BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
ongelooflijk maar na 2 maanden en ondervermelde klachtenlitanie heeft Saxo mijn onterecht afgehouden 200 € RV van WDP terugbetaald. Maar nu klopt de historische waarde van dit aandeel weer niet, stockdividend zit er niet mee in verrekend. Soit, we zijn alweer wat verder. Maar nu blijkt ook mijn "kennis- en vragenlijst verlopen", zoals anderen hier ook meldden. Maar ik kan die niet invullen, 2 minuten zandlopertje en dan "er is een fout opgetreden, contacteer de klantendienst".
Pauldb schreef: ↑20 juli 2021, 10:57 Wat mij betreft een ramp. Al 5 support tickets ingediend, waarop je telkens na 3 dagen een nietszeggend antwoord krijgt. Enkele malen gemaild. Geen antwoord dus heb ik gebeld ook. Vriendelijke medewerker aan de lijn gehad en uit dat lang gesprek heb ik onthouden dat het bij hen chaos is en dat hij geen enkele belofte kon doen wanneer dit kon worden rechtgezet. Waarop ik hem heb gesuggereerd om a) wat extra krachten aan te werven en b) de directie van Saxo eens duidelijk te maken dat het totaal uit de hand is aan het lopen en vooral c) de ex Binck klanten grondig te informeren.
Maar tot op heden is dat niet gebeurd. Dat gedoe is nu al bijna 2 maanden aan de gang!!!
Ik heb diverse foute boekingen, o.m. hebben zij op Saxo-rekening voor WDP dividend 200 € roerende voorheffing twee maal afgehouden (één keer aan de bron, één keer gewoon in min geboekt). Zij beweren dat zij dat niet klant per klant kunnen rechtzetten. Sommige zaken zijn intussen in orde, andere kloppen nog niet. Voortdurend zie je transacties en correcties verschijnen door hun "backoffice" waar je kop noch staart aan krijgt. Ik moet hier een soort boekhouding voeren om er zelf nog aan uit te kunnen en zeker te zijn dat ze mij op termijn niet hebben liggen.
Op mijn Binck rekening is het intussen een janboel. Die zou dus op nul moeten staan, maar staat intussen op +600 € want daar zijn na de migratie naar Saxo nog diverse dividenden binnengekomen. Maar daar kan je niet aan.
Het contrast met Binck vroeger, waar je dadelijk antwoord kreeg, iemand aan de lijn kreeg met kennis van zaken enz is enorm. Of hun platform beter of slechter is, interesseert me in dit stadium zelfs niet (meer). Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bijna 2 maanden sinds mijn simpele vraag over transactiekosten bij gesplitste orders.Spentita11 schreef: ↑7 juli 2021, 12:44Op 8/6 logde ik mijn support ticket over transactiekosten per transactie bij een gesplitst order.Spentita11 schreef: ↑10 juni 2021, 08:31
Ik heb een ticket gelogd met de vraag of het een fout was of dat we vanaf nu hier wél voor moeten betalen (in tegenstelling tot bij Binck). Ondertussen reactie gekregen dat ze het gaan navragen bij de back office. To be continued...
Op 24/6 vroeg ik of er nu eigenlijk al een update was. Blijkbaar niet, want ik wacht nog steeds op een antwoord op dat laatste bericht.
Op de vraag wanneer ik eindelijk het keuzedivididend van Texaf op mijn rekening ga zien verschijnen, kreeg ik wel snel antwoord, al luidde dat ook bij mij dat de back office nog steeds met een achterstand zit, en dat een precieze datum doorgeven niet mogelijk was.
En ik zie nu net dat het ticket gesloten is. (!)
Ticket heropend en nogmaals de vraag gesteld. Dit begint echt wel grof te worden, vind ik.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zit overigens ook nog altijd te wachten op het keuzedividend van Texaf dat op 28/5 normaal uitgekeerd werd.
Ik begin dit grondig beu te worden.
Ik heb het originele ticket hiermee ook heropend en proberen beleefd maar toch erg misnoegd aan te geven dat Saxo hier alle vertrouwen van ex-Binckklanten aan het fnuiken is.
Ik zeg dit echt niet graag, want ik was heel tevreden bij Binck en ik hoopte dat bij Saxo ook te zijn, maar het feit dat Saxo niets uitstuurt qua communicatie en klanten geen enkel perspectief kan geven, dat is gewoon erg slechte reclame.
Op deze manier weegt wat Saxo biedt niet meer op tegenover de kost van het transfereren van lijnen naar een andere broker. Het is 5 na 12.
Ik heb het originele ticket hiermee ook heropend en proberen beleefd maar toch erg misnoegd aan te geven dat Saxo hier alle vertrouwen van ex-Binckklanten aan het fnuiken is.
Ik zeg dit echt niet graag, want ik was heel tevreden bij Binck en ik hoopte dat bij Saxo ook te zijn, maar het feit dat Saxo niets uitstuurt qua communicatie en klanten geen enkel perspectief kan geven, dat is gewoon erg slechte reclame.
Op deze manier weegt wat Saxo biedt niet meer op tegenover de kost van het transfereren van lijnen naar een andere broker. Het is 5 na 12.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.spaargids.be/sparen/effecte ... ijken.html
Edit: ik ben persoonlijk zeer tevreden van Keytrade voor Belgische (/ beurs Brussel) aandelen
Edit: ik ben persoonlijk zeer tevreden van Keytrade voor Belgische (/ beurs Brussel) aandelen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit hele gedoe (niet voor mij) met Binck is voor mij ook een bevestiging dat het geen slecht idee is om ook qua brokers te spreiden...
Up-to-date lijkt me die lijst niet te zijn. Re=Bel staat er bv. nog niet tussen, en ook Saxo niet.EarthNvstr1 schreef: ↑30 juli 2021, 20:23 https://www.spaargids.be/sparen/effecte ... ijken.html
Hier ook heel tevreden van Keytrade, zij het ook alleen Keyplan en Belgische aandelen.
Ben nu nog aan het kijken naar een andere 2e broker (ipv Binck/Saxo), o.a. ook voor buitenlandse aandelen (hier is KT iets te duur voor). Bolero is nog een groot vraagteken, daar ik geen smartphone heb, en KBC niet antwoord of ik dan een gratis zichtrekening kan hebben (kan volgens Bolero - maar wil zekerheid). Anders wordt het Re=Bel. Medirect heb ik ook overwogen. Hun kosten zijn te vergelijken met Binck/Saxo, maar limiet orders vervallen elke avond. Als je fulltime gaat werken is dat niet handig.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee en geeft ook niet alle details.
Was maar om niet "biased" te zijn ;-)
Bij de meeste brokers betaal je de TK per dag inderdaad voor deels uitvoering. Keytrade is daar precies de uitzondering.annetje schreef: ↑30 juli 2021, 21:24 Ben nu nog aan het kijken naar een andere 2e broker (ipv Binck/Saxo), o.a. ook voor buitenlandse aandelen (hier is KT iets te duur voor). Bolero is nog een groot vraagteken, daar ik geen smartphone heb, en KBC niet antwoord of ik dan een gratis zichtrekening kan hebben (kan volgens Bolero - maar wil zekerheid). Anders wordt het Re=Bel. Medirect heb ik ook overwogen. Hun kosten zijn te vergelijken met Binck/Saxo, maar limiet orders vervallen elke avond. Als je fulltime gaat werken is dat niet handig.
Nog niet echt veel nodig gehad, ik zet mijn order meestal zo zodat ik volledig koop, maar is soms wel al mooi meegenomen geweest.
Bolero lijkt mij wel interessant voor Brussel/Amsterdam/Parijs, maar dan weer niet zo interessant voor Frankfurt/Xetra.
Ik overweeg Lynx.be , maar ben nog het eventueel verschil met Mexem.com aan het uitzoeken.
Vermits die alle 2 achterliggend IB zijn, lijkt mij het enige verschil dat Lynx.be onder FSMA controle valt en Mexem.com niet (onder Cyprus controle).
Na alle problemen bij Binck met dividenden (verkeerde RV, foutief dividendbedrag) en de horror die ik lees over de overdracht naar Saxo, zijn kosten voor mij niet meer de belangrijkste drijfveer om voor een broker te kiezen.
Het goedkoopste alternatief voor mij, is zonder twijfel MeDirect. Alleen vervallen alle limietorders na 1 dag. Dus als je fulltime gaat werken, kan je 's avonds of in het weekend geen orders ingeven .
