Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Stom van ons denken dag u tegen vaccineren was.
Onze grote dank dat u ons toelaat ons te laten vaccineren heel grootmoedig en edelmoedig van u.
Ergens heeft u nieuws gemist dat mensen gevaccineerd toch kunnen sterven. Had u argument kunnen gebruiken stom mensen te vaccineren aangezien ze toch nog kunnen sterven aan covid. Is veel rechttoe rechtaan redenering.
Het is u vergeven
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Het is jammer dat het debat gepolariseerd is. Uiteindelijk is het niet onlogisch dat niet iedereen meteen overtuigd is van een coronavaccin.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Iemand van de experts (MVR of iemand anders, dat weet ik niet meer) heeft nav de besmettingen in Zaventem gezegd dat voor ouderen en risicopatienten wellicht een booster nodig zal zijn.Adhemar schreef: ↑7 augustus 2021, 12:01 Gisteren heeft Marc Van Ranst nog in het nieuws gezegd dat een boostershot binnen zes maanden wss nodig zal zijn
En sowieso, die 1,8 miljard vaccins die de EU heeft besteld zal ook niet voor niets zijn, of denk h'je dat ze die om te lachen hebben besteld?
Ik ben geen antivaxxer, ben in 2019 mijn vaccins tegen kinkhoest en tetanus nog gaan halen
Het vaccineren van mensen die niet tot een risicogroep behoren is gewoon belachelijk, zeker aangezien gevaccineerden het virus nog kunnen verspreiden
Men had de maatschappij terug' naar het oude normaal moeten brengen eens alle risicogroepen waren gevaccineerd
Ik ben pro-vax, absoluut, en heb mijn twee shots gehad, mijn kinderen zijn ook gevaccineerd enz. Maar een boostershot neem ik enkel als er wetenschappelijk bewijs is voor het nut ervan.
Voorlopig lijken ook de experten geneigd om dit enkel voor te behouden voor rusthuisbewoners (en mogelijk ouderen in het algemeen). Er is daar wel geen harde evidentie voor, tenzij het gegeven dat men weet dat het immuunsysteem van ouderen minder performant is.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik ben er eerder sceptisch over. Het kan namelijk ook zo zijn dat de huidige vaccins minder performant zijn zes maanden na inenting + dat boostershot kan dienen om bescherming te bieden aan de nieuwe varianten.
Gelukkig zullen er nog andere vaccins op de markt komen (Novavax nu recent) en misschien zelfs een geneesmiddel (binnen afzienbare tijd).
Gelukkig zullen er nog andere vaccins op de markt komen (Novavax nu recent) en misschien zelfs een geneesmiddel (binnen afzienbare tijd).
Sceptisch? U? Grappig hoe u zich in bochten wringt om geen vaccin te nemen. Elk wetenschappelijk feit dat waarde van vaccin bewijst wordt door u genegeerd. Ook dit zal u weer negeren. Studie CDC. Among Kentucky residents infected with SARS-CoV-2 in 2020, vaccination status of those reinfected during May–June 2021 was compared with that of residents who were not reinfected. In this case-control study, being unvaccinated was associated with 2.34 times the odds of reinfection compared with being fully vaccinated.Adhemar schreef: ↑7 augustus 2021, 21:36 Ik ben er eerder sceptisch over. Het kan namelijk ook zo zijn dat de huidige vaccins minder performant zijn zes maanden na inenting + dat boostershot kan dienen om bescherming te bieden aan de nieuwe varianten.
Geneesmiddel afzienbare tijd waar haalt u dat? En waar haalt u dat Novavax beter is dan andere? U negeert ook feit dat griepvaccin elk jaar nodig is. Is dat verkeerd? Natuur laat zich niet dicteren. Als jaarlijks vaccin nodig is dan is dat zo. Gelykkig EU vooruitziende want al veel extra vaccins besteld. Antivaxxers gelukkig kleine minderheid.
