Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
De realiteit is dat in Vlaanderen 91% van de volwassenen reeds een eerste spuit heeft gekregen (zie Sciensano). Dat is zeer hoog, de cijfers die u aanhaalt kunnen dus niet kloppen, daar is er slecht één kleine partij die meer dan 90% haalt, kortom onzin cijfers gebaseerd op een enquete. Maar dat maakt niet uit hé, als ze maar in uw kraam passen.
U zou beter dat andere taboe doorbreken, namelijk dat mensen met migratie achtergrond ver achter blijven wat vaccinaties betreft of dat reizigers uit diezelfde groep met hogere besmettingscijfers terug keren uit hun thuisland. Maar daar mag niet over gesproken worden hé, liever maar wat muggenziften met een zogenaamde lagere vaccinatiebereidheid bij Groen en het Vlaams Belang hé.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er wordt vaak gesproken over "bepaalde gemeenschappen die moeilijk te bereiken zijn".
Dat is n.m.i. gewoon een mooie verwoording voor "bepaalde gemeenschappen met een bepaalde problematiek" (en die problematiek is dus niet de "bereikbaarheid" in de letterlijke zin van het woord)
En nu moeten we allemaal raden wat met uw woorden bedoeld wordt?EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2021, 17:09Er wordt vaak gesproken over "bepaalde gemeenschappen die moeilijk te bereiken zijn".
Dat is n.m.i. gewoon een mooie verwoording voor "bepaalde gemeenschappen met een bepaalde problematiek" (en die problematiek is dus niet de "bereikbaarheid" in de letterlijke zin van het woord)
Mijn conclusie want het gaat hier over lage vaccinatie:
- problematiek in US zijn de republikeinen
- problematiek in VL is Vlaams Belang
Ik heb geen zin in een spelletje raden naar de betekenis van "wereldwijde problelatiek" over "bepaalde gemeenschappen" en "bereikbaar".Als ik extrapoleer zou ik zeggen: gemeenschappelijke factor republikeinen Vlaams belang en meerderheid Turken (aanhangers erdogan) is dat ze zich rechts van het politieke spectrum bevinden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Jij las bereikbaar letterlijk (postduif, ...).
Ik probeer je dus duidelijk te maken waarover het gaat.
Je kan de politieke verdeling van US (2 partijen) niet vergelijking met de politieke verdeling in Vlaanderen of België.bantsee schreef: ↑14 augustus 2021, 17:21 Mijn conclusie want het gaat hier over lage vaccinatie:
- problematiek in US zijn de republikeinen
- problematiek in VL is Vlaams Belang
Ik heb geen zin in een spelletje raden naar de betekenis van "wereldwijde problelatiek" over "bepaalde gemeenschappen" en "bereikbaar".Als ik extrapoleer zou ik zeggen: gemeenschappelijke factor republikeinen Vlaams belang en meerderheid Turken (aanhangers erdogan) is dat ze zich rechts van het politieke spectrum bevinden.
Mijn conclusie is dat gemiddeld de politieke voorkeur minder rol speelt in de vaccinatiebereidheid (ja, VB en Groen minst blijkbaar, geen taboe), maar dat migratieachtergrond en/of cultuur een grotere rol speelt, getuige daarvan bv. Molenbeek.
EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2021, 17:27Jij las bereikbaar letterlijk (postduif, ...).
Ik probeer je dus duidelijk te maken waarover het gaat.
U en ik hebben ander beeld van invulling van begrip "duidelijk maken". Uw "duidelijk maken" is mijn "mist spuien".EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2021, 17:09 Er wordt vaak gesproken over "bepaalde gemeenschappen die moeilijk te bereiken zijn".
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Onderzoek dat peeters hier zette is dat er correlatie is tussen inkomen en vaccinatiegraad. Dat werd ondersteund door echt onderzoek.EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2021, 17:27 Mijn conclusie is dat gemiddeld de politieke voorkeur minder rol speelt in de vaccinatiebereidheid (ja, VB en Groen minst blijkbaar, geen taboe), maar dat migratieachtergrond en/of cultuur een grotere rol speelt, getuige daarvan bv. Molenbeek.
U redeneert: veel migranten in milenbeek. Weinig vaccinatie. Uw conclusie, nergens door ondersteund: indien veel migratie dan weinig vaccinatie.
Een correlatie tussen migratie en vaccinatie kan alleen blijken, of niet, door veel migranten van veel gemeenten te onderzoeken.
Hoe kan ik inhoudelijk redeneren op dergelijke wartaal:EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2021, 17:35Dan is dat maar zo
Je reageert wederom niet op de inhoud, zoals meestal.
Ik schreef het al:EarthNvstr1 schreef: ↑14 augustus 2021, 17:09 Er wordt vaak gesproken over "bepaalde gemeenschappen die moeilijk te bereiken zijn".
En nu moeten we allemaal raden wat met uw woorden bedoeld wordt?
Uw excuus weer: ik heb het niet goed gelezen, alleen diagonaal, nanani, nanana.
U leest niet alleen diagonaal u schrijft ook diagonaal.
