Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als het correct wordt gebruikt biedt het zeker bescherming. Maar wie gebruikt het correct???
He we gaan het restaurant binnen ff mondmasker uit de achterzak halen
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
He we gaan het restaurant binnen ff mondmasker uit de achterzak halen
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 augustus 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom dan een statement als dit ?
Akkoord.
Een chirurg zet een bijna STERIEL mond/neusmasker op als de handen volledig geschrobt zijn en doet handschoenen. Hier wordt een mondmasker uitgehaald na het verorberen van een Luikse Wafel in de buitenlucht en dan ff een winkel binnenstappen bij wijze van spreken. Totaal niet gedesinfecteerd. Zeer veilig ...
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, dat klopt.
Maar dat neemt echter niet weg dat een correct gebruik van mond-neus-maskers wel iets kan bijdragen tegen de verspreiding van virussen of corona in het bijzonder.
Je bent weer tegen de verkeerde boom aan het blaffen. En je hebt een belangrijk stuk uit mijn citaat geknipt. Antivaxxergedrag.bantsee schreef: ↑20 augustus 2021, 20:24Dorian de Meeûs, redacteur en chef zet zichzelf wel echt te kakken.Dixit schreef: ↑20 augustus 2021, 20:03 Vandaag kreeg ik een vlammende e-mail van Dorian de Meeûs, rédacteur en chef van La Libre (Belgique), in mijn mailbox.
Desondanks moeten we in detail blijven kijken naar de 1/3 volledig gevaccineerden die nu in het ziekenhuis belanden. Inderdaad niet zo'n fijn cijfer. Maar het gaat hier wel om bejaarden, mensen met een ernstige andere aandoening, of - vooral - de combinatie van de twee. Die 1/3 is zeker geen argument om je niet te laten vaccineren.
En inderdaad: die mensen zijn maar mooi het bokje. Maar dat is ook zo met griepepidemiën. Ook dan liggen de bejaarden met andere aandoeningen in het ziekenhuis. Ondanks hun griepprik.
Dat de gemiddelde mens niet met statistieken omkan daar nog aan toe
Maar dat een redacteur en chef in heel zijn redactie geen enkele mens vindt die dat wel kan, is een blamage voor de kwaliteitspers.
En de redacteur en chef maakt zich compleet belachelijk. Zeker omdat hij dat in een vlammende mail doet.
(...)
Waar die zich zo boos over maakte, was dat Sciensano het nodig vond om te melden, dat slechts 2% van de patiënten in de ziekenhuizen de afgelopen maanden compleet gevaccineerd was.
Logisch.
Er waren nauwelijks gevaccineerden.
Dus dat was prijsschieten voor de antivaxxers.
Ik heb een uur aan tafel gezeten met een bedrijfsleider om de werken te bespreken ivm een nieuwe verwarmingsinstallatie dan geloof ik in mondmaskergebruik. In trein/tram/bus/vliegtuig/metro ook. De Nederlandse aanpak geniet toch mijn voorkeur. Een mondmasker dragen in de horeca/de supermarkt? Daar stel ik mij toch vragen bij.
Laatst gewijzigd door GroupB op 20 augustus 2021, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
In NL zijn mondmaskers al enige tijd verdwenen in het straatbeeld en binnen.EarthNvstr1 schreef: ↑20 augustus 2021, 21:22Laat ons aannemen dat maskers niet veel bijdragen om de verspreiding van virussen tegen te gaan.
Wat blijft er dan over om die verspreiding tegen te gaan ?
- fysieke nabijheid met "anderen" zoveel mogelijk vermijden
- handen regelmatig wassen/ontsmetten (uiteraard enkel zinvol als je in contact bent geweest met "anderen")
Denk je dat die alternatieven voor maskers beter aanvaard en toegepast zouden worden ?
Laat ons aannemen dat maskers wel iets bijdragen om de verspreiding van virussen tegen te gaan.