'k Heb ook overwogen om alles bij KT te zetten, want daar ben ik tot hiertoe (toch al ruim 5 jaar) heel tevreden van (en alles verloopt ook heel correct). Maar voor buitenlandse holdings (ook al is dat buy & hold) zijn ze toch te duur. En voor Zwitserse aandelen al helemaal. Daarom gaat mijn voorkeur hoe langer hoe meer uit naar Re=Bel van Belfius, aangezien KBC mij niet wilt antwoorden, en hierdoor een klant aan zich verloren ziet gaan...
Het aandeel Aedifica gaat sowieso naar KT. Het geknipte dividend is blijkbaar een probleem voor andere brokers (Bolero & Belfius), bij Keytrade is dat geen probleem als je het duidelijk vermeld.
Het goedkoopste alternatief voor mij, is zonder twijfel MeDirect. Alleen vervallen alle limietorders na 1 dag. Dus als je fulltime gaat werken, kan je 's avonds of in het weekend geen orders ingeven .
'k Heb ook overwogen om alles bij KT te zetten, want daar ben ik tot hiertoe (toch al ruim 5 jaar) heel tevreden van (en alles verloopt ook heel correct). Maar voor buitenlandse holdings (ook al is dat buy & hold) zijn ze toch te duur. En voor Zwitserse aandelen al helemaal. Daarom gaat mijn voorkeur hoe langer hoe meer uit naar Re=Bel van Belfius, aangezien KBC mij niet wilt antwoorden, en hierdoor een klant aan zich verloren ziet gaan...
Het aandeel Aedifica gaat sowieso naar KT. Het geknipte dividend is blijkbaar een probleem voor andere brokers (Bolero & Belfius), bij Keytrade is dat geen probleem als je het duidelijk vermeld.
-
- Newbie
- Contacteer:
Na bijna 3 maanden wachten is nu het keuzedividend op mijn rekening verschenen. Hopelijk was dit eenmalig en lag het enkel aan het feit dat het dividend nog op de rekening van Binck gestort was initieel. .Spentita11 schreef: ↑30 juli 2021, 20:11 Ik zit overigens ook nog altijd te wachten op het keuzedividend van Texaf dat op 28/5 normaal uitgekeerd werd.
Zou je via Re=Bel bv. een ETF kunnen kopen die in de BEL20 belegt .. of een andere index ? Iemand een idee welke zoekterm ik kan gebruiken ?
Gevonden. Lyxor Bel20 etc
Gevonden. Lyxor Bel20 etc
Ik kan echt niet begrijpen wat men ziet in Keytrade.EarthNvstr1 schreef: ↑30 juli 2021, 20:23 https://www.spaargids.be/sparen/effecte ... ijken.html
Ik hoor hier rare dingen over Saxo. Ik vrees er al voor (ik ben nog niet aan de beurt).
Kan iemand mij het globale verschil geven tussen Binck en Bolero?
Wat is dat met die smartphone bij Bolero.
Kan iemand mij het globale verschil geven tussen Binck en Bolero?
Wat is dat met die smartphone bij Bolero.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom niet ?Marcel1 schreef: ↑10 augustus 2021, 10:02Ik kan echt niet begrijpen wat men ziet in Keytrade.EarthNvstr1 schreef: ↑30 juli 2021, 20:23 Edit: ik ben persoonlijk zeer tevreden van Keytrade voor Belgische (/ beurs Brussel) aandelen
Ooit gebruik gemaakt van hun diensten/producten ? Welke ? Wat was je ervaring ?
Is vandaag automatisch opgelost, ik kan het nu verkopen vanaf de website. Als er iets positief is mag het ook gezegd worden.Al eerste probleem, ik kan de ETF VanEck Vectors Global Real Estate niet verkopen. Gechat en de verkoop moet dus telefonisch gebeuren. Blijkbaar komen er geen bijkomende kosten bij omdat ik ze niet zelf kan verkopen op het platform.
Magere site. Heel weinig mogelijkheden.EarthNvstr1 schreef: ↑10 augustus 2021, 10:11Waarom niet ?
Ooit gebruik gemaakt van hun diensten/producten ? Welke ? Wat was je ervaring ?
En duur. Een optie op US: 20$ kost, bij Binck een kleine 3$. Enz...