Ageas
TIP
Re: Ageas
Ik herinner me het niet exact. In begin alleen aandelen. Verschillende maar weet niet meer welke. Ik ben snel overgeschakeld naar fondsen en later ETF. Het was enkele jaren voor de beurscrash. Ergens 2004 - 2006.
Het uiteen spatten van de internetbubbel in 2000 heb je dan niet aan de lijve ondervonden.
M'n eerste was N.M.K.N., maar wie kent dat nog.
M'n eerste was N.M.K.N., maar wie kent dat nog.
Nee maar de ... crisis van 2021 ga ik wel aan de lijve ondervinden

... in te vullen maar gaan we pas achteraf weten. Mijn gok: langdurige depressie zoals in de jaren 1920.
Vermoedelijk jaren dertig?
Zeg nooit, nooit. De geschiedenis kan zich altijd herhalen, maar om daar nu 2021of 2022 op te plakken. Bent u een ziener?
Ik veronderstel dat u dan volledig uit aandelen bent gestapt? Wat is volgens u van een veilige belegging?
Zeg nooit, nooit. De geschiedenis kan zich altijd herhalen, maar om daar nu 2021of 2022 op te plakken. Bent u een ziener?
Ik veronderstel dat u dan volledig uit aandelen bent gestapt? Wat is volgens u van een veilige belegging?
Nee hoor. Ik beleg alsof ik mijn eigen voorspelling niet geloof

Dan gaan we maar verder Ageas kopen aan de juiste prijs.
Goed dividend voor zover natuurrampen binnen de perken blijven.
Goed dividend voor zover natuurrampen binnen de perken blijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een brandverzekering dekt geen oorlogschade:
"Wat dekt mijn brandverzekering? - Verzekeringen.be" https://www.verzekeringen.be/dekkingen- ... waarborgen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het was eigenlijk een retorische vraag, naar aanleiding van de voorgaande postsevita schreef: ↑20 augustus 2021, 22:10 Een brandverzekering dekt geen oorlogschade:
"Wat dekt mijn brandverzekering? - Verzekeringen.be" https://www.verzekeringen.be/dekkingen- ... waarborgen

Gewoon wachten op return to the mean.
Sinds begin 2012 MSCI world en Ageas beide exact +230%
Voorwaarts kijkend (1 à 2 jaar) zie ik Ageas dan ook beter presteren dan die index als inhaalbeweging.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zojuist pakketje bijgekocht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
O jeetje ik blijf maar wachten wanneer Euro 43 naar beneden gaat....Wellicht wacht ik te lang.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat bedoel je met "Euro 43" en wat heeft het naar beneden gaan daarvan te maken met Ageas ?Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:34 O jeetje ik blijf maar wachten wanneer Euro 43 naar beneden gaat....Wellicht wacht ik te lang.
Edit: ok, bij nader inzien begrijp ik dat je bedoelt dat je wacht tot de koers van Ageas onder 43 EUR zakt. Corrigeer indien ik het verkeerd begrijp

Soit ... mijn aankoop was aan 42,85 , wat mijn GAK enigzins heeft verlaagd.
Ik had mijzelf in het begin van mijn privé beleggingscarriere nochthans voorgehouden om *niet* in "financiële" (banken/verzekeringen) bedrijven te beleggen ... damn me!

Gelukkig (?) is Ageas mijn enige uitzondering, misschien denk ik er later anders over.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet nodig om u te corrigeren. De weinig banken cq verzekeringen staan nog altijd minus 60%, Koop nog bij wanneer ze minus 90% staan! Tja..m.a.w. met Ageas wilde ik ook mijn GAK verlagen...EarthNvstr1 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:39Wat bedoel je met "Euro 43" en wat heeft het naar beneden gaan daarvan te maken met Ageas ?Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:34 O jeetje ik blijf maar wachten wanneer Euro 43 naar beneden gaat....Wellicht wacht ik te lang.
Edit: ok, bij nader inzien begrijp ik dat je bedoelt dat je wacht tot de koers van Ageas onder 43 EUR zakt. Corrigeer indien ik het verkeerd begrijp![]()
Soit ... mijn aankoop was aan 42,85 , wat mijn GAK enigzins heeft verlaagd.
Ik had mijzelf in het begin van mijn privé beleggingscarriere nochthans voorgehouden om *niet* in "financiële" (banken/verzekeringen) bedrijven te beleggen ... damn me!
Gelukkig (?) is Ageas mijn enige uitzondering, misschien denk ik er later anders over.