Is dat dan zo een ramp om een masker te dragen op plaatsen waar dat zin heeft ?
Of vind je dat we de verspreiding van het corona virus gewoonweg niet moeten tegenwerken ?
Daar valt ook iets voor te zeggen natuurlijk... alleen is dan de vraag wat de gevolgen zijn en zijn we bereid om die gevolgen erbij te nenem ?
De besmetting / ziekenhuiscijfers zitten volgens mij op dezelfde hoogte als in BE.
(Blijvende) vaccinatie is DE uitweg uit deze pandemie.
Wie verzint het nu om (mondmaskerloos?)dansen op een trouwfeest toe te laten, maar nog wel verplichten om een masker te dragen als je naar het wc gaat? Hoop echt dat die maskers snel gaan verdwijnen. Hebben ze echt wel zin?
Zo denk ik er ook over. Ze gaan echt Covid-safe scannen op trouwfeestenPredah schreef: ↑20 augustus 2021, 21:58In NL zijn mondmaskers al enige tijd verdwenen in het straatbeeld en binnen.EarthNvstr1 schreef: ↑20 augustus 2021, 21:22
Laat ons aannemen dat maskers niet veel bijdragen om de verspreiding van virussen tegen te gaan.
Wat blijft er dan over om die verspreiding tegen te gaan ?
- fysieke nabijheid met "anderen" zoveel mogelijk vermijden
- handen regelmatig wassen/ontsmetten (uiteraard enkel zinvol als je in contact bent geweest met "anderen")
Denk je dat die alternatieven voor maskers beter aanvaard en toegepast zouden worden ?
Laat ons aannemen dat maskers wel iets bijdragen om de verspreiding van virussen tegen te gaan.
Is dat dan zo een ramp om een masker te dragen op plaatsen waar dat zin heeft ?
Of vind je dat we de verspreiding van het corona virus gewoonweg niet moeten tegenwerken ?
Daar valt ook iets voor te zeggen natuurlijk... alleen is dan de vraag wat de gevolgen zijn en zijn we bereid om die gevolgen erbij te nenem ?
De besmetting / ziekenhuiscijfers zitten volgens mij op dezelfde hoogte als in BE.
(Blijvende) vaccinatie is DE uitweg uit deze pandemie.
Wie verzint het nu om (mondmaskerloos?)dansen op een trouwfeest toe te laten, maar nog wel verplichten om een masker te dragen als je naar het wc gaat? Hoop echt dat die maskers snel gaan verdwijnen. Hebben ze echt wel zin?
Ach, de waarheid zit ergens tussen de twee in. Om de foto bij dit artikel kon ik ook niet lachen !
Fijn, jongens. Draag je netjes je mondmasker, staat er ineens zo'n schooier van de marechaussee tegen je aan te rjiden.
Aan de andere kant hangen de Belgische authoriteiten natuurlijk het zwijn uit over het onderwerp.
Mondmaskers in de open lucht. Slaat he-le-maal nergens op.
Maar goed, Belgen zijn schapen. Ik zie nog regelmatig fietsers met mondmasker.
Deze week nog naar de markt geweest. Geen verbodsborden. En bij mijn weten is de verplichting om mondmaskers op de markt te dragen sinds einde juni afgeschaft. Dus ik draag geen masker.
Enfin, ik was de enige blanke die geen mondmasker droeg.
Dus toch maar eens nakijken. info-coronavirus.be meldt netjes, dat mondmaskers niet verplicht zijn op markten, tenzij borden het anders aangeven OF indien de gemeentelijke autoriteiten anders eisen.
En zie daar: hetzelfde rijtje als bij info-coronavirus.be, maar middenin staat het net iets anders verwoord.
Fijn, jongens. Draag je netjes je mondmasker, staat er ineens zo'n schooier van de marechaussee tegen je aan te rjiden.
Aan de andere kant hangen de Belgische authoriteiten natuurlijk het zwijn uit over het onderwerp.
