Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je antwoord klopt wederom, David. Maar zo lijken Van Damme en Van Ranst het toch niet bedoeld te hebben. Of anders moeten ze het zelf ook nog eens een keer langzaam en duidelijk uitleggen aan het volk.
Hoe herkende je de Belgen tijdens mijn vakantie in Zeeland ? Die liepen als enige met een mondmasker op. Een chirurgisch mondmasker. Of een stoffen mondmasker.
Hoe herkende je de Belgen tijdens mijn vakantie in Zeeland ? Die liepen als enige met een mondmasker op. Een chirurgisch mondmasker. Of een stoffen mondmasker.
Hoeveel mails heb je gestuurd ivm geweld van burgers tegen de politie ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan ook nog steeds een chirurgisch mondmasker dragen om "de anderen" te beschermen, ook als het niet verplicht is.David_DeWa schreef: ↑4 augustus 2021, 09:28 Wanneer het dragen van een mondmasker, algemeen of in bepaalde omstandigheden, voor iedereen verplicht is kan je een chirurgisch mondmasker dragen. Wanneer iedereen het draagt is de cirkel immers rond want x beschermt dan y en omgekeerd.
Wanneer de verantwoordelijkheid voor het dragen van een mondmasker bij jezelf gelegd wordt is het net dat. Je beslist zelf en alleen voor jezelf of je al dan niet een mondmasker wenst te dragen. Je draagt in dat geval dan ook geen chirurgisch mondmasker maar een masker dat geschikt is om jezelf te beschermen.
Jammer genoeg zijn het vermoedelijk diegenen die het meest risico nemen om besmet te worden ook diegenen die er niet wakker van liggen dat ze mogelijks anderen besmetten.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 4 augustus 2021, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nederland laat zich niet gijzelen
Nederland start zondag met coronacontroles aan Belgische grens
Vanaf zondag begint Nederland met controles aan de Belgische grens. Reizigers die Nederland in willen zullen dan een coronapass moeten kunnen tonen. Overtreders moeten een boete van 96 euro betalen. Er komen geen controles aan de Nederlandse grens met Duitsland, omdat de risicogebieden zich vooral in het zuiden van Europa bevinden.
Nederland start zondag met coronacontroles aan Belgische grens
Vanaf zondag begint Nederland met controles aan de Belgische grens. Reizigers die Nederland in willen zullen dan een coronapass moeten kunnen tonen. Overtreders moeten een boete van 96 euro betalen. Er komen geen controles aan de Nederlandse grens met Duitsland, omdat de risicogebieden zich vooral in het zuiden van Europa bevinden.
Bijna grappig inderdaad.
Ik zou zeggen: iedereen die nu Nederland binnenkomt verdunt de viruscirculatie.
Maar goed, zie hier hoe de Nederlandse marechaussee de mensen bij de grens controleert.
En zie hier hoe de Belgen controleren.
U weet immers: de mondmaskers zijn in Nederland afgeschaft. Nu goed, die Belg kruipt zo ongeveer de auto in. Da's nu ook weer niet de bedoeling.
Ondertussen rijpen de geesten over soepeler vlaamse Coronamaatregels. Vlaanderen doet het beter, vlaanderen moet daar van profiteren. Logisch.
"Maar dat kan niet, met zo'n klein landje", mekker, mekker, enzovoort...
Ik als Antwerpenaar herinner mij nog al te goed, dat Sophie Cathy tijdens de Veiligheidsraad opdracht gaf om de Antwerpenaren nog wat extra regels door de strot heen te rammen. Da's ongeveer een jaar geleden. En Cathy deed dat met verve. Er waren niet alleen strengere maatregels voor de provincie, er waren zelfs nóg strengere maatregels voor enkele kantons ! Geen fitness in Antwerpen, well fitness in Mechelen. En Somers ging op jacht naar de Antwerpse fitnessvluchtelingen...
Ik zou zeggen: iedereen die nu Nederland binnenkomt verdunt de viruscirculatie.
Maar goed, zie hier hoe de Nederlandse marechaussee de mensen bij de grens controleert.
En zie hier hoe de Belgen controleren.
U weet immers: de mondmaskers zijn in Nederland afgeschaft. Nu goed, die Belg kruipt zo ongeveer de auto in. Da's nu ook weer niet de bedoeling.
Ondertussen rijpen de geesten over soepeler vlaamse Coronamaatregels. Vlaanderen doet het beter, vlaanderen moet daar van profiteren. Logisch.
"Maar dat kan niet, met zo'n klein landje", mekker, mekker, enzovoort...
Ik als Antwerpenaar herinner mij nog al te goed, dat Sophie Cathy tijdens de Veiligheidsraad opdracht gaf om de Antwerpenaren nog wat extra regels door de strot heen te rammen. Da's ongeveer een jaar geleden. En Cathy deed dat met verve. Er waren niet alleen strengere maatregels voor de provincie, er waren zelfs nóg strengere maatregels voor enkele kantons ! Geen fitness in Antwerpen, well fitness in Mechelen. En Somers ging op jacht naar de Antwerpse fitnessvluchtelingen...
-
- Verbannen Gebruiker
Naar aanleiding van het corona-virus?
Dat je geen antwoord krijgt is normaal.
Je staat inmiddels op de negeerlijst van zowat alle overheidsinstanties.