Migratie. Eindelijk durft u kat kat noemen.vortex schreef: ↑14 augustus 2021, 17:04De realiteit is dat in Vlaanderen 91% van de volwassenen reeds een eerste spuit heeft gekregen (zie Sciensano). Dat is zeer hoog, de cijfers die u aanhaalt kunnen dus niet kloppen, daar is er slecht één kleine partij die meer dan 90% haalt, kortom onzin cijfers gebaseerd op een enquete. Maar dat maakt niet uit hé, als ze maar in uw kraam passen.
U zou beter dat andere taboe doorbreken, namelijk dat mensen met migratie achtergrond ver achter blijven wat vaccinaties betreft of dat reizigers uit diezelfde groep met hogere besmettingscijfers terug keren uit hun thuisland. Maar daar mag niet over gesproken worden hé, liever maar wat muggenziften met een zogenaamde lagere vaccinatiebereidheid bij Groen en het Vlaams Belang hé.
Opnieuw bent u verkeerd. Volgens Vlaams Belang is de omvolking in VL al lang bezig. 20% 30% moslims. En volgens u is er vaccinatieprobleem met moslims. Hoe geraken we dus aan 91%?
3 mogelijkheden (ik weet niet welke juist is):
- cijfer 91% klopt niet
- klopt niet dat omvolking in VL zo ver staat als Vlaam Belang beweert
- klopt niet dat moslims in het algemeen oorzaak zijn van lage vaccinatie (of moet zijn dat moslims in VL zich netjes laten vaccineren en BR en WL niet; goede voor VL dan dat die moslim net in VL wonen)
Ach, nu komt uw ware aard boven, u koppelt een vaccinatie achterstand bij de gemeenschappen met migratie achtergrond aan de moslim gemeenschap. U bent een racist! Ik heb het nergens over een geloofsovertuiging gehad, doet hier niks ter zake, dit zijn uw woorden en insinuaties. De migratie gemeenschappen in de grote steden zijn divers.bantsee schreef: ↑14 augustus 2021, 17:49Migratie. Eindelijk durft u kat kat noemen.vortex schreef: ↑14 augustus 2021, 17:04
De realiteit is dat in Vlaanderen 91% van de volwassenen reeds een eerste spuit heeft gekregen (zie Sciensano). Dat is zeer hoog, de cijfers die u aanhaalt kunnen dus niet kloppen, daar is er slecht één kleine partij die meer dan 90% haalt, kortom onzin cijfers gebaseerd op een enquete. Maar dat maakt niet uit hé, als ze maar in uw kraam passen.
En volgens u is er vaccinatieprobleem met moslims.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, en er is vermoedelijk ook een correlatie tussen inkomen en migratieachtergrond en/of cultuur.
Nee, dat is niet mijn conclusie.
Mijn conclusie is zoals ik schreef: "dat gemiddeld de politieke voorkeur minder rol speelt in de vaccinatiebereidheid en dat migratieachtergrond en/of cultuur een grotere rol speelt"
Mogelijks maak ik een verkeerde inschatting. Als ik nieuwe elementen aangereikt krijg, zal ik mijn idee hierover heroverwegen.
Laat die studie maar komen dan, ongeacht wat het resultaat er van zou zijn.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 14 augustus 2021, 22:54, 5 keer totaal gewijzigd.
inderdaad EarthNvstr1, die Bantsee legt anderen woorden in de mond die ze niet eens zelf hebben uitgesproken of hij valt ze aan met inhoudloze verwijten. Typisch voor linkse rakkers?
Ik gaf een straf stukje uit een Oostenrijkse TV-reportage waarbij een gevaccineerde reporter zijn beklag deed over enkele niet ingeloste beloften van virologen. Die reporter zou extreem-rechts zijn... Wat heeft dat nu te maken met de inhoud van zijn beklag?
Bijkomend is het in de EU verboden om zonder toestemming databanken te bezitten die gegevens bijhouden over politieke voorkeur, seksuele geaardheid, lid van vakbond, soort ras, ... . En dan hoor ik tal van zulke statistieken waarbij ik me toch wat vragen stel. Ik vraag me af welk politiek etiket ik van hem al kreeg opgekleefd daar ik al zo'n 20 jaar telkens in 't buitenland was tijdens de Belgische verkiezingen? Ik hoorde gisterenavond dat er weer een rustoord is waar voor de eerste keer Covid uitbrak en dat ze ondanks de 2 vaccinaties er doden betreuren.
Ik gaf een straf stukje uit een Oostenrijkse TV-reportage waarbij een gevaccineerde reporter zijn beklag deed over enkele niet ingeloste beloften van virologen. Die reporter zou extreem-rechts zijn... Wat heeft dat nu te maken met de inhoud van zijn beklag?
Bijkomend is het in de EU verboden om zonder toestemming databanken te bezitten die gegevens bijhouden over politieke voorkeur, seksuele geaardheid, lid van vakbond, soort ras, ... . En dan hoor ik tal van zulke statistieken waarbij ik me toch wat vragen stel. Ik vraag me af welk politiek etiket ik van hem al kreeg opgekleefd daar ik al zo'n 20 jaar telkens in 't buitenland was tijdens de Belgische verkiezingen? Ik hoorde gisterenavond dat er weer een rustoord is waar voor de eerste keer Covid uitbrak en dat ze ondanks de 2 vaccinaties er doden betreuren.
