MeDirect Dynamic Sparen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: MeDirect Dynamic Sparen
Ik zit ook bij MeDirect omdat er daar toch nog wat intresten te rapen vallen maar het is inderdaad soms wat op de tanden bijten.
En voortdurend nieuwe rekeningen uitvinden en oude uitschakelen? Ik krijg er het vliegend schijt van ...
En voortdurend nieuwe rekeningen uitvinden en oude uitschakelen? Ik krijg er het vliegend schijt van ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik denk er aan om nog termijnrekening te openen bij hun, lijkt me nog het enigste interessante en de rente verwacht ik niet dat die veel gaat stijgen de komende jaren... Maar het blijft gokken allemaal.
Ik vind het de moeite niet meer om mijn geld voor lange tijd vast te zetten aan zo een lage interest.
-
- Newbie
- Contacteer:
Deze rekening heb ik al sinds dag 1, maar nog geen basisrente ontvangen. Is dit normaal?
Basisintrest wordt pas op het einde van ieder kalenderjaar toegevoegd aan je saldo.
Dit is een beginsel van de intrestberekening bij iedere bank. De financiële ongeletterdheid bij sommigen is nog steeds enorm blijkbaar.
Dit is een beginsel van de intrestberekening bij iedere bank. De financiële ongeletterdheid bij sommigen is nog steeds enorm blijkbaar.
Wat gebeurd er als de rekening op het maximaal toegelaten saldo van 30.000 euro staat en de getrouwheidspremie of rente door de bank moet bijgeschreven worden?
Wordt gewoon op de rekening bijgestort, hoor.
Dat maximum is gewoon het bedrag dat in rekening genomen wordt bij de renteberekening - verder heeft deze limiet geen belang en kan u er dus ook boven gaan, echter zonder dat het rente opbrengt.
Dat maximum is gewoon het bedrag dat in rekening genomen wordt bij de renteberekening - verder heeft deze limiet geen belang en kan u er dus ook boven gaan, echter zonder dat het rente opbrengt.
Waarom zou je renteloos boven die limiet gaan? MeDirect heeft spaarrekeningen genoeg om je geld over te spreiden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat zal normaal geen probleem zijn.
Maar bij Medirect doen er zich wel meer eigenaardigheidjes voor.
Laat het weten als je in dit geval bent en wat er dan gebeurt zou ik zeggen ;-)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er staat nochthans:
Minimum inlage: 0 euro - maximum inlage: EUR 30.000
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voor Belgische gereglementeerde spaarrekeningen dan, ja.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat is "dag 1" ? En heb je er ook geld op gestort ?dikkemulle schreef: ↑19 november 2020, 09:01 Deze rekening heb ik al sinds dag 1, maar nog geen basisrente ontvangen. Is dit normaal?
Een rentestorting door de bank zelf is geen inlage...EarthNvstr1 schreef: ↑18 augustus 2021, 10:20Er staat nochthans:Minimum inlage: 0 euro - maximum inlage: EUR 30.000
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, de intrest zal normaal gezien geen probleem zijn.
Maar uw uitspraak klopt dus niet volgens mij:
de 'uitspraak' waarover u het hebt is een kort antwoord op een concrete vraag.EarthNvstr1 schreef: ↑18 augustus 2021, 10:33Ja, de intrest zal normaal gezien geen probleem zijn.
Maar uw uitspraak klopt dus niet volgens mij:Dat maximum is gewoon het bedrag dat in rekening genomen wordt bij de renteberekening - verder heeft deze limiet geen belang en kan u er dus ook boven gaan, echter zonder dat het rente opbrengt.
U dient beide dus samen te lezen alvorens een exegese-oefening te beginnen.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
De rente die de bank eind dit jaar stort, zal -bij overstijgen van het maximum bedrag- zelf geen verdere rente meer opbrengen indien de vraagsteller ervoor kiest deze rente te laten staan op de rekening.