Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Uit de Q2 rapportering van GBL over hun dividend: "... kondigen een verhoging aan van circa +/-10% uit te keren in 2022"
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
In Mei van dit jaar werd een bruto div. betaald van eur. 2,50 voor boekjaar 2020.
Het is normaal dat pas in 2022 het volgende div. betaald wordt voor boekjaar 2022.
Bij mijn weten betaalt GBL geen interim div.
Het is normaal dat pas in 2022 het volgende div. betaald wordt voor boekjaar 2022.
Bij mijn weten betaalt GBL geen interim div.
Betreft ook geen interim dividend. Betreft een prognose voor de uitbetaling in mei 2022.
Portefeuille:
Zijn er momenteel dividendaandelen die aantrekkelijk geprijsd zijn?
Momenteel heb ik reeds GBL, GIMV, TINC, Ageas, Sanofi en een aantal GVV's in port.
Momenteel heb ik reeds GBL, GIMV, TINC, Ageas, Sanofi en een aantal GVV's in port.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eén van de weinige die op een zucht van mijn koopzone staat.
Een reit in zorg -vastgoed.
Omega healthcare investments : 8,25% bruto dividendrendement
Een reit in zorg -vastgoed.
Omega healthcare investments : 8,25% bruto dividendrendement
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bij de verzekeraars zijn er nog wel wat aantrekkelijke opties: Swiss Re (zowat 7% tegen de huidige koersen, wel CHF natuurlijk), Allianz (net geen 5%) en Munich Re (net geen 4%). Zelf heb in Ageas, Swiss en Munich, gezien dat al behoorlijk veel exposure is aan de verzekeringssector heb ik geen Allianz.
Tabak uiteraard, maar dat staat laag om de bekende redenen.
Ik ben geen expert in Healthcare maar ook Novartis vind ik nog zeer koopwaardig (ook weer CHF)
Ik ben geen heel grote van van telecom maar Orange SA is nog best OK geprijsd. Wel een sector met (wéér) zware investeringen die eraan komen
Ik ben geen expert in Healthcare maar ook Novartis vind ik nog zeer koopwaardig (ook weer CHF)
Ik ben geen heel grote van van telecom maar Orange SA is nog best OK geprijsd. Wel een sector met (wéér) zware investeringen die eraan komen
GBL zou ik eruit gooien. Is op lange termijn de slechts presterende Belgische holding.De andere holdings zijn allemaal beter ivm koersgroei! Vorige jaar dan ook nog een dividendenverlaging. Dan is GIMV veel beter, zowel voor koersgroei als voor divendenrendement.
Ik ga er vanuit dat je buy en hold strategie toepast en dus duurzaam dividend verwacht en minder kijkt naar de koersbewegingen.
Omdat ik niet weet welke gvv's je hebt:
-Asencio is 8-9% ondergewaardeerd. Heeft wel een deel straatwinkels in bezit, wat het slecht doet. Maar wel veel minder als QRF
-Retail Estates,al jaren geen dividendverlaging.
-Cofinimmo, Komt dichterbij een verlaging van RV op dividend. Wel overwaardering van +38%. Valt opzich nog mee in vergelijking met andere gvv.
-Het Duitse Vonovia. Wel minder interessant door dubbel RV en ik zou wachten tot een koersdip.
Andere aandelen:
-Fluxys D, staat op de fixing markt dus maar 2 keer handel/dag
-De Engelse trusts omdat je alleen Belgische RV moet betalen. Ik moet deze zelf nog bekijken.
In dit topic kun je al een idee opdoen trusts-t29992-105.html
-Hal trust, op de beurs van Amsterdam. Hier ook alleen maar Belgische RV, heeft een nogal speciaal dividendenbeleid. Koers laatste maanden wel gestegen.
Als je een gokje wil wagen, coca-cola EP (CCEP) met ISIN GB00BDCPN049. Meer nieuws over het dividend tijdens kwartaal 3, ik dacht op 2 september. Staat genoteerd op Amsterdam en ook alleen maar Belgische RV.
Disclaimer. Ik zelf bezit REIT, Cofi en CCEP. Mijn doel is nog om cofi bij te kopen. En ik denk ook aan een eerste aankoop van Asencio.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wat verzekeraars betreft, zou ik ook eens kijken naar Nationale Nederlanden. Heb ik, naast Ageas (veel grotere positie dan NN), in pf.Jebus4life schreef: ↑21 augustus 2021, 16:21 Bij de verzekeraars zijn er nog wel wat aantrekkelijke opties: Swiss Re (zowat 7% tegen de huidige koersen, wel CHF natuurlijk), Allianz (net geen 5%) en Munich Re (net geen 4%). Zelf heb in Ageas, Swiss en Munich, gezien dat al behoorlijk veel exposure is aan de verzekeringssector heb ik geen Allianz.
GBL ga ik gewoon bijhouden. Heb ze tijdens de Corona crash gekocht aan 70,2 euro en ondertussen toch al redelijk gestegen. Positie is ook niet al te groot.Denfi schreef: ↑21 augustus 2021, 17:45GBL zou ik eruit gooien. Is op lange termijn de slechts presterende Belgische holding.De andere holdings zijn allemaal beter ivm koersgroei! Vorige jaar dan ook nog een dividendenverlaging. Dan is GIMV veel beter, zowel voor koersgroei als voor divendenrendement.
Ik ga er vanuit dat je buy en hold strategie toepast en dus duurzaam dividend verwacht en minder kijkt naar de koersbewegingen.
Omdat ik niet weet welke gvv's je hebt:
-Asencio is 8-9% ondergewaardeerd. Heeft wel een deel straatwinkels in bezit, wat het slecht doet. Maar wel veel minder als QRF
-Retail Estates,al jaren geen dividendverlaging.
-Cofinimmo, Komt dichterbij een verlaging van RV op dividend. Wel overwaardering van +38%. Valt opzich nog mee in vergelijking met andere gvv.
-Het Duitse Vonovia. Wel minder interessant door dubbel RV en ik zou wachten tot een koersdip.
Andere aandelen:
-Fluxys D, staat op de fixing markt dus maar 2 keer handel/dag
-De Engelse trusts omdat je alleen Belgische RV moet betalen. Ik moet deze zelf nog bekijken.
In dit topic kun je al een idee opdoen trusts-t29992-105.html
-Hal trust, op de beurs van Amsterdam. Hier ook alleen maar Belgische RV, heeft een nogal speciaal dividendenbeleid. Koers laatste maanden wel gestegen.
Als je een gokje wil wagen, coca-cola EP (CCEP) met ISIN GB00BDCPN049. Meer nieuws over het dividend tijdens kwartaal 3, ik dacht op 2 september. Staat genoteerd op Amsterdam en ook alleen maar Belgische RV.
Disclaimer. Ik zelf bezit REIT, Cofi en CCEP. Mijn doel is nog om cofi bij te kopen. En ik denk ook aan een eerste aankoop van Asencio.
Cofinimmo zit reeds in mijn port.
Ascenico volg ik ook al een tijdje maar zou ze graag wat goedkoper oppikken.
De dubbele RV voor buitenlandse aandelen maakt het inderdaad minder interessant als pure dividend belegging.
Klopt, voor mijn dividenden port let ik daar ook op.
Maar wou graag meer spreiding, niet enkele Belgische aandelen. Dus heb ik gekeken naar alternatieven.
Ondanks dat ze genoteerd staan op de beurs van Amsterdam betaal je geen dubbele RV bij Hal trust en CCEP.
Het zelfde bij de Engelse trust, alleen de Belgische RV
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ter info.Mattia schreef: ↑6 april 2021, 21:10Phjo01 schreef: ↑6 april 2021, 13:43 @Mattia
Je uitspraak “Babcock maakt al jaren verlies” doet mijn wenkbrauwen fronsen ....
https://www.babcockinternational.com/in ... l-reports/
Ja, dat ziet er op het eerste zicht goed uit, maar papier is geduldig.
Toen ik naar de De ROE en ROA keek was dat niet zo goed en dan zag ik dat de schulden groeiden!
Daarmee was voor mij de kous af. Schulden groeien niet in die mate als men veel winst maakt maar een creatieve boekhouding kan ervoor zorgen dat men schulden boekt als investeringen.
Het zijn ook geen problemen van gisteren want we stonden in 2017 nog aan een koers van boven de 1000 pence tegenover vandaag een 230.
De beurs kijkt altijd vooruit .....
Volgens mij hebben ze een oorlog nodig om er bovenop te komen en die kans zit er in gezien de UK meelopers zijn met de Amerikanen en de democraten hebben een historie van oorlogen.
Wens u er in elk geval succes mee.
+45% sinds 01 augustus: Een geloofwaardig herstelplan en geruchten dat PÉ bedrijven een instap/overname overwegen ….
Wat begrijp je niet? Ken je de fixing markt niet?
Fluxys staat niet genoteerd op de continumarkt maar op fixing markt.
Op die laatste is maar 2 keer per dag handel op een vast tijdstip.
Al de aandelen die noteren op deze markt:
https://www.tijd.be/markten-live/beurze ... markt.html
Maar Fluxys staat wel degelijk op de continumarktDenfi schreef: ↑24 augustus 2021, 14:58Wat begrijp je niet? Ken je de fixing markt niet?
Fluxys staat niet genoteerd op de continumarkt maar op fixing markt.
Op die laatste is maar 2 keer per dag handel op een vast tijdstip.
Al de aandelen die noteren op deze markt:
https://www.tijd.be/markten-live/beurze ... markt.html
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash