Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Of mensen die zelf besmet geweest zijn en daardoor antistoffen zullen hebben...
Als je verschil maakt tussen de ene groep en de andere : hoe ga je dat ooit allemaal gaan controleren ?
Dat wordt een beetje een dode wet.
Als je verschil maakt tussen de ene groep en de andere : hoe ga je dat ooit allemaal gaan controleren ?
Dat wordt een beetje een dode wet.
Voor bepaalde zaken (grote evenementen, discotheekbezoek ...) waar ook de grootste risico's op transmissie zijn, mag van mijn part een coronapas verplicht worden. Wie niet gevaccineerd is moet dan maar een test laten afnemen en regelmatig een stokje in zijn neusgat geduwd krijgen.Charlesvdw schreef: ↑3 september 2021, 16:50 Daar is mijn persoonlijke mening dat men gerust alles mag toelaten voor gevaccineerden.
Om naar een discotheek te gaan, om maar het voorbeeld te noemen met het grootste risico op transmissie, lijkt het mij wel beter om dit te beperken tot gevaccineerden of mensen met een recente negatieve test.
Dat is toch geen probleem: de coronapas is voor 3 categorieën van mensen die "veilig" zijn:
1° gevaccineerden;
2° mensen met voldoende antistoffen van een vroegere besmetting;
3° mensen met een recente negatieve test.
Voor categorie 1 heb je een bewijs van vaccinatie, voor 2 en 3 kan een test dit aantonen.
Voorlopig gewoon afschaffen die corona safe pas. Ten eerste zijn gevaccineerden niet corona safe, 1 op 3 kan toch nog besmettelijk zijn en ten tweede is de vaccinatie campagne zo goed als afgewerkt, het pesten van niet gevaccineerden heeft dus niet veel zin meer. De fractie die nu nog niet gevaccineerd is, is klein en gaat het toch niet meer doen en zou ook niet meer het grote verschil uitmaken (in Vlaanderen, Brussel is een ander verhaal).
Toch zit ik in een bioscoop of in een vliegtuig liever naast iemand mét een coronapas dan naast iemand zonder coronapas. Akkoord, de pas geeft geen 100% garantie dat diegene die de pas heeft 100% veilig is maar geeft toch een zekere veiligheid aan anderen want die persoon is gevaccineerd (of heeft antistoffen of een recente test ondergaan). De besmettelijkheid of overdraagbaarheid van het virus is een stuk lager bij gevaccineerden dan bij niet-gevaccineerden. Voor mij is dat belangrijk in bepaalde situaties.vortex schreef: ↑4 september 2021, 11:07Voorlopig gewoon afschaffen die corona safe pas. Ten eerste zijn gevaccineerden niet corona safe, 1 op 3 kan toch nog besmettelijk zijn en ten tweede is de vaccinatie campagne zo goed als afgewerkt, het pesten van niet gevaccineerden heeft dus niet veel zin meer. De fractie die nu nog niet gevaccineerd is, is klein en gaat het toch niet meer doen en zou ook niet meer het grote verschil uitmaken (in Vlaanderen, Brussel is een ander verhaal).
Eerlijk gezegd, mij maakt het niet uit of de persoon naast mij gevaccineerd is of niet, wel of geen pasje heeft, besmettelijk is of niet. Ik ben recent gevaccineerd en ga er van uit dat ik daardoor een heel laag risico op ernstige ziekte loop, het ideale moment om ook tegen die verrekte delta variant op natuurlijke manier antistoffen te ontwikkelen, met andere woorden laat maar komen die besmetting. Maar ja, een deel van de bevolking leeft ondanks vaccinatie nog steeds in ingeprente angstmodus en in de illusie dat zich verstoppen voor het virus de beste oplossing is, terwijl ondertussen hun opgebouwde vaccin bescherming met de dag afneemt.m-peeters schreef: ↑4 september 2021, 11:42 Toch zit ik in een bioscoop of in een vliegtuig liever naast iemand mét een coronapas dan naast iemand zonder coronapas. Akkoord, de pas geeft geen 100% garantie dat diegene die de pas heeft 100% veilig is maar geeft toch een zekere veiligheid aan anderen want die persoon is gevaccineerd (of heeft antistoffen of een recente test ondergaan). De besmettelijkheid of overdraagbaarheid van het virus is een stuk lager bij gevaccineerden dan bij niet-gevaccineerden. Voor mij is dat belangrijk in bepaalde situaties.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En zou je niet gelijk hebben om voorzichtig te zijn?
Ik ben heel voorzichtig maar het is ook niet dat ik me slecht voel. Mijn leven is niet anders nu dan 2 jaar terug het is zelfs meer sociaal terwijl ik juist voorzichtiger ben dan toen.
Ben ook nog niet besmet geweest of toch niet dat ik weet.
Volledig akkoord.vortex schreef: ↑4 september 2021, 13:13
Eerlijk gezegd, mij maakt het niet uit of de persoon naast mij gevaccineerd is of niet, wel of geen pasje heeft, besmettelijk is of niet. Ik ben recent gevaccineerd en ga er van uit dat ik daardoor een heel laag risico op ernstige ziekte loop, het ideale moment om ook tegen die verrekte delta variant op natuurlijke manier antistoffen te ontwikkelen, met andere woorden laat maar komen die besmetting. Maar ja, een deel van de bevolking leeft ondanks vaccinatie nog steeds in ingeprente angstmodus en in de illusie dat zich verstoppen voor het virus de beste oplossing is, terwijl ondertussen hun opgebouwde vaccin bescherming met de dag afneemt.
Sinds een maand ontsmet ik mijn handen bijvoorbeeld niet meer. Gisteren nog een artikel gelezen waarin sprake is van een nieuwe 'griepgolf' omdat we reeds anderhalf jaar lang veel te hygiënisch leven, en onze natuurlijke weerstand dus enorm geslonken is.
Wanneer ik buiten kom om te gaan wandelen of te fietsen zoals vandaag, zie ik echt nog veel mensen die in de buitenlucht een mondmasker dragen, terwijl al lang gezegd is geweest dat de kans op besmetting in buitenlucht quasi nihil is. Onbegrijpelijk.
Moest het druk zijn op dat moment zou ik er nog begrip voor kunnen hebben, maar er is telkens weinig volk in de buurt wanneer ik zo'n mensen tegenkom
Laat maar komen die besmetting? Zoals elders reeds aangehaald: het is misschien inderdaad beter om vlak na je vaccinatie een eventuele besmetting op te lopen dan een half jaar na je vaccinatie omdat de werking van het vaccin vermindert met de tijd. Maar zich doelbewust laten besmetten zal ik zeker niet doen. De vaccins met de hoogste beschermingsgraad (Moderna en Pfizer) bieden ongeveer 96% bescherming tegen zware ziektesymptomen (voor AZ en andere vaccins is dat trouwens een pak minder). Je zal je maar opzettelijk laten beschermen en tot de 4% behoren die zwaar ziek wordt (of meer dan 4% in geval van AZ ...). Ik denk dat je beter de ontwikkeling van medicatie afwacht en hoopt om in tussentijd niet besmet te geraken. De eerste tegen covid ontwikkelde medicijnen zijn al in een proeffase.vortex schreef: ↑4 september 2021, 13:13 Eerlijk gezegd, mij maakt het niet uit of de persoon naast mij gevaccineerd is of niet, wel of geen pasje heeft, besmettelijk is of niet. Ik ben recent gevaccineerd en ga er van uit dat ik daardoor een heel laag risico op ernstige ziekte loop, het ideale moment om ook tegen die verrekte delta variant op natuurlijke manier antistoffen te ontwikkelen, met andere woorden laat maar komen die besmetting. Maar ja, een deel van de bevolking leeft ondanks vaccinatie nog steeds in ingeprente angstmodus en in de illusie dat zich verstoppen voor het virus de beste oplossing is, terwijl ondertussen hun opgebouwde vaccin bescherming met de dag afneemt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Van mij is mijn 2de vaccinatieprik bijna 6 maand geleden.
Gevaarlijkste virus dat men gevonden heeft zal na beletten van alle natuurlijke immuniteitswerking eind dit jaar het angstvirus blijken te zijn.
Veel meer zieken op komst aan alle vorige, bijna onschadelijke virussen die nu een flinke comeback maken door te proper zijn en mondvodden.Nieuwe generatie zonder natuurlijke immuniteit die mensen nu eenmaal krijgen van normaal menselijk contact.
Virologen zelf beginnen dit in te zien, eindelijk!
Veel meer zieken op komst aan alle vorige, bijna onschadelijke virussen die nu een flinke comeback maken door te proper zijn en mondvodden.Nieuwe generatie zonder natuurlijke immuniteit die mensen nu eenmaal krijgen van normaal menselijk contact.
Virologen zelf beginnen dit in te zien, eindelijk!
Ik kan bij deze bevestigen dat de stelling van vorige week dat het verkeer gevaarlijker is dan corona klopt.
Ik ben gisteren aangereden door een auto op het zebrapad :3
En dat terwijl ik 2x gevaccineerd was tegen corona
Nu, geen paniek (of geen nood aan vreugde) ik ben helemaal OK, het heeft zich beperkt tot het uitschelden van de bestuurder en wat schrik ^^
Nu, geen paniek (of geen nood aan vreugde) ik ben helemaal OK, het heeft zich beperkt tot het uitschelden van de bestuurder en wat schrik ^^
Je had toch je coronapas bij, hoop ik? Want indien wel, dan was die chauffeur dubbel in fout! Een gevaccineerde mét coronpas aanrijden, hoe durf hij of zij!Aerolla schreef: ↑5 september 2021, 09:29 Ik kan bij deze bevestigen dat de stelling van vorige week dat het verkeer gevaarlijker is dan corona klopt.
Ook nog schrijnende toestanden: Russische vaccins worden nog altijd niet erkend door Europa, en als gevolg daarvan mogen die mensen nog altijd het land niet in. ( en als ze er al in slagen moeten ze getest worden etc, ondanks hun vaccinatie)
Hebben de Russen een erkenning voor hun vaccin aangevraagd bij het EMA? Neen. Dan is het toch logisch dat hun vaccin niet erkend wordt.