Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Misschien niet in mijn plaats spreken maar enkel voor jezelf. Dankjewel!bantsee schreef: ↑2 augustus 2021, 18:19Heel dapper van u om deze communautaire bewering te maken. M-peeters bliksemt iedereen neer die dat durftCharlesvdw schreef: ↑2 augustus 2021, 18:06
Wel, we gaan daar geraken. Binnen 3 weken is 90% van de meerderjarige Vlamingen dubbel gevaccineerd. Maar dan gaan ze wel een reden vinden om nog niet te versoepelen.
En over dat trouwfeest met 200 man: alle volwassenen ofwel dubbel vaccinatiebewijs ofwel recente negatieve test, zodat iedereen de kusjesdans kan doen.
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Eerst was 70% voldoende om verder te versoepelen, dan 85% en nu al 90%.Volgende werk wordt het misschien 95%.Charlesvdw schreef: ↑2 augustus 2021, 18:06Wel, we gaan daar geraken. Binnen 3 weken is 90% van de meerderjarige Vlamingen dubbel gevaccineerd. Maar dan gaan ze wel een reden vinden om nog niet te versoepelen.m-peeters schreef: ↑2 augustus 2021, 16:07 Genoeg gelachen, terug on topic. De beoogde grens inzake vaccinatiegraad schuift op. De politici en experten verschuiven het streefdoel steeds weer. Nu wordt 85 à 90% vooropgesteld om groepsimmuniteit te bereiken.
Zie artikel HLN van 1/8/21
70, 85, of zelfs 90 procent: wie weet nog waar de eindmeet van vaccinatiecampagne ligt? Politici en experts goochelen met cijfers
Meer dan zeventig procent van de volwassen Belgen is sinds vrijdag volledig gevaccineerd en bijna zeventig procent van álle inwoners kreeg al een eerste prik. De eindmeet van de vaccinatiecampagne lijkt daarmee in zicht. Of toch niet? Want er heerst onduidelijkheid over het streefdoel. Politici en wetenschappers goochelen met percentages en niemand lijkt het nog echt te weten. Maar wat zegt de wetenschap?
...
“Het klopt dat we begonnen zijn aan de campagne met zeventig procent als streefdoel, maar ondertussen hebben we dat doel moeten bijstellen”, zegt vaccinoloog Pierre Van Damme (UAntwerpen).
“De meer besmettelijke varianten zijn daarvoor verantwoordelijk. Vandaag horen we bijvoorbeeld vanuit de VS experten die stellen dat de deltavariant even besmettelijk zou zijn als windpokken. Dat verandert alles aanzienlijk en dus moeten we de vaccinatiegraad voor groepsimmuniteit bijstellen. Noem het voortschrijdend inzicht.”
Het moet gezegd: Van Damme en zijn collega’s waarschuwen al sinds februari dat zeventig procent gevaccineerde Belgen niet zou volstaan. Hoeveel het dan wel moet zijn? Daar komt geen eenduidig antwoord op: “Wellicht moeten we naar 85 of zelfs 90 procent.”
En over dat trouwfeest met 200 man: alle volwassenen ofwel dubbel vaccinatiebewijs ofwel recente negatieve test, zodat iedereen de kusjesdans kan doen.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 2 augustus 2021, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet onlogisch lijkt mij en ik val daar niet van omver.
De gewenste vaccinatiegraad is geen absoluut doel op zich, maar evolueert al naargelang de evolutie van de situatie.
Dat kan ik nog begrijpen. Op het moment dat 70% de limiet was, was er nog geen sprake van de Deltavariant.EarthNvstr1 schreef: ↑2 augustus 2021, 19:24Niet onlogisch lijkt mij en ik val daar niet van omver.
De gewenste vaccinatiegraad is geen absoluut doel op zich, maar evolueert al naargelang de evolutie van de situatie.
Dat de overheid en wetenschappers de limieten aanpassen naargelang de nieuwe omstandigheden kan ik begrijpen. Maar vroeg of laat moeten ze toch eens beslissen om de maatregelen verder af te bouwen zodat we terug een normaal leven kunnen leiden. En ik vrees dat daarvoor sommige politici angst hebben, voor het nemen die beslissing …
Wat mij betreft, als iedereen de kans heeft gehad om zich volledig te laten vaccineren, moeten we verdere stappen durven te nemen. Of dat nu op 85%, 90% of 95% vaccinatiegraad is …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn toch al maatregelen afgebouwd en wellicht zullen er nog verder afgebouwd worden.m-peeters schreef: ↑2 augustus 2021, 19:33 Dat kan ik nog begrijpen. Op het moment dat 70% de limiet was, was er nog geen sprake van de Deltavariant.
