VGP
TIP
Re: VGP
Dit is nu eens een groeiaandeel!
Vraag mij af hoeveel spaargidsers hier nog op de boot zijn gesprongen?
Dit aandeel hoort thuis in ieders portefeuille, toch!
Vraag mij af hoeveel spaargidsers hier nog op de boot zijn gesprongen?
Dit aandeel hoort thuis in ieders portefeuille, toch!
Dankzij dit forum heb ik dit aandeel leren kennen, eerste aankoop op 15/01/2019 aan 59.4. Nadien, gelukkig, nog meerdere keren bijgekocht waardoor mijn GAK nu op 75.085 staat.
Mag nog wel een tijdje in de port blijven!
Mag nog wel een tijdje in de port blijven!
-
- Hero Member
- Contacteer:
KBCS met de eerste upgrade.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het persbericht en de quotes die ze op social media posten geven blijk van een zeer grote ambitie voor de toekomst. Het is echt de sector om nu in te zitten voor de komende jaren. Aangezien het bedrijf stabiele en voorspelbare inkomsten genereert is het m.i. een investering met relatief weinig risico tov het potentieel.
Quasi hetzelfde verhaal hier. Eerste aankoop op 2/1/2019 aan 59,8. Pakketjes blijven bijkopen, in totaal elf keer, tot februari 2020, toen het aandeel op 112 stond. GAK is 77,9.
Intussen dankzij de fenomenale groei van het voorbije jaar de grootste positie in portefeuille geworden. Op het eerste pakketje aandelen heb ik een dividendrendement van meer dan 4% netto.
Ik ben danzij dit draadje in februari ingestapt aan 136.6, was een goede keuze
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Vandaag nog wat bijgekocht … FOMO aanval
Eind 2019 las ik op 'Beursgenoteerd Vastgoed' een artikel dat VGP vergelijkt met WDP. Dat was toen nog net voor de split 1 naar 7 voor WDP. De koersen zijn intussen niet meer herkenbaar, de argumentatie blijft wel overeind.
WDP versus VGP
Daarna vond ik dat er voor beide wel plaats was in mijn portefeuille. Ik heb het me alvast niet beklaagd.
WDP versus VGP
Daarna vond ik dat er voor beide wel plaats was in mijn portefeuille. Ik heb het me alvast niet beklaagd.
210 EUR is ook al gesneuveld. De vraag die we ons moeten stellen is of het niet TE snel gaat. Een paar jaar geleden was VGP tov WDP duidelijk de betere koop, ik zou vandaag eerder het omgekeerde durven te stellen.
ik heb eergisteren nog wat VGP gekocht en gisteren nog wat WDP
koersdoelen voor WDP staan nu op 44, geen haar op mijn hoofd dat er aan twijfelt dat dit niet gaat gehaald worden!
WDP:
toen de koers in 7 gedeeld werd stond de koers aan 22 of zo!
Zouden ze VGP ook splitsen als dat zo verder gaat?
-
- Hero Member
- Contacteer:
WDP groeit trager en is geen ontwikkelaar, dus ik weet niet waarom WDP goedkoper is vandaag. Read numbers zou ik zeggen
WDP is inderdaad geen ontwikkelaar, wat het waarderen misschien transparanter maakt. Dat kan zowel een voordeel als een nadeel zijn. Belangrijker: P/E is als ik mij niet vergis opgelopen bij VGP en afgenomen bij WDP en zullen nu wel ergens rond hetzelfde niveau zitten. Montea zit dan weer een stuk lager en heeft ook een ambitieus groeiplan...Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑2 september 2021, 18:55 WDP groeit trager en is geen ontwikkelaar, dus ik weet niet waarom WDP goedkoper is vandaag. Read numbers zou ik zeggen
Enfin, mijn simpele strategie is: koop ze allemaal.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Van Geet tijdens de webcast over de halfjaarcijfers: het cijfer dat hem het minst interesseert, is de operating profit. Waarom? Door one-off events als park München (in één keer de meerwaarde boeken als IFRS-nettowinst, niet als cashflow) en herwaardering van de bestaande portfolio (incl. parken onder constructie) zijn enkel de recurrente cashflows van belang. Tel dat op en VGP zit op 300+ M EUR voor 2021; WDP komt niet in de buurt. Die P/E is totaal irrelevant.sintorama schreef: ↑3 september 2021, 08:47WDP is inderdaad geen ontwikkelaar, wat het waarderen misschien transparanter maakt. Dat kan zowel een voordeel als een nadeel zijn. Belangrijker: P/E is als ik mij niet vergis opgelopen bij VGP en afgenomen bij WDP en zullen nu wel ergens rond hetzelfde niveau zitten. Montea zit dan weer een stuk lager en heeft ook een ambitieus groeiplan...Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑2 september 2021, 18:55 WDP groeit trager en is geen ontwikkelaar, dus ik weet niet waarom WDP goedkoper is vandaag. Read numbers zou ik zeggen
Enfin, mijn simpele strategie is: koop ze allemaal.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Op 3 september 2021 hebben de analisten van J.P. Morgan hun beleggingsadvies voor VGP (VGP; ISIN: BE0003878957) herhaald. Het advies van J.P. Morgan voor VGP blijft "overweight".
Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 170,00 EUR naar 240,00 EUR.
Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 170,00 EUR naar 240,00 EUR.