Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het is eigenlijk een gradatie van lichtgroen naar donkergroen en ik heb die niet gekozen. Ze hadden natuurlijk ook van lichtrood naar donkerrood kunnen gaan, of van lichtblauw naar donkerblauw. Of van 0 tot 100%.EarthNvstr1 schreef: ↑3 augustus 2021, 12:13Wel knap gemaakt met zo'n gradatie van wit (30%) naar zwart (80%).
Een andere bron had dat mogelijks anders gedaan.
Anyway... men zou die 36% in Molenbeek ook als een succes kunnen zien natuurlijk ...
Een vaccinatiegraad van 36% vind ik niet onmiddellijk een succes. Of je moet niet-vaccinatie een succes vinden
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alé ja, het gaat over groen van wit naar zwart. Punt is dat het de verschillen visueel uitvergroot.
Als men tegen nu bv. maar 20% verwacht had, dan is 36% een success hé ... zowat alles is relatief ...
Ondertussen nieuwswaardig nieuws van die blonde van BZ.
We moeten er misschien (heel misschien ietsiepietsie) eens op een zeker moment (na Godet) gaan kijken of misschien, heel misschien, die domme k?tburgers hun vrijheden weer terug kunnen krijgen. Maar misschien ook niet.
Dat tekent wel de verhouding tussen de machthebbers en de kleinburgers in België versus die in normale, volwassen landen.
Die gaan vaccineren, die maken een plan, die houden zich eraan en hopsa... Freedom Day.
Neen, die gaan niet kijken wat er misschien, heel misschien, zo af en toe geschrapt kan worden. Die houden het einddoel op de radar. Gedaan met de maatregels. Allemaal. Klaar.
Dat gaat misschien wat te snel en wat "Oeps". Nederland was een maandje te vroeg. Maar het doel is duidelijk. En als er dan weer maatregelen terug moeten komen, dan doen we ook weer het minimum. Discotheken dicht, maar mondmaskers blijven weg.
Neen, dan deze hier...
En dat is het vermoeiende eraan. Je weet gewoon, dat ze staan te popelen om weer met zo iets af te komen als de Pizzapolitie of de Raamregel. Gewoon. Omdat het kan.
Kan een journalist zo eentje nou niet eens wat harder aanpakken ?
De tijden zijn toch voorbij, dat Crembo stoer op de grens stond te poseren ? Hij hield het Coronavirus manhaftig buiten. Da's nu anderhalf jaar geleden, die onzin.
Aaai, aaaii,, aiii...Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden wil tegen het einde van de maand bekijken of kleinere feesten weer in 'zo normaal mogelijke' omstandigheden kunnen plaatsvinden. 'We moeten bekijken of we kleinere activiteiten vrij kunnen laten plaatsvinden zonder al te veel regels, zonder mondmaskers, zonder afstand en zonder te veel cijfers in het achterhoofd te moeten houden', zo zei de CD&V-minister dinsdag in het VRT-radioprogramma De Ochtend.
We moeten er misschien (heel misschien ietsiepietsie) eens op een zeker moment (na Godet) gaan kijken of misschien, heel misschien, die domme k?tburgers hun vrijheden weer terug kunnen krijgen. Maar misschien ook niet.
Dat tekent wel de verhouding tussen de machthebbers en de kleinburgers in België versus die in normale, volwassen landen.
Die gaan vaccineren, die maken een plan, die houden zich eraan en hopsa... Freedom Day.
Neen, die gaan niet kijken wat er misschien, heel misschien, zo af en toe geschrapt kan worden. Die houden het einddoel op de radar. Gedaan met de maatregels. Allemaal. Klaar.
Dat gaat misschien wat te snel en wat "Oeps". Nederland was een maandje te vroeg. Maar het doel is duidelijk. En als er dan weer maatregelen terug moeten komen, dan doen we ook weer het minimum. Discotheken dicht, maar mondmaskers blijven weg.
Neen, dan deze hier...
En dat is het vermoeiende eraan. Je weet gewoon, dat ze staan te popelen om weer met zo iets af te komen als de Pizzapolitie of de Raamregel. Gewoon. Omdat het kan.
