Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
TIP
Re: Hoeveel winst heb je al gemaakt sinds je belegt?
fondsen - zeker aan 2% instap - helemaal het verkeerde product voor trading.
Aandelen, trackers, opties... daar moet je zijn.
Aandelen, trackers, opties... daar moet je zijn.
Kies voor veiligheid, korven met meer dan 100 bedrijven en met 10 tal gekende bedrijven erin.
Ben een schijtertje en een beginneling.
Ben snel tevreden met weinig % op veel geld.
Heb ook een stukje bij Medirect, dat is een tegenvaller, te stabiel en weinig beweging opwaarts.
Die bank zal snel geschrapt worden.
Heb ook een stukje bij Medirect, dat is een tegenvaller, te stabiel en weinig beweging opwaarts.
Mooi toch, als je je beleggingsstrategie hebt en er tevreden mee bent.
Via fondsen? Neem je dan niet de verkeerde fondsen?odbc schreef: ↑7 juli 2021, 20:42 Kies voor veiligheid, korven met meer dan 100 bedrijven en met 10 tal gekende bedrijven erin.
Ik vind dan toch dat u verkeerd bezig bent. U gaat 'all in' op die korf, maar het risico is steeds aanwezig dat die even stevig daalt. U bent niet beschermd. De vele kleine handeltjes met miniwinstjes zullen mogelijks niet opwegen tegen 1 grote tegenvaller. Om dit rendabel te maken, zou u met andere producten moeten werken die alleszins geen 2% instap/uitstap vergen. Verdiep u in de alternatieven die doen wat u wil, maar veel minder kosten meebrengen...odbc schreef: ↑7 juli 2021, 20:42 Kies voor veiligheid, korven met meer dan 100 bedrijven en met 10 tal gekende bedrijven erin.
1 grote tegenvaller, daar kan ik gemakkelijk op wachten tot die terug is gestabiliseerd.
Mogen 40 a 50 % zakken, geen probleem.
Meer dan 120 bedrijven klauteren wel terug recht.
Dalen en stijgen doen die fondsen regelmatig. Jaar wachten geen probleem ooit zakken ze stevig en dan inkopen nadien gaan die terug stabiliseren en hopla.
Is gewoon een munt opwerpen en wachten tot die goed valt, het moment kies ik zelf om de munt in de lucht te kieperen, zelfs meermaals tot die goed valt.
Is zeker niet gokken, de anderen doen gewoon hun horizon uit en maken lichte winst, ik veel meer.
Mogen 40 a 50 % zakken, geen probleem.
Meer dan 120 bedrijven klauteren wel terug recht.
Dalen en stijgen doen die fondsen regelmatig. Jaar wachten geen probleem ooit zakken ze stevig en dan inkopen nadien gaan die terug stabiliseren en hopla.
Is gewoon een munt opwerpen en wachten tot die goed valt, het moment kies ik zelf om de munt in de lucht te kieperen, zelfs meermaals tot die goed valt.
Is zeker niet gokken, de anderen doen gewoon hun horizon uit en maken lichte winst, ik veel meer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteravond nog wat geprutst met cijfertjes en toch eens de effectieve winst/verlies berekend (rekening houdend met alle kosten, wisselkoersen, dividend, keuzedividend):
Winst op 03-08-2021: 58.892,00 € om heel precies te zijn
Leuk weetje: Absolute dieptepunt: -43.662,00 € midden maart 2020
Gestart (voorzichtig en niet steeds succesvol) in januari 2017
Knap!
Ik zit op 2.000 EUR gestart midden 2018. Wel met initieel zeer kleine bedragen, pas eind vorig jaar meer richting fondsen gezet.
Maar het blijft klein bier tov wat ik hierboven lees.
Ik zit op 2.000 EUR gestart midden 2018. Wel met initieel zeer kleine bedragen, pas eind vorig jaar meer richting fondsen gezet.
Maar het blijft klein bier tov wat ik hierboven lees.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En wat zijn we daarmee ?
100k verschil op 15 maanden tijd ! Hoe stond je er dan voor, voor Corona, Contextbinder?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niets maar anderzijds is dit wel het antwoord op de vraag van het topic natuurlijk
Laatst gewijzigd door contextbinder op 5 augustus 2021, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor corona was het resultaat ondermaats maar wel bepaald door te beperkte spreiding in combinatie met significante dalingen (meer dan 50%) voor deze posities. Wel meegegeven dat mijn eerste jaar heel goed was - maar het bedrag was te klein
Tijdens corona een spaarrekening leeggehaald + 70% van inkomen geïnvesteerd in bestaande en nieuwe posities. Het spreekt voor zich dat dit zeker geen makkelijke beslissing is geweest en dat zoiets de nodige tijd vraagt om door te dringen - uiteindelijk ben je op een gegeven moment meer dan een jaarloon "kwijt" en dat voelt allesbehalve goed aan - ook al lees je dat je daarop moet voorbereid zijn, lees je regelmatig jaarrapporten, ... het moment dat het gebeurd is niet aangenaam.
Ik post dit nu eens in concrete cijfers omdat ik denk dat het vooral voor startende beleggers een hulp kan zijn, bijkomend bevestigd het, voor mij, dat een aantal basisregels toch wel handig zijn.
Het toont ook aan dat ik een veel beter resultaat had gehad door een klassieke ETF portefeuille te kiezen, mss dat ik dit ooit wel doe maar op dat moment is dat een bewuste keuze geweest - tijdens corona heb ik getwijfeld omdat dit, puur cijfermatig, een goed moment had geweest.
Wat Me te maken heeft met slecht presterende fondsen.
Wie heeft die fondsen gekocht Me of u zelf.
Dus slecht resultaat bij u zelf te rade gaan.
Mijn eigen fondsen bij Me zijn er van dubbele en enkele cijfers.
Natuurlijk een paar duizend € in een voorgekauwd plan, het resultaat gaat overal hetzelfde zijn. (ontevreden)
Achterna hollen van sterren .
Estate Guru believer.
Proficiat!contextbinder schreef: ↑5 augustus 2021, 14:34 Gisteravond nog wat geprutst met cijfertjes en toch eens de effectieve winst/verlies berekend (rekening houdend met alle kosten, wisselkoersen, dividend, keuzedividend):
Zeer goed bezig.
Volhouden is het halve werk!
Als je na een paar jaar een solide basis hebt opgebouwd (met vallen en opstaan) en de sneeuwbal gaat aan het rollen dan zie je magische dingen gebeuren! Sommigen hebben het moeilijk om dat te geloven, maar ik zie het met eigen ogen gebeuren. Ikzelf zit nu in een fase waar ik virtuele winst in echte winst omzet! Maar er blijft genoeg over om verder mee te oogsten. Dat geld dat ik nu uit de markt haal, is geld dat ik anders nooit had gehad. Dat maakt voor ons bouwproject dus een groot verschil!
Zo komt het droomhuis toch een heel eind dichter.
Wat dan weer mega is dat het geld wordt opgezet in grond en bakstenen, die op hun beurt weer gaan stijgen in waarde!
Extra geld lenen aan een dikke procent!
Never waste a good crisis
Het gaat dan wel over geld maar het moet idd gesterkt worden door eigen geloof en ideeën. Mensen die 3/4 van hun portefeuille in 2 indexen / ETF's /fondsen steken zal je niet snel tegenkomen. ( En nu volgt er een hele bende die beweert het toch te doen ... )
Thnx voor de toelichting Contextbinder.
Thnx voor de toelichting Contextbinder.