Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik trek mij er geen kl*ten meer van aan.
De Vlaamse vaccinatiecampagne is een gigantisch succes. Eerst was ik wat wantrouwig, maar heb toch 2 spuiten Pfizer laten zetten. Ze mogen van mij gerust een Corona-pas invoeren.
We zijn nu anderhalf jaar verder en lockdowns en het sluiten van horeca etc is echt een maat voor niks geweest en het heeft ons extreem veel geld gekost.
België zal nooit een Corona pas invoeren. Een groot deel van het VIVALDI kiespubliek bestaat uit kansenparels dat weigert om zich te laten vaccineren. Neen het Corona beleid = twee maten en gewichten. Die onzin geloof ik niet meer.
De Vlaamse vaccinatiecampagne is een gigantisch succes. Eerst was ik wat wantrouwig, maar heb toch 2 spuiten Pfizer laten zetten. Ze mogen van mij gerust een Corona-pas invoeren.
We zijn nu anderhalf jaar verder en lockdowns en het sluiten van horeca etc is echt een maat voor niks geweest en het heeft ons extreem veel geld gekost.
België zal nooit een Corona pas invoeren. Een groot deel van het VIVALDI kiespubliek bestaat uit kansenparels dat weigert om zich te laten vaccineren. Neen het Corona beleid = twee maten en gewichten. Die onzin geloof ik niet meer.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Veel Vlaamse steden en gemeenten halen al een (volledige) vaccinatiegraad van boven de 80 procent onder de volwassen bevolking. Mond-neusmaskers kunnen zonder problemen afgeschaft worden. N-VA is echt wel dé Calimero partij bij uitstek en het is een schande dat deze partij Vlaanderen aan het besturen is.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Was 500 IZ bedden geen kritische drempel ?
Daar zitten we nog altijd ver vanaf.
En ik zou de verdeling van de ziekenhuisopnames wel eens willen zien. Is er in het sterk gevaccineerde Vlaanderen ook een forse stijging of vooral in Brussel ?
Daar zitten we nog altijd ver vanaf.
En ik zou de verdeling van de ziekenhuisopnames wel eens willen zien. Is er in het sterk gevaccineerde Vlaanderen ook een forse stijging of vooral in Brussel ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Je kan die verdeling perfect vinden op de site van sciensano. Zelfs per provincie.
Tussen 1 en 10 Augustus zijn er 455 mensen opgenomen:
Er liggen 121 mensen op IC :
Brussel is dus inderdaad wat oververtegenwoordigd, terwijl Wallonië & Vlaanderen ondervertegenwoordigd zijn in de ziekenhuiscijfers. Eigenlijk is dat in lijn met wat je kan verwachten op basis van de vaccinatiegraad.
Men moet dus dringend iets doen aan de lage vaccinatiegraad in BXL, maar hoe?
- 118 in BXL (26%)
- 120 in Wallonië (26%)
- 217 in Vlaanderen (48%)
Er liggen 121 mensen op IC :
- 35 in BXL (29%)
- 36 in Wallonië (30%)
- 50 in Vlaanderen (41%)
Brussel is dus inderdaad wat oververtegenwoordigd, terwijl Wallonië & Vlaanderen ondervertegenwoordigd zijn in de ziekenhuiscijfers. Eigenlijk is dat in lijn met wat je kan verwachten op basis van de vaccinatiegraad.
Echt benieuwd of de beloofde versoepelingen bij hoge vaccinatiegraad en lage ic bedden op 1 september gaan doorgevoerd worden.
Je weet wel, Bye bye mondmaskers en de terugkeer van feestjes.
Je weet wel, Bye bye mondmaskers en de terugkeer van feestjes.
Van Gucht, of we de experten nog moeten geloven is iets anders, heeft in een interview onlangs zelf al aangegeven dat corona wellicht nooit meer zal verdwijnen. Gezien de verschillende vaccinatiestrategieën in de wereld en in sommige streken een lager vaccinatiepercentage is het haast onmogelijk.bantsee schreef: ↑11 augustus 2021, 11:40Dit is het onderwerp corona en cijfers. Ik geef cijfers.
Als u naar worldometers kijkt naar 7 daags gemiddelden gaat u daar ook al enige tijd wereldwijde stijging zien. En Europa dat roder en roder kleurt. En zuiden US waar de ziekenhuizen bijna vol liggen.
Conclusie die we daaruit kunnen trekken. De cijfers gaan al tijdje verkeerde kant op.
Vaccinatie begint overal te vertragen. Israël sterk gestart. Bijna stilgevallen ver onder veilig niveau. US idem. Belgie ook aan het vertragen voor 1e spuit.
Vaccinatie gaat dus niet genoeg zijn. Gaat niet enkel over Trumpaanhangers, weigering omwille van religieuze redenen, complotten. Ook hier op spaargids 5 of 6 geen vaccin.
Conclusie: mensen zoals Aerolla die stijgende cijfers irrelevant vinden, zijn zoals die vorig jaar spraken over hysterie, een griepje, ... Kop in zand steken want kunnen niet om met realiteit.
De zogenaamde groepsimmuniteit, de weg naar de vrijheid die hier werd beloofd, met een vaccinatiegraad van 70, 80, 90% is een utopie gebleken. Er zullen altijd opflakkeringen zijn, zeker nu gevaccineerden ook niet 100% safe zijn. Corona zal met tijd evolueren naar een gewone ziekte zoals griep, met betere vaccins en medicatie (hopelijk).
Wat de VS betreft, dat kan je moeilijk vergelijken met België. Bepaalde zuidelijke staten halen nauwelijks 35% in vaccinaties van de eerste prik, en de Amerikanen kan je ook niet echt een gezond volkje noemen. De helft loopt daar rond met een BMI van 30 en meer.
Kop in het zand zou ik het niet echt noemen, eerder de realiteit aanvaarden misschien? Er zullen, net zoals bij griep, ouderen en zwakkere personen blijven sterven aan corona. U zal dus ongetwijfeld tot aan uw pensioen cijfers en curves kunnen blijven posten, tenzij onze expert er nogmaals naast zit met zijn voorspelling
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor je cijfers.Nipo schreef: ↑11 augustus 2021, 23:42 Je kan die verdeling perfect vinden op de site van sciensano. Zelfs per provincie.
- 118 in BXL (26%)
- 120 in Wallonië (26%)
- 217 in Vlaanderen (48%)
Er liggen 121 mensen op IC :Ter vergelijking, verdeling van de bevolking per gewest is ongeveer 58% VL - 32% WAL - 10% BXL.
- 35 in BXL (29%)
- 36 in Wallonië (30%)
- 50 in Vlaanderen (41%)
Er zijn zowat 50 Vlaamse ziekenhuizen, deze hebben dus gemiddeld 1 Covidpatient op Intensieve Zorgen per ziekenhuis.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hopelijk kloppen deze gegevens. De wijze van bewaring is inderdaad een groot voordeel.criticus schreef: ↑11 augustus 2021, 20:55 @ peters - Novavac zou 90% halen wat hoog is. Waarom hebben ze het immers al over Novavac als 3de vaccin, zijnde als de booster?
"Uit grootschalige veldproeven blijkt dat het Novavax-vaccin net zo goed tegen ziekenhuisopname beschermt als de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna. Het heeft daarnaast als groot voordeel dat vaccinatiecentra en huisartsen het in de koelkast kunnen bewaren."
Maar het grote nadeel blijft de timing : vermoedelijk kunnen we pas vanaf Q1 2022 dit vaccin gebruiken (op voorwaarde dat het vaccin ook de goedkeuringstesten doorstaat). Novavax heeft de boot gemist. Gelukkig hadden we andere en snellere producenten want anders zouden we nu nog steeds zonder vaccins zitten met alle gevolgen vandien …
Wat insinueer ik volgens u? Er stond het volgende:
"De EU wil toch ook andere vaccins inkopen. Novavax is niet alleen interessant vanwege de goede bescherming en de hogere bewaartemperatuur, maar ook omdat het anders werkt dan de vaccins die tot nu toe in Europa gangbaar zijn (waaronder ook AstraZeneca en Janssen). De EU doet zo aan risicospreiding. Niemand weet immers welk type vaccin op lange termijn het best beschermt tegen nieuwe virusvarianten: de vectorvaccins van AstraZeneca en Janssen, de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna, of de eiwitvaccins van Novavax en Sanofi (dat nog in ontwikkeling is). "
[/quote]
Ik wist niet wat je bedoelde met “de risicospreiding van de EU”. Je gooit het op het forum zonder enige uitleg en open voor insinuaties. De betekenis die je er nu aangeeft lijkt me aanvaardbaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hij/zij bedoelde dus eigenlijk rendementspreiding ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Een nietszeggende conclusie zoals "dat woord risicospreiding bleef me bij ..." roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. Gaat het om gezondheidsrisico's, bevoorradingsrisico's, financiële risico's ...?
Maar gelukkig heeft Criticus nu verklaart wat hij bedoelt. En in die betekenis kan ook ik me vinden. Beter op verschillende paarden wedden dan alles op 1 paard inzetten.
-
- Verbannen Gebruiker
Ter herinnering:m-peeters schreef: ↑11 augustus 2021, 20:39 Ook jij geeft maar je antwoord op basis van wat jij vermoedt dat de vraag is van Aerolla. Je gist dus ook. Alleen hijzelf kan hierover duidelijkheid geven.
Soit, je gegevens kloppen 100% … voor wat betreft de situatie in het najaar van 2020, toen er nog geen vaccins. Toen was Covid inderdaad vele malen gevaarlijker dan de griep. Vandaag is de situatie, dankzij de vaccins, echter anders. Gelukkig maar …
Momenteel is het covidvirus nog steeds gevaarlijker dan het griepvirus maar niet meer in dezelfde mate als in het najaar van 2020 toen we geen vaccins hadden. En het is de bedoeling om de gevolgen van Covid terug te brengen tot de impact van een gewoon griepvirus. Of we daarin slagen moet nog blijken.
Je filmpje is verouderd en voorbijgestreefd. Zoniet, dan kan je net zo goed een filmpje plaatsen van maart 2020 toen toenmalig minister van Volksgezondheid Maggy De Block alsook verschillende virologen nog dachten dat het gewoon een griepvirusje was ..
Gezien hij het plaats in een topic over coronavaccinaties en de cijfers lijkt me zijn vraag nogal duidelijk: is corona minder dodelijk dan de griep?Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit bijzonder klein is, en ja, misschien moeten we de dooddoener dus opnieuw boven halen: minder dodelijk dan de griep?
Waarop ik gewoon een link post waarin dit uitgelegd wordt door een wetenschapper. Het antwoord is dus niet eens van mij.
De conclusie, gewoon het griepvirus, zonder menselijk ingrijpen, vergelijken met het coronavirus lijkt me nogal duidelijk.
Als je natuurlijk daarna de vergelijking wenst te gaan uitbreiden of covid al dan niet dodelijker is dan griep voor en na vaccinatie, na toediening van welbepaalde vaccins en/of geneesmiddelen en/of behandelingen kan, zoals je zelf blijkbaar al te weten bet gekomen, nu nog niet bepaald worden want de zaak is nog niet afgehandeld.
Je mag altijd een geloofwaardige up to date link plaatsen die een vergelijking maakt tussen de sterftecijfers van griep en covid nadat beiden behandeld zijn met alle nu bekende behandelingen en vaccinaties.
Uiteraard dient er niet meer verwezen te worden naar wat De Block en co beweerde op het ogenblik dat de gevolgen van het corona virus nog in grote mate onbekend waren. De gevolgen zijn inmiddels wel zeer goed gekend.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan spreek je hopelijk toch alleen voor jezelf?
De sluiting van de horeca etc heeft mij heel veel geld doen besparen.
Zelfs in die mate dat ik nu met mijn opgepot spaargeld geen blijf meer weet.
En volgens de cijfers van de NBB - wat betreft de spaarquota van de Belgen - ben ik daar blijkbaar geen uitzondering in.
En for the record, weet jij meer dan wij en een groot deel van de wetenschap? Jij stelt dus als de horeca etc gewoon open waren gebleven en er geen lockdown was geweest de cijfers nu exact hetzelfde zouden zijn geweest? Of wat bedoel je precies met een maat voor niks?
-
- Verbannen Gebruiker
Feestjes zijn toch niet verboden en het dragen van mondmaskers is ook niet altijd meer verplicht.
Afgelopen WE nog een feestje gegeven waarbij ik 10 - volledig gevaccineerde - mensen had uitgenodigd (en waarvan er 8 aanwezig waren).
Ik loop nog steeds vrij en onbezorgd rond.
In september staan bij veel mensen uitgestelde doop- en communiefeesten op het programma.
Volgens de huidige maatregelen mag je thuis max 8 +12jarige externe personen uitnodigen.
Vinden jullie niet dat deze regeling mag worden afgeschaft?
Volgens de huidige maatregelen mag je thuis max 8 +12jarige externe personen uitnodigen.
Vinden jullie niet dat deze regeling mag worden afgeschaft?
Dat het covidvirus dodelijker is of meer ziekenhuisopnames genereert dan het griepvirus weten we intussen. De vraag van Aerolla is hoeveel kans we nu hebben om in het ziekenhuis te belanden.
Voor alle duidelijkheid: ik heb de volledige post van Aerolla er nog eens bijgehaald. Ik zie toch duidelijk het woord NU staan: hoeveel percent kans heb je NU om in het ziekenhuis te belanden?
Voor alle duidelijkheid: ik heb de volledige post van Aerolla er nog eens bijgehaald. Ik zie toch duidelijk het woord NU staan: hoeveel percent kans heb je NU om in het ziekenhuis te belanden?
De kans om in het ziekenhuis te belanden is nu relatief klein, in ieder geval een stuk kleiner dan vorig jaar toen we nog geen vaccins hadden. Ter info, hieronder de cijfers van ziekenhuisopnames. Vergelijk november 2020 (899 opnames op 3 november 2020) maar eens met augustus 2021 (41 opnames op 3 augustus 2021).Aerolla schreef: ↑11 augustus 2021, 13:01 Hoeveel percent kans heb je nu eigenlijk om in het ziekenhuis te belanden? en vergeleken met andere ziekten?
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit bijzonder klein is, en ja, misschien moeten we de dooddoener dus opnieuw boven halen: minder dodelijk dan de griep?
(voor de idioten hier weer beginnen: merk op dat ik vraagtekens heb gezet, ik beweer dus niks)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.