Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Inderdaad, onder populistisch gelul te catalogeren. Gevaccineerden meer vrijheden laten tov niet gevaccineerden als de situatie verslechtert is gezever. Als het zover is zijn er weer een reeks algemene maatregelen nodig, door die kleine 10% niet gevaccineerden een verplichte test te laten afleggen voor ze ergens binnen mogen gaat men onvoldoende impact hebben op verdere verspreiding. Trouwens gevaccineerden kunnen het virus ook nog verspreiden, ook al is de kans factor 3 kleiner. Nee, iedereen in Vlaanderen en Wallonië moet nu zoals beloofd alle vrijheden terug krijgen, zelfs al zal dat een toename van (vooral niet gevaccineerden) ziekenhuisopnames opleveren. De vaccinatie campagne is zo goed als afgelopen, we zitten nu met de maximaal haalbare bescherming tegen ernstige ziekte, beter dat dit wordt het niet meer, in tegendeel, de vaccin bescherming is tijdelijk. Wil men de groepsbescherming behouden of nog versterken, zal dat enkel met de natuurlijke blootstelling aan het virus kunnen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Rousseau for president !
Of nee, Vortex for president !
Of nee, Vortex for president !
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wereldvreemd omdat ik mij laat vaccineren voor mijn gezondheid en die van anderen? Ik hoop toch dat de meerderheid dat als motivatie heeft. De voordelen van een coronapas zijn handig meegenomen maar niet mijn hoofdreden.
Hebben jullie soms geen ouders of grootouders die je wil beschermen? Of jezelf en je overige familieleden?
En hebben jullie vroeger geen vaccinaties gehad als kind tegen allerlei kinderziektes? En zijn jullie kinderen niet gevaccineerd als baby? Ik snap de weerstand tegen een vaccinatie voor een betere gezondheid niet goed … het zal wel aan mij liggen, de laatste altruïst op aarde
Wereldvreemd omdat je denkt dat iedereen dat doet om anderen te beschermen
Zoals de anderen hier ook aangetoond hebben is dat blijkbaar dus niet zo...
Het probleem is nog altijd hetzelfde als op dag 1 van corona: bepaalde mensen hier die denken: ik zit in deze situatie, dus de hele wereld zit in dezelfde situatie. En al wie afwijkt van wat goed is voor mij, is fout.
Zoals de anderen hier ook aangetoond hebben is dat blijkbaar dus niet zo...
Het probleem is nog altijd hetzelfde als op dag 1 van corona: bepaalde mensen hier die denken: ik zit in deze situatie, dus de hele wereld zit in dezelfde situatie. En al wie afwijkt van wat goed is voor mij, is fout.
Het lijkt niet dat er op dit forum iemand is die schrijft dat 'iedereen' de andere wil beschermen.
Het is duidelijk dat er op dit forum zijn die vooral aan zichzelf denken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
U moet eens verder denken dan de voorgekauwde zever die dagelijks in de gazet verschijnt of is verschenen.m-peeters schreef: ↑3 september 2021, 08:01 Wereldvreemd omdat ik mij laat vaccineren voor mijn gezondheid en die van anderen? Ik hoop toch dat de meerderheid dat als motivatie heeft. De voordelen van een coronapas zijn handig meegenomen maar niet mijn hoofdreden.
Hebben jullie soms geen ouders of grootouders die je wil beschermen? Of jezelf en je overige familieleden?
En hebben jullie vroeger geen vaccinaties gehad als kind tegen allerlei kinderziektes? En zijn jullie kinderen niet gevaccineerd als baby? Ik snap de weerstand tegen een vaccinatie voor een betere gezondheid niet goed … het zal wel aan mij liggen, de laatste altruïst op aarde
Eerst de zogezegde groepsimmuniteit, de 90% van de volwassen bevolking die gevaccineerd is, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat er bijna 2 miljoen -12 jarigen rondlopen zonder vaccin en overal binnen en buiten lopen zonder mondmasker. En dan maar afgeven op een niet-gevaccineerde van 25 of 35 jaar, wat is het verschil ?? Een -12 jarige mag de grootouders dan wel besmetten?
Het verschil tussen die 25 jarige en -12 jarige is op individueel vlak inderdaad niet zo groot, beide leeftijden hebben maar een heel kleine kans om ernstig ziek te worden. Qua groepsweerstand en verspreiding maakt het wel wat uit, wie gevaccineerd is zal 3 keer minder verspreiden dan niet gevaccineerden en iedereen die via vaccinatie of via besmetting antistoffen aanmaakt traint zijn eigen weerbaarheid tegen dit virus. Wie door isolatie en door zich niet te laten vaccineren geen antistoffen aanmaakt zal even vatbaar blijven voor ernstige ziekte, het virus gaat blijven, dus best zo snel mogelijk genoeg weerstand opbouwen.JackPot schreef: ↑3 september 2021, 10:20 Eerst de zogezegde groepsimmuniteit, de 90% van de volwassen bevolking die gevaccineerd is, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat er bijna 2 miljoen -12 jarigen rondlopen zonder vaccin en overal binnen en buiten lopen zonder mondmasker. En dan maar afgeven op een niet-gevaccineerde van 25 of 35 jaar, wat is het verschil ?? Een -12 jarige mag de grootouders dan wel besmetten?