Mondmaskers in de open lucht. Slaat he-le-maal nergens op.
Maar goed, Belgen zijn schapen. Ik zie nog regelmatig fietsers met mondmasker.
Deze week nog naar de markt geweest. Geen verbodsborden. En bij mijn weten is de verplichting om mondmaskers op de markt te dragen sinds einde juni afgeschaft. Dus ik draag geen masker.
Enfin, ik was de enige blanke die geen mondmasker droeg.
Dus toch maar eens nakijken. info-coronavirus.be meldt netjes, dat mondmaskers niet verplicht zijn op markten, tenzij borden het anders aangeven OF indien de gemeentelijke autoriteiten anders eisen.
De borden zijn dus verdwenen. Toch even kijken op www.antwerpen.be/corona .in winkelstraten, de markten, brocante- en rommelmarkten, kermissen, en op elke private- of publiek druk bezochte plaats. Dit wordt bepaald door de lokale overheid. Surf naar de website van je stad of gemeente voor meer informatie.
En zie daar: hetzelfde rijtje als bij info-coronavirus.be, maar middenin staat het net iets anders verwoord.
Daar krijg ik het dus van.Op openbare markten en kermissen
Vanaf 1 september mag je eigenlijk met 20 of meer aan een tafel zitten zonder mondmasker, maar als je naar het toilet gaat of eens rondloopt moet je een mondmasker opzetten?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt mij ook.
Allemaal terug naar het midden ipv naar de uiteinden aub!
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Waarom "krijg je het" *daarvan* ?Dixit schreef: ↑20 augustus 2021, 22:20 De borden zijn dus verdwenen. Toch even kijken op www.antwerpen.be/corona .
Daar krijg ik het dus van.Op openbare markten en kermissen
Al die andere situaties zijn even onzinnig als daar niemand/weinigen in je buurt zijn, lijkt mij.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, je moet even verder nadenken waarom ze zoiets beslissen ...
Vermoedelijk zijn de mensen aan "jouw tafel" mensen waarmee je wel vaker in contact komt.
De mensen van een "andere tafel" zijn vermoedelijk mensen waarmee je nooit mee in contact komt.
Waarom dus een verhoogd risico lopen op verspreiding omdat je even naar het toilet moet gaan of even wil rondlopen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alé... als ik een uur aan tafel zit met een bedrijfsleider of eender welk ander persoon, dan kijk ik vooral naar het risico op besmetting. In de meeste gevallen is dat risico zeer beperkt bij mijn contacten en naar mijn inschatting.GroupB schreef: ↑20 augustus 2021, 21:57 Ik heb een uur aan tafel gezeten met een bedrijfsleider om de werken te bespreken ivm een nieuwe verwarmingsinstallatie dan geloof ik in mondmaskergebruik. In trein/tram/bus/vliegtuig/metro ook. De Nederlandse aanpak geniet toch mijn voorkeur. Een mondmasker dragen in de horeca/de supermarkt? Daar stel ik mij toch vragen bij.
Als ik ga winkelen in een supermarkt, dan weet ik niets over de mensen die daar samen met mij rondlopen, dus daar schat ik in het algemeen het risico meestal wel een pak hoger in.
Daarnaast vind ik een mond-neus-masker dragen tijdens mijn bezoek aan een supermarkt helemaal niet storend. Tijdens mijn gesprek met een bedrijfsleider hangt dat af van het gesprek en van de bedrijfsleider.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 augustus 2021, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedoel je dan naar het wc gaan op dat trouwfeest ? Ja, dat is onzin
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Tja... het antwoord op die vraag weet ik ook niet.
Ik denk dan: als het zin heeft, des te beter, als het geen zin heeft, het kan ook geen kwaad.
Een vraag over je statement, heb ik wel: waarom wil je "dat die maskers snel gaan verdwijnen" ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 augustus 2021, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.