Het probleem met die "kritische stemmen" zoals die van jou, is het feit dat ze heel kritisch zijn voor covid en vaccins maar de verhaaltjes van anti-vaxxers zonder enige vorm van kritiek aannemen, hoewel deze geen wetenschappelijke onderbouwing hebben en/of vaak van dubieuze wetenschappers afkomstig zijn. Zo circuleert in bepaalde middens het gerucht dat de vaccins onvruchtbaarheid zouden veroorzaken, hoewel daar geen enkel wetenschappelijk bewijs voor bestaat.
Als je kritisch bent voor covid en de vaccins, dan mag je ook even kritisch zijn voor de anti-vax verhaaltjes. Sommige daarvan zijn zo absurd (bv. dat de overheid een track&trace in de vaccins heeft gestopt en zo alle mensen 24/7 wil monitoren, of sterker nog aansturen vanop afstand) dat het lijkt alsof ze uit een SF-film komen. Het grappigste antivax-verhaal is het chimpansee-verhaal (gevaccineerden zouden langzaam muteren in mensapen).
Maar geen nood, jij en iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Er bestaat nog zoiets als recht op vrije meningsuiting. Alleen bestaat het gevaar dat sommigen deze verhalen voor echt aannemen. Mij bezorgen ze enkel een glimlach op het gezicht
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 8 augustus 2021, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor een eventuele derde vaccinatie gaan we best wachten tot er aan de delta variant aangepaste vaccins zijn. Vraag is natuurlijk of we met het hardnekkig voorkomen van besmettingen en vaccinatie voldoende en blijvende groepsweerstand gaan opbouwen. Op dit moment is dat zeker het geval, een heel groot deel van de bevolking is recent gevaccineerd en heeft dus veel antistoffen. Of dat volgend jaar nog het geval gaat zijn, valt af te wachten, zou best kunnen dat er dan bijna geen bescherming meer is tegen de varianten die dan rond gaan. Om die reden ben ik eerder geneigd om de strategie van het VK te volgen, het virus laten circuleren terwijl de bevolking nog een sterke afweer door de vaccins heeft. Het immuunsysteem kan zich dan aanpassen aan de recentste variant, dit gaat sowieso een betere en sterkere bescherming bieden dan een booster die maar voor 60% meer werkt. Dit is misschien een unieke kans, wanneer volgend jaar mocht blijken dat de vaccins "uitgewerkt" zijn gaat er lang niet meer zoveel vaccinatie bereidheid zijn. De overheid en virologen zouden beter hun woord houden, vaccinatie was immers de uitweg naar de vrijheid en het normale leven, voorlopig lijken ze eerder weer de andere kant op te gaan en blijven ze gefocust op besmettingscijfers die ondanks de vakantiegangers en ruimere contacten niet zo sterk stijgen. Kortom, geef mij nu maar die delta variant ipv een derde spuit later op het jaar.Charlesvdw schreef: ↑7 augustus 2021, 21:11 Iemand van de experts (MVR of iemand anders, dat weet ik niet meer) heeft nav de besmettingen in Zaventem gezegd dat voor ouderen en risicopatienten wellicht een booster nodig zal zijn.
Ik ben pro-vax, absoluut, en heb mijn twee shots gehad, mijn kinderen zijn ook gevaccineerd enz. Maar een boostershot neem ik enkel als er wetenschappelijk bewijs is voor het nut ervan.
Onderstaand nieuws van uk heeft u gemist blijkbaarvortex schreef: ↑8 augustus 2021, 09:20Voor een eventuele derde vaccinatie gaan we best wachten tot er aan de delta variant aangepaste vaccins zijn. Vraag is natuurlijk of we met het hardnekkig voorkomen van besmettingen en vaccinatie voldoende en blijvende groepsweerstand gaan opbouwen. Op dit moment is dat zeker het geval, een heel groot deel van de bevolking is recent gevaccineerd en heeft dus veel antistoffen. Of dat volgend jaar nog het geval gaat zijn, valt af te wachten, zou best kunnen dat er dan bijna geen bescherming meer is tegen de varianten die dan rond gaan. Om die reden ben ik eerder geneigd om de strategie van het VK te volgen, het virus laten circuleren terwijl de bevolking nog een sterke afweer door de vaccins heeft.Charlesvdw schreef: ↑7 augustus 2021, 21:11 Iemand van de experts (MVR of iemand anders, dat weet ik niet meer) heeft nav de besmettingen in Zaventem gezegd dat voor ouderen en risicopatienten wellicht een booster nodig zal zijn.
The JCVI’s interim advice is to plan to offer COVID-19 booster vaccines from September 2021, in order to prolong the protection that vaccines provide in those who are most vulnerable to serious COVID-19 ahead of the winter months. The 2-stage programme would take place alongside the annual flu vaccination programme. Further details of the flu vaccination programme will be set out in due course.
U negeert dat het griepsvaccin enkel nodig is voor kwetsbare groepen.bantsee schreef: ↑8 augustus 2021, 08:53Sceptisch? U? Grappig hoe u zich in bochten wringt om geen vaccin te nemen. Elk wetenschappelijk feit dat waarde van vaccin bewijst wordt door u genegeerd. Ook dit zal u weer negeren. Studie CDC. Among Kentucky residents infected with SARS-CoV-2 in 2020, vaccination status of those reinfected during May–June 2021 was compared with that of residents who were not reinfected. In this case-control study, being unvaccinated was associated with 2.34 times the odds of reinfection compared with being fully vaccinated.Adhemar schreef: ↑7 augustus 2021, 21:36 Ik ben er eerder sceptisch over. Het kan namelijk ook zo zijn dat de huidige vaccins minder performant zijn zes maanden na inenting + dat boostershot kan dienen om bescherming te bieden aan de nieuwe varianten.
Geneesmiddel afzienbare tijd waar haalt u dat? En waar haalt u dat Novavax beter is dan andere? U negeert ook feit dat griepvaccin elk jaar nodig is. Is dat verkeerd? Natuur laat zich niet dicteren. Als jaarlijks vaccin nodig is dan is dat zo. Gelykkig EU vooruitziende want al veel extra vaccins besteld. Antivaxxers gelukkig kleine minderheid.
Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... gle.com%2F
Als groepsimmuniteit niet haalbaar is en nieuwe varianten zullen opduiken is dat zoals bij griep. Bij griep elk jaar een ander vaccin nodig. Ook dus bij corona maar bij corona voor iedereen elk jaar ander vaccin en niet enkel risicogevallen zoals bij griep. Uw argumenten dus reden om iedereen te vaccineren. Elk jaar. Moet u als antuvaxxer muziek in oren zijnAdhemar schreef: ↑8 augustus 2021, 10:36
U negeert dat het griepsvaccin enkel nodig is voor kwetsbare groepen.
Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
Stop met die onzin dat ik een anti-vaxxer ben, want dat slaat nergens op, is karikaturaal en getuigt van een gebrek aan degelijke argumenten.bantsee schreef: ↑8 augustus 2021, 10:43Als groepsimmuniteit niet haalbaar is en nieuwe varianten zullen opduiken is dat zoals bij griep. Bij griep elk jaar een ander vaccin nodig. Ook dus bij corona maar bij corona voor iedereen elk jaar ander vaccin en niet enkel risicogevallen zoals bij griep. Uw argumenten dus reden om iedereen te vaccineren. Elk jaar. Moet u als antuvaxxer muziek in oren zijnAdhemar schreef: ↑8 augustus 2021, 10:36
U negeert dat het griepsvaccin enkel nodig is voor kwetsbare groepen.
Ik heb elk mogelijk vaccin genomen, tegen polio, kinkhoest, tetanus, mazelen,...Dat zijn dan ook vaccins die betrouwbaar zijn omdat de langetermijneffecten gekend zijn en reeds tientallen jaren gebruikt worden, in tegenstelling tot de coronavaccins waar weinig tot niets geweten is over de langetermijneffecten
Probeer uw oogkleppen eens af te zetten en lees de link die ik in mijn vorig bericht heb geplaatst.
Probeer op een volwassen manier in debat te gaan in plaats van wat inhoudsloze termen als 'antivaxxer' rond te strooien
Met kritisch nadenken is niets verkeerd, integendeel.
Korte effecten van covid zijn gekend: dood. Ziekenhuizen onder druk Wordt compleet door u genegeerd
Dankzij vaccinatie: gaat overal beter Wordt compleet door u genegeerd
10.000 experts zeggen A.Probeer uw oogkleppen eens af te zetten en lees de link die ik in mijn vorig bericht heb geplaatst.
2 experts zeggen B.
U leest alleen wat die 2 zeggen. In onooglijk klein Nederlands krantje. Zijn geen oogkleppen bij u is luchtballon over uw ogen
U negeert alles wat niet in uw kraam past. En is heel veel. U zoekt artikels in Jeruzalem Post en klein Nederlands krantje om uw antivax stelling onderbouwen. Hoe kan debat kunnenProbeer op een volwassen manier in debat te gaan in plaats van wat inhoudsloze termen als 'antivaxxer' rond te strooien
Dood? Wel, ga dan eens een kijkje nemen op de website van de WHO, daar staat letterlijk dat 'mensen ouder dan 60 of met onderliggende aandoeningen' sterven aan Covidbantsee schreef: ↑8 augustus 2021, 12:28Korte effecten van covid zijn gekend: dood. Ziekenhuizen onder druk Wordt compleet door u genegeerd
Dankzij vaccinatie: gaat overal beter Wordt compleet door u genegeerd10.000 experts zeggen A.Probeer uw oogkleppen eens af te zetten en lees de link die ik in mijn vorig bericht heb geplaatst.
2 experts zeggen B.
U leest alleen wat die 2 zeggen. In onooglijk klein Nederlands krantje. Zijn geen oogkleppen bij u is luchtballon over uw ogenU negeert alles wat niet in uw kraam past. En is heel veel. U zoekt artikels in Jeruzalem Post en klein Nederlands krantje om uw antivax stelling onderbouwen. Hoe kan debat kunnenProbeer op een volwassen manier in debat te gaan in plaats van wat inhoudsloze termen als 'antivaxxer' rond te strooien
Wie besmet is gaat (gelukkig) daarom niet dood. Overlevingskans bij Covid is zelfs zeer hoog, mensen jonger dan 50 jaar oud hebben slechts 0,05% kans om te sterven aan Covid. (cijfers uit het wetenschappelijk magazine Nature)
De meerderheid heeft niet altijd gelijk. Nogal simplistisch om kritische stemmen te negeren omdat ze in de minderheid zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sterven voornamelijk. Opnieuw verkeerde interpretatie zodat in uw antivax past.Adhemar schreef: ↑8 augustus 2021, 12:57
Dood? Wel, ga dan eens een kijkje nemen op de website van de WHO, daar staat letterlijk dat 'mensen ouder dan 60 of met onderliggende aandoeningen' sterven aan Covid
Wie besmet is gaat (gelukkig) daarom niet dood. Overlevingskans bij Covid is zelfs zeer hoog, mensen jonger dan 50 jaar oud hebben slechts 0,05% kans om te sterven aan Covid. (cijfers uit het wetenschappelijk magazine Nature)
U negeert ook compleet dat vooral 60+ mensen sterven. Niets te maken met covid. 60+ sterven sneller dan andere. Wordt compleet door u genegeerd want past niet in antivax
Daarnaast Kop noch staart te krijgen in uw redenering. Nu is het blijkbaar niet erg al die covid
Daarstraks zei u nog
En opnieuw negeert u wat niet in uw kraam past in mijn vorige mail. Zoaks last op ziekenhuizen. Debat onmogelijk met antivaxxer zoals u.Adhemar schreef: ↑8 augustus 2021, 10:36 Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... gle.com%2F
Nog antivaxxer redenering. Soms heeft meerderheid ongelijk, wat waar is, maar voor u is dat bewijs dat minderheid over covid gelijk heeft. Typisch antivax.De meerderheid heeft niet altijd gelijk. Nogal simplistisch om kritische stemmen te negeren omdat ze in de minderheid zijn.
U bent niet kritisch u negeert alle feiten, alle wetenschappelijke kennis.