Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
In uw citaat is sprake van degenen "who are most vulnerable to serious Covid-19". Dat zijn dus ouderen, zeker niet de ganse bevolking. Bijgevolg is er geen sprake van dat de UK iedereen een booster gaat geven.bantsee schreef: ↑8 augustus 2021, 10:32Onderstaand nieuws van uk heeft u gemist blijkbaarvortex schreef: ↑8 augustus 2021, 09:20
Voor een eventuele derde vaccinatie gaan we best wachten tot er aan de delta variant aangepaste vaccins zijn. Vraag is natuurlijk of we met het hardnekkig voorkomen van besmettingen en vaccinatie voldoende en blijvende groepsweerstand gaan opbouwen. Op dit moment is dat zeker het geval, een heel groot deel van de bevolking is recent gevaccineerd en heeft dus veel antistoffen. Of dat volgend jaar nog het geval gaat zijn, valt af te wachten, zou best kunnen dat er dan bijna geen bescherming meer is tegen de varianten die dan rond gaan. Om die reden ben ik eerder geneigd om de strategie van het VK te volgen, het virus laten circuleren terwijl de bevolking nog een sterke afweer door de vaccins heeft.
The JCVI’s interim advice is to plan to offer COVID-19 booster vaccines from September 2021, in order to prolong the protection that vaccines provide in those who are most vulnerable to serious COVID-19 ahead of the winter months. The 2-stage programme would take place alongside the annual flu vaccination programme. Further details of the flu vaccination programme will be set out in due course.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Tegenover onderstaande domheid over de Olympische Spelen bestaat helaas geen vaccin.spaarfreakje schreef: ↑ Het beleid had de moed moeten hebben om ook zomer 2021 in mineur te laten doorgaan, het EK en Ronde van Frankrijk best ZONDER toeschouwers te organiseren. Net zoals de Olympische Spelen dat doen.
Eddy Demarez about Belgian Cats: "gepoept zal der niet geweest zijn"
Was a FB livestream from Sporza where journalist Eddy Demarez -unaware that the stream was still running - discussed the Belgian female basketball players (Belgian Cats).
link to vrt article https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/07 ... rnalist-e/
link to tweet with audio: https://twitter.com/michielsfilip/statu ... 5630222336
link to Eddy Demarez appologizing: https://sporza.be/nl/2021/08/07/eddy-de ... 361496901/
Can only imagine the moment he realized the stream was still going ...
Laatst gewijzigd door bantsee op 8 augustus 2021, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Lees ik dit nu goed?
Die 60+ers stierven dus per toeval ofzo, en niet aan covid?
Dringend eens de statistieken op sciensano bekijken zou ik zeggen, maar dat zijn wellicht ook antivaxers en verspreiden een hoop fake news
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Dus voor u is jongere met longproblemen niet vulnerable? Of met hoge bloeddruk? Of met hartproblemen? Of suikerziekte? Crohn? Want alleen ouderen? Waarop is uw kennis gebaseerd dat enkel ouderen risico vormen?Charlesvdw schreef: ↑8 augustus 2021, 14:28 In uw citaat is sprake van degenen "who are most vulnerable to serious Covid-19". Dat zijn dus ouderen, zeker niet de ganse bevolking. Bijgevolg is er geen sprake van dat de UK iedereen een booster gaat geven.
Hij geeft toch een mening die 100 procent on topic is.
Er zou in de gedragsregels nog moeten staan dat alleen moderators mogen modereren.
Het wordt op die manier nog erger dan komen zagen over het gebruik van het woord 'griet'.
Er zou in de gedragsregels nog moeten staan dat alleen moderators mogen modereren.
Het wordt op die manier nog erger dan komen zagen over het gebruik van het woord 'griet'.
U heeft zich al meerdere keren moeten verontschuldigen "sorry ik had maar diagonaal gelezen" nadat iemand zich weer had afgevraagd of u wel gelezen had wat er stond.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2021, 15:06Met alle respect voor u en uw mening(en) bantsee, maar zou je je kunnen beperken tot de inhoud van de discussie aub ?
Dank.
gedragsregels-forum-t29915.html
Waarom precies vindt u dat u dat u anderen lag terechtwijzing?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, daar is n.m.i. niets mis mee. (edit: integendeel zelfs)
Ik vraag je gewoon vriendelijk om je te beperken tot de inhoud van de discussie ipv eindeloos een persoon in een bepaald hokje te steken. Je doet ermee wat je wil.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 augustus 2021, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie mijn antwoord aan bantsee.
U heeft de gewoonte iedereen terecht te wijzen, in vraag te stellen. U mag dat doen. U leest ook altijd alles diagonaal. Dat is irritant omdat u wel overal reageert. Maar u mag dat doen. Ik doe niets met uw mening.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2021, 15:51Ja, daar is n.m.i. niets mis mee.
Ik vraag je gewoon vriendelijk om je te beperken tot de inhoud van de discussie ipv eindeloos een persoon in een bepaald hokje te steken. Je doet ermee wat je wil.
BedanktEarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2021, 15:51Ja, daar is n.m.i. niets mis mee. (edit: integendeel zelfs)
Bantsee kan het helaas niet laten te blijven provoceren en me als 'anti-vaxxer' af te schilderen. Intellectueel oneerlijk en op de koop toe ongepast. Als we al geen bedenkingen mogen hebben bij bepaalde zaken is het al ver gekomen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
I stand corrected. Ouderen en risicopatiënten. Dus zeker niet de ganse bevolking van de UK zoals jij suggereerde.bantsee schreef: ↑8 augustus 2021, 14:47Dus voor u is jongere met longproblemen niet vulnerable? Of met hoge bloeddruk? Of met hartproblemen? Of suikerziekte? Crohn? Want alleen ouderen? Waarop is uw kennis gebaseerd dat enkel ouderen risico vormen?Charlesvdw schreef: ↑8 augustus 2021, 14:28 In uw citaat is sprake van degenen "who are most vulnerable to serious Covid-19". Dat zijn dus ouderen, zeker niet de ganse bevolking. Bijgevolg is er geen sprake van dat de UK iedereen een booster gaat geven.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Van de 25.268 covid-doden in België zijn er 23.458 ouder dan 65 jaar (of 92,8%)bantsee schreef: ↑8 augustus 2021, 14:41Redenering van Adhemar notoir antivaxxer was: covid is niet erg want alleen 60+ sterven eraan. Waarop ik: is normaal dat vooral 60+ sterven want 60+ sterven nu eenmaal sneller. Met andere woorden mijn redenering: we moeten niet kijken naar absolute cijfers maar naar relatieve cijfers. En als we kijken naar relatieve cijfers dan sterven ook veel -60 aan covid. Dus: covid is dreiging voor alle leeftijden. En niet zoaks adhemar zegt: enkel voor 60+.
Onder de 44 jaar zijn er 'slechts' 139 overlijdens ( = 0,55%), met wellicht een aantal personen met onderliggende aandoeningen.
736.000 personen tussen 0 en 50 jaar hebben ondertussen positief getest, wat 64,8% is van de totale positieve covid-tests in België. We mogen dan denk ik wel zeggen dat de kans op overlijden behoorlijk klein is voor (gezonde) personen onder de 45 à 50 jaar.
De oudere en zwakkeren blijven vaccineren zal in toekomst wellicht wel nodig zijn.
Wat de gezonde -50'ers betreft weet ik niet of dit nog echt zinvol zal zijn. Het virus zal net zoals de griep nooit helemaal verdwijnen vermoed ik, ook al vaccineer je ieder jaar heel België.
Misschien is het eens tijd dat de overheid en de virologen kleur gaan bekennen.
Hebben ze vertrouwen in de vaccins of niet?
Indien wel, maak een duidelijk stappenplan wanneer de maatregelen die er nog zijn, gaan verdwijnen.
Indien niet, communiceer dat dan ook. Er zijn sectoren die wachten op antwoorden. Een sportpaleis bijvoorbeeld, maar ook de plaatselijke feestzaal en discotheek, maar ook een autosalon. De eventsector mag nu toch duidelijkheid krijgen.
Gaan ze in 2021 nog iets kunnen organiseren?
Hebben ze vertrouwen in de vaccins of niet?
Indien wel, maak een duidelijk stappenplan wanneer de maatregelen die er nog zijn, gaan verdwijnen.
Indien niet, communiceer dat dan ook. Er zijn sectoren die wachten op antwoorden. Een sportpaleis bijvoorbeeld, maar ook de plaatselijke feestzaal en discotheek, maar ook een autosalon. De eventsector mag nu toch duidelijkheid krijgen.
Gaan ze in 2021 nog iets kunnen organiseren?
Bantsee heeft nu eenmaal een nogal terechtwijzende en directe vorm van communicatie, zeker als een mening afwijkt van die van hem. En hij durft ook zaken verzinnen, gebaseerd op zijn eigen veronderstellingen. Vanwege een ervaringsdeskundige ...EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2021, 15:51Ja, daar is n.m.i. niets mis mee. (edit: integendeel zelfs)
En wat betreft het verontschuldigen. Dat is Bantsee helemaal vreemd, zelf als duidelijk is dat hij de bal helemaal misslaat (zo veronderstelde hij dat ik nooit in Molenbeek kom terwijl ik er zowat dagelijks kom, voor mijn werk). Mijn inziens verdient het meer respect als iemand zijn fout durft toe te geven dan dat hij eindeloos verder ploetert in zijn grote ongelijk.
U stelt de zaken verkeerd voor. U had het over "rondwandelen in Molenbeek waar u mensen tegenkomt waarvan u niet weet of ze besmet zijn of niet" verwijzend naar het feit dat in Molenbeek heel weinig mensen gevaccineerd zijn. Voor u staat dat gelijk met "het Kanaal oversteken naar Molenbeek Tur & Taxis om daar uw boterhammen op te eten." Dat is belachelijk want u bent daar 3 km van het echte Molenbeek en u komt daar alleen forenzen tegen als uzelf. Toen ik u daar mee confronteerde zei u dat u wel Molenbekenaren ontmoet want u heeft 1 collega die in Molenbeek woont. 1 collega die in Molenbeek woont staat dus gelijk aan "rondwandelen in Molenbeek en daar Molenbekenaren tegenkomen waarvan u niet weet of ze gevaccineerd zijn of niet"
Met mensen zoals u niet moeilijk waarom bpost niet goeddoet.