Dat de overheid en wetenschappers de limieten aanpassen naargelang de nieuwe omstandigheden kan ik begrijpen. Maar vroeg of laat moeten ze toch eens beslissen om de maatregelen verder af te bouwen zodat we terug een normaal leven kunnen leiden. En ik vrees dat daarvoor sommige politici angst hebben, voor het nemen die beslissing …
Maar verwacht niet dat men eind augustus "alle corona maatregelen" gaat afschaffen, niet in Vlaanderen, niet in België, niet in West-Europa, niet in Europa, niet in de rest van de wereld.
Edit: wat is een "normaal leven" ? voor de ene is dat een trouwfeest met 200 man binnen waar gedanst mag worden, voor een andere is dat 3 dagen uit de bol gaan op pukkelpop, voor nog een andere is dat familie bezoeken aan de andere kant van de wereld, ...
Hoe politici er over denken zal vermoedelijk ongeveer even uitéénlopend zijn als hoe de bevolking erover denkt.
Tja, die "verdere stappen" zullen dus o.a. afhangen van de vaccinatiegraad, in Vlaanderen, in België, in West-Europa, in Europa, in de rest van de wereld.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volledig akkoord. Er moet op een bepaald moment overgegaan worden naar een normale maatschappij, waar mensen elkaar een hand geven, een zoen op de wang enz. Wat natuurlijk nu al gebeurt in beperkte kring.
Dat betekent niet dat er niks meer moet zijn van maatregelen. Een reis naar Zuid-Amerika moet nog steeds ontraden worden.
Maar bv geen mondmasker in winkels, dat moet kunnen met 90% vaccinatie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Stel nu dat de keuze is:Charlesvdw schreef: ↑2 augustus 2021, 21:29 Volledig akkoord. Er moet op een bepaald moment overgegaan worden naar een normale maatschappij, waar mensen elkaar een hand geven, een zoen op de wang enz. Wat natuurlijk nu al gebeurt in beperkte kring.
Dat betekent niet dat er niks meer moet zijn van maatregelen. Een reis naar Zuid-Amerika moet nog steeds ontraden worden.
- ofwel elkaar een hand geven, een zoen op de wang in beperkte kring
- ofwel geen mondmasker moeten dragen in winkels
Wat kies jij dan ?
-
- Verbannen Gebruiker
Je loopt niet alleen vooruit op de feiten maar je stelt je nu al in de plaats van politici?m-peeters schreef: ↑2 augustus 2021, 19:33Dat kan ik nog begrijpen. Op het moment dat 70% de limiet was, was er nog geen sprake van de Deltavariant.EarthNvstr1 schreef: ↑2 augustus 2021, 19:24
Niet onlogisch lijkt mij en ik val daar niet van omver.
Wat mij betreft, als iedereen de kans heeft gehad om zich volledig te laten vaccineren, moeten we verdere stappen durven te nemen. Of dat nu op 85%, 90% of 95% vaccinatiegraad is …
Vlak nadat je anderen vraagt niet in je plaats te spreken meen je te weten dat politici angst hebben voor het nemen van beslissingen die jij meer genegen bent?
De voorwaarde die je zelf in je laatste paragraaf stelt is ook nog niet van toepassing.
Iedereen heeft nl. nog niet de kans gehad om zich volledig te laten vaccineren. Ook niet 85, 90 of 95%.
Zelfs op dit ogenblik niet in Vlaanderen. Daar is de volledige vaccinatiegraad net geen 63%.
De politici kunnen de gewenste beslissing zelfs op basis van jouw gestelde voorwaarde nog niet nemen want er is nog niet aan voldaan. Dus geen angst maar ratio en geduld volgend op voortschrijdend inzicht.
Ik mag toch nog steeds mijn eigen mening geven, niet? Jij mag ook gerust die van jou geven, ook al wijkt die soms af van mijn mening. Geen enkel probleem, ik respecteer de mening van een ander. Waar ik wel een probleem mee heb, is dat anderen mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Ik zal zelf wel mijn mening geven, anderen hoeven niet in mijn naam te spreken, zeker niet als ze dat verkeerd doen zoals Bantsee.David_DeWa schreef: ↑2 augustus 2021, 21:44Je loopt niet alleen vooruit op de feiten maar je stelt je nu al in de plaats van politici?m-peeters schreef: ↑2 augustus 2021, 19:33
Dat kan ik nog begrijpen. Op het moment dat 70% de limiet was, was er nog geen sprake van de Deltavariant.
Vlak nadat je anderen vraagt niet in je plaats te spreken meen je te weten dat politici angst hebben voor het nemen van beslissingen die jij meer genegen bent?
De voorwaarde die je zelf in je laatste paragraaf stelt is ook nog niet van toepassing.
Iedereen heeft nl. nog niet de kans gehad om zich volledig te laten vaccineren. Ook niet 85, 90 of 95%.
De politici kunnen de gewenste beslissing zelfs op basis van jouw gestelde voorwaarde nog niet nemen want er is nog niet aan voldaan. Dus geen angst maar ratio volgend op voortschrijdend inzicht.
