Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Inderdaad, kevva, het zouden in eerste instantie de mutualiteiten zijn. Ook in mijn geval de CM.Kevva schreef: ↑16 augustus 2021, 10:06 Is er iemand die weet waar de overheid de GSM-nummers vandaan haalt voor de vaccinaties?
Mijn vrouw ontving bv. 2x een sms om haar te herrineren dat ze om haar vaccin mocht. Ik ontving die smssen niet.
Nu ben ik zeer zuinig op het verspreiden van mijn GSM-nummer, dus lijkt het me logisch dat het geen makkelijke opdracht was om die te bemachtigen.
Maar bij de vaccinatie kreeg ik van die vrouw wel te horen dat er een telefoonnummer gekend is, ze las die luidop voor maar dat nummer leek in de verste verte niet op die van mij. Die dame zei dat het zeer zelden voorvalt dat ze een verkeerd nummer hebben maar kon ook niet zeggen waar ze die vandaan gehaald hebben. Ze hebben het wel aangepast in hun systeem.
Ik dacht dat het via de mutualiteit komt. Ik ben bij CM aangesloten en die hebben mijn e-mailadres en GSM-nummer en daar is het wel correct. Lijkt me vreemd dat ze het nummer dan niet kunnen ophalen. Tenzij het via een andere bron opgehaald werd en daar iets fout gelopen is?
Je kan ook je eigen gegevens van het Rijksregister nakijken en je GSM-nummer geven. Dat zou ook een bron kunnen zijn. Ik heb mijn eigen dossier weer eens bekeken en moet constateren, dat mijn telefoonnummers eruit verdwenen zijn. Nochtans had ik die eerder ooit ingevoerd.
Daarnaast kan je ook je COVID-pagina op myhealthviewer.be bekijken. Daar staat hoe ze je hebben gecontacteerd. En jawel... ze hebben mij een SMS verzonden. Op mijn vaste nummer...
Dit onderwerp is door taliban naar achtergrond verschoven.
Ook hier geen goed nieuws.
Er liggen nu 551 mensen in de ziekenhuizen, van wie 158 op intensive care liggen, een stijging met respectievelijk 19 en 32 procent.
Ook hier geen goed nieuws.
Er liggen nu 551 mensen in de ziekenhuizen, van wie 158 op intensive care liggen, een stijging met respectievelijk 19 en 32 procent.
In NL gisteren (bron nos) 703 mensen in ziekenhuis, waarvan 199 mensen op ic. Maar wel minder regels. Hebben de regels dan nog zin?
Denk het wel.
Zweden heeft corona-uitbraak na week van intimiteit en genot op festival voor tantraseks
Bij een tantrafestival op het Zweedse platteland hebben de deelnemers zich niet zo strikt aan de coronaregels gehouden. Het aantal covidbesmettingen stijgt zodanig snel dat Noorwegen de Zweedse regio op de pandemiekaart weer rood heeft gekleurd.
De Zweedse provincie Värmland reageert ontsteld, maar echt verbazingwekkend is het niet. Na een grootschalig tantrafestival, waar vijfhonderd internationale deelnemers een kleine week ‘intimiteit en genot’ praktiseerden, vindt de regionale covidcurcurve haar weg rap omhoog.
Ängsbacka is in tantrische kringen een wereldberoemd festivalcentrum met een cursusaanbod dat zich richt op ‘persoonlijke en spirituele groei’. Hier moet je zijn als je je aangetrokken voelt tot een weekendworkshop ‘Dance into Your Lust’ of je je in je vrije tijd graag verdiept in ‘sjamanistische en seksuele wijsheid’. De beruchte week stond volgens de website in het teken van ‘workshops, muziek, dans, bewuste seksualiteit en ontmoetingen vanuit het hart’.
Omdat ze in Zweden aan tantraseks hebben gedaan en er dus massa uitbraken zijn, moeten we hier dus nog maskers dragen in de winkel?
Goede vraag, als we in vlaanderen bij 90 % gevaccineerden nog niet zonder mondvod kunnen, wanneer geraken we er dan vanaf?
Binnenkort wordt het weer met 6 maanden verlengd zoals virologen vragen omdat winter eraan komt en daarna omdat we booster moeten krijgen.
Eeuwig zinloos "maskertje voor de hersentjes"
Zoals MVR ons leerde
Binnenkort wordt het weer met 6 maanden verlengd zoals virologen vragen omdat winter eraan komt en daarna omdat we booster moeten krijgen.
