BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Allé nog een 14-tal dagen dus als dat 2 maand duurt
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Over een paar weken wordt mijn account van Binck overgezet naar Saxo.
Werkt dat platform/overzetten ondertussen beter?
M.a.w. hebben jullie de fouten er al kunnen uithalen
Iemand hier waarvan account recent werd overgezet?
Werkt dat platform/overzetten ondertussen beter?
M.a.w. hebben jullie de fouten er al kunnen uithalen
Iemand hier waarvan account recent werd overgezet?
Zijn ze nog aan het migreren ?
Op 13/8 kreeg ik een mail, waarin stond dat ik 2 weken later een mail zou krijgen met meer details. Op die mail is het nog steeds wachten .
Op 13/8 kreeg ik een mail, waarin stond dat ik 2 weken later een mail zou krijgen met meer details. Op die mail is het nog steeds wachten .
Bof, ik wacht nog altijd op mijn GIMV dividend dat bij Binck staat sinds 30/7.
Voor de rest is de website wat wennen maar niks onoverkomelijk.
Voor de rest is de website wat wennen maar niks onoverkomelijk.
Heb een support ticket voor het geld dat nog op de Binck rekening staat. Na 2 uur al antwoord, het zal overboekt worden in de loop van oktober. Twee maand en half om geld over te boeken, goed bezig.
De chat support laat te wensen over. Een kleine greep uit mijn gesprek met een Saxo-medewerker. Een goede kennis van het Nederlands is blijkbaar geen vereiste daar:
op mijn vraag naar een telefoonnummer:
excuse voor de ongemak... met de migratie van binck naar Saxo, duren de procedures iets langer dan verwacht
ik zal u voor kijken en later terug komen. Kunt u ook een ticket support aanmaken
op mijn vraag naar een telefoonnummer:
Ik werd geholpen, maar dit laat geen professionele indruk na.hier is de nummer
Bij Saxo dus niet mogelijk om gewoon een stoploss limiet order te zetten. Je moet dus limiet kiezen en dan een conditie toevoegen.
Bijvoorbeeld aandeel A aan limiet 95.
Conditie = koers van aandeel A kleiner dan of gelijk aan 100.
Dan heb je dus een stoploss aan 100, met limiet 95. Maar toch wat omslachtiger dan op Binck en gevaarlijker om een fout te maken. Bij die conditie moet je dus nog eens aandeel A selecteren, je zou hier dus ook een ander aandeel kunnen nemen.
Bijvoorbeeld aandeel A aan limiet 95.
Conditie = koers van aandeel A kleiner dan of gelijk aan 100.
Dan heb je dus een stoploss aan 100, met limiet 95. Maar toch wat omslachtiger dan op Binck en gevaarlijker om een fout te maken. Bij die conditie moet je dus nog eens aandeel A selecteren, je zou hier dus ook een ander aandeel kunnen nemen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Dit draadje is een beetje opgedroogd. Ik ben dit WE aan de beurt voor de overzet. Blijkbaar verloopt intussen alles vrij vlot. De communicatie vooraf is nu in ieder geval vrij goed.
Ik ben ook aan de beurt dit WE en hopelijk verloopt alles vlot. Dat zullen we maandag zien. Hout vasthouden!
Hier hetzelfde, in het weekend.
Overgang is gebeurd, bij een eerste zeer oppervlakkige rondgang lijkt alles ok en moet ik zeggen dat de communicatie verzorgd is.
Marginberekening bij opties wel totaal anders dan bij binckbank
Ik ben dit weekend ook over gezet.
Heb 2 bedrijven/aandelen bij Binck gekocht die Saxo blijkbaar niet heeft (BVXP.L en FRP.L).
Er staan bij die aandelen geen koop/verkoop knoppen. Ook kan je deze aandelen niet vinden als je ze zoekt in het systeem. Voor de rest zijn ze correct overgezet (je ziet ook koerswaarde en dergelijke).
Wat me nu een beetje verontrust is dat je via "corporate action/Aandeelhoudersvergaderingen/Bekijk de kosten voor het uitbrengen van een stem hier" je bij die kosten vanonder het volgende vind:
Charge for adding an instrument on the platform
Please note that Classic and Platinum clients will be charged a fee of USD 200 for each new instrument added. VIP clients may request new instrument free of charge. The fee will be charged only when the requested instruments are successfully implemented. To check your current account tier, please go to the "Account" section of the platform and select the "Saxo Rewards" tab.
400 USD is een beetje veel om die te mogen verkopen/ bij aan te kopen...
Heeft iemand dat al aan de hand gehad, werden die aandelen automatisch in het systeem bijgevoegd?
Heeft iemand die van Binck is overgezet ervaring met aandelen bijvragen op het Saxo systeem, werd daar een kost voor aangerekend? Bij Binck was dat gratis.
Blijkbaar kan je nu ook keuzedividenden uit de UK krijgen. Bij Binck was dat niet mogelijk. Iemand dat gedaan? Was daar een kost voor? Ik heb nu voor BATS.L aandelen geselecteerd. Eens zien wat dat geeft...
Buiten die puntjes ben ik voorlopig positief.
Of ik positief blijf zal ervan afhangen hoe deze opgelost geraken...
Heb 2 bedrijven/aandelen bij Binck gekocht die Saxo blijkbaar niet heeft (BVXP.L en FRP.L).
Er staan bij die aandelen geen koop/verkoop knoppen. Ook kan je deze aandelen niet vinden als je ze zoekt in het systeem. Voor de rest zijn ze correct overgezet (je ziet ook koerswaarde en dergelijke).
Wat me nu een beetje verontrust is dat je via "corporate action/Aandeelhoudersvergaderingen/Bekijk de kosten voor het uitbrengen van een stem hier" je bij die kosten vanonder het volgende vind:
Charge for adding an instrument on the platform
Please note that Classic and Platinum clients will be charged a fee of USD 200 for each new instrument added. VIP clients may request new instrument free of charge. The fee will be charged only when the requested instruments are successfully implemented. To check your current account tier, please go to the "Account" section of the platform and select the "Saxo Rewards" tab.
400 USD is een beetje veel om die te mogen verkopen/ bij aan te kopen...
Heeft iemand dat al aan de hand gehad, werden die aandelen automatisch in het systeem bijgevoegd?
Heeft iemand die van Binck is overgezet ervaring met aandelen bijvragen op het Saxo systeem, werd daar een kost voor aangerekend? Bij Binck was dat gratis.
Blijkbaar kan je nu ook keuzedividenden uit de UK krijgen. Bij Binck was dat niet mogelijk. Iemand dat gedaan? Was daar een kost voor? Ik heb nu voor BATS.L aandelen geselecteerd. Eens zien wat dat geeft...
Buiten die puntjes ben ik voorlopig positief.
Of ik positief blijf zal ervan afhangen hoe deze opgelost geraken...