Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
EarthNvstr1 schreef: ↑31 augustus 2021, 21:56 Als je je met een voertuig in het verkeer begeeft, zijn er bepaalde verplichtingen, maar je kan er ook voor kiezen om je niet met een voertuig in het verkeer te begeven. De gevolgen van die keuze moet je er dan ook bijnemen.
Vaccinatie moet niet verplicht worden, maar er kunnen wel bepaalde verplichtingen zijn om je "in het publiek" te begeven. Je kan ervoor kiezen om dat niet te doen, de gevolgen van die keuze moet je er dan ook bijnemen.
Wat zijn de gevolgen nog in feite vanaf 6 september? Waar heb je nog een coronapas nodig?
Op school, op het werk, in de horeca, op feesten, familiebijeenkomsten, markten,.. zijn er geen maatregelen meer.
Maar op een openluchtfestival heb je een coronapas nodig Dat zal idd het verschil maken..
Coronavaccin verplichten is niet OK aangezien er niets geweten is over de effecten op lange termijn. Op de koop toe lopen de meeste mensen weinig risico om te overlijden aan Corona (bijna enkel de risicogroepen en de zestigplussers)
En je kan als gevaccineerde ook anderen besmetten...
Wie niet-gevaccineerd is loopt meer risico op ziekenhuisopname en overlijden, maar dat is dan een eigen keuze.
Maar deze discussie is eigenlijk naast de kwestie, aangezien 90% van de volwassen Vlamingen gevaccineerd is en het risico dus wel beperkt is
De oplossing is eigenlijk heel eenvoudig: gooi de maatschappij gewoon opnieuw volledig open. Uiteindelijk zal maar een klein percentage van de niet-gevaccineerden in het ziekenhuis belanden of overlijden. De niet-gevaccineerden kennen de risico's
We leven in het algemeen momenteel véél te steriel: mondmasker dragen, handen ontsmetten,...dat zorgt ervoor dat iedereen hun immuniteit slechter wordt er dus hoogstwaarschijnlijk meer zieken gaan komen wanneer de gewone griep terugkomt.
En je kan als gevaccineerde ook anderen besmetten...
Wie niet-gevaccineerd is loopt meer risico op ziekenhuisopname en overlijden, maar dat is dan een eigen keuze.
Maar deze discussie is eigenlijk naast de kwestie, aangezien 90% van de volwassen Vlamingen gevaccineerd is en het risico dus wel beperkt is
De oplossing is eigenlijk heel eenvoudig: gooi de maatschappij gewoon opnieuw volledig open. Uiteindelijk zal maar een klein percentage van de niet-gevaccineerden in het ziekenhuis belanden of overlijden. De niet-gevaccineerden kennen de risico's
We leven in het algemeen momenteel véél te steriel: mondmasker dragen, handen ontsmetten,...dat zorgt ervoor dat iedereen hun immuniteit slechter wordt er dus hoogstwaarschijnlijk meer zieken gaan komen wanneer de gewone griep terugkomt.
Groot gelijk adhemar, veel te proper iedereen, dat is niet gezond, en ik bedoel dit niet ironisch!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.JackPot schreef: ↑1 september 2021, 10:34 Wat zijn de gevolgen nog in feite vanaf 6 september? Waar heb je nog een coronapas nodig?
Op school, op het werk, in de horeca, op feesten, familiebijeenkomsten, markten,.. zijn er geen maatregelen meer.
Maar op een openluchtfestival heb je een coronapas nodig Dat zal idd het verschil maken..
Dus een algemeen verplichtte vaccinatie lijkt mij bijgevolg dus ook niet aan de orde.
Ik zie het verband niet. Je vaccineert je toch niet enkel om een coronapas te krijgen. Je doet dit in de eerste plaats toch om jezelf én anderen te beschermen?EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2021, 21:47Inderdaad.JackPot schreef: ↑1 september 2021, 10:34 Wat zijn de gevolgen nog in feite vanaf 6 september? Waar heb je nog een coronapas nodig?
Dus een algemeen verplichtte vaccinatie lijkt mij bijgevolg dus ook niet aan de orde.
Wat mij betreft mogen ze het vaccineren wel verplichten (andere vaccinaties, bij geboorte of bij werken in de zorg, zijn toch ook verplicht?) maar dat zal politiek niet haalbaar zijn.
Een andere tactiek om de vaccinatiegraad te verhogen kan zijn om de voordelen verbonden aan vaccinatie (en dan komen we wél bij de coronapas uit) te verhogen. Gisteren in 'De Afspraak' zei Conner Rousseau (Vooruit) daarover:
“90 procent mag niet gestraft worden door paar egoïsten”: Rousseau wil niet-gevaccineerden minder vrijheden geven als coronasituatie zou verergeren
“In een worstcasescenario zijn er nieuwe restricties tegen het coronavirus nodig. Gevaccineerden zouden in dat geval op meer absolute vrijheid moeten kunnen rekenen. Ik zal niet tolereren dat meer dan 90 procent in Vlaanderen bestraft wordt omwille van mensen die vrij egoïstisch zijn en niet denken aan het algemeen belang.” Dat verklaarde Conner Rousseau gisteravond in de studio van ‘De Afspraak’.
euhm... wereldvreemd?
Uiteraard is de coronapas het primaire doel...
slechts voor een zeer klein percentage is dit niet zo...
Idd, als ik die pas niet nodig had om te reizen of om ergens iets te gaan eten, dan had ik geen 2 spuiten laten zetten. Niks met egoïsme of asociaal zijn te maken. Een gezonde mens laat zich niet inspuiten tegen alles wat mss een bijwerking/ziekte/ziekenhuisopname/ overlijden zou kunnen opleveren. Straks moet ik nog een spuit gaan halen omdat ik ooit eens in Zwijndrecht een broodje kip wil afhalen ...
Pas op, wie weet wat ze daar in de kip draaien, ja gaat misschien vanzelf al je vaccin binnen hebben
Ik denk dat je eens goed je oor moet te luisteren leggen bij anderen. Nee ze doen het niet voor een 'stukje papier'
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Rousseau.. Is dat wat populair willen doen, of onder wat moet je dit gaan catalogeren?m-peeters schreef: ↑2 september 2021, 10:48Ik zie het verband niet. Je vaccineert je toch niet enkel om een coronapas te krijgen. Je doet dit in de eerste plaats toch om jezelf én anderen te beschermen?EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2021, 21:47
Inderdaad.
Wat mij betreft mogen ze het vaccineren wel verplichten (andere vaccinaties, bij geboorte of bij werken in de zorg, zijn toch ook verplicht?) maar dat zal politiek niet haalbaar zijn.
Een andere tactiek om de vaccinatiegraad te verhogen kan zijn om de voordelen verbonden aan vaccinatie (en dan komen we wél bij de coronapas uit) te verhogen. Gisteren in 'De Afspraak' zei Conner Rousseau (Vooruit) daarover:
“90 procent mag niet gestraft worden door paar egoïsten”: Rousseau wil niet-gevaccineerden minder vrijheden geven als coronasituatie zou verergeren
“In een worstcasescenario zijn er nieuwe restricties tegen het coronavirus nodig. Gevaccineerden zouden in dat geval op meer absolute vrijheid moeten kunnen rekenen. Ik zal niet tolereren dat meer dan 90 procent in Vlaanderen bestraft wordt omwille van mensen die vrij egoïstisch zijn en niet denken aan het algemeen belang.” Dat verklaarde Conner Rousseau gisteravond in de studio van ‘De Afspraak’.
Als de situatie verergert zijn de vaccins stilaan uitgewerkt lijkt me, of gaan die vaccins opeens eeuwig mee ofzo?
Ik zeg ook niet iedereen , er zal toch wel een 10-20% zijn die het niet gewoon voor dat papier doet
Of het veel meer dan dat is, betwijfel ik...
But we will never know
Als ze niet beloofd hadden dat gevaccineerden terug hun vrijheid kregen had ik me ook niet laten vaccineren.
Voor een ziekte waar 85% van de zware gevolgen bij de 85+ zit?
Mijn vriendin had corona in maart, heb haar thuis verzorgd, geen probleem voor mij geweest. Zij is ook 100% genezen nadien, waarom nog vaccineren?
Elke maand andere leugen om meer mensen aan de spuit te krijgen.
Voor een ziekte waar 85% van de zware gevolgen bij de 85+ zit?
Mijn vriendin had corona in maart, heb haar thuis verzorgd, geen probleem voor mij geweest. Zij is ook 100% genezen nadien, waarom nog vaccineren?
Elke maand andere leugen om meer mensen aan de spuit te krijgen.
Het hangt waarschijnlijk erg af van het milieu waar jij vertoeft.
Zelf ken ik niemand die zich heeft laten vaccineren voor 'het papiertje'.
Wel voor: eigen gezondheid, die van de directe familie, die van de bredere kring, en de gemeenschap in het algemeen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Bij mij zou het af hebben gehangen van de moeite
Als er op een dag een voor mijn deur had gestaan "wilt gij een spuit krijgen?"
Dan zou ik iets gehad hebben van: "ach ja, waarom ook niet, ge zijt hier nu toch"
Maar als ik zelf naar het vaccinatiecentrum moest gegaan zijn, dan was het teveel moeite geweest
Maarja, het gemak van de vaccinatie (dat papier) verantwoordt wel de moeite
Het is daarmee dat die vaccinatiebussen ook zoveel succes hebben in Brussel, je moet veel minder ver stappen...
Als er op een dag een voor mijn deur had gestaan "wilt gij een spuit krijgen?"
Dan zou ik iets gehad hebben van: "ach ja, waarom ook niet, ge zijt hier nu toch"
Maar als ik zelf naar het vaccinatiecentrum moest gegaan zijn, dan was het teveel moeite geweest
Maarja, het gemak van de vaccinatie (dat papier) verantwoordt wel de moeite
Het is daarmee dat die vaccinatiebussen ook zoveel succes hebben in Brussel, je moet veel minder ver stappen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja.
Maar het ging erover of vaccinatie verplicht moet worden.
Voor zeer specifieke zaken (bv. bepaald zorgpersoneel) daar spreek ik mij niet over uit.
Maar een algemeen verplichtte vaccinatie lijkt mij totaal niet verdedigbaar dat dit nodig zou zijn.
Het doel is niet "iedereen vaccineren" op zich hé.
Waar en indien nodig/nuttig, mag men n.m.m. beperkingen opleggen voor niet-gevaccineerden.
Als je ervoor kiest om je niet te laten vaccineren, dan kies je dus ook voor die beperkingen. Je eigen keuze.