Zoals MVR ons leerde
Pas vanaf de derde shot, En de eerstvolgende zonsverduistering.
Als we met 90% vaccinatie niet terug naar het normale leven kunnen, gaan we nooit meer terug kunnen. Over een half jaar gaat dat virus echt niet weg zijn en gaat het beschermend effect van de vaccins ook al een stuk minder zijn. Nee, die maskers en alle andere maatregelen moeten weg, zij beletten dat we verder natuurlijke weerstand opbouwen tegen het virus. Ook de vaccin weigeraars hebben recht op antistoffen weliswaar via een riskantere virus besmettingkingsfan schreef: ↑17 augustus 2021, 18:01 Goede vraag, als we in vlaanderen bij 90 % gevaccineerden nog niet zonder mondvod kunnen, wanneer geraken we er dan vanaf?
Zoals MVR ons leerde
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Experten vragen wat ze willen. Beslissen niets. Politici beslissen. Alleen politici. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.kingsfan schreef: ↑17 augustus 2021, 18:01 Goede vraag, als we in vlaanderen bij 90 % gevaccineerden nog niet zonder mondvod kunnen, wanneer geraken we er dan vanaf?
Zoals MVR ons leerde
Het is iets complexer dan dat:bantsee schreef: ↑17 augustus 2021, 21:14Experten vragen wat ze willen. Beslissen niets. Politici beslissen. Alleen politici. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.kingsfan schreef: ↑17 augustus 2021, 18:01 Goede vraag, als we in vlaanderen bij 90 % gevaccineerden nog niet zonder mondvod kunnen, wanneer geraken we er dan vanaf?
Zoals MVR ons leerde
- experten beslissen inderdaad niet maar geven wel advies.
- politici moeten beslissingen nemen maar hebben hiervoor graag input van een ander (al was het maar om zichzelf in te dekken). Politici volgen dan ook graag het advies van anderen, van experten bijvoorbeeld.
Gevolg: het advies van experten is niet zomaar vrijblijvend maar leidt vaak (maar niet altijd) tot een politieke beslissing.
Hopelijk beslissen de politici dat er dus enkel een verbod op tantra seks komt, en dat alle andere maatregelen dus verder uitdoven.
Minder regels inderdaad...
Dan kom je daar als nette Belg met de Belgenbus aan. Iedereen netjes een mondmaskertje.
En dan staat er ineens zo'n schooier van de Nederlandse marechaussee neus aan neus met je. Geen mondmasker natuurlijk.
Geen tantraseks, toch corona.
Ondertussen in Nederland: met 76 stemmen (van de 150) is het voorstel aangenomen om een eigen bijdrage te vragen voor de testen van Testen voor Toegang. Als je naar een evenement wil, moet je immers een 'groene pas' hebben en dat kan door vaccinatie of door een recente test via het Testen voor Toegang circuit.
En zie daar: er is prompt gemekker, dat dat tot vaccinatie dwingt. Want het zijn immers de ongevaccineerden die zich moeten laten testen.
Het lijkt me een volledige no-brainer. Op dit moment betalen alle belastingbetalers immers aan het testcircuit mee.
En er is een simpele oplossing: een gratis vaccinatie.
Mensen zijn vrij om hun eigen keuze te maken. Maar keuzes hebben consequenties.
Wat is het volgende ? Als je de kosten voor een rij-opleiding niet wil maken, mag je toch auto rijden !
Hmmm... in vlaanderen wellicht een slecht voorbeeld. Dat is hier al de situatie.![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
En zie daar: er is prompt gemekker, dat dat tot vaccinatie dwingt. Want het zijn immers de ongevaccineerden die zich moeten laten testen.
Het lijkt me een volledige no-brainer. Op dit moment betalen alle belastingbetalers immers aan het testcircuit mee.
En er is een simpele oplossing: een gratis vaccinatie.
Mensen zijn vrij om hun eigen keuze te maken. Maar keuzes hebben consequenties.
Wat is het volgende ? Als je de kosten voor een rij-opleiding niet wil maken, mag je toch auto rijden !
Hmmm... in vlaanderen wellicht een slecht voorbeeld. Dat is hier al de situatie.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Hilarisch .... een acteur speelt Trump die verdedigt dat zijn aanhangers in Alabama (36% gevaccineerd) zich moeten laten vaccineren
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210822_95838478
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210822_95838478