Een niet gevaccineerde twintiger is natuurlijk veel minder erg dan een niet gevaccineerde 65 plusser, de eerste gaat de ziekenhuizen niet doen vollopen. Maar we moeten stilaan stoppen met het gezever over vaccinatie, we hebben zeker in Vlaanderen een zeer hoge vaccinatiegraad bereikt, in de risico groepen zelfs omtrent de 95%, veel beter kan niet en gaat toch niet meer het grote verschil maken. Nu is het zaak om de huidige bescherming te behouden, door een derde spuit voor diegene met verzwakte afweer en door virus contact voor de rest.
Alleen in Brussel moet men het vaccineren nog wat blijven pushen, een verplichting voor de zorgsector wordt daar ook hoogtijd. Waar zit FVDB nu? Om regeltjes aan te kondigen stond hij altijd op de eerste rij maar voor het gebrek aan vaccinaties in de Brusselse zorgsector blijft hij stil.
Het verschil is mathematisch 13 tot 23 jaar.JackPot schreef: ↑3 september 2021, 10:20U moet eens verder denken dan de voorgekauwde zever die dagelijks in de gazet verschijnt of is verschenen.m-peeters schreef: ↑3 september 2021, 08:01 Wereldvreemd omdat ik mij laat vaccineren voor mijn gezondheid en die van anderen? Ik hoop toch dat de meerderheid dat als motivatie heeft. De voordelen van een coronapas zijn handig meegenomen maar niet mijn hoofdreden.
Eerst de zogezegde groepsimmuniteit, de 90% van de volwassen bevolking die gevaccineerd is, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat er bijna 2 miljoen -12 jarigen rondlopen zonder vaccin en overal binnen en buiten lopen zonder mondmasker. En dan maar afgeven op een niet-gevaccineerde van 25 of 35 jaar, wat is het verschil ?? Een -12 jarige mag de grootouders dan wel besmetten?
Naar ziekte of besmettelijkheid is er nauwelijks verschil maar er is nu eenmaal voor gekozen om groepsimmuniteit na te streven door minstens 70% van de bevolking te vaccineren, te beginnen met de hoogste risicogroepen of leeftijdscategorieën. Uw leeftijdscategorie valt binnen de te vaccineren leeftijdsgroepen, min 12-jarigen niet. Zo simpel is het …
En wat het “afgeven op” betreft: ik zou het willen omdraaien: waarom wordt er op mij, iemand van middelbare leeftijd, afgegeven omdat ik mij laat vaccineren voor mijn eigen gezondheid en die van mijn familie (ouders, grootouders …)? Waarom word je dan als “wereldvreemd” bestempeld?
+1, gelukkig heb ik een andere familie- en vriendenkring. De meesten van hen laten zich om dezelfde reden vaccineren als diegene die ik aanhaal, om zichzelf te beschermen en anderen niet te willen besmetten. Het zal misschien met leeftijd te maken hebben? Of woonplaats? Of …
m-peeters schreef: ↑3 september 2021, 12:58
En wat het “afgeven op” betreft: ik zou het willen omdraaien: waarom wordt er op mij, iemand van middelbare leeftijd, afgegeven omdat ik mij laat vaccineren voor mijn eigen gezondheid en die van mijn familie (ouders, grootouders …)? Waarom word je dan als “wereldvreemd” bestempeld?
Ik zei niet dat je wereldvreemd bent omdat je je laat vaccineren met dat motief, je bent wereldvreemd omdat je denkt dat iedereen of bijna iedereen zich laat vaccineren om de omgeving te beschermen.
Mijn -sterk- vermoeden (dat blijkbaar ook op dit forum wordt bevestigd, net als op mijn werk etc) is dat de meerderheid zich niet met dat motief heeft laten vaccineren, maar met als primair doel in orde te zijn met het papierwerk en minimale hinder te ondervinden van de maatregelen.
Laatst gewijzigd door Aerolla op 3 september 2021, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen probleem met je 1e paragraaf. De 2e paragraaf is bijzonder flauw. het zegt veel over jezelf, de manier waarop jij omgaat met mensen met een andere mening.
