Te dure Telenet-tarieven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ik zou sowieso Scarlet niet aanraadden als je zelf niet een beetje kennis hebt van wat gebeurd etc. Want de klantendienst en dat vooral is bij Scarlet een ramp.
Ik zou dan eerder opteren voor bij proximus te blijven of dergelijke. Edpnet is ook een optie indien geen tv maar als je tv wilt kun je beter blijven waar je bent. Het is altijd makkelijk zeggen om te wisselen van provider maar zoals hierboven zegt hebben we hier een groot publiek die juist vanwege de stress etc niet wil veranderen.
Eerlijk gezegd als ik zie met mijn vele overstappen vroeger hoeveel stress dat mij heeft gegeven dan is het prijsverschil niet altijd waard. Zeker op vaste producten.
Ik zou dan eerder opteren voor bij proximus te blijven of dergelijke. Edpnet is ook een optie indien geen tv maar als je tv wilt kun je beter blijven waar je bent. Het is altijd makkelijk zeggen om te wisselen van provider maar zoals hierboven zegt hebben we hier een groot publiek die juist vanwege de stress etc niet wil veranderen.
Eerlijk gezegd als ik zie met mijn vele overstappen vroeger hoeveel stress dat mij heeft gegeven dan is het prijsverschil niet altijd waard. Zeker op vaste producten.
Toen ik EPDnet heb genomen heb ik maanden problemen gehad. Verloor steeds syncro. Technieker EDPnet kwam en verklaarde de binnenkabeling in orde. Technieker Proximus kwam en die kon ook niets vinden. Die zijn diverse keren gekomen. Ook eens tezamen. Een 'duo-interventie'. Ook in de wijkkast, ander koperpaar gaan proberen.
Ik was ongerust voor een hoge rekening want als Proximus van mening is dat de interventie niet terecht is dan mag je dat betalen. Heb uiteindelijk niets moeten betalen. Na een heleboel interventies en de conclusie was dat er niets meer te doen was heb ik dan zelf maar iets getest. Ik heb mijn VDSL-modem aangesloten direct op de inkomende bekabeling van de straat. Eigenlijk mag je daar niet aankomen maarja. En dat bleek het te zijn. Daar werkte het. Ondanks dat de binnenbekabeling al diverse keren getest was en in orde was lag het toch daaraan.
Verbaasde mij eigenlijk dat niet een van die techniekers bij een van die vele bezoeken gedaan had wat ik had gedaan. Veranderen van ISP kan een stresserend ervaring zijn. Blij dat het nu werkt maar blijven waar je bent als het werkt is vanuit dat standpunt gezien te overwegen.
Ik was ongerust voor een hoge rekening want als Proximus van mening is dat de interventie niet terecht is dan mag je dat betalen. Heb uiteindelijk niets moeten betalen. Na een heleboel interventies en de conclusie was dat er niets meer te doen was heb ik dan zelf maar iets getest. Ik heb mijn VDSL-modem aangesloten direct op de inkomende bekabeling van de straat. Eigenlijk mag je daar niet aankomen maarja. En dat bleek het te zijn. Daar werkte het. Ondanks dat de binnenbekabeling al diverse keren getest was en in orde was lag het toch daaraan.
Verbaasde mij eigenlijk dat niet een van die techniekers bij een van die vele bezoeken gedaan had wat ik had gedaan. Veranderen van ISP kan een stresserend ervaring zijn. Blij dat het nu werkt maar blijven waar je bent als het werkt is vanuit dat standpunt gezien te overwegen.
Wat heb je dan gedaan? binnenbekabeling veranderd? je mag blij zijn dat zij het niet vaststelden, anders ging het duur worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De 3 TB was een Corona gunstmaatregel voor alle klanten.
Ondertussen zit ik al een tijdje terug op 100 GB per maand.
Ondertussen zit ik al een tijdje terug op 100 GB per maand.
lees hierboven. Alsof ik dat niet weet.
De wolven in schaapspak zijn terug (zoals ik aankondigde). Er gaan er vele schrikken. Helpdesk zal overbelast worden.
De wolven in schaapspak zijn terug (zoals ik aankondigde). Er gaan er vele schrikken. Helpdesk zal overbelast worden.
Bij Telenet 'idem'. Ik had er vorige maand ineens 75 van de 100 GB doorheen gejast, terwijl ik niet eens heb gestreamd.
Ik heb op de helppagina's gezocht. Alle Coronacommunicatie is verschwunden, dus ze hebben het voordeel 'Telemeter aan halve snelheid' ook ineens de nek om gedraaid.
Ik heb op de helppagina's gezocht. Alle Coronacommunicatie is verschwunden, dus ze hebben het voordeel 'Telemeter aan halve snelheid' ook ineens de nek om gedraaid.
Edpnet XS €24.95 / maand
Dit jaar al gemiddeld 400GB per maand erdoor gehaald.
Het voelt zo goed om verlost te zijn van die Telemeter
Dit jaar al gemiddeld 400GB per maand erdoor gehaald.
Het voelt zo goed om verlost te zijn van die Telemeter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Sinds aug vorig jaar van Telenet naar FiberXL (44.95/maand), sindsdien gemiddeld ~700GB/maand.
Geen gezeik meer dat er te veel data door gaat overdag
Geen gezeik meer dat er te veel data door gaat overdag
Spijtig genoeg kan ik op mijn adres via EdpNet maximum VDSL XL krijgen. Gebruiken ze voor Fiber hun eigen netwerk of zo?
Edpnet (edit) gebruikt ook voor fiber het netwerk van Proximus.
Een eigen fibernetwerk zou voor kleinere spelers totaal niet betaalbaar zijn.
Een eigen fibernetwerk zou voor kleinere spelers totaal niet betaalbaar zijn.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 september 2021, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen chance dan, dat ligt hier nog niet, alleen dat van Telenet.
Vraag is hoe snel het effectief moet zijn. Ik leef al 2 jaar op 20Mbps en volstaat prima. Die paar ongemakken per jaar zijn mij die €10/maand meerprijs niet waard.
Heb je dus echt fiber nodig of is een VDSL lijn met 100Mbps niet ruim voldoende (wat op zich ook ruim voldoende is voor een normaal gezin). Of is iedereen hier geïndoctrineerd door Telenet dat alles onder 100Mbps gelijk is aan een dial-up modem?
Tja, als je dat wil, betaal je dan maar blauw zou ik zo zeggen
Heb je dus echt fiber nodig of is een VDSL lijn met 100Mbps niet ruim voldoende (wat op zich ook ruim voldoende is voor een normaal gezin). Of is iedereen hier geïndoctrineerd door Telenet dat alles onder 100Mbps gelijk is aan een dial-up modem?
Tja, als je dat wil, betaal je dan maar blauw zou ik zo zeggen
volledig gelijk. Maar ja, mijn vader net nr. Edpnet overgezet, en wilde zelfde snelheid als TN.
Zei hem ook. voor jouw gebruik als gepensioneerde overkill. Maar ja.
't is geen 10€ verschil hoor.
20/2
100/40
Zei hem ook. voor jouw gebruik als gepensioneerde overkill. Maar ja.
't is geen 10€ verschil hoor.
20/2
100/40