De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik had vroeger een fonds dat belegde in Oost-Europa en Rusland. Het was heel volatiel en gaf niet zo heel veel rendement.
Was Slovenia en Bulgarije hun sterindexen aan het checken. Halen 30% YTD, kloppen daarmee ruim de Eurostoxx50.
Ziet er wel naar uit dat ze bij dalingen ook harder gaan. Ik zet ze op mijn watchlist voor later.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik volg de Russische beurs wel, groeiverhaal met grote interne markt (door de sancties vooral), spotgoedkoop en (zeer) hoge dividenden.
Ervaring tot nu toe is dat de stijgingen constanter zijn, en de dalingen veel zachter, maar je hebt veel muntonzekerheid bijvoorbeeld. (en de russische overheid is er ook een die hun hand niet omdraait voor een belasting meer of minder voor grote bedrijven)
En de oost-europeanen voeren natuurlijk vooral handel met Rusland.
Maar niet zomaar dat ik op het (toekomstig) belang van de Moscow Stock Exchange hamer ^^
Ervaring tot nu toe is dat de stijgingen constanter zijn, en de dalingen veel zachter, maar je hebt veel muntonzekerheid bijvoorbeeld. (en de russische overheid is er ook een die hun hand niet omdraait voor een belasting meer of minder voor grote bedrijven)
En de oost-europeanen voeren natuurlijk vooral handel met Rusland.
Maar niet zomaar dat ik op het (toekomstig) belang van de Moscow Stock Exchange hamer ^^
Ik krijg hoogtevrees als ik zie hoe snel dat bepaalde aandelen in mijn portefeuille stijgen. Ik bouw toch wat af.
-
- Hero Member
- Contacteer:
niet slimmer om een trailing stoploss te zetten? let them run!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
trailing stops beschermen niet als je het echt nodig hebt.Henkie1984 schreef: ↑26 augustus 2021, 09:34niet slimmer om een trailing stoploss te zetten? let them run!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat denk je dat een trailing stop doet?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Bij een "echte" crash gaat de prijs direct zo sterk dalen dat hij al onder de limiet zit tegen dat je stop geactiveerd wordt. Tenzij het een stop-marktorder is, dan ga je gewoon heel veel verlies realiseren.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet wat een trailing stop loss doet en ik ken het risico dat RGiskard aankaart en nog steeds ontgaat mij waarom u zegt
trailing stops beschermen niet als je het echt nodig hebt.
Wat verwacht je van je trailing stop?Henkie1984 schreef: ↑26 augustus 2021, 11:11Ik weet wat een trailing stop loss doet en ik ken het risico dat RGiskard aankaart en nog steeds ontgaat mij waarom u zegt
trailing stops beschermen niet als je het echt nodig hebt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat ik mijn winsten kan laten lopen in tijdens van hoogtevrees.
En hoe helpt een stop loss order daarin?Henkie1984 schreef: ↑26 augustus 2021, 12:33Dat ik mijn winsten kan laten lopen in tijdens van hoogtevrees.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet, het zorgt er alleen voor dat ik de winst laat lopen wanneer ik hoogtevrees krijgt met een mogelijke stok achter de deur op hoogtevrees niveau. Maarten heeft zeker goede argumentatie waarom hij hoogtevrees krijgt. Maar helaas weet ik uit ervaring dat hoogtevrees je goede aandelen uitdunt en je uiteindelijk opgescheept zit met het slechte groepje