Goh, er zijn 47000 leden op dit forum. Je kan er geen idee van hebben hoe de meerderheid er over denkt.Aerolla schreef: ↑3 september 2021, 13:03
Mijn -sterk- vermoeden (dat blijkbaar ook op dit forum wordt bevestigd, []) is dat de meerderheid zich niet met dat motief heeft laten vaccineren, maar met als primair doel in orde te zijn met het papierwerk en minimale hinder te ondervinden van de maatregelen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zoals bepaalde politici terecht aanhalen: er is ons beloofd dat we met vaccinatie onze "vrijheid" gingen terugkrijgen.vortex schreef: ↑3 september 2021, 11:56Het verschil tussen die 25 jarige en -12 jarige is op individueel vlak inderdaad niet zo groot, beide leeftijden hebben maar een heel kleine kans om ernstig ziek te worden. Qua groepsweerstand en verspreiding maakt het wel wat uit, wie gevaccineerd is zal 3 keer minder verspreiden dan niet gevaccineerden en iedereen die via vaccinatie of via besmetting antistoffen aanmaakt traint zijn eigen weerbaarheid tegen dit virus. Wie door isolatie en door zich niet te laten vaccineren geen antistoffen aanmaakt zal even vatbaar blijven voor ernstige ziekte, het virus gaat blijven, dus best zo snel mogelijk genoeg weerstand opbouwen.JackPot schreef: ↑3 september 2021, 10:20 Eerst de zogezegde groepsimmuniteit, de 90% van de volwassen bevolking die gevaccineerd is, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat er bijna 2 miljoen -12 jarigen rondlopen zonder vaccin en overal binnen en buiten lopen zonder mondmasker. En dan maar afgeven op een niet-gevaccineerde van 25 of 35 jaar, wat is het verschil ?? Een -12 jarige mag de grootouders dan wel besmetten?
Een niet gevaccineerde twintiger is natuurlijk veel minder erg dan een niet gevaccineerde 65 plusser, de eerste gaat de ziekenhuizen niet doen vollopen. Maar we moeten stilaan stoppen met het gezever over vaccinatie, we hebben zeker in Vlaanderen een zeer hoge vaccinatiegraad bereikt, in de risico groepen zelfs omtrent de 95%, veel beter kan niet en gaat toch niet meer het grote verschil maken. Nu is het zaak om de huidige bescherming te behouden, door een derde spuit voor diegene met verzwakte afweer en door virus contact voor de rest.
Alleen in Brussel moet men het vaccineren nog wat blijven pushen, een verplichting voor de zorgsector wordt daar ook hoogtijd. Waar zit FVDB nu? Om regeltjes aan te kondigen stond hij altijd op de eerste rij maar voor het gebrek aan vaccinaties in de Brusselse zorgsector blijft hij stil.
Wel, de Vlaming heeft zich massaal laten vaccineren.
Voor de virologen en biostatistici zal het nooit genoeg zijn.
Een viroloog denkt alleen maar aan het virus en een biostatisticus kijkt alleen maar naar zijn curves. Die vaak nattevingerwerk zijn, ze kunnen heel goed voorspellen waarom de curves tot nu toe zo verlopen zijn, alleen de toekomstige curves voorspellen ligt wat moeilijker
Biostatistici zijn nog slechter dan weermannen, die kunnen tenminste het weer nog een dag of 5 op voorhand min of meer correct voorspellen.
Rantmodus off.
Een vaccinatiegraad in Vl van 90% bij volwassenen is fantastisch, er zijn ook veel 12-18-jarigen die zich laten vaccineren, nu moet de politiek zich aan zijn belofte houden en zoveel mogelijk versoepelen.
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 3 september 2021, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Volledig akkoord, de vraag die nu vooral in de politiek gesteld wordt is of er bij de versoepelingen nog een onderscheid moet worden gemaakt tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden, of tussen mensen met coronapas en zonder coronapas. Of gewoon alles toelaten voor iedereen, ook voor niet-gevaccineerden.Charlesvdw schreef: ↑3 september 2021, 16:39
Zoals bepaalde politici terecht aanhalen: er is ons beloofd dat we met vaccinatie onze "vrijheid" gingen terugkrijgen.
Wel, de Vlaming heeft zich massaal laten vaccineren.
Voor de virologen en biostatistici zal het nooit genoeg zijn.
Een viroloog denkt alleen maar aan het virus en een biostatisticus kijkt alleen maar naar zijn curves. Die vaak nattevingerwerk zijn, ze kunnen heel goed voorspellen waarom de curves tot nu toe zo verlopen zijn, alleen de toekomstige curves voorspellen ligt wat moeilijker
Biostatici zijn nog slechter dan weermannen, die kunnen tenminste het weer nog een dag of 5 op voorhand min of meer correct voorspellen.
Rantmodus off.
Een vaccinatiegraad in Vl van 90% bij volwassenen is fantastisch, er zijn ook veel 12-18-jarigen die zich laten vaccineren, nu moet de politiek zich aan zijn belofte houden en zoveel mogelijk versoepelen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar is mijn persoonlijke mening dat men gerust alles mag toelaten voor gevaccineerden.
Om naar een discotheek te gaan, om maar het voorbeeld te noemen met het grootste risico op transmissie, lijkt het mij wel beter om dit te beperken tot gevaccineerden of mensen met een recente negatieve test.
Om naar een discotheek te gaan, om maar het voorbeeld te noemen met het grootste risico op transmissie, lijkt het mij wel beter om dit te beperken tot gevaccineerden of mensen met een recente negatieve test.