compagnie de Cornouaille - a wholly-owned subsidiary of Bolloré - the Group’s total stake after cancellation of the shares carried out at the end of July is 29.5%.
Luxempart
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 23342.html
De Luxemburgse holding Luxempart noteert 35 procent onder de intrinsieke waarde. Niet terecht, zegt Degroof Petercam.
Degroof Petercam schenkt maandag aandacht aan de Luxemburgse holding in de afdeling 'Commissioned Research'. Dat is een nieuwe activiteit waarbij de broker betaald wordt door het bedrijf om een rapport te maken. De broker geeft geen adviezen en koersdoel, maar wel een waarderingsvork. En die ligt tussen 69 en 84 euro per aandeel. Op de beurs van Luxemburg tikt het aandeel maandag 60 euro aan. De broker schat de waarde van de holding dus 15 à 40 procent hoger in.
Degroof Petercam past bij zijn waardering een korting toe van 15 procent, tegenover de huidige korting van circa 35 procent. 'De door ons gehanteerde korting van 15 procent is dan nog zeer conservatief in vergelijking met sectorgenoten zoals Sofina en Brederode.' Sofina en Brederode zijn de enige twee gediversifieerde holdings in het Degroof-universum die de voorbije tien jaar een hoger rendement behaalden dan Luxempart. 'Luxempart zag de intrinsieke waarde de voorbije tien jaar met gemiddeld 12,2 procent per jaar stijgen', klinkt het in het 21 pagina's tellend rapport.
Luxempart bezit een portefeuille van 1,8 miljard euro, verdeeld over genoteerde bedrijven (18%), private equity (63%) en fondsen (19%). Belangrijke beleggingen zijn Foyer, de grootste Luxemburgse verzekeraar (27 % van intrinsieke waarde), de Duitse onlinedierenwinkel Zooplus (4%) en de Belgische projectontwikkelaar Atenor (2,5%). 'De samenstelling van de portefeuille is eigenlijk vrij vergelijkbaar met die van Sofina en Brederode', klinkt het bij het beurshuis.
De vraag is nu wanneer de holding even succesvol kan zijn op de beurs. Daarvoor moet Luxempart nog stappen zetten in zijn financiële communicatie. 'Luxempart geeft te weinig informatie over de niet-genoteerde bedrijven. Over de Duitse bedrijven ESG (software) of Stoll (industrie) vind je bijna geen financiële data terug. En in het jaarverslag speelt Luxempart veel te weinig Foyer uit, volgens ons het kroonjuweel van de holding.' De broker raadt Luxempart aan om op een vergelijkbare manier te communiceren als Sofina of Gimv.
Een nadeel van Luxempart is de notering op de beurs van Luxemburg. Het aandeel valt daarom niet bij elke broker te kopen en de transactiekosten liggen desgevallend hoger dan op Euronext. Binck is een van de brokers die de Luxemburgse beurs in het gamma heeft opgenomen. Een transactie kost 14,75 euro tot en met 2.500 euro en 24,75 euro tot en met 5.000 euro.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 23342.html
De Luxemburgse holding Luxempart noteert 35 procent onder de intrinsieke waarde. Niet terecht, zegt Degroof Petercam.
Degroof Petercam schenkt maandag aandacht aan de Luxemburgse holding in de afdeling 'Commissioned Research'. Dat is een nieuwe activiteit waarbij de broker betaald wordt door het bedrijf om een rapport te maken. De broker geeft geen adviezen en koersdoel, maar wel een waarderingsvork. En die ligt tussen 69 en 84 euro per aandeel. Op de beurs van Luxemburg tikt het aandeel maandag 60 euro aan. De broker schat de waarde van de holding dus 15 à 40 procent hoger in.
Degroof Petercam past bij zijn waardering een korting toe van 15 procent, tegenover de huidige korting van circa 35 procent. 'De door ons gehanteerde korting van 15 procent is dan nog zeer conservatief in vergelijking met sectorgenoten zoals Sofina en Brederode.' Sofina en Brederode zijn de enige twee gediversifieerde holdings in het Degroof-universum die de voorbije tien jaar een hoger rendement behaalden dan Luxempart. 'Luxempart zag de intrinsieke waarde de voorbije tien jaar met gemiddeld 12,2 procent per jaar stijgen', klinkt het in het 21 pagina's tellend rapport.
Luxempart bezit een portefeuille van 1,8 miljard euro, verdeeld over genoteerde bedrijven (18%), private equity (63%) en fondsen (19%). Belangrijke beleggingen zijn Foyer, de grootste Luxemburgse verzekeraar (27 % van intrinsieke waarde), de Duitse onlinedierenwinkel Zooplus (4%) en de Belgische projectontwikkelaar Atenor (2,5%). 'De samenstelling van de portefeuille is eigenlijk vrij vergelijkbaar met die van Sofina en Brederode', klinkt het bij het beurshuis.