Waar begin ik?bantsee schreef: ↑14 augustus 2021, 17:49
3 mogelijkheden (ik weet niet welke juist is):
- cijfer 91% klopt niet
- klopt niet dat omvolking in VL zo ver staat als Vlaam Belang beweert
- klopt niet dat moslims in het algemeen oorzaak zijn van lage vaccinatie (of moet zijn dat moslims in VL zich netjes laten vaccineren en BR en WL niet; goede voor VL dan dat die moslim net in VL wonen)
1° dat 91% van de Vlamingen al minstens deels gevaccineerd klopt (zie statistieken van Sciensano).
2° wat zeker niet klopt, is jouw perverse redenering dat alle vaccinweigeraars VB-stemmers zijn. Mogelijk zijn er verhoudingsgewijs meer VB-stemmers tegen vaccinaties in vergelijking met aanhangers van andere partijen maar alle weigeraars als VB-stemmers bestempelen is er ver over.
Hoe komt dan dat in bepaalde steden (Antwerpen bv.) en wijken of districten met hoge concentraties van bewoners met een buitenlandse achtergrond (Seefhoek, Borgerhout, Hoboken …) de vaccinatiegraad zo laag is?
Je amateuristisch theorietje van 30% van de VB’ers laat zich niet vaccineren (maar klopt dat wel?) en VB telt 30% van de stemmen (is iets minder volgens de laatste peilingen), zodus de 9% niet gevaccineerden zijn allen VB’ers, rammelt langs alle kanten. Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van statistiek (wat de voorbije dagen al eerder was gebleken).
3° een vaccinatiegraad van 91% is schitterend in vergelijking met andere landen of andere regio’s in dit land. 100% halen we nooit, geen enkel land trouwens. Dus waar je heen wil met het feit dat we “maar” 91% halen, weet ik ook niet.
PS: doe iets aan je taalgebruik en communicatiestijl. Je bent een spookrijder die vindt dat hij en hij alleen het juist heeft en alle anderen aan de verkeerde kant van de weg rijden. Een goedbedoelde opmerking …
Is er iemand die weet waar de overheid de GSM-nummers vandaan haalt voor de vaccinaties?
Mijn vrouw ontving bv. 2x een sms om haar te herrineren dat ze om haar vaccin mocht. Ik ontving die smssen niet.
Nu ben ik zeer zuinig op het verspreiden van mijn GSM-nummer, dus lijkt het me logisch dat het geen makkelijke opdracht was om die te bemachtigen.
Maar bij de vaccinatie kreeg ik van die vrouw wel te horen dat er een telefoonnummer gekend is, ze las die luidop voor maar dat nummer leek in de verste verte niet op die van mij. Die dame zei dat het zeer zelden voorvalt dat ze een verkeerd nummer hebben maar kon ook niet zeggen waar ze die vandaan gehaald hebben. Ze hebben het wel aangepast in hun systeem.
Ik dacht dat het via de mutualiteit komt. Ik ben bij CM aangesloten en die hebben mijn e-mailadres en GSM-nummer en daar is het wel correct. Lijkt me vreemd dat ze het nummer dan niet kunnen ophalen. Tenzij het via een andere bron opgehaald werd en daar iets fout gelopen is?
Mijn vrouw ontving bv. 2x een sms om haar te herrineren dat ze om haar vaccin mocht. Ik ontving die smssen niet.
Nu ben ik zeer zuinig op het verspreiden van mijn GSM-nummer, dus lijkt het me logisch dat het geen makkelijke opdracht was om die te bemachtigen.
Maar bij de vaccinatie kreeg ik van die vrouw wel te horen dat er een telefoonnummer gekend is, ze las die luidop voor maar dat nummer leek in de verste verte niet op die van mij. Die dame zei dat het zeer zelden voorvalt dat ze een verkeerd nummer hebben maar kon ook niet zeggen waar ze die vandaan gehaald hebben. Ze hebben het wel aangepast in hun systeem.
Ik dacht dat het via de mutualiteit komt. Ik ben bij CM aangesloten en die hebben mijn e-mailadres en GSM-nummer en daar is het wel correct. Lijkt me vreemd dat ze het nummer dan niet kunnen ophalen. Tenzij het via een andere bron opgehaald werd en daar iets fout gelopen is?
Had u ook direct kunnen vragen. Uw vraag even bekijken. Feiten:
- over linksen zegt u: linkse rakkers
- u citeert altijd complotwebsites
- 999 experts zeggen A. 1 zegt B. U kiest altijd voor B want dat is altijd de mening van complotwebsites
- u citeert uit websites die een extreemrechtse islamofoob antisemitisch profiel hebben
- u blijft constant fake news rondstrooien over de vaccinatie en covid situatie in Israel
Mmm. Moeilijk moeilijk. Wat zou het kunnen zijn. Even de hoed van Hogwarts raadplegen.
En het verdict is: Slytherin !!!!!