Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Ter info, de volgende presidentsverkiezingen in de VSA vinden pas in het najaar van 2024 plaats. Dat is dus pas over meer dan 3 jaar ...bantsee schreef: ↑24 augustus 2021, 14:21 Biden geen geluk of compleet incompetent? Chaotische toestanden in Afghanistan. Covid raakt niet onder controle.
Trump weer meester tacticus. Hij pleit nu voor covid vaccinatie en hij is erin geslaagd om zijn eigen onderhandelingen met taliban te doen vergeten en schuld van chaos in Afghanistan in schoenen van Biden te schuiven.
Biden komt eruit als compleet incompetent.
Trump met vingers in de neus naar 2de termijn.
Vooruitzicht van nieuwe drukpersen op volle toeren. De beurzen en beleggers vinden dit OK. Zal ontwaken hard worden?
(CNN)President Joe Biden just got some deeply unwelcome news: The pandemic that he was elected to end could drag on deep into a midterm election year, with all the political and economic destruction that could bring.
The warning by the government's top infectious diseases expert, Dr. Anthony Fauci, that the crisis won't be under control until spring of next year -- and even then, it will need most American vaccine skeptics to change their minds -- came as a severe jolt to a weary nation.
It also meant that Biden's best-laid plans of triumphing over the pandemic and riding an economic wave into the campaign for congressional election results in November next year now look at risk.
Volgend jaar tussentijdse verkiezingen.
Was me al heel lang duidelijk dat u niet verder kijkt dan uw neus lang is en dat strategisch denken niet uw sterkste kant is.
No offence. 96 % van de mensen kunnen niet strategisch denken.
... en toch sprak je in je oorspronkelijk bericht nergens over tussentijdse verkiezingen, maar enkel over een 2e termijn van Trump. Nederlands is dan ook een moeilijke taal voor anderstaligen.
For your sake: tussentijdse verkiezingen zijn geen presidentsverkiezingen maar congresverkiezingen (ook een deel lokaal). Ongeacht de uitslag blijft Biden dus president (al kan het natuurlijk moeilijk besturen worden als president als de Republikeinen een grote meerderheid zouden halen).
Wat de rest van je commentaar betreft, in het bijzonder die over mij: je mag die gerust voor jezelf houden. Behalve van wetenschap (covid) en statistiek (oorzakelijk verband) ken je dus duidelijk ook niks van politiek af.
Wat de binnenlandse politiek betreft, wist ik dat al (de federale staatsstructuur is dan ook complex - het is je vergeven
) maar nu blijkt ook nog eens dat je niks van buitenlandse politiek kent. Geen verrassing voor mij ...
For your sake: tussentijdse verkiezingen zijn geen presidentsverkiezingen maar congresverkiezingen (ook een deel lokaal). Ongeacht de uitslag blijft Biden dus president (al kan het natuurlijk moeilijk besturen worden als president als de Republikeinen een grote meerderheid zouden halen).
Wat de rest van je commentaar betreft, in het bijzonder die over mij: je mag die gerust voor jezelf houden. Behalve van wetenschap (covid) en statistiek (oorzakelijk verband) ken je dus duidelijk ook niks van politiek af.
Wat de binnenlandse politiek betreft, wist ik dat al (de federale staatsstructuur is dan ook complex - het is je vergeven
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Pffff.... dacht dat mensen ook wat algemene kennis hadden als ze reageren, en dat ik hier geen 10 bladzijden context moest geven ...
--KNIP--
--KNIP--
+1
Men vergeet dat sommigen, een kleine minderheid blijkbaar naar de algemene reacties hier, niet de uwe , na 1930, beginnen beleggen zijn. Men toont grafieken van stijgende koersen sinds 1900.
Echter niet iedereen heeft het geluk 150 of 200 jaar oud te worden.
Wie niet in dat gezegende geval is zal een periode van 30 of 20 jaar depressie meemaken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermoedelijk zijn er wel meer mensen die een periode van 20-30 jaar depressie meemaken, los van "de markt", los van of die 50/100/150/200 jaar oud worden, los van of die al dan niet ooit begonnen zijn met beleggen.bantsee schreef: ↑24 augustus 2021, 18:01 Men vergeet dat sommigen, een kleine minderheid blijkbaar naar de algemene reacties hier, niet de uwe , na 1930, beginnen beleggen zijn. Men toont grafieken van stijgende koersen sinds 1900.
Wie niet in dat gezegende geval is zal een periode van 30 of 20 jaar depressie meemaken.
Maar goed... ik versta eigenlijk dat jij "de toekomst" (10-20-30-40-50 jaar) niet bepaald in positieve zin ziet evolueren... hoe komt dat ?
Als de beurs stijgt voor ik sterf, ideaal.
