Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
cyprus schreef: ↑29 augustus 2021, 14:28Heb de "rekenmeesters van rotterdam" al van toen ze lager dan 100 eur stonden. Weten, volgens mij, zeer goed waar ze mee bezig zijn. Hal koopt enkel goedkoop bij, dus veel cash is in mijn ogen een goede zaak. Rijgen kleine bedrijven aan elkaar en proberen die naar de beurs te brengen (wat in het verleden zijn vruchten keer op keer heeft afgeworpen). Een dividend van ongeveer 4% uit betaalbaar in aandelen van Hal. Gewoon zorgen dat het belegde aantal aandelen voor een uitkering in een aandelen zorgt (of een veelvoud ervan). Mijn ding, zal ze niet vlug wegdoen hoogstens wat bijkopen bij zwakte, of een deel verkopen als ze met een hoge premium noteren.Ze hebben jaren met kleine premium genoteerd dus vind zelf een decote van een 5% een voorzichtige koers. Maar zoals je zegt elk zijn manierJozefien1969 schreef: ↑27 augustus 2021, 21:58 Volgens de belegger.be onderwaardering 7.34%, intrinsieke waarde E 162.10 en vervolgens was de belegger ook niet erg enthousiast over Hal Trust. De redenen teveel cash. Lijkt mij net een argumentatie om juist wel Hal Trust te kopen. Maar ieder zijn eigen onderzoek en gedachten.
[/quote
Juist en wie ben ik om het beter te weten? Daarbij zijn het Rotterdammers...recht voor uw raap *knipoog*. Laat ze ook staan. En koop ze ook bij wanneer nodig. Prima holding.
Wanneer komt BREDERODE met een hippe nieuwsbrief, zoals SOFINA drie jaar geleden ?
Ook AVH weet ondertussen véel beter te communiceren zoals onlangs bij voorstelling van de halfjaar-resultaten bleek
Ook AVH weet ondertussen véel beter te communiceren zoals onlangs bij voorstelling van de halfjaar-resultaten bleek
https://www.luxempart.lu/sites/default/ ... nation.pdf
On August 30, 2021, 468 SPAC I SE issued an ad-hoc statement that it has entered into a definitive business combination agreement with Boxine, a cloud-connected kid's audio entertainment business and the company behind the Tonies children audio entertainment system. Upon closing of the Transaction, the combined entity will be listed on the Frankfurt Stock Exchange and be named “Boxine”. It will be led by Boxine’s current management team.
The Transaction values the combined company at a pro-forma equity value of € 990m and pro-forma enterprise value of € 870m. The transaction remains subject to the approval of the SPAC’s shareholders and the satisfaction of certain customary closing conditions. Its realisation is expected during the 4th quarter of 2021. The combined entity will have a shareholder base comprised of existing Boxine shareholders and investors in the SPAC.
Luxempart has invested alongside its partner fund Armira in Boxine.
On August 30, 2021, 468 SPAC I SE issued an ad-hoc statement that it has entered into a definitive business combination agreement with Boxine, a cloud-connected kid's audio entertainment business and the company behind the Tonies children audio entertainment system. Upon closing of the Transaction, the combined entity will be listed on the Frankfurt Stock Exchange and be named “Boxine”. It will be led by Boxine’s current management team.
The Transaction values the combined company at a pro-forma equity value of € 990m and pro-forma enterprise value of € 870m. The transaction remains subject to the approval of the SPAC’s shareholders and the satisfaction of certain customary closing conditions. Its realisation is expected during the 4th quarter of 2021. The combined entity will have a shareholder base comprised of existing Boxine shareholders and investors in the SPAC.
Luxempart has invested alongside its partner fund Armira in Boxine.
Tegen deze avond een halfjaar verslag.
Hun website is onlangs gemoderniseerd maar of de rest hip gaat worden weet ik niet.
Saai is voor mij allang goed zolang de resultaten er maar zijn.
Goede resultaten die nog eens extra in de verf worden gezet krijgen tegenwoordig "extra-glans" ...
Brederode zet verlies om in recordwinst
De Luxemburgse holding Brederode realiseerde over de eerste jaarhelft een rendement van 21,4 procent. Drie vierde van dat rendement komt van de private-equityportefeuille (niet-genoteerde bedrijven). (aka de tijd)
De Luxemburgse holding Brederode realiseerde over de eerste jaarhelft een rendement van 21,4 procent. Drie vierde van dat rendement komt van de private-equityportefeuille (niet-genoteerde bedrijven). (aka de tijd)
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Het halfjaarverslag van Sofina is ondertussen beschikbaar.
Bevestiging van de eerder geschatte cijfers: NAV op 30 juni was 10,406 miljard € of 308,72 € per aandeel, aan de slotkoers van 30 juni (363,8 €) een premie van 17,84% op de NAV. Op de koers van vandaag (heel theoretisch en conservatief, NAV ligt waarschijnlijk hoger) een premie van 22,76%.
Nettoresultaat over de eerste zes maanden van het boekjaar was 1,6 miljard of 47,52€ per aandeel.
Zag geen wereldschokkende zaken bij de participaties maar dat stuk heb ik maar diagonaal gelezen. Edit: participaties Danone en Deceuninck zijn volledig verkocht. Daar sta ik dan mooi want ik heb daar nieuwe ramen en deuren voor één van onze verhuurhuizen besteld. De recente Chinese reguleringsdrift zal naar verwacht een tijdelijke negatieve impact van 2 à 3% hebben op de NAV hebben.
