Edpnet.
Re: Edpnet.
Beste SMGGM,SMGGM schreef: ↑11 augustus 2021, 15:33Ergens die suggestie te begrijpen (is niet de eerste keer dat ik dit hoor), maar voor die 2x per jaar dat het mij echt heeft gestoord, is het mij dit niet waard. Ik geloof dat veel te veel mensen aan grootheidswaanzin leiden en voor die paar keren dat het voorvalt een stevige meerprijs willen neerleggen. Aan zij die dit willen betalen, geen probleem, al hoor ik van veel mensen dan wel vaak geklaag dat hun internet toch wel duur is.
Het is dan een luxe iets naar mijn mening en dan moet je je afvragen of het die €10/maand wel waard is. Dan zet ik mijn computer eens een nachtje aan om alles te downloaden.
Hartelijk dank voor je reactie. Welke formule heb je , VDSL XS of VDSL XL.
Momenteel hebben wij trio van Scarlet met een door hen geleverde Bbox 3, wij ondervinden regelmatig last met Wi-Fi die te wensen overlaat, met veel ergernis.... Nu met die klucht van verplichte reclame te moeten uitkijken is het moment gekomen om andere horizonten te verkennen. En EDPnet is betaalbaar buiten het feit dat er inderdaad hoge beginkosten zijn.
Groetjes Ca.
Beste SMGGM,SMGGM schreef: ↑11 augustus 2021, 14:05 Een dik anderhalf jaar EDPnet klant, zeer tevreden van.
Ik heb wel het goedkoopste abonnement van ze allemaal (€24.95 XS) waarbij je 20Mbps download en 2Mbps upload krijgt. Dit lijkt bijzonder weinig maar ik merk geen problemen met surfen, video calls met teams (ongeveer 4uur per dag), al mijn documenten die op OneDrive staan dus dus constant aan het syncen is, streaming video (VRT NU, VTM Go, YouTube, Netflix), online games spelen,...
Enig moment dat de snelheid te beperkt is, is bij het downloaden van iets zeer groot (100GB dat ongeveer 10 uur zal duren). De snelheid zal wel zeer beperkend zijn als je met meerdere mensen samen gaat wonen of gelijktijdig dingen wil doen (Netflix en terwijl iets groot downloaden).
Stabiliteit is in mijn omgeving ontzettend goed. De klachten op Proximus en Telenet die ik hoor van mensen op het werk en mensen in de buurt zijn gigantisch terwijl ik al anderhalf jaar geen last heb (ik denk dat ik 1 keer voor een minuut problemen heb gemerkt). Alles lijkt gewoon altijd te werken (en ik klasseer mij persoonlijk zelf als een zware gebruiker met circa 10 aangesloten toestellen, smart home in mijn woning en ongeveer 300 tot 400GB verkeer per maand).
Ik zocht vooral naar "het goedkoopste onbeperkt abonnement" en vind dit hier perfect aan voldoet.
Enige "nadeel" is het bekomen van je eigen modem (wat die zit niet in je abonnement) waardoor de initiële activeringskost hoger is als bij concurrentie. De modems die Edpnet aanbiedt zijn wel zeer goed geprijsd (je zal zeer moeilijk goedkoper vinden) en zijn een stuk beter dan wat de concurrentie standaard meegeeft. Ik had nog een Proximus BBOX 3 en kon die dus hergebruiken, maar nu anderhalf jaar Corona (en de slechte wifi ontvangst van die BBOX) doet mij toch twijfelen of die modem van Edpnet toch geen betere keuze was.
Moest ik een sneller abonnement wensen, dan zou het mogelijk verleidelijk zijn om voor Scarlet te kiezen waar je voor €32 50Mbps en 4Mbps krijgt inclusief de huur van je modem en vaak wel kortingen op de activeringskost.
Maar eigenlijk is voor mij Edpnet XS het perfecte abonnement, die paar nadelen van XS van Edpnet is mij die €7 per maand niet waard.
Tot slot, mijn activatie ging vlekkeloos (al wist ik dat er technisch geen probleem zou zijn want de vorige eigenaar has reeds Proximus). Ik had de aanvraag in het weekend gedaan, inlog gegevens nog dat weekend gekregen (en ingesteld in mijn modem) en kon maandag al starten.
Hartelijk dank voor je reactie. Je hebt VDSL XS en kan probleemloos streamen, dat is een fijn gegeven.
Momenteel hebben wij trio van Scarlet met een door hen geleverde Bbox 3, wij ondervinden regelmatig last met Wi-Fi die te wensen overlaat, met veel ergernis.... Nu met die klucht van verplichte reclame te moeten uitkijken is het moment gekomen om andere horizonten te verkennen. En EDPnet is betaalbaar buiten het feit dat er inderdaad hoge beginkosten zijn.
Groetjes Ca.
Graag gedaan, maar begrijp duidelijk wat ik zeg. Ik zie een "wij" in je bericht staan terwijl ik uitdrukkelijk zeg dat XS een prima abonnement is voor geen gelijktijdig gebruik. Als jullie samen naar tv kijken, geen probleem (en 1 persoon dat licht "aan het surfen is" terwijl de andere tv kijkt zal waarschijnlijk ook nog prima meevallen) maar 1 persoon netflix kijken terwijl de andere op z'n smartphone YouTube zit te streamen zal de grenzen van die snelheid opzoeken.carogna schreef: ↑11 augustus 2021, 22:58 Beste SMGGM,
Hartelijk dank voor je reactie. Je hebt VDSL XS en kan probleemloos streamen, dat is een fijn gegeven.
Groetjes Ca.
Koop dus zeker geen kat in een zak en begrijp goed wat de limieten zijn.
Gisteren bijvoorbeeld een computer zitten updaten terwijl ik tv wilde kijken. Tja die stream wordt "blokkerig" omdat die computer met al de bandbreedte gaat lopen. Niet simultaan wil dan ook zeggen niet simultaan gebruik (althans geen zwaar simultaan gebruik, een internet radio of wat smart home toestellen zijn geen zwaar gebruik).
Je zegt overigens "problemen met wifi", dat is dan de schuld van ofwel de modem ofwel jouw woning (nieuwere woningen met hun isolatienormen zijn bijzonder nadelig voor wifi signalen, grotere -oudere- woningen waar veel afstand overbrugt moet worden evenmin natuurlijk).
Moeilijk te zeggen of een andere (betere) modem dat probleem volledig van de baan zal doen. De modems die Edpnet aanbiedt zijn best wel goed, maar nu ook geen wondermachines. Afhankelijk van "hoe erg" je wifi probleem is, zal een overstap misschien weinig doeltreffend zijn. Mogelijk is een Wifi mesh een goede optie maar het is moeilijk om via een forum te kunnen adviseren of dit een oplossing is (dan moet je wel veel meer details geven over wat je verwachtingen zijn, waar je modem in je woning zit, hoe je signaal sterkte nu is waar wifi wil, hoe het zit met de drukte op de wifi signalen, hoe modern je toestellen zijn,...).
Hangt ook af van de gebruikte videoresolutie. Met maar 1 persoon die in 4k streamt zit men reeds niet ver van de VDSL XS downloadlimiet (20Mbps) terwijl het perfect lukt dat meerdere mensen tegelijk in Full HD (1080p) streamen.
Als iemand iets zit te downloaden dan kan dit, afhankelijk van de server en de gebruikte modeminstellingen, enige streamen zo goed als onmogelijk maken. Oplossing is bijvoorbeeld de modem de downloadsnelheid evenwichtig laten verdelen tussen de toestellen. Dan heeft elk toestel genoeg om te surfen maar niet noodzakkelijk om te kunnen streamen in de gewenste (hoge) kwaliteit.
Een alternatief is eerst voor VDSL XS te gaan en indien dit na een tijdje niet genoeg blijkt, kostenloos naar VDSL XL overstappen. Het maandelijkse abonnement stijgt dan weliswaar naar 35 euro. Naar mijn mening komen meer mensen rond met VDSL XS dan dat ze denken.
De enige kost die men MOET betalen is de activatiekost van 50 EUR. Daarbij komt nog de kost van een (tweedehands) modem indien men geen heeft. Momenteel staat er een te koop op tweedehands voor maar 5 EUR. Men moet niet betalen voor de installatie indien men beslist om de Doe-het-zelf installatie te doen. Anders komt er 50 EUR extra bij.
Een voordeel van een Fritz!box is wel dat indien de wifi niet goed zou zijn er een heel eco-systeem is binnen Fritz met oplossingen. Men kan het natuurlijk ook doen met andere toestellen er een repeater tusssen steken maar het systeem van Fritz met repeaters van Fritz is toch wel goed.
Ik heb gisteren de TS een privaat-bericht verzonden om hem een tip te geven over hoe goedkoper een abonnement te nemen bij EDPnet. Maar dat blijft steken in de 'out' box. Zal zijn omdat het een nieuw account is. Zeer irritant.
Aanvulling; een Fritzbox heeft wel de optie dat je een toestel voorrang kan geven op het dataverbruik. Zo heb ik dat actief staan voor mijn thuiswerkcomputer. Wat ik ook in mijn netwerk uitsteek mijn thuiswerkcomputer gaat niet afknepen worden.
i.v.m. die tip; TS mag een mail naar mij sturen naar sol3 AT deds PUNT nl
Ik heb gisteren de TS een privaat-bericht verzonden om hem een tip te geven over hoe goedkoper een abonnement te nemen bij EDPnet. Maar dat blijft steken in de 'out' box. Zal zijn omdat het een nieuw account is. Zeer irritant.
Aanvulling; een Fritzbox heeft wel de optie dat je een toestel voorrang kan geven op het dataverbruik. Zo heb ik dat actief staan voor mijn thuiswerkcomputer. Wat ik ook in mijn netwerk uitsteek mijn thuiswerkcomputer gaat niet afknepen worden.
i.v.m. die tip; TS mag een mail naar mij sturen naar sol3 AT deds PUNT nl
@neo , neen, niet United Telecom. Is enkel voor nieuwe klanten. Voordeligere structurele prijs voor het EDPnet abonnement indien men klant zou worden via een bepaalde route.
Jamaar... wat ga je in de plaats gebruiken? VTM go, VRT nu etc zitten nog voller met reclame die je niet kan skippen. En dan ook nog eens met telemetrie, waardoor ze je gerichter kunnen targetten. Waarschijnlijk ook nog een chromecast? Niet bepaald een goed plan om reclame te minderen. Als je minder reclame wilt zul je nu eenmaal meer moeten betalen, niet minder. Content maken kost geld, draai of keer het zoals je wilt.
Als ik nieuwe potentiele klanten tegen kom ga ik hen dan doorverwijzen naar u
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik heb geen reclames in de NUplayer die de content van VRT nu streamt
Misschien beter een toestel dat zelfstandig content kan afspelen. Ik stel voor Mi Box S (tweedehands te koop tegen 40 euro) of Chromecast met android tv (is de volledige naam van de chromecast die zelfstandig kan werken, er hoort zo'n afstandsbediening bij, nieuwe 79 euro bij Fnac).
Zal waarschijnlijk kloppen. Enkel vind ik persoonlijk andere alternatieven van kabel tv beter, toevallig zijn zo ook goedkoper. Ik beslis zelf wat en wanneer ik wil kijken. Voor Netflix vindt men bijvoorbeeld groepen op facebook met mensen die graag accounts sharen enzovoort.
Beste Giskart ,Giskart schreef: ↑11 augustus 2021, 12:56 Ook tevreden klant bij EDPnet.
Iets om in overweging te nemen;
Ben je vrij zeker dat er geen technische problemen gaan zijn met de bekabeling? De telefoonlijn?
Als daar twijfel over is of het is al lang geleden dat er daar nog VDSL was dan is het te overwegen om klant te worden met een omweg. Als er bij oplevering technische problemen zijn is het EDPnet en Proximus die het moeten oplossen als men klant is bij EDPnet.
Als je eerst klant zou worden bij Proximus met een of ander pack met gratis oplevering en onbepaalde contractduur dan mag eerst Proximus zorgen dat het werkt. En dan kun je veranderen naar EDPnet. Met een actieve lijn zonder technische problemen.
Een terechte opmerking. Maar dat is allemaal nagezien. Naar verluidt zou de Bbox3 van Scarlet de oorzaak zijn van slechte wi-fi. Heb meermaals contact gehad met hen, altijd dezelfde vragen...met als eindresultaat dat het aan hen ligt.
Mijn kinderen zijn recent bij Scarlet weggegaan omwille van dit probleem.
Mvg. Ca.
Hier met de BBox3 niet meer of minder problemen dan met voorgaande B Boxen.
Alleen zijn decoders of modems nooit een lang leven beschoren (die van Prox).
Ooit kochten ze dingen bij SCHNEIDER dacht ik, een Frans Ladamerk ... dat was brol in het kwadraat. Nu is het misschien iets beter maar nooit 'top of the bill'.
EDPnet : klantendienst voor particulieren zit ergens in Rusland. Sommigen zijn er tevreden over. Anderen niet.
Klantendiensten zijn bij geen enkele provider echt goed te noemen IMHO, dus zou ik dat niet direct als een groot minpunt zien.
Alleen zijn decoders of modems nooit een lang leven beschoren (die van Prox).
Ooit kochten ze dingen bij SCHNEIDER dacht ik, een Frans Ladamerk ... dat was brol in het kwadraat. Nu is het misschien iets beter maar nooit 'top of the bill'.
EDPnet : klantendienst voor particulieren zit ergens in Rusland. Sommigen zijn er tevreden over. Anderen niet.
Klantendiensten zijn bij geen enkele provider echt goed te noemen IMHO, dus zou ik dat niet direct als een groot minpunt zien.
100% gelijk, maar er is wel 1 groot verschil: het is gratis terwijl je voor digitale tv moet betalen. Je betaald dus een ferm hoge prijs om (veel) reclame te zien.sintorama schreef: ↑12 augustus 2021, 15:59 Jamaar... wat ga je in de plaats gebruiken? VTM go, VRT nu etc zitten nog voller met reclame die je niet kan skippen. En dan ook nog eens met telemetrie, waardoor ze je gerichter kunnen targetten. Waarschijnlijk ook nog een chromecast? Niet bepaald een goed plan om reclame te minderen. Als je minder reclame wilt zul je nu eenmaal meer moeten betalen, niet minder. Content maken kost geld, draai of keer het zoals je wilt.
De reclame op live tv is naar mijn mening ook een pak meer dan in VTM Go. Bij live tv gaan die blokken al snel naar 6 minuten terwijl in VTM Go het eerder blokken zijn van 3 minuten. Ze zijn inderdaad niet te skippen en er zit tracking op.
Je merkt natuurlijk wel dat VTM Go wel leert van het gedrag van de gebruiker (of althans het geeft mij die indruk). Toen ik VTM Go pas begon te gebruiken waren de reclameblokken op VTM Go vaak 15 tot 30 seconden lang. Na meer dan een jaar gebruik zijn het altijd wel blokken van 1 tot 3 minuten (enkel bij de start van iets is het beperkt tot 30 seconden). Ik heb niet het gevoel dat er meer momenten zijn waarop reclame start (soms zelfs minder in VTM Go).
Mogelijk zullen ze bij pas nieuwe gebruikers het aantal reclame nog beperkt houden om de kijker het voordeel ervan in te laten zien en nadat die het al even gebruikt telkens meer en meer reclame tonen.
VRT Nu reclame kan je doorspoelen en zijn geen gerichte reclame. Heb eens een gesprek gehad met de persoon die deze reclames in zit te plannen en de strategie daar is gewoon dat een adverteerder voor een bepaald programma de reclame koopt voor een volledige week. Dit zorgt er dan ook voor als je even meerdere afleveringen na elkaar kijkt dat de reclame telkens dezelfde is.
Nu met de evolutie dat je op termijn ook een blok van 1 minuut reclame zal zien op VRT Nu zal dit mogelijk wel wijzigen.
Maar finaal blijft het wel gratis te bekijken en een hulpmiddel om weg te gaan van de best wel dure digitale tv abonnementen (zeker als je die "extra" toch niet nodig hebt).
Een evolutie die ik wel met wat schrik volg is deze van Streamz. Je merkt al dat Vier en VTM Go de gebruiker hier naar zit te pushen. Ik zie het zeer waarschijnlijk dat op termijn VTM Go en GoPlay enkel live en zeer beperkt uitgesteld kijken zal blijven en al de rest op Streamz zal geduwd worden. VTM Go heeft al een apart "segment" waar je de eerste afleveringen van Streams series kan bekijken en afleveringen die ooit op live tv te zien waren (zoals De Dag of Fair trade) zijn enkel te vinden op Streamz.
Het zijn allemaal nieuwe manieren van tv kijken en men moet nog zoeken hoe veel men de symbolische rekker kan rekken (met andere woorden, vanaf wanneer haken de meeste gebruikers af?).
Vinden jullie APP TV van TV Vlaanderen dan zo duur of het sop de kool niet waard ?
Ik heb op dit moment satelliet en kijk tegelijk gratis met de app van TV Vlaanderen. Geen spijt van.
Vergeleken met TN is het m.i. betaalbaar.
Ik heb op dit moment satelliet en kijk tegelijk gratis met de app van TV Vlaanderen. Geen spijt van.
Vergeleken met TN is het m.i. betaalbaar.
Schneider een Frans Ladamerk noemen
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Proximus zijn modems kwamen vroeger van Alcatel(kwaliteit) en vervolgens Thomson, Sagem & Technicolor.
De huidige Bbox3 bestaat in de Sagem & Technicolor versie waar er met de Sagem meer problemen zijn dan met de Technicolor.
Zeer afhankelijk wat je kijkgedrag is. Ik kijk enkel naar "De mol", "Undercover" of eenmalige andere top serie (zoals De twaalf of Fair trade). Voor die 1 of 2 series per jaar die ik dan wil volgen is €10 in de maand dan een behoorlijk duur abonnement.
Dat er dan reclame in VRT Nu of VTM Go zit boeit mij eigenlijk weinig.
Een ander gebruik is die van mijn vader. Voor 80% van zijn tijd woont hij samen met zijn vriendin maar is nog in zijn eigen huis voor de overige tijd. Ik heb recent zijn analoge tv laten afsluiten omdat ongeveer €15 / maand voor een handvol analoge zenders wel zeer veel geld is voor wat je ervoor krijgt. Ik heb de optie van App tv voorgesteld, maar ook dit is tamelijk duur om die 1 avond dat hij in zijn eigen huis zit de tijd te verdrijven. Is dus prima opgelost met VTM Go / VRT Nu.
Heb je echter kinderen die Ketnet (en al die andere kids programma's willen) of zie je graag naar de ontelbaar vele quiz, reality programma's of heruitzending van FC de Kampioenen dan is dat een prima deal.