De vraag is nu wanneer de holding even succesvol kan zijn op de beurs. Daarvoor moet Luxempart nog stappen zetten in zijn financiële communicatie. 'Luxempart geeft te weinig informatie over de niet-genoteerde bedrijven. Over de Duitse bedrijven ESG (software) of Stoll (industrie) vind je bijna geen financiële data terug. En in het jaarverslag speelt Luxempart veel te weinig Foyer uit, volgens ons het kroonjuweel van de holding.' De broker raadt Luxempart aan om op een vergelijkbare manier te communiceren als Sofina of Gimv.
Een nadeel van Luxempart is de notering op de beurs van Luxemburg. Het aandeel valt daarom niet bij elke broker te kopen en de transactiekosten liggen desgevallend hoger dan op Euronext. Binck is een van de brokers die de Luxemburgse beurs in het gamma heeft opgenomen. Een transactie kost 14,75 euro tot en met 2.500 euro en 24,75 euro tot en met 5.000 euro.
https://assets.ctfassets.net/ne8byh03zy ... 210802.pdf
By the way, via bovenstaande link kan je het 21 blz tellend rapport van Degroof inkijken
By the way, via bovenstaande link kan je het 21 blz tellend rapport van Degroof inkijken
Eigenlijk ongelooflijk he dat dat eerst in een krant moet verschijnen vooraleer de massa begint te kopen. Degroof zal er weer goed aan verdienen!Phjo01 schreef: ↑2 augustus 2021, 17:12 https://assets.ctfassets.net/ne8byh03zy ... 210802.pdf
Zolang ik mijn stukken op het droge heb alvorens de massa begint, vind ik het prima
Chinese techaandelen: Hoe moet het verder?
02 augustus 2021
RESEARCH: KBC ASSET MANAGEMENT
Tencent: advies “Kopen”, koersdoel: 105 dollar
Tencent is het grootste onlinegamingbedrijf ter wereld en haalt daar meer dan
de helft van zijn inkomsten uit. Die sector werd in de loop van 2018 al onder de
loep genomen door de regulator, dus zou het gespaard moeten kunnen blijven van
nieuwe regelgeving. Tencent heeft een belangrijk voordeel ten opzichte van andere
onlinegamingbedrijven: het geniet van het netwerkeffect dat gecreëerd wordt
dankzij de grote klantenbasis van WeChat.
Tencent zei in zijn kwartaalresultaten van eind mei dat de impact van de
nieuwe regelgeving op zijn fintechactiviteiten beheersbaar is. Als Tencent
een financiële holding moet oprichten, zou dat vooral gevolgen hebben voor zijn
organisatiestructuur, maar de impact op operationeel vlak zou verwaarloosbaar zijn.
De blootstelling van Tencent aan reclame vanwege de educatieve sector bedraagt
minder dan 2% van de omzet, wat dus zeer beheersbaar zou moeten zijn.
Qua aantal gebruikers en hun engagement is WeChat ongeëvenaard: dagelijks
maken meer dan één miljard mensen gebruik van het platform en zij spenderen
er gemiddeld meer dan 90 minuten. Samen met zijn andere apps is het bedrijf
goed voor een online marktaandeel van om en bij de 50%. Qua online advertentie-
inkomsten heeft het evenwel slechts een marktaandeel van zo’n 15%. Reden
hiervoor is dat WeChat zeer weinig advertenties toont aan zijn gebruikers. Het
verhogen van de ‘ad load’ is dan ook de grootste opportuniteit voor Tencent.
Verder houdt de onderneming belangen aan in zo’n 800 bedrijven die doorgaans een
stevige blootstelling hebben aan de digitale economie. Die (minderheids-)belangen
zijn een belangrijk middel om zijn kolossale internettrafiek te gelde te kunnen
maken.
Prosus: advies “Kopen”, koersdoel 120 euro
Prosus is dan weer het grootste internetaandeel op de Europese markt.
De onderneming is het best bekend door het belang van 31% in Tencent dat
goed is voor zo’n 80% van zijn netto-inventariswaarde. Dat belang geeft Prosus
blootstelling op het grootste onlinegamingbedrijf ter wereld alsook het grootste
socialenetwerkplatform van China. De verdere monetisering van het netwerk, de
sterke groei voor online gaming, online reclame en betalingsactiviteiten maken van
Tencent een aantrekkelijk investeringsverhaal. Door het 31%-belang zijn de risico’s
van Tencent natuurlijk ook voor Prosus van toepassing.
De verwachting van KBC Asset Management is dat Prosus zich op termijn meer
zal kunnen loskoppelen van Tencent. De groep bezit immers de snelst groeiende
en de op 1 na grootste portefeuille aan zoekertjessites. Binnen het segment van
Food Delivery heeft de groep sterke marktposities opgebouwd in Latijns-Amerika
en Indië. Bijkomend zal ook het belang in Delivery Hero bijdragen aan een stevige
groei. Daarnaast houdt Prosus talrijke belangen aan in ondernemingen die actief
zijn in online betaalactiviteiten, fintech en e-commerce. Ook in dit segment wordt
een forse groei verwacht, mede aangestuurd door de coronapandemie.