Sofina geeft zoals verwacht geen guidance voor de jaarresultaten wegens Covid etc.
Bevestiging van de eerder geschatte cijfers: NAV op 30 juni was 10,406 miljard € of 308,72 € per aandeel, aan de slotkoers van 30 juni (363,8 €) een premie van 17,84% op de NAV. Op de koers van vandaag (heel theoretisch en conservatief, NAV ligt waarschijnlijk hoger) een premie van 22,76%.
Nettoresultaat over de eerste zes maanden van het boekjaar was 1,6 miljard of 47,52€ per aandeel.
Zag geen wereldschokkende zaken bij de participaties maar dat stuk heb ik maar diagonaal gelezen. Edit: participaties Danone en Deceuninck zijn volledig verkocht. Daar sta ik dan mooi want ik heb daar nieuwe ramen en deuren voor één van onze verhuurhuizen besteld. De recente Chinese reguleringsdrift zal naar verwacht een tijdelijke negatieve impact van 2 à 3% hebben op de NAV hebben.
Sofina geeft zoals verwacht geen guidance voor de jaarresultaten wegens Covid etc.
Laatst gewijzigd door Oudere Jongere op 2 september 2021, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Qua timing is de exit deceuninck niet top. Aandeel is sedert 01/07 met 28% gestegen
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Er staat "Sinds de balansdatum van het semester verkocht Sofina op de beurs ook integraal haar participatie in Deceuninck". Na 30 juni dus, en mogelijk nog een stukje stijging meegepikt. Of evengoed de oorzaak van de zwakte van DECB 2e helft juni
Maar erg blij ben ik er niet mee. In mei nog overwogen een pakketje Deceuninck aan te kopen maar niet gedaan wegens het verhoogd risico bij dubbel in portefeuille. Sofina is nog steeds veruit de grootste positie hier.
Maar erg blij ben ik er niet mee. In mei nog overwogen een pakketje Deceuninck aan te kopen maar niet gedaan wegens het verhoogd risico bij dubbel in portefeuille. Sofina is nog steeds veruit de grootste positie hier.
Voor de gelukkige Luxempart aandeelhouders:
Het aandeel van de onlinedierenbenodigdhedenshop Zooplus ZO17,05% schiet plots 5 procent hoger. Het Zweedse EQT overweegt een biedoorlog te starten, zeggen bronnen aan de nieuwsdienst Bloomberg. Eerder bood Hellman & Friedman 2,8 miljard euro of 390 euro per aandeel.
Beleggers hielden al rekening met een hoger bod, want Zooplus sloot gisteren af op 397 euro. Nu zit het aandeel op 416 euro.
De Luxemburgse holding Luxempart heeft een belang van 4,9 procent in Zooplus.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... re-zooplus
Het aandeel van de onlinedierenbenodigdhedenshop Zooplus ZO17,05% schiet plots 5 procent hoger. Het Zweedse EQT overweegt een biedoorlog te starten, zeggen bronnen aan de nieuwsdienst Bloomberg. Eerder bood Hellman & Friedman 2,8 miljard euro of 390 euro per aandeel.
Beleggers hielden al rekening met een hoger bod, want Zooplus sloot gisteren af op 397 euro. Nu zit het aandeel op 416 euro.
De Luxemburgse holding Luxempart heeft een belang van 4,9 procent in Zooplus.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... re-zooplus
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Was nog het slechtste instapmoment niet precies.
Hopelijk zien we deze prijzen nog eens terug bij een volgende variant die bestand is tegen de huidige vaccins.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En Brederode vandaag? Niemand heeft het daarover? Terwijl de koers toch flink omhoog ging!? Overigens Sofina is wat omlaag aan het gaan, maar nog niet laag genoeg om bij te kopen!
Zowel Brederode als Sofina zijn holdings waar u rustig bij kunt en blijft slapen.
Zowel Brederode als Sofina zijn holdings waar u rustig bij kunt en blijft slapen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat heb je wanneer je verliefd bent hé ...Jozefien1969 schreef: ↑3 september 2021, 21:17 Zowel Brederode als Sofina zijn holdings waar u rustig bij kunt en blijft slapen.
Eigen vermogen per aandeel van Brederode op 30/6 => 110,74 €, en we staan nu twee maanden verder...
Koersdoel volgens Petermans Degroof: 117 € en staat op "houden".
Koersdoel KBC Securities: 120 €.
Koersdoel volgens Petermans Degroof: 117 € en staat op "houden".
Koersdoel KBC Securities: 120 €.
10% erbij op 5 dagen voor brederode.Dat kan al tellen he.Is trouwens de betere van de twee.Heb dat hier in het verleden uitvoerig besproken ,heeft alles te maken met de zeer liquide aandelenposities bij brederode.Zitten natuurlijk ook met wat chinese aandelen opgezadeld maar gelukkig beperkt en eventueel makkelijk te liquideren.Sofina zal van die china posities ook nog last krijgen en bovendien is de premie nu gewoon te hoog. Bijgevolg zal de koers nog verder dalen en misschien komt er nog wel een (bij)koopkans.Niettemin hou ik ze gewoon bij.Jozefien1969 schreef: ↑3 september 2021, 21:17 En Brederode vandaag? Niemand heeft het daarover? Terwijl de koers toch flink omhoog ging!? Overigens Sofina is wat omlaag aan het gaan, maar nog niet laag genoeg om bij te kopen!
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.