Holdings
TIP
Re: Holdings
Hoe staan jullie tov WENDEL?
Komt voor op de favorietenlijstjes en wordt gepromoot door Petercam.
Staat met grote korting genoteerd (40%) tov de intrinsieke waarde.
Komt voor op de favorietenlijstjes en wordt gepromoot door Petercam.
Staat met grote korting genoteerd (40%) tov de intrinsieke waarde.
Nog bedankt hiervoor! Hier hebben we wat aan.Phjo01 schreef: ↑2 augustus 2021, 17:12 https://assets.ctfassets.net/ne8byh03zy ... 210802.pdf
By the way, via bovenstaande link kan je het 21 blz tellend rapport van Degroof inkijken
Luxempart staat bij mij op de kooplijst en heeft de kwaliteiten om een sleutelwaarde in mijn port te kunnen gaan worden.
Misschien wel even wachten met kopen, want het aandeel is deze maand al meer dan 10% gestegen.
Ik heb Wendel reeds langer in portefeuille, kocht het toen vooral met oog op exposure tot bureau veritas & potentieel IHS towers.
De holding wenst nu te shiften naar PE met als doel 5-9 bedrijven in portefeuille te houden + de opstart van Wendel Lab (VC capital vermoed ik).
Groep ontbreekt de slagkracht om onmiddellijk te concurreren in PE-wereld: mogelijks verdere afbouw bureau Veritas participatie en IPO IHS towers..
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Positie in Compagnie du bois sauvage gevoelig opgedreven. Had er wel 14 deeluitvoeringen voor nodig om het gewenste pakket te hebben.
Vivendi terug al een keertje komen kijken boven de 31 euro. Was al geleden toen het nieuws bekend geraakte over UMG.
Het zag er naar uit dat Prosus boven +4% zou eindigen, maar nabeurs schiet er nog +1,87% van over We blijven hopen zeker
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
@Laeka. Ik heb een kleine positie aan 287€. Er is cash om bij te kopen. Steun ligt rond de 350€. Tevreden zijn met mijn huidige positie/rendement, of positie uitbreiden (verdubbelen) Thanks!
Miniholding Belreca in vereffening volgens De Tijd:
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... tml#767346
Voor het volledige persbericht zie rubriek: "GEVOELIGE INFORMATIE" op https://belreca.be/frame5N.html
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... tml#767346
Voor het volledige persbericht zie rubriek: "GEVOELIGE INFORMATIE" op https://belreca.be/frame5N.html
19/8/2021
07:45
Miniholding Belreca in vereffening
Een belangrijk persbericht van Belreca BELR0,00% : de Antwerpse portefeuillemaatschappij gaat over tot een onmiddellijke vereffening. Daartoe is beslist op de algemene vergadering gisteren.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 19 augustus 2021, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren eens de cijfers van Tencent doorgenomen en om eerlijk te zijn maak ik mij 0,0 zorgen in Prosus, een minder steile groeicurve is normaal - Tencent is nu eenmaal uitgegroeid tot een significant bedrijf, dezelfde groei aanhouden wordt haast onmogelijk. Creatie van winst is dan weer zeer fors, al is niet alles duurzaam maar dan nog.
Blijft over: China en regulering: impact ja maar op een bepaald moment zit dat toch verrekend in de koers, via Prosus heb je dan nog een buffer onder de vorm van een korting.
Voor mij persoonlijk is Prosus duidelijk koopwaardig, de spreekwoordelijke horten en stoten zullen onvermijdelijk zijn maar op termijn is een mooie return zeker niet ondenkbaar.
Is dit een vraag aan iemand die net CBS heeft gekocht?
Waarom verwacht je een antwoord anders dan "ja, bijkopen" ? Koopt hij dit dan om geen winst te maken?
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Bijkopen. In het eerste halfjaar hebben ze hun belangrijke participatie in RECTICEL ten gelde gemaakt aan 13.5 euro. Rond nieuwjaar stond Recticel 10 euro en een klets. Dus forse meerwaarde. Ook verwacht ik dat ze hun participatie in Umicore verder hebben afgebouwd ook hier zullen ze een mooie meerwaarde binnensleuren. Ik verwacht dan ook dat de NAV mooi gestegen is. Resultaten op 6 september.
@Laeka, dankjewel voor je onderbouwd antwoord.
Laatst gewijzigd door PBJP op 19 augustus 2021, 13:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Al bijna 100 euro per aandeel eraf op 1 week tijd. Maar zoals zo vaak dan zien we je niet meer.
Ik heb er geen last van jongen, heb ze niet eens in m'n port.Jij bent blijkbaar tevreden met een dode mus. Bovendien een gezonde correctie van een aandeel die momenteel(nog) te duur staat .Ze mogen van mijn part nog een eindje dalen vooraleer ik mijn lijntje gooi .
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.