-
- Verbannen Gebruiker
Toch zolang het wettelijk toegestaan is.EarthNvstr1 schreef: ↑4 augustus 2021, 13:13 Je kan ook nog steeds een chirurgisch mandmasker dragen om "de anderen" te beschermen, ook als het niet verplicht is.
Je kan uiteraard ook nog altijd een tinnen vergiet op je hoofd plaatsen om jezelf tegen anderen te beschermen.
Vandaar dat het me ook logischer lijkt, indien de algemene verplichting van toepassing op welbepaalde plaatsen en situaties, wordt opgeheven je, indien je daar zelf voor kiest, een masker draagt dat in de eerste plaats jezelf tegen anderen beschermt en niet andersom.Jammer genoeg zijn het vermoedelijk diegenen die het meest risico nemen om besmet te worden ook diegenen die er niet wakker van liggen dat ze mogelijks anderen besmetten.
Met de laatste zin van je antwoord haal je meteen je eigen eerste zin onderuit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik zie hoeveel mensne hun masker niet of niet correct dragen op de trein/tram/bus dan ja weet ik niet of het uberhaupt nog iets beschermt
En pas op ik zeg daar niks op want ik wil geen vuist in men gezicht krijgen.
.
En pas op ik zeg daar niks op want ik wil geen vuist in men gezicht krijgen.
.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uiteraard. Dat sprak ik niet tegen.David_DeWa schreef: ↑4 augustus 2021, 14:33 Vandaar dat het me ook logischer lijkt, indien de algemene verplichting van toepassing op welbepaalde plaatsen en situaties, wordt opgeheven je, indien je daar zelf voor kiest, een masker draagt dat in de eerste plaats jezelf tegen anderen beschermt en niet andersom.
Lijkt mij niet.David_DeWa schreef: ↑4 augustus 2021, 14:33 Met de laatste zin van je antwoord haal je meteen je eigen eerste zin onderuit.
Het is net omdat niet iedereen het risico op besmetting op redelijke wijze beperkt, dat anderen drastischer dan redelijk moeten zijn. En mondmaskers spelen daarin slechts een beperkte rol n.m.i.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik kan er mij iets bij voorstellenTimoootjex schreef: ↑4 augustus 2021, 15:18 Als ik zie hoeveel mensne hun masker niet of niet correct dragen op de trein/tram/bus dan ja weet ik niet of het uberhaupt nog iets beschermt
En vermoedelijk zijn dat vaak dezelfde mensen die vinden dat alle maatregelen per direct afgeschaft moeten worden omwille van *hun* "vrijheid"...
Komt ook omdat Van Ranst en co de mensen vorig jaar hebben opgeroepen geen FFP2-maskers te gebruiken maar deze over te laten aan de risicovolle beroepsgroepen. Nochtans, als het nu vandaag vooral de bedoeling is om jezelf te beschermen, dan heb je FFP2 of FFP3 nodig. FFP3 beschermt tot 99% tegen virussen (dat is nog geen 100% maar er toch heel dicht tegen).Dixit schreef: ↑4 augustus 2021, 11:05 Je antwoord klopt wederom, David. Maar zo lijken Van Damme en Van Ranst het toch niet bedoeld te hebben. Of anders moeten ze het zelf ook nog eens een keer langzaam en duidelijk uitleggen aan het volk.
-
- Verbannen Gebruiker
Belgen lopen nu in Zeeland rond met een chirurgisch mondmasker omdat MVR een jaar geleden, in totaal andere omstandigheden, opriep om zelfbeschermende maskers voor te behouden aan beroepsgroepen in een risicovolle omgeving?m-peeters schreef: ↑4 augustus 2021, 17:43Komt ook omdat Van Ranst en co de mensen vorig jaar hebben opgeroepen geen FFP2-maskers te gebruiken maar deze over te laten aan de risicovolle beroepsgroepen. Nochtans, als het nu vandaag vooral de bedoeling is om jezelf te beschermen, dan heb je FFP2 of FFP3 nodig. FFP3 beschermt tot 99% tegen virussen (dat is nog geen 100% maar er toch heel dicht tegen).Dixit schreef: ↑4 augustus 2021, 11:05 Je antwoord klopt wederom, David. Maar zo lijken Van Damme en Van Ranst het toch niet bedoeld te hebben. Of anders moeten ze het zelf ook nog eens een keer langzaam en duidelijk uitleggen aan het volk.
Dat zijn dat toch het overwegend domme deel van de Belgen welke niet voor zichzelf kunnen denken en zich niet kunnen aanpassen aan wijzigende omstandigheden.
Momenteel is er geen tekort voor mondmaskers, van welk type dan ook.
Van die noordwaarts migrerende Belgen (BDW fans?) inderdaad niet al te snugger. Op vakantie gaan in het buitenland en dan zelf voorzorgsmaatregelen nemen om de autochtone bevolking te beschermen, lokals welke het doorgaans zelf minder nauw nemen met de corona-regels. Spijtig dat het grootste deel na hun vakantie terug zuidwaarts keert.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lopen daar echt zóveel Belgen rond ?
-
- Verbannen Gebruiker
Geen flauw idee.
Ik schakel de hulplijn in: @Dixit.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Let vooral op dat bootje linksonder... dat wijst toch op een constant "komen en gaan".
Dat "constant komen en gaan" kan toch niet ten goede komen van de beperking van de verspreiding van corona, denk ik dan ...