De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Hun distribuerende versie is ook niet geregistreerd in België. Deze info is te vinden op de website van iShares.
Dus naar mijn mening is er voorlopig geen risico dat 1,32% wordt aangerekend voor IWDA of EMIM
IUSQ of SSAC is wel in België geregistreerd. Maar denk dat deze niet tot dezelfde 'enveloppe' behoort als IWDA.Ze maken er toch een soep van hoor. En pas ten vroegste eind dit jaar krijgen we meer duidelijkheid.
ze hebben niet dezelfde naam, en volgen zelfs niet dezelfde index.
IWDA: iShares Core MSCI World UCITS ETF USD
IUSQ: iShares MSCI ACWI UCITS ETF USD
SSAC: iShares MSCI ACWI UCITS ETF USD
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Neen, toch niet.
Wat betreft IWDA is er enkel een distribuerende versie die EUR-hedged is. Die is niet geregistreerd in België. De gewone distribuerende MSCI World tracker is een compleet ander fonds (dus niet een andere aandelenklasse van hetzelfde fonds) en is zelfs uitgegeven door een andere juridische entiteit. Het argument dat het hetzelfde compartiment is kan dus niet gelden. Voor IWDA blijft het 0,12%.
EMIM heeft een distribuerende versie maar die is niet geregistreerd in België. Voor EMIM is het tarief van 0,12% ook zeker.
En ter aanvulling: IUSN heeft geen distribuerende versie dus daar is 0,12% ook een zekerheid.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer: