De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begin oud te worden, ik hoor alleen maar herrie en nodeloze kreten en zie nog meer mensen TRADEN op deze herrie.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Je bent oud aan het worden, Henkie.
Niet meer nodig
Er zit weer één (trol) in de archieven te duinen. Moet een leuke bezigheid zijn, zo op zondag.
Toch wel heel wat resultaten en beweging vandaag.
De resultaten van AB-inbev vind ik echt te negatief ontvangen.
Verder goede resultaten bij Nokia en Shell en Boeing (die laatste verbaasde me wel eigenlijk)
Verder zal de beurs van Moskou tegen het einde van 2022 1000 buitenlandse aandelen toevoegen, 500 tegen eind dit jaar. (vooral Amerikaanse, maar ook Europese, uit Hong Kong en China)
Dus wordt een nog interessantere beurs in de toekomst.
De resultaten van AB-inbev vind ik echt te negatief ontvangen.
Verder goede resultaten bij Nokia en Shell en Boeing (die laatste verbaasde me wel eigenlijk)
Verder zal de beurs van Moskou tegen het einde van 2022 1000 buitenlandse aandelen toevoegen, 500 tegen eind dit jaar. (vooral Amerikaanse, maar ook Europese, uit Hong Kong en China)
Dus wordt een nog interessantere beurs in de toekomst.
Proficiat aan investeerders in AKKA Technologies.
De S&P500 is gisteren voor de vijftigste keer van het jaar op een record afgesloten. Wie begin van het jaar uitgestapt is omdat de beurs te hoog stond moet nu wel knarsetanden.
ja maar opletten nu ,wordt echt gevaarlijk ,het kan niet blijven stijgen want bedrijven zijn nu over gewaardeerd ,feest gaat eens stoppen en aan die koersen nu koop ik echt niet meer.
Ik koop voorlopig ook niet meer bij maar verkopen doe ik evenmin.
Het probleem is dat mensen alleen kijken naar bedrijven/regio's met hoge P/E, en dan concluderen dat de P/E te hoog is..
Je kan ook naar de lagere kijken en merken dat er nog ongelofelijk veel mogelijkheden zijn.
Je kan ook naar de lagere kijken en merken dat er nog ongelofelijk veel mogelijkheden zijn.
P/E is hoog ja, maar wat is de P/E van het alternatief (obligaties,...)? Juist ja nog hoger terwijl het risico daar niet veel minder is. Zolang de rente (kunstmatig) laag blijft, zijn beleggers OK met die hoge P/E, er is immers geen alternatief. Als er ooit weer 3% of meer voor relatief veilig schuldpapier te rapen is, zal die P van de aandelen P/E rap aangepast zijn
In plaats van de hele dag naar een grafiek van de S&P500 te turen luister ik letterlijk naar de beurs.
Elke stijging van bv. 4 punten (ongeveer 0,1%) geeft een trein geluid en een daling van 4 punten triggert een alarm geluid.
Ik kan dus gerust met andere zaken bezig zijn, maar zodra ik bv. een aantal alarm geluiden snel achter elkaar hoor, weet ik dat het dondert op de beurs en dat ik eventueel actie moet ondernemen.
Actueel is het echter zodanig rustig (saai) dat ik mij bezig hou met het opstellen van speellijsten. Hier eentje van de jaren 80/90: https://www.hot-accounts.com/playlist-6-80-90sdance/
Elke stijging van bv. 4 punten (ongeveer 0,1%) geeft een trein geluid en een daling van 4 punten triggert een alarm geluid.
Ik kan dus gerust met andere zaken bezig zijn, maar zodra ik bv. een aantal alarm geluiden snel achter elkaar hoor, weet ik dat het dondert op de beurs en dat ik eventueel actie moet ondernemen.
Actueel is het echter zodanig rustig (saai) dat ik mij bezig hou met het opstellen van speellijsten. Hier eentje van de jaren 80/90: https://www.hot-accounts.com/playlist-6-80-90sdance/
Iemand al eens een kijkje gaan nemen in centraal en Oost-Europa? Vaak niet aanwezig in grote indexen. Maar met betere groei vooruitzichten dan de 'luiere' Zuid en West-Europese landen.
https://www.xetra.com/resource/blob/310 ... 710_en.pdf
Zie ook CETOP index
https://www.xetra.com/resource/blob/310 ... 710_en.pdf
Zie ook CETOP index
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash