Lenen aan je eigen kind
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Lenen aan je eigen kind
Mijn zoon gaat een bedrijfje opstarten en om de aankoop van een machine te bekostigen wil hij bij mij als ouder € 8000 lenen . Hoe kan ik dit op de beste manier doen ?
Re: Lenen aan je eigen kind
Als het enige kind, wat is dan het probleem?
Meer kinderen elk evenveel als mogelijk probleem opgelost.
En het woord (lenen) Je kunt ze later niet meenemen hoor.
Blijkbaar weinig vertrouwen in die persoon.
Kind koopt aan en zelf betaal je die factuur. (hoef je niks contant aan betrokkene te geven)
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Leg alles vast in een contract: ontleend bedrag, terugbetalingstermijn, interest.
Dat uw zoon dit eens bekijkt;
https://www.vlaanderen.be/voordelige-le ... nwinlening
https://www.vlaanderen.be/voordelige-le ... nwinlening
Als particulier -vriend, kennis, familielid of investeerder- draagt u bij aan een gunstig ondernemersklimaat. Bovendien krijgt u een jaarlijks belastingkrediet van 2,50 % op het openstaande kapitaal van de Winwinlening. Als uw kredietnemer niet kan terugbetalen, kan u daarnaast 30% van het verschuldigde bedrag terugkrijgen via een eenmalig belastingkrediet. Voor contracten afgesloten na 15 maart 2020 en ten laatste op 31 december 2021 zal dat zelfs worden opgetrokken tot 40%.
Dus uw zoon moet minimaal 0,875% intrest betalen en niet meer dan 1,75%. U heeft een fiscaal voordeel via de personenbelasting. En een vangnet voor 30% van het bedrag als het slecht zou aflopen. Geen slechte deal voor iedereen.De rentevoet mag niet hoger zijn dan de wettelijke rentevoet die van kracht is op de datum waarop de Winwinlening wordt gesloten. Hij mag ook niet lager zijn dan de helft van diezelfde wettelijke rentevoet. Sinds 1 januari 2021 bedraagt de wettelijke rentevoet 1,75 %.
Bedankt Giskart , dit moest ik weten . En Platin , ik heb ook nog een zoon en dochter . Toch bedankt .