Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
U blijft selectief selecteren. Miljoenen minder doden sinds vaccinatie. Waarom zegt u daar niets over?
Wie oppert dat? Er werd altijd al rekening gehouden dat vaccin misschien jaarlijks nodig wasEr werd dan ook geopperd dat de vaccins minder lang werkzaam zijn dan men dacht.
Natuur laat zich niet dicteren. Als jaarlijkse shot nodig is is dat zo. Net zoals griep. Elk jaar nodig.We gaan dus hoogstwaarschijnlijk allemaal in december een nieuw shot mogen gaan halen, dat de EU 1,8 miljard (!) vaccins heeft besteld laat niets aan twijfel over.
U bent niet gevaccineerd. Waarom beslist u dat 2 genoeg is. U gaat zich nooit laten vaccineren. Gevaccineerden gaan zonder probleem elk jaar vaccin halen. Antivaxxers niet.Voor mij gaat dat te ver, twee keer is genoeg geweest
Gisteren heeft Marc Van Ranst nog in het nieuws gezegd dat een boostershot binnen zes maanden wss nodig zal zijn
En sowieso, die 1,8 miljard vaccins die de EU heeft besteld zal ook niet voor niets zijn, of denk h'je dat ze die om te lachen hebben besteld?
Ik ben geen antivaxxer, ben in 2019 mijn vaccins tegen kinkhoest en tetanus nog gaan halen
Het vaccineren van mensen die niet tot een risicogroep behoren is gewoon belachelijk, zeker aangezien gevaccineerden het virus nog kunnen verspreiden
Men had de maatschappij terug' naar het oude normaal moeten brengen eens alle risicogroepen waren gevaccineerd
En sowieso, die 1,8 miljard vaccins die de EU heeft besteld zal ook niet voor niets zijn, of denk h'je dat ze die om te lachen hebben besteld?
Ik ben geen antivaxxer, ben in 2019 mijn vaccins tegen kinkhoest en tetanus nog gaan halen
Het vaccineren van mensen die niet tot een risicogroep behoren is gewoon belachelijk, zeker aangezien gevaccineerden het virus nog kunnen verspreiden
Men had de maatschappij terug' naar het oude normaal moeten brengen eens alle risicogroepen waren gevaccineerd
Omdat misschien elk jaar vaccin zal nodig zijn. Natuur laat zich niet dicteren. Indien elk jaar vaccin nodig dan is dat zo
Daarna bent u antivaxxer gewiordenIk ben geen antivaxxer, ben in 2019 mijn vaccins tegen kinkhoest en tetanus nog gaan halen
Antuvaxxers zoals u weigeren wetenschappelijke feiten te aanvaarden en strooien dan maar zelf onzin rondHet vaccineren van mensen die niet tot een risicogroep behoren is gewoon belachelijk, zeker aangezien gevaccineerden het virus nog kunnen verspreiden
Antivaxxers zoals u brengen maatschappij in gevaar. U heeft geen recht te zeggen wat maatschappij moet doenMen had de maatschappij terug' naar het oude normaal moeten brengen eens alle risicogroepen waren gevaccineerd
Het is uiteraard typisch voor mensen zonder degelijke argumenten, dat ze kritische stemmen als 'anti-vaxxer' wegzetten
Een gemakkelijke manier om een degelijke discussie uit de weg te gaan.
Ik stel mijn vraag echter nogmaals: welk nut heeft het om tieners te vaccineren, wetende dat zij zelden tot nooit ziek worden van het coronavirus, én dat ze het virus nog steeds kunnen verspreiden na vaccinatie?
Edit: en ik heb evenveel recht van spreken als gij, dictator van den Aldi
Een gemakkelijke manier om een degelijke discussie uit de weg te gaan.
Ik stel mijn vraag echter nogmaals: welk nut heeft het om tieners te vaccineren, wetende dat zij zelden tot nooit ziek worden van het coronavirus, én dat ze het virus nog steeds kunnen verspreiden na vaccinatie?
Edit: en ik heb evenveel recht van spreken als gij, dictator van den Aldi
-
- Hero Member
- Contacteer:
Laten we de vraag omdraaien waarom zouden tieners geen vaccin nodig hebben wetende dat jonge mensen ook serieus last hebben na een corona besmetting. en ja dat kunnen ook tieners zjn.
Antivaxxers zijn niet kritisch. Ze negeren alle feiten, en zoeken ergens een klein berichtje om bewust verkeerd te interpreteren.
U negeert alle feiten, waarheden, correcte berichtgevingEen gemakkelijke manier om een degelijke discussie uit de weg te gaan.
Vraag is al 1000 keer bezntwoord. Antwoord zint u niet dus negeert u het keer op keer.Ik stel mijn vraag echter nogmaals: welk nut heeft het om tieners te vaccineren, wetende dat zij zelden tot nooit ziek worden van het coronavirus, én dat ze het virus nog steeds kunnen verspreiden na vaccinatie?
Dat is waar ook antivaxxers mogen hun mening zeggen. Ze hebben zelfs recht maatschappij in gevaar te brengen. En als antivaxxers in ziekenhuis belanden gaat maatschappij voor hen betalen. Leuk antivaxxer te zijn. Maar ik gun u dat.Edit: en ik heb evenveel recht van spreken als gij, dictator van den Aldi
Dat is het net: jonge mensen hebben helemaal geen last van het virus. Zeer uitzonderlijk dat een jong iemand zwaar ziek wordt van het virusTimoootjex schreef: ↑7 augustus 2021, 12:54 Laten we de vraag omdraaien waarom zouden tieners geen vaccin nodig hebben wetende dat jonge mensen ook serieus last hebben na een corona besmetting. en ja dat kunnen ook tieners zjn.
Adhemar , zalig zijn de simpelen van geest zei ons moeder altijd :-)
Kan je ook inhoudelijk reageren ipv 'anti-vaxxer'te roeptoeteren?bantsee schreef: ↑7 augustus 2021, 13:06Antivaxxers zijn niet kritisch. Ze negeren alle feiten, en zoeken ergens een klein berichtje om bewust verkeerd te interpreteren.U negeert alle feiten, waarheden, correcte berichtgevingEen gemakkelijke manier om een degelijke discussie uit de weg te gaan.Vraag is al 1000 keer bezntwoord. Antwoord zint u niet dus negeert u het keer op keer.Ik stel mijn vraag echter nogmaals: welk nut heeft het om tieners te vaccineren, wetende dat zij zelden tot nooit ziek worden van het coronavirus, én dat ze het virus nog steeds kunnen verspreiden na vaccinatie?
Dat is waar ook antivaxxers mogen hun mening zeggen. Ze hebben zelfs recht maatschappij in gevaar te brengen. En als antivaxxers in ziekenhuis belanden gaat maatschappij voor hen betalen. Leuk antivaxxer te zijn. Maar ik gun u dat.Edit: en ik heb evenveel recht van spreken als gij, dictator van den Aldi
Je lijkt Geert Wilders wel
-
- Verbannen Gebruiker
Er is helemaal geen vaccinatieverplichting. Niet voor minderjarigen en zelfs (nog) niet voor meerderjarigen.
Als tieners zich dus laten vaccineren is dat, afhankelijk van de leeftijd, hun eigen keuze of deze van hun ouders.
Wat is dan eigenlijk je probleem met vaccinatie?
Om al maar één voorbeeld van vaccinatie bij een zo groot mogelijke leeftijdsvork te noemen, het tegengaan van zoveel mogelijk nieuwe varianten. Je weet het misschien niet, maar tieners hebben doorgaans nog al nauw lichamelijk contact met elkaar en ze verblijven een groot deel van het jaar kort op elkaar gepakt in niet zo best geventileerde ruimtes.
Ook kan het bij jongeren MIS-C triggeren. Uiteraard niet algemeen en eerder zeldzaam maar er zijn wel meer vaccinaties tegen relatief zeldzame aandoeningen.
Hoe groter de groep gevaccineerden, hoe kleiner de kans van een grote heropflakkering van het virus en het ontwikkelen van varianten waartegen men nog geen of minder verweer heeft.
Het Pfizer vaccin werkt bij tieners zelfs effectiever dan bij ouderen.
Wat de jongeren zelf betreft, de kans op ernstige bijverschijnselen na een Covid-19 besmettingen zijn klein maar eenmaal volledig gevaccineerd nog kleiner. Gezien de keuze tot vaccinatie vrij is kan iedereen deze ook voor zichzelf maken.
Zolang je maar weet dat je, eenmaal je je begeeft in de publieke ruimte, moet neerleggen bij de regels opgelegd voor het algemeen belang. En je beseft dat het algemeen belang niet altijd hetzelfde is als een individueel belang.
Als jij dus tegen bepaalde soorten vaccinatie bent, je bent er vrij in. Wat is dan je probleem?
De eventuele negatieve gevolgen van een vaccinatie zijn individueel en niet overdraagbaar. De gevolgen van een besmetting zijn wel overdraagbaar.
Wanneer jij niet kan leven met de regels die gelden op bepaalde plaatsen en of tijdstippen blijf je daar toch gewoon weg. Wat is dan je probleem?
Ok je hebt gelijk. Mooi en helder uitgelegd
Ik sloeg de bal mis
Ik heb geen probleem dat mensen zich laten vaccineren, tegen corona. Dat leek me een misverstand
Ik sloeg de bal mis
Ik heb geen probleem dat mensen zich laten vaccineren, tegen corona. Dat leek me een misverstand
Laatst gewijzigd door Adhemar op 7 augustus 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
![Afbeelding](https://sun9-80.userapi.com/impg/nInsZw7S2XoEGDGYmEabOKbSINThxtiwy1B07A/7hlCqVbcczk.jpg?size=493x600&quality=96&sign=afb51b31f31b81c4020f7d7b55792b08&type=album)
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Dat is een goeie vraag. Tot voor de delta variant was er een duidelijk voordeel om tieners ook te vaccineren, vaccinatie kon een besmetting in 90% van de gevallen voorkomen, de kans dat gevaccineerde tieners het virus dan nog verspreiden werd heel klein. Tegen de delta variant is de bescherming tegen besmetting maar een 60%, 40% van de gevaccineerden kunnen toch nog besmet worden en het virus verder doorgeven, een aanzienlijke afname maar toch nog zinvol om tieners te vaccineren zodat de verspreiding geremd wordt. Op medisch vlak is er trouwens nooit een echte noodzaak geweest om jongeren te vaccineren, zij worden maar zelden ernstig ziek. Jongeren vaccineren dient dus vooral om de verspreiding van het virus af te remmen en daar is nog steeds winst te halen door vaccineren. Nog een belangrijke reden waarom ook jongeren zich best laten vaccineren is om het immuun systeem op een veilige manier kennis te laten maken met dit nieuw virus, iedereen gaat verschillende keren met het virus of met een vaccin in contact moeten komen om een voldoende sterke afweer op te bouwen, een beetje zoals jonge kinderen veel verkoudheden moeten doormaken om er op latere leeftijd niet ernstig ziek van te worden.
Is dit nu een reactie op mijn post, Dean?
Hoeveel keer per jaar wordt uw ID gevraagd? 1 keer? En voor de rest als je de vlieger op gaat? Valt toch best mee.![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Hoeveel keer per jaar wordt uw ID gevraagd? 1 keer? En voor de rest als je de vlieger op gaat? Valt toch best mee.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)