Als ze daalt voor ik sterf, dan weet ik eerlijk gezegd niet waarin ik zou moeten beleggen om mijn vermogen niet zien dalen. En wie weet, als ze pas stijgt na mijn overlijden, dan maak ik een paar erfgenamen blij.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Nee hoor. Ik wil alleen maar zeggen dat zo een 10 of 20 jarige depressie op de markten kan voorkomen. De meerderheid op forum denkt dat er enkel tijdelijke dipjes kunnen zijn, kansen om bij te kopen.EarthNvstr1 schreef: ↑24 augustus 2021, 20:31Vermoedelijk zijn er wel meer mensen die een periode van 20-30 jaar depressie meemaken, los van "de markt", los van of die 50/100/150/200 jaar oud worden, los van of die al dan niet ooit begonnen zijn met beleggen.bantsee schreef: ↑24 augustus 2021, 18:01 Men vergeet dat sommigen, een kleine minderheid blijkbaar naar de algemene reacties hier, niet de uwe , na 1930, beginnen beleggen zijn. Men toont grafieken van stijgende koersen sinds 1900.
Maar goed... ik versta eigenlijk dat jij "de toekomst" (10-20-30-40-50 jaar) niet bepaald in positieve zin ziet evolueren... hoe komt dat ?
En daarnaast zei ik dat we nu een explosieve cocktail hebben. Tekort aan grondstoffen, tekort aan containerschepen, tekort aan werkkrachten in US, UK, China. Leidt tot hogere inflatie (waarvan FED zegt dat het maar tijdelijk is) en de centrale banken blijven maar geld in de markt pompen.
Dit is explosieve cocktail. Ontploft hij of niet? Geen idee. Maar als hij ontploft krijgen we hoge inflatie en dat leidt dan tot depressie van jaren, want eens hoge inflatie kan niet meer simpelweg gestopt worden.
Helemaal met je ééns,Bantsee!Velen zitten hier te toeteren over de lange termijn en dat op de lange termijn de beurs altijd stijgt.Maar ik zou graag hun daden en tandengeknars eens zien,wanneer ze eens 10 jaar "uitgerookt" worden.10 jaar met de portfolio in het rood.Het besef dat dit kan(ik zeg wel kan) gebeuren is bij veel van die roepers NIET aanwezig.
Ja, en wat is dan jullie alternatief? Alles maar op een spaarboekje zetten? Wie op de beurs tien vette jaren beleeft en daarna tien magere jaren zal meer overhouden dan wanneer hij het twintig jaar lang op een spaarrekening had laten staan.
De basisregels van het beleggen toepassen!
Spreiden over verschillende activa zijnde: aandelen, vastgoed, meer cash,meer edelmetalen, grondstoffen.
Zien jullie op de grafieken ,sinds de "flits-crash" van 2020, nu echt geen onvervalste "blow-off" (vertikale stijging)?
En wat heeft uw beleggingsmoeder u altijd geleerd?
GA ER ALS EEN SPEER VANDOOR WANNEER JE EEN BLOW-OFF OPMERKT!
Spreiden over verschillende activa zijnde: aandelen, vastgoed, meer cash,meer edelmetalen, grondstoffen.
Zien jullie op de grafieken ,sinds de "flits-crash" van 2020, nu echt geen onvervalste "blow-off" (vertikale stijging)?
En wat heeft uw beleggingsmoeder u altijd geleerd?
GA ER ALS EEN SPEER VANDOOR WANNEER JE EEN BLOW-OFF OPMERKT!
De correctie van maart 2020 heeft me alerter gemaakt. Nu ga ik massaal fondsen bijkopen zodra er opnieuw een daling van 10% is.
Verstandig! Als je een klein beetje technische analyse opvolgt,merk je dat opgang zo steil is, zoveel energie heeft opgebouwd,wanneer dat er daar een ontspanning gaat plaats vinden,dat die ENORM gaat zijn....
Ik zit sinds 2018 op het forum en sinds ik hier zit wordt de grootste crash ooit aangekondigd.
Altijd zijn er signalen te zien volgens iemand...
Corona zorgde dan voor dé crash, maar we herstelden zeer snel...
Op lange termijn zal er wel is een zware crash/depressie komen en dan hebben deze voorspellers gelijk. Maar op nog langere termijn stijgt de beurs blijkbaar altijd. Dus dan kan je zeer lange tijd laag bijkopen.
Is je beleggingshorizon kort(er), dan bouw je het risisco in de portefeuille af.
Altijd zijn er signalen te zien volgens iemand...
Corona zorgde dan voor dé crash, maar we herstelden zeer snel...
Op lange termijn zal er wel is een zware crash/depressie komen en dan hebben deze voorspellers gelijk. Maar op nog langere termijn stijgt de beurs blijkbaar altijd. Dus dan kan je zeer lange tijd laag bijkopen.
Is je beleggingshorizon kort(er), dan bouw je het risisco in de portefeuille af.