BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Voila... het hangt er dus vanaf naar welke mogelijkheden je op zoek bent, hé.Marcel1 schreef: ↑10 augustus 2021, 10:58Magere site. Heel weinig mogelijkheden.EarthNvstr1 schreef: ↑10 augustus 2021, 10:11
Waarom niet ?
Ooit gebruik gemaakt van hun diensten/producten ? Welke ? Wat was je ervaring ?
En duur. Een optie op US: 20$ kost, bij Binck een kleine 3$. Enz...
Persoonlijk hoeft voor mij een broker ook niet de "beste" te zijn in alles en zit ik er niet mee in (integendeel zelfs) om meerdere brokers te gebruiken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Idd, vind ik ook. Je moet altijd naar het totaalplaatje kijken wat de kosten betreft.
Ik heb zelf geen account bij Keytrade, maar het valt me op dat veel klanten daar toch tevreden over lijken.
Ik heb zelf geen account bij Keytrade, maar het valt me op dat veel klanten daar toch tevreden over lijken.
De beweringen zijn deze gesteund op ernstige cijfers? Ik ben klant zowel bij Keytrade, Bolero, Medirect, Re=Bel en al enige tijd. Ik beleg zowel aandelen als etf's op Euronext (Parijs, Amsterdam) en Frankfurt.annetje schreef: ↑1 augustus 2021, 11:01 ...
Het goedkoopste alternatief voor mij, is zonder twijfel MeDirect. Alleen vervallen alle limietorders na 1 dag. Dus als je fulltime gaat werken, kan je 's avonds of in het weekend geen orders ingeven .
'k Heb ook overwogen om alles bij KT te zetten, want daar ben ik tot hiertoe (toch al ruim 5 jaar) heel tevreden van (en alles verloopt ook heel correct). Maar voor buitenlandse holdings (ook al is dat buy & hold) zijn ze toch te duur. En voor Zwitserse aandelen al helemaal. Daarom gaat mijn voorkeur hoe langer hoe meer uit naar Re=Bel van Belfius, aangezien KBC mij niet wilt antwoorden, en hierdoor een klant aan zich verloren ziet gaan...
Het aandeel Aedifica gaat sowieso naar KT. Het geknipte dividend is blijkbaar een probleem voor andere brokers (Bolero & Belfius), bij Keytrade is dat geen probleem als je het duidelijk vermeld.
Wie de goedkoopste is hangt af van het te investeren bedrag.
Voor de gele zones kan men goedkoper handelen door te splitsen.
Is Re=Bel goedkoop?
Zie bijvoorbeeld een investering van 49900 op Euronext Amsterdam, bij Keytrade: 24,95 ==> bij Bolero en Re=Bel het dubbele. En dan hebben we het nog niet gehad over de informatie: orderboek, volume, zoekmotor, keuze van beurzen en producten; daardoor is Re=Bel totaal mislukt (op dit ogenblik).
Re=Bel is alleen interessant voor Belgische aandelen die je dan in schijfjes van minder als 2500€ koopt, dit kost 3€ + taksen. Voor de rest is het een triestige aangelegenheid ten opzichte van andere brokers.
En turbo's moet je zeker ook niet nemen bij KT. Bij lichting moet je nog eens 15 € betalen! Een andere brooker doet zoiets niet!Marcel1 schreef: ↑10 augustus 2021, 10:58Magere site. Heel weinig mogelijkheden.EarthNvstr1 schreef: ↑10 augustus 2021, 10:11
Waarom niet ?
Ooit gebruik gemaakt van hun diensten/producten ? Welke ? Wat was je ervaring ?
En duur. Een optie op US: 20$ kost, bij Binck een kleine 3$. Enz...
Vooral de laatste zin is heel belangrijk ! Toch voor mij.Leontje schreef: ↑12 augustus 2021, 16:28De beweringen zijn deze gesteund op ernstige cijfers? Ik ben klant zowel bij Keytrade, Bolero, Medirect, Re=Bel en al enige tijd. Ik beleg zowel aandelen als etf's op Euronext (Parijs, Amsterdam) en Frankfurt.annetje schreef: ↑1 augustus 2021, 11:01 ...
Het goedkoopste alternatief voor mij, is zonder twijfel MeDirect. Alleen vervallen alle limietorders na 1 dag. Dus als je fulltime gaat werken, kan je 's avonds of in het weekend geen orders ingeven .
'k Heb ook overwogen om alles bij KT te zetten, want daar ben ik tot hiertoe (toch al ruim 5 jaar) heel tevreden van (en alles verloopt ook heel correct). Maar voor buitenlandse holdings (ook al is dat buy & hold) zijn ze toch te duur. En voor Zwitserse aandelen al helemaal. Daarom gaat mijn voorkeur hoe langer hoe meer uit naar Re=Bel van Belfius, aangezien KBC mij niet wilt antwoorden, en hierdoor een klant aan zich verloren ziet gaan...
Het aandeel Aedifica gaat sowieso naar KT. Het geknipte dividend is blijkbaar een probleem voor andere brokers (Bolero & Belfius), bij Keytrade is dat geen probleem als je het duidelijk vermeld.
Wie de goedkoopste is hangt af van het te investeren bedrag.
Momenteel zijn mijn pakketten maximaal 1200 euro, dus wie gaat er nu vergelijken met 92k ?
Ondertussen is de kogel door de kerk. Het zal Keytrade worden. En heel misschien voor een buitenlands aandeel dat ik 's avonds na het werk (heb dan nog 20 minuten de tijd) alsnog bij MeDirect een marktorder ingeef.
Maar de correctheid waarmee alles verloopt, is voor mij ondertussen veel belangrijker geworden dan de kostprijs. Gemoedsrust heeft ook zijn prijs.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ze hebben mijn ticket nogmaals gesloten zonder antwoord. Ja mannekes...Spentita11 schreef: ↑30 juli 2021, 19:56Bijna 2 maanden sinds mijn simpele vraag over transactiekosten bij gesplitste orders.Spentita11 schreef: ↑7 juli 2021, 12:44
Op 8/6 logde ik mijn support ticket over transactiekosten per transactie bij een gesplitst order.
Op 24/6 vroeg ik of er nu eigenlijk al een update was. Blijkbaar niet, want ik wacht nog steeds op een antwoord op dat laatste bericht.
Op de vraag wanneer ik eindelijk het keuzedivididend van Texaf op mijn rekening ga zien verschijnen, kreeg ik wel snel antwoord, al luidde dat ook bij mij dat de back office nog steeds met een achterstand zit, en dat een precieze datum doorgeven niet mogelijk was.
En ik zie nu net dat het ticket gesloten is. (!)
Ticket heropend en nogmaals de vraag gesteld. Dit begint echt wel grof te worden, vind ik.
" ze " zullen op paargids een pik op u hebben zeker ?Spentita11 schreef: ↑13 augustus 2021, 15:42Ze hebben mijn ticket nogmaals gesloten zonder antwoord. Ja mannekes...Spentita11 schreef: ↑30 juli 2021, 19:56
Bijna 2 maanden sinds mijn simpele vraag over transactiekosten bij gesplitste orders.
Ticket heropend en nogmaals de vraag gesteld. Dit begint echt wel grof te worden, vind ik.
-
- Newbie
- Contacteer:
‘Rare’ reactie Paul.paul schreef: ↑13 augustus 2021, 16:25" ze " zullen op paargids een pik op u hebben zeker ?Spentita11 schreef: ↑13 augustus 2021, 15:42
Ze hebben mijn ticket nogmaals gesloten zonder antwoord. Ja mannekes...
Je bent duidelijk niet mee. Ik heb het over Saxo bank, hė, niet spaargids.
Overigens mijn support ticket nogmaals geopend en nu wėl reactie gekregen. Ze willen ex-Binckklanten dezelfde tarieven aanbieden als voorheen, dus ze bekijken bij Saxo nu hoe ze kunnen regelen dat bij gesplitste orders je maar 1x transactiekosten betaalt (is het antwoord dat ik kreeg). Afwachten maar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is dus iets waar je bij Keytrade geen problemen mee hebt.Spentita11 schreef: ↑13 augustus 2021, 15:42Ze hebben mijn ticket nogmaals gesloten zonder antwoord. Ja mannekes...Spentita11 schreef: ↑30 juli 2021, 19:56 Bijna 2 maanden sinds mijn simpele vraag over transactiekosten bij gesplitste orders.
Toch in mijn ervaring en ik zeg ook niet dat het altijd zo zal blijven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. En totaal ontransparant n.m.i.
Waar kan je het volledig overzicht van alles kosten van "Re=Bel" raadplegen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- kosten dividend in aandelen ?Bp8755 schreef: ↑14 augustus 2021, 00:06 Tarieven Re-Bel
https://www.belfius.be/retail/nl/produc ... index.aspx
- kosten corporate actions ?
- welke munten kan je aanhouden ?
- wisselkosten los van beurstransacties ?
- wat met partiële uitvoeringen ?
- kosten uitgaande transfer ?
Ik verwacht een oplijsting van *alle* mogelijke kosten, ook als de kost 0 EUR is.
En liefst niet gewoon op een webpagina, maar in een document (PDF) met vermelding van datum van ingang.
Een niet zo duidelijk overzicht in pdf , want niet enkel betreffende Re=bel
https://www.belfius.be/common/NL/multim ... -09-01.pdf
https://www.belfius.be/common/NL/multim ... -09-01.pdf
Mijn cashdividend van Gimv is nog toegekomen op 30/07 bij Binck. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat dit bij Saxo geraakt.