Met een marktkapitalisatie die zo’n 23% onder de beurswaarde van het belang in
Tencent ligt en een korting van meer dan 35% tegenover de netto-inventariswaarde
van de portefeuille kan dit volgens de analisten van KBC AM een aantrekkelijk
instapmoment zijn voor Prosus.
02 augustus 2021
RESEARCH: KBC ASSET MANAGEMENT
Tencent: advies “Kopen”, koersdoel: 105 dollar
Tencent is het grootste onlinegamingbedrijf ter wereld en haalt daar meer dan
de helft van zijn inkomsten uit. Die sector werd in de loop van 2018 al onder de
loep genomen door de regulator, dus zou het gespaard moeten kunnen blijven van
nieuwe regelgeving. Tencent heeft een belangrijk voordeel ten opzichte van andere
onlinegamingbedrijven: het geniet van het netwerkeffect dat gecreëerd wordt
dankzij de grote klantenbasis van WeChat.
Tencent zei in zijn kwartaalresultaten van eind mei dat de impact van de
nieuwe regelgeving op zijn fintechactiviteiten beheersbaar is. Als Tencent
een financiële holding moet oprichten, zou dat vooral gevolgen hebben voor zijn
organisatiestructuur, maar de impact op operationeel vlak zou verwaarloosbaar zijn.
De blootstelling van Tencent aan reclame vanwege de educatieve sector bedraagt
minder dan 2% van de omzet, wat dus zeer beheersbaar zou moeten zijn.
Qua aantal gebruikers en hun engagement is WeChat ongeëvenaard: dagelijks
maken meer dan één miljard mensen gebruik van het platform en zij spenderen
er gemiddeld meer dan 90 minuten. Samen met zijn andere apps is het bedrijf
goed voor een online marktaandeel van om en bij de 50%. Qua online advertentie-
inkomsten heeft het evenwel slechts een marktaandeel van zo’n 15%. Reden
hiervoor is dat WeChat zeer weinig advertenties toont aan zijn gebruikers. Het
verhogen van de ‘ad load’ is dan ook de grootste opportuniteit voor Tencent.
Verder houdt de onderneming belangen aan in zo’n 800 bedrijven die doorgaans een
stevige blootstelling hebben aan de digitale economie. Die (minderheids-)belangen
zijn een belangrijk middel om zijn kolossale internettrafiek te gelde te kunnen
maken.
Prosus: advies “Kopen”, koersdoel 120 euro
Prosus is dan weer het grootste internetaandeel op de Europese markt.
De onderneming is het best bekend door het belang van 31% in Tencent dat
goed is voor zo’n 80% van zijn netto-inventariswaarde. Dat belang geeft Prosus
blootstelling op het grootste onlinegamingbedrijf ter wereld alsook het grootste
socialenetwerkplatform van China. De verdere monetisering van het netwerk, de
sterke groei voor online gaming, online reclame en betalingsactiviteiten maken van
Tencent een aantrekkelijk investeringsverhaal. Door het 31%-belang zijn de risico’s
van Tencent natuurlijk ook voor Prosus van toepassing.
De verwachting van KBC Asset Management is dat Prosus zich op termijn meer
zal kunnen loskoppelen van Tencent. De groep bezit immers de snelst groeiende
en de op 1 na grootste portefeuille aan zoekertjessites. Binnen het segment van
Food Delivery heeft de groep sterke marktposities opgebouwd in Latijns-Amerika
en Indië. Bijkomend zal ook het belang in Delivery Hero bijdragen aan een stevige
groei. Daarnaast houdt Prosus talrijke belangen aan in ondernemingen die actief
zijn in online betaalactiviteiten, fintech en e-commerce. Ook in dit segment wordt
een forse groei verwacht, mede aangestuurd door de coronapandemie.
Met een marktkapitalisatie die zo’n 23% onder de beurswaarde van het belang in
Tencent ligt en een korting van meer dan 35% tegenover de netto-inventariswaarde
van de portefeuille kan dit volgens de analisten van KBC AM een aantrekkelijk
instapmoment zijn voor Prosus.
Luxempart : ik blijf geloven in het potentieel.
Toch dient er bij uitbetaling van het DIVIDEND nog rekening gehouden te worden met :
1. bijkomende taks van 15 %
2. kosten dividendbetaling
Toch dient er bij uitbetaling van het DIVIDEND nog rekening gehouden te worden met :
1. bijkomende taks van 15 %
2. kosten dividendbetaling
Is nooit anders geweest.laeka schreef: ↑2 augustus 2021, 17:38Eigenlijk ongelooflijk he dat dat eerst in een krant moet verschijnen vooraleer de massa begint te kopen.Phjo01 schreef: ↑2 augustus 2021, 17:12 https://assets.ctfassets.net/ne8byh03zy ... 210802.pdf