Ageas
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ageas
Wat bedoel je met "staan nog altijd minus 60%" ?Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 23:56Niet nodig om u te corrigeren. De weinig banken cq verzekeringen staan nog altijd minus 60%, Koop nog bij wanneer ze minus 90% staan! Tja..m.a.w. met Ageas wilde ik ook mijn GAK verlagen...EarthNvstr1 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:39
Wat bedoel je met "Euro 43" en wat heeft het naar beneden gaan daarvan te maken met Ageas ?
Edit: ok, bij nader inzien begrijp ik dat je bedoelt dat je wacht tot de koers van Ageas onder 43 EUR zakt. Corrigeer indien ik het verkeerd begrijp![]()
Soit ... mijn aankoop was aan 42,85 , wat mijn GAK enigzins heeft verlaagd.
Ik had mijzelf in het begin van mijn privé beleggingscarriere nochthans voorgehouden om *niet* in "financiële" (banken/verzekeringen) bedrijven te beleggen ... damn me!
Gelukkig (?) is Ageas mijn enige uitzondering, misschien denk ik er later anders over.
Denk je dat ze ooit "minus 90%" gaan staan ? T.o.v. wat, wanneer en waarom ?
Wat bedoel je met "met Ageas wilde ik ook mijn GAK verlagen" ? Heb je verkeerd te hoog (bij)gekocht waardoor je GAK omhoog ging of zo ? (edit: wat niet noodzakelijk verkeerd is trouwens)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht gaan ze ook nog eens min 90% staan - knipoog -. Overigens die aandelen heb ik gekocht op aanraden van....ahum. Uiteraard koop ik ze ook nog bij maar dan alleen wanneer ze meer in de min staan dan 80%. ( Inderdaad omde Gak te verlagen.) Mais álà ieder zijn denkwijze. Ben niet in het bezit van Ageas en wilde ook een gokje wagen. Euro 40.31 staat in. Banken en verzekeringen: met rode letters staat in mijn overzicht: niet kopen. Wellicht omdat ik het soms vergeet!!!EarthNvstr1 schreef: ↑28 augustus 2021, 00:02Wat bedoel je met "staan nog altijd minus 60%" ?Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 23:56
Niet nodig om u te corrigeren. De weinig banken cq verzekeringen staan nog altijd minus 60%, Koop nog bij wanneer ze minus 90% staan! Tja..m.a.w. met Ageas wilde ik ook mijn GAK verlagen...
Wat bedoel je met "met Ageas wilde ik ook mijn GAK verlagen" ? Heb je verkeerd te hoog (bij)gekocht waardoor je GAK omhoog ging of zo ? (edit: wat niet noodzakelijk verkeerd is trouwens)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik probeer het te ontleden:Jozefien1969 schreef: ↑1 september 2021, 20:16Wellicht gaan ze ook nog eens min 90% staan - knipoog -. Overigens die aandelen heb ik gekocht op aanraden van....ahum. Uiteraard koop ik ze ook nog bij maar dan alleen wanneer ze meer in de min staan dan 80%. ( Inderdaad omde Gak te verlagen.) Mais álà ieder zijn denkwijze. Ben niet in het bezit van Ageas en wilde ook een gokje wagen. Euro 40.31 staat in. Banken en verzekeringen: met rode letters staat in mijn overzicht: niet kopen. Wellicht omdat ik het soms vergeet!!!EarthNvstr1 schreef: ↑28 augustus 2021, 00:02
Wat bedoel je met "staan nog altijd minus 60%" ?
- je hebt geen Ageas aandelen
- je hebt een koop order staan aan 40,31 EUR
- je denk dat ze wellicht eens min 90% gaan zakken
Ik kan niet volgen

-
- Hero Member
- Contacteer:
Complimenten voor uw ontleden:EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2021, 20:29Ik probeer het te ontleden:Jozefien1969 schreef: ↑1 september 2021, 20:16
Wellicht gaan ze ook nog eens min 90% staan - knipoog -. Overigens die aandelen heb ik gekocht op aanraden van....ahum. Uiteraard koop ik ze ook nog bij maar dan alleen wanneer ze meer in de min staan dan 80%. ( Inderdaad omde Gak te verlagen.) Mais álà ieder zijn denkwijze. Ben niet in het bezit van Ageas en wilde ook een gokje wagen. Euro 40.31 staat in. Banken en verzekeringen: met rode letters staat in mijn overzicht: niet kopen. Wellicht omdat ik het soms vergeet!!!
Ik kan niet volgen![]()
- heb ik inderdaad niet
- ja, maar wellicht zet ik ze steeds lager in ( heb immers geen Gak om te verlagen )
- dat weet ik uiteraard niet! Maar die paar banken en verzekeraars die ik heb...beslist wel!
- U volgt heel goed.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus als ik het goed begrijp:Jozefien1969 schreef: ↑1 september 2021, 20:51Complimenten voor uw ontleden:EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2021, 20:29
Ik probeer het te ontleden:
Ik kan niet volgen![]()
- heb ik inderdaad niet
- ja, maar wellicht zet ik ze steeds lager in ( heb immers geen Gak om te verlagen )
- dat weet ik uiteraard niet! Maar die paar banken en verzekeraars die ik heb...beslist wel!
- U volgt heel goed.
Naarmate de koers zakt en je order is nog niet verwerkt, annuleer je je order en maak je een nieuw order met een nog lagere limiet ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad is dat dom of slim?????
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen idee... ik probeer jou gewoon te begrijpen

Voel je vrij om te verduidelijken waarom je doet wat je doet en hoe dat past met:
Jozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 22:34 O jeetje ik blijf maar wachten wanneer Euro 43 naar beneden gaat....Wellicht wacht ik te lang.
Dat lijkt mij gewoon een poging om aan markttiming te doen. Goed of slecht? Dat weet je niet op voorhand.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een soort "probeer de uitschieter van de dip te kopen" markettiming dan.
Een andere reden zou kunnen zijn om de koopzijde van orderboek groter te maken om de koers op te drijven maar aangezien Jozefien geen positie heeft, lijkt me dat niet de reden.
Zou graag de strategie van Jozefien te weten komen, misschien kan ik iets bijleren ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Helaas kunt u niets bijleren van mij! Doe ook maar wat. Maar om een en ander te verhelderen ben niet ''verliefd'' op bank- of verzekeringsaandelen. Ben wel ''verliefd'' op holdings en investeringsmaatschappijen. M.a.w. wil wel Ageas kopen maar zie wel...hetgeen uiteraard anders is bij aandelen die ik bestudeer.EarthNvstr1 schreef: ↑1 september 2021, 22:49Een soort "probeer de uitschieter van de dip te kopen" markettiming dan.
Een andere reden zou kunnen zijn om de koopzijde van orderboek groter te maken om de koers op te drijven maar aangezien Jozefien geen positie heeft, lijkt me dat niet de reden.
Zou graag de strategie van Jozefien te weten komen, misschien kan ik iets bijleren ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De verhouding koers dividend lijkt me momenteel zeer gunstig bij Ageas.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Charles, maar dat leek het ook bij RDS, dus niet. En daarbovenop is het ook nog een slechte belegging qua milieu. Dividend is belangrijk; maar vorig jaar hebben we gezien dat dividend prettig is maar niet alles. Kocht soms om dividend maar doe dat niet meer zo vaak.
Nochtans ….Dividendaristocraten kloppen de beurs
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 21686.html
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Phjo01 uiteraard heb ik dat gelezen maar in dat lijstje staan ook enige aandelen die niet meer zoveel dividend uitkeren. Hoe dan ook gemiddeld genomen over vijf jaar doen de dividendaandelen het buitengewoon slecht in mijn pakket van aandelen. Daarbovenop staan ze ook nog allemaal in de min. In tegenovergestelde van mijn value aandelen, die doen het goed. Om nog verder te gaan koop geen ''Beloftes and turnarounds meer" gaat alijd verkeerd...hier. Maar wellicht ben ik een domme belegger.Phjo01 schreef: ↑6 september 2021, 20:32 Nochtans ….Dividendaristocraten kloppen de beurs
Inkoopprogramma is gestart!
Nu de prijs met een goede 10% is gezakt, verdwijnt er nog meer!
Nu de prijs met een goede 10% is gezakt, verdwijnt er nog meer!