Kan een journalist zo eentje nou niet eens wat harder aanpakken ?
De tijden zijn toch voorbij, dat Crembo stoer op de grens stond te poseren ? Hij hield het Coronavirus manhaftig buiten. Da's nu anderhalf jaar geleden, die onzin.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/03 ... verlinden/
Edit:
Er had evengoed bv. kunnen staan:
"Voorstel story. // Voorstel tweet: zeg maar iets over de halve finale van de Red Lions, dat komt vermoedelijk goed over"
Edit:
Er had evengoed bv. kunnen staan:
"Voorstel story. // Voorstel tweet: zeg maar iets over de halve finale van de Red Lions, dat komt vermoedelijk goed over"
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/03 ... -augustus/
Brusselse vaccinatiecijfers mogelijk licht onderschat
Dankzij Molenbeek gaan we versneld de maatregelen kunnen afbouwen!"Het zou kunnen dat 4 of 5 procent van die groep inwoners al gevaccineerd is zonder dat wij het weten, al steek ik mijn hand niet in het vuur voor dat cijfer."
Ratio en geduld, zoals het laatste anderhalf jaar bewezen hebben . En voortschrijdend inzicht, een mooiere term voor een situatie waarin je arrogantie en het niet dulden van andere meningen je eindelijk inhalen en in je gezicht ontploffen.David_DeWa schreef: ↑2 augustus 2021, 21:44 Dus geen angst maar ratio en geduld volgend op voortschrijdend inzicht.
Wat neem jij 's morgens ? En kan ik daar ook wat van krijgen aub ?
Ik voel me al meteen een stuk veiliger op mijn dagelijkse wandeltochtjes door Molenbeek ...EarthNvstr1 schreef: ↑3 augustus 2021, 14:24 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/03 ... -augustus/
Brusselse vaccinatiecijfers mogelijk licht onderschatDankzij Molenbeek gaan we versneld de maatregelen kunnen afbouwen!"Het zou kunnen dat 4 of 5 procent van die groep inwoners al gevaccineerd is zonder dat wij het weten, al steek ik mijn hand niet in het vuur voor dat cijfer."
ME MOLENBEEK
Straks hebben 'ze' weer verkeerd geteld en zit Molenbeek al aan 89% ...
Trouwens, Verlinden, ge hebt een mooie pose tussen die supportersbussen aangenomen. Spijtig dat ge daar uw tijd mee verdoet. Gaat gij ooit eens positief in het nieuws komen als hoofd van Binnenlandse Zaken?
Trouwens, Verlinden, ge hebt een mooie pose tussen die supportersbussen aangenomen. Spijtig dat ge daar uw tijd mee verdoet. Gaat gij ooit eens positief in het nieuws komen als hoofd van Binnenlandse Zaken?
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
Toch wel. Niemand die je dat hier voorlopig verhindert.
Idem. Er is dus blijkbaar geen probleem.Jij mag ook gerust die van jou geven, ook al wijkt die soms af van mijn mening. Geen enkel probleem, ik respecteer de mening van een ander.
Dat moet je dan verder regelen met Bantsee.Waar ik wel een probleem mee heb, is dat anderen mij woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. Ik zal zelf wel mijn mening geven, anderen hoeven niet in mijn naam te spreken, zeker niet als ze dat verkeerd doen zoals Bantsee.
Ik snap eerlijk gezegd je kritiek niet goed
Dus wanneer jij iets stelt is dat een eigen mening, als een ander iets terugzegt kritiek?
Dan zitten we toch niet op hetzelfde spoor.
Dan is jouw mening hierover duidelijk. Ik denk daar inderdaad iets anders over.want ik heb de indruk dat we toch zowat op hetzelfde spoor zitten: ik zeg toch duidelijk dat er wat mij betreft pas versoepelingen mogen zijn als iedereen de kans heeft gehad om zich te vaccineren, of de vaccinatiegraad dan 85, 90 of 95% bedraagt. Of denk jij daar anders over?
Niet dat wat wij er over denken er verder iets toe doet.
Er is een verschil tussen je mening geven en kritiek geven.
Voor mij is iets als eerste stellen en daarbij je gedacht zeggen "je eigen mening geven", kritisch reageren op de mening van een ander is "kritiek geven". Maar dat is op zich niet slecht.
Ik heb geen enkel probleem met kritiek, alleen probeer ik soms (tevergeefs) de reden of achterliggende gedachte te begrijpen (wat niet altijd lukt). We hebben niet allemaal dezelfde visie (gelukkig maar ).
Wat de versoepelingen betreft in functie van de vaccinatiegraad en/of de gelegenheid te hebben gehad om zich te laten vaccineren ben ik eens benieuwd naar jouw visie. Ik sta altijd open voor andere inzichten ...
Voor mij is iets als eerste stellen en daarbij je gedacht zeggen "je eigen mening geven", kritisch reageren op de mening van een ander is "kritiek geven". Maar dat is op zich niet slecht.
Ik heb geen enkel probleem met kritiek, alleen probeer ik soms (tevergeefs) de reden of achterliggende gedachte te begrijpen (wat niet altijd lukt). We hebben niet allemaal dezelfde visie (gelukkig maar ).
Wat de versoepelingen betreft in functie van de vaccinatiegraad en/of de gelegenheid te hebben gehad om zich te laten vaccineren ben ik eens benieuwd naar jouw visie. Ik sta altijd open voor andere inzichten ...
Ondertussen beginnen de experten het er over eens te geraken, dat het dragen van mondmaskers binnenkort je eigen verantwoordelijkheid wordt.
Uhm, hoe zit dat precies ?
Als je een chirurgisch mondmasker draagt, dan bescherm je toch voornamelijk de ander en eigenlijk niet jezelf ?
Hoe werkt dat dan als iedereen het zelf maar mag bedenken ? Als een ander geen mondmasker draagt, dan heeft het voor mij ook geen zin.
Enfin, misschien zoals vroeger in Azië: als je een snotneusje hebt, dan draag je een mondmasker. Zo iets.
Uhm, hoe zit dat precies ?
Als je een chirurgisch mondmasker draagt, dan bescherm je toch voornamelijk de ander en eigenlijk niet jezelf ?
Hoe werkt dat dan als iedereen het zelf maar mag bedenken ? Als een ander geen mondmasker draagt, dan heeft het voor mij ook geen zin.
Enfin, misschien zoals vroeger in Azië: als je een snotneusje hebt, dan draag je een mondmasker. Zo iets.
-
- Verbannen Gebruiker
Het antwoord lijkt me anders nogal voor de hand te liggen.Dixit schreef: ↑3 augustus 2021, 20:09 Uhm, hoe zit dat precies ?
Je moet de zaken dan wel niet met elkaar verbinden om tot een conclusie te komen maar los van elkaar beoordelen.
De uitgangssituatie is immers niet hetzelfde.
Wanneer het dragen van een mondmasker, algemeen of in bepaalde omstandigheden, voor iedereen verplicht is kan je een chirurgisch mondmasker dragen. Wanneer iedereen het draagt is de cirkel immers rond want x beschermt dan y en omgekeerd.
Wanneer de verantwoordelijkheid voor het dragen van een mondmasker bij jezelf gelegd wordt is het net dat. Je beslist zelf en alleen voor jezelf of je al dan niet een mondmasker wenst te dragen. Je draagt in dat geval dan ook geen chirurgisch mondmasker maar een masker dat geschikt is om jezelf te beschermen.
Ik zie niet in wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is.
Een situatie zoals in Azië is hier niet van toepassing. De ingesteldheid van ieder westers individu is door de band genomen immers totaal verschillend van deze in het oosten. Daar gaat het belang van de groep voor op het individueel belang. Hier is het meestal net omgekeerd.
ik heb aan minister Verlinden 4 mails gestuurd in verband geweld van politie tegen burgers en geen antwoord gekregen, ze heeft wel tijd om op T.V. te komen om publiciteit voor zichzelf te maken...