Ik snap eerlijk gezegd je kritiek niet goed want ik heb de indruk dat we toch zowat op hetzelfde spoor zitten: ik zeg toch duidelijk dat er wat mij betreft pas versoepelingen mogen zijn als iedereen de kans heeft gehad om zich te vaccineren, of de vaccinatiegraad dan 85, 90 of 95% bedraagt. Of denk jij daar anders over?
Joehoe, wakker worden! Er moet helemaal niet gekozen worden. Alle 3 worden ze hier al toegepast. Denken jullie nu echt dat 'wij' voor alles een fiat moeten krijgen !? Godot ain't comin', u know.EarthNvstr1 schreef: ↑2 augustus 2021, 21:39Stel nu dat de keuze is:Charlesvdw schreef: ↑2 augustus 2021, 21:29 Volledig akkoord. Er moet op een bepaald moment overgegaan worden naar een normale maatschappij, waar mensen elkaar een hand geven, een zoen op de wang enz. Wat natuurlijk nu al gebeurt in beperkte kring.
Wat kies jij dan ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad... dus waar al dat "er moet toch wel versoepeld worden" vandaan komt, is mij een raadsel.pukkie007 schreef: ↑2 augustus 2021, 22:26Joehoe, wakker worden! Er moet helemaal niet gekozen worden. Alle 3 worden ze hier al toegepast. Denken jullie nu echt dat 'wij' voor alles een fiat moeten krijgen !? Godot ain't comin', u know.EarthNvstr1 schreef: ↑2 augustus 2021, 21:39 Stel nu dat de keuze is:
Wat kies jij dan ?
Eerlijk gezegd: ik weet niet eens wat "de maatregelen" vandaag de dag zijn...
Los daarvan: ik ben mijn moeder altijd een kus blijven geven, de meeste andere mensen geef ik voorlopig geen hand maar een ellenboog en ik draag voorlopig nog altijd een mondmasker als ik ga winkelen (ongeacht wat nu juist "de maatregelen" zijn, want die ken ik niet)
Een korte samenvatting van de (verkeerde) veronderstellingen van Bantsee over mij:bantsee schreef: ↑2 augustus 2021, 16:10Net zoals die keer dat u hier liep te pronken over het feit dat u soms het Kanaal in Brussel oversteekt om bij Thur en Taxi's uw boterhammetjes op te eten en dat dit voor u gelijkstaat met "in Molenbeek rondwandelen" en daar "mensen van Mikenbeek" tegen te komen waarvan u niet weet of ze gevaccineerd zijn. In die omgeving bent u 3 km van centrum molenbeek en komt u 0 molenbekenaars tegen. Alleen mensen zoals u die met trein komen en s avonds zo snel als mogelijk weer trein naar huis nemen. Kennis van molenbeek of brussel? 0. Alleen pochen in dorpje waar u woont dat u "in Brussel werkt" en "weet hoe het daar ineen zit".
- ik kom nooit in Brussel (terwijl ik daar werk).
- ik kom enkel met de wagen naar Brussel of Molenbeek, rijd rechtstreeks naar mijn werkplek en kom niet buiten (terwijl ik met de trein naar Brussel rijd en vanaf het station naar mijn werkplek ga en ook tijdens mijn middagpauze of na het werk vaak nog een toertje rondwandel in Molenbeek en de rest van Brussel).
- ik kom nooit in Molenbeek (terwijl mijn werkplek aan het Kanaal is, vlakbij de grens met Molenbeek - de linkeroever van het Kanaal is trouwens deels Molenbeek).
- ik kom nooit met inwoners van Molenbeek in contact (whoehaha, een collega van mij woont in Molenbeek en is dus een Molebekenaar en zoals reeds gezegd, ik wandel zowat dagelijks door Molenbeek).
- ik ben blijkbaar ex-statutair ambtenaar bij De Post (is nieuw voor mij, dat wist ik zelf nog niet …).
- en tot slot woon ik in een "dorpje" waar ik poch in Brussel te werken (terwijl ik in een stad woon en pochen mij helemaal vreemd is ).
Enfin, het kan niet veel gekker.
Al die nonsens gewoon omdat ik het heb aangedurfd om te zeggen dat de vaccinatiegraad in Molenbeek laag is (amper 36%, iets wat gebaseerd is op statistieken van Sciensano) en dat het gevaar op besmettingen daardoor hoger is.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 3 augustus 2021, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hieronder de "bron van ergernis" (voor anderen, niet voor mij):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wie interesseert dat allemaal en wat is de relevantie ?
Volgens mij is het zeer koud op Antarctica.
Ik ben er echter nooit geweest, dus vermoedelijk heb ik het totaal verkeerd voor
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wel knap gemaakt met zo'n gradatie van wit (30%) naar zwart (80%).
Een andere bron had dat mogelijks anders gedaan.
Anyway... men zou die 36% in Molenbeek ook als een succes kunnen zien natuurlijk ...