4% bruto op 1 jaar op Citibank Welcome Plus
TIP
Re: 4% bruto op 1 jaar op Citibank Welcome Plus
http://www.citibank.be/pdf/nl/tariffslong-nl.pdfHonnepon schreef: Waar lezen jullie over een termijn van 6 maand en 3,5%(*)?
Dit gaat toch over 4%(*) op 1 jaar.
(*) bruto
bij IV.Termijnrekening
Re: Hetze tegen Citibank niet gepast
Deutsche Bank hanteert niet de term "vers geld" maar nieuwe storting.Hayabusa schreef: Alle banken hanteren op een of andere manier een "vers geld"-norm om spaarcarroussels tegen te gaan, ook Deutsche Bank.
Dat is iets helemaal anders.
Men zou dan beter een termijnrekening nemen van 5 jaar bij het veiliger Rabobank. Dan heeft men nagenoeg hetzelfde rendement en 5 jaar lang. Maar op dit moment is een termijnrekening op te lange looptijd niet echt interessant daar de langetermijnrente terug zal stijgen en men dus beter nog wat afwacht om zijn geld langer te blokkeren. Het aanbod van Citibank blijft echter in de huidige context interessant als men onder de garantie van 50.000 € blijft. Men kan dan na 1 jaar eventueel een nieuwe termijnrekening openen als de langetermijnrentes eventueel wat gestegen zijn.Wichasomi schreef:Wat is hier het addertje onder het gras bij Citibank, mensen? Men geeft 4% bruto op 1 jaar, terwijl de eerste achtervolger (DHB) slechts 3% en de volgende (Ethias) zelfs maar 2,75% biedt? Kaupthing stond ook eenzaam aan de top met 4,25%+2%+1%, remember?kaaiman schreef: deel inschrijven op de termijnrekening bij citibank. 3,40% netto en amper inflatie = beste aanbodIs dit te vertrouwen, of lokken ze alleen maar nieuw geld & nieuwe klanten na hun Lehmann-debâcle?
Graag jullie mening hierover.Thx.
Ik dacht dat Citibank toch nog een rating A3/A/A+ had.
Dat is nog beter dan Argenta met --/BBB+/--.
Laatst gewijzigd door Honnepon op 22 juli 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ik lees zovele reacties over deze termijnrekening. volgens mij is citibank net zo goed of slecht als een andere bank?? ik heb GEEN ervaring met deze bank of met termijnrekeningen.
kan ik verse 10.000 E plaatsen? een jaar is zeer overzichtelijk.
mijn VRAAG : Is die 4% inderdaad gegarandeerd? ja, omdat het een termijnrekening is??
ik lees op hun website bijv.
1) "wat gebeurt er na 1 jaar? Wanneer u de rekening opent, bepaalt u hoe u uw spaargeld en interesten liefst ontvangt: op een spaarboekje of zichtrekening bij Citibank. Op de vervaldag beslist u zelf hoe u uw geld verder wilt laten renderen. Dit aanbod is slechts geldig tot 31 augustus 2009".
Mijn VRAAG: als je géén zicht-/spaarrekening opent bij citibank, maar alles er wil afhalen ná 1 jaar, gaat dat zomaar ?
2)
"Voldoet uw aanvraag aan alle voorwaarden, dan ontvangt u via de Post van ons uw welkompakket met het rekeningnummer van uw bronrekening".
"Na afloop van de termijnrekening wordt het kapitaal samen met de intrest teruggestort op die bronrekening".
MIJN VRAAG: als ik het dus goed begrijp, staat ná 1 jaar al het geld incl. rente op deze bronrekening (die gratis is, lijkt me: ik heb er niets over gelezen), en kan ik het dan van deze bronrekening doorstorten naar een andere bank??
want ik wil geen spaar - of zichtrekening openen bij citibank (trouwens ik lees op hun website: "staat er minder dan 10.000 E op de ZICHTREKENING moet je maandelijks 9 E betalen"). Ik ben nog steeds een DB-klant : nóg alles gratis.
bedankt.
mijn VRAAG : Is die 4% inderdaad gegarandeerd? ja, omdat het een termijnrekening is??
1) "wat gebeurt er na 1 jaar? Wanneer u de rekening opent, bepaalt u hoe u uw spaargeld en interesten liefst ontvangt: op een spaarboekje of zichtrekening bij Citibank. Op de vervaldag beslist u zelf hoe u uw geld verder wilt laten renderen. Dit aanbod is slechts geldig tot 31 augustus 2009".
Mijn VRAAG: als je géén zicht-/spaarrekening opent bij citibank, maar alles er wil afhalen ná 1 jaar, gaat dat zomaar ?
2)
"Voldoet uw aanvraag aan alle voorwaarden, dan ontvangt u via de Post van ons uw welkompakket met het rekeningnummer van uw bronrekening".
"Na afloop van de termijnrekening wordt het kapitaal samen met de intrest teruggestort op die bronrekening".
MIJN VRAAG: als ik het dus goed begrijp, staat ná 1 jaar al het geld incl. rente op deze bronrekening (die gratis is, lijkt me: ik heb er niets over gelezen), en kan ik het dan van deze bronrekening doorstorten naar een andere bank??
want ik wil geen spaar - of zichtrekening openen bij citibank (trouwens ik lees op hun website: "staat er minder dan 10.000 E op de ZICHTREKENING moet je maandelijks 9 E betalen"). Ik ben nog steeds een DB-klant : nóg alles gratis.
bedankt.
ik lees zovele reacties over deze termijnrekening. volgens mij is citibank net zo goed of slecht als een andere bank?? ik heb GEEN ervaring met deze bank of met termijnrekeningen.
2)
bedankt.
2)
bedankt.
Rabobank is wel veel veiliger dan dat Fortis was indertijd. Het is de veiligste bank ter wereld dus als deze nu zou failliet gaan dan mogen alle andere banken direct de boeken dicht doen.pol schreef:veiliger bank ? Hoe weet jij datHonnepon schreef:
Men zou dan beter een termijnrekening nemen van 5 jaar bij het veiliger Rabobank. Dan heeft men nagenoeg hetzelfde rendement en 5 jaar lang. Maar op dit moment is een termijnrekening op te lange looptijd niet echt interessant daar de langetermijnrente terug zal stijgen en men dus beter nog wat afwacht om zijn geld langer te blokkeren. Het aanbod van Citibank blijft echter in de huidige context interessant als men onder de garantie van 50.000 € blijft. Men kan dan na 1 jaar eventueel een nieuwe termijnrekening openen als de langetermijnrentes eventueel wat gestegen zijn.
Ik dacht dat Citibank toch nog een rating A3/A/A+ had.
Dat is nog beter dan Argenta met --/BBB+/--.Just zo veilig als fortis X maanden geleden
![]()
-
- Full Member
- Contacteer:
Nog even een vraagje hierover.
Heeft iemand hier nu op ingetekend? Ondanks de slechte naam van Citibank is dit toch de beste aanbieding van het moment denk ik?
Of komen er toch nog ergens extra kosten aan het houden van die bronrekening?
Heeft iemand hier nu op ingetekend? Ondanks de slechte naam van Citibank is dit toch de beste aanbieding van het moment denk ik?
Of komen er toch nog ergens extra kosten aan het houden van die bronrekening?
Ik heb er op ingetekend, tis te zeggen ik heb alles aangevraagd en in de loop van de week ga ik de storting uitvoeren.
Ik denk niet dat er extra kosten zijn, alleen moet je ervoor zorgen dat je wanneer de termijnrekening afloopt zorgt dat je ofwel je geld bij citibank laat staan, ofwel heel de boel opzegt, want als je minder dan 10 000 euro in totaal bij citibank hebt zullen ze wel kosten aanrekenen voor de zichtrekening.
Dat staat ook zo op de website: als je meer dan 10 000 euro hebt staan bij citibank (op spaar of zichtrekening of bepaalde beleggingen) is de zichtrekening gratis.
Ondanks de slechte commentaar vond ik het toch de moeite waard om te proberen.
Ik denk niet dat er extra kosten zijn, alleen moet je ervoor zorgen dat je wanneer de termijnrekening afloopt zorgt dat je ofwel je geld bij citibank laat staan, ofwel heel de boel opzegt, want als je minder dan 10 000 euro in totaal bij citibank hebt zullen ze wel kosten aanrekenen voor de zichtrekening.
Dat staat ook zo op de website: als je meer dan 10 000 euro hebt staan bij citibank (op spaar of zichtrekening of bepaalde beleggingen) is de zichtrekening gratis.
Ondanks de slechte commentaar vond ik het toch de moeite waard om te proberen.
Ben sterk geinteresseerd om in te tekenen. Eerst nog een paar vraagjes: je moet een bronrekening bij Citi openen (zicht/spaar). Deze is niet-betalend als je globaal vermogen bij Citi meer dan 10000 EUR bedraagt. Krijg je daar dan ook een bankkaart bij of iets anders om je zaakjes via Internet op te volgen (digipass)?
ja je krijgt automatisch ook een bankkaart toegestuurd. dit had ik wel niet gevraagd en heb ik eigenlijk ook niet nodig, maar kom, dan laat ik ze wel in de schuif liggen.
Je krijgt ook automatisch een digipass toegestuurd.
Ik heb hem wel nog niet kunnen uittesten wegens nog geen tijd gehad.
Je krijgt ook automatisch een digipass toegestuurd.
Ik heb hem wel nog niet kunnen uittesten wegens nog geen tijd gehad.
Ik heb ingetekend. Waar heb je vandaag gegarandeerd 4% bruto/3,4% netto? Ik heb er een gratis spaarrekening bij geopend (bronrekening).
Over een jaar staan kapitaal en intrest op die rekening. Is hun tarief voor termijnrekening dan nog interessant tov de concurrentie dan zet ik het weer voor een jaar vast. Is hun tarief niet interessant, dan sluit ik alles af en ga ergens anders.
Over beleggen of zichtrekeningen is er mij niets gevraagd of verteld.
Over een jaar staan kapitaal en intrest op die rekening. Is hun tarief voor termijnrekening dan nog interessant tov de concurrentie dan zet ik het weer voor een jaar vast. Is hun tarief niet interessant, dan sluit ik alles af en ga ergens anders.
Over beleggen of zichtrekeningen is er mij niets gevraagd of verteld.
Uit het tarief van CITIBANK (zie link van Maarten hierboven) :
Tarieven Citibank Belgium – 1 juli 2009– bl. 4
"CITIBLUE : de dienstverlening Citiblue is gratis en toegankelijk op voorwaarde dat het loon wordt gedomicilieerd op de zichtrekening of dat
regelmatig een maandelijks bedrag van minimum 1.250 EUR op de rekening gestort wordt indien het geheel van alle tegoeden die de klant aan
Citibank Belgium toevertrouwd heeft minstens 10.000 EUR bedraagt. Deze kosteloosheid omvat de Citicard (dienst Bancontact/Mister Cash,
Maestro en Proton) voor de titularis en mede-titularis, een onbeperkt aantal verrichtingen in euros, toegang tot CitiPhone Banking, CitiCard Banking
Centers, Citibank Online Banking en verzending van een gecombineerd maandelijks uittreksel. Onder ‘geheel van de tegoeden’ wordt verstaan het
totaal van de maandelijkse gemiddelde creditsaldi op alle depositoproducten (met inbegrip van effectenrekeningen) bij Citibank Belgium. Als zou
blijken dat de totale relatie van de klant niet het vereiste minimumbedrag bereikt van 10.000EUR, dan behoudt de bank zich het recht voor om de
toegekende voordelen te wijzigen en wordt het standaardtarief gehanteerd dat van toepassing is op het desbetreffende rekeningtype."
Tarieven Citibank Belgium – 1 juli 2009– bl. 8
Technische modaliteiten
Periode van de actie: deze zal aanvangen op 6 juli 2009 en afgesloten worden op 31 augustus 2009. Citibank behoudt zich het
recht voor om op het even welk moment met de promotie te stoppen.
Voorwaarden tot deelneming: dit aanbod is voorbehouden aan fysieke personen en is toepasselijk op geldbedragen die nog
nooit bij Citibank geboekt geweest zijn. Deze sommen mogen dus niet afkomstig zijn van een Citibank rekening die aan
dezelfde titularis, zijn/haar echtgeno(o)t(e) of partner, noch zijn/haar kinderen toebehoren. Deze promotie is niet bestemd voor
klanten die reeds aan een promotionele campagne bij Citibank zouden hebben deelgenomen en hun vermogen ondertussen
afgehaald hebben.
Het aanbod is beperkt tot één rekening per fiscaal huishouden (voor de personen gedomicilieerd op hetzelfde adres waarvan het
adres op dezelfde belastingaangifte voorkomt).
Einde citaat
Aan U de keuze![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Tarieven Citibank Belgium – 1 juli 2009– bl. 4
"CITIBLUE : de dienstverlening Citiblue is gratis en toegankelijk op voorwaarde dat het loon wordt gedomicilieerd op de zichtrekening of dat
regelmatig een maandelijks bedrag van minimum 1.250 EUR op de rekening gestort wordt indien het geheel van alle tegoeden die de klant aan
Citibank Belgium toevertrouwd heeft minstens 10.000 EUR bedraagt. Deze kosteloosheid omvat de Citicard (dienst Bancontact/Mister Cash,
Maestro en Proton) voor de titularis en mede-titularis, een onbeperkt aantal verrichtingen in euros, toegang tot CitiPhone Banking, CitiCard Banking
Centers, Citibank Online Banking en verzending van een gecombineerd maandelijks uittreksel. Onder ‘geheel van de tegoeden’ wordt verstaan het
totaal van de maandelijkse gemiddelde creditsaldi op alle depositoproducten (met inbegrip van effectenrekeningen) bij Citibank Belgium. Als zou
blijken dat de totale relatie van de klant niet het vereiste minimumbedrag bereikt van 10.000EUR, dan behoudt de bank zich het recht voor om de
toegekende voordelen te wijzigen en wordt het standaardtarief gehanteerd dat van toepassing is op het desbetreffende rekeningtype."
Tarieven Citibank Belgium – 1 juli 2009– bl. 8
Technische modaliteiten
Periode van de actie: deze zal aanvangen op 6 juli 2009 en afgesloten worden op 31 augustus 2009. Citibank behoudt zich het
recht voor om op het even welk moment met de promotie te stoppen.
Voorwaarden tot deelneming: dit aanbod is voorbehouden aan fysieke personen en is toepasselijk op geldbedragen die nog
nooit bij Citibank geboekt geweest zijn. Deze sommen mogen dus niet afkomstig zijn van een Citibank rekening die aan
dezelfde titularis, zijn/haar echtgeno(o)t(e) of partner, noch zijn/haar kinderen toebehoren. Deze promotie is niet bestemd voor
klanten die reeds aan een promotionele campagne bij Citibank zouden hebben deelgenomen en hun vermogen ondertussen
afgehaald hebben.
Het aanbod is beperkt tot één rekening per fiscaal huishouden (voor de personen gedomicilieerd op hetzelfde adres waarvan het
adres op dezelfde belastingaangifte voorkomt).
Einde citaat
Aan U de keuze
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Het leek een beetje beetje interessant, maar zodra ik het stukje las van de vereiste 'bronrekening', sloeg mijn hart al een slag over... Yuck! Waar gaan ze nu weer kosten uit het petje toveren?
People people, what are we doing here? Citibank is made to take money out (VISA/MasterCard), not to put money in!![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
People people, what are we doing here? Citibank is made to take money out (VISA/MasterCard), not to put money in!
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Full Member
- Contacteer:
Toch wat overdreven reacties vind ik.
Er staat toch duidelijk dat de minimum inleg voor de termijnrekening 10 000 euro is dus sowieso geen kosten voor het houden van je bronrekening.
Er staat toch duidelijk dat de minimum inleg voor de termijnrekening 10 000 euro is dus sowieso geen kosten voor het houden van je bronrekening.
Rond deze rekening zit ik met nog iets wat me niet 100% duidelijk is. (of ik zie erover)
Ze spreken dat je het bedrag (min. 10 000€) dient te storten op de rekening vóór 31 augustus.
Wil dit dan zeggen als ik op de bronrekening 10 000€ + 5000€ stort, dat de termijnrekening begint te lopen op 31 augustus (met de volle 15000€)?
Of transfereren ze onmiddelijk de 1ste storting naar de termijnrekening en blijft de 5000€ daar geparkeerd?
Bedankt alvast voor het antwoord,
Ze spreken dat je het bedrag (min. 10 000€) dient te storten op de rekening vóór 31 augustus.
Wil dit dan zeggen als ik op de bronrekening 10 000€ + 5000€ stort, dat de termijnrekening begint te lopen op 31 augustus (met de volle 15000€)?
Of transfereren ze onmiddelijk de 1ste storting naar de termijnrekening en blijft de 5000€ daar geparkeerd?
Bedankt alvast voor het antwoord,