TINC
TIP
Re: TINC
bron de tijd: 11:21
TINC krijgt adviesverhoging
Analist Vivien Maquet van Degroof Petercam verhoogt het advies voor infrastructuurinvesteerder Tinc TINC1,63% van 'houden' naar 'kopen' en laat het koersdoel klimmen van 14 naar 14,50 euro. 'Tinc profiteert van een goede zichtbaarheid van toekomstige kasstromen en heeft een voorspelbaar dividendbeleid. Daarnaast correleert het aandeel maar beperkt met de stand van de economie en de aandelenmarkten. Daardoor is Tinc een defensief aandeel. Daarnaast is het aantrekkelijk geprijsd, zodat we ons advies verhogen.
Het aandeel wint 1,6 procent.
Tinc correleert maar beperkt met de aandelenmarkten.
TINC krijgt adviesverhoging
Analist Vivien Maquet van Degroof Petercam verhoogt het advies voor infrastructuurinvesteerder Tinc TINC1,63% van 'houden' naar 'kopen' en laat het koersdoel klimmen van 14 naar 14,50 euro. 'Tinc profiteert van een goede zichtbaarheid van toekomstige kasstromen en heeft een voorspelbaar dividendbeleid. Daarnaast correleert het aandeel maar beperkt met de stand van de economie en de aandelenmarkten. Daardoor is Tinc een defensief aandeel. Daarnaast is het aantrekkelijk geprijsd, zodat we ons advies verhogen.
Het aandeel wint 1,6 procent.
Tinc correleert maar beperkt met de aandelenmarkten.
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/tincTINC presteert zoals verwacht en blijft een defensief dividendaandeel. De operationele kasstromen van het bedrijf zijn relatief stabiel en voorspelbaar.
Het aandeel noteert ondertussen met een premie van 4% op de netto-actiefwaarde. Hierdoor blijft ons advies voorlopig op 'houden', al mag het aandeel volgens ons steeds opgepikt worden rond de netto-actiefwaarde.
8 september publicatie van de jaarresultaten.
Ik ben erover aan het twijfelen om in de nabije toekomst een pakketje bij te kopen.
Ik ben erover aan het twijfelen om in de nabije toekomst een pakketje bij te kopen.
Hoop dat ze weer eens een kapitaalverhoging gaan doen, dan kan ik tegen een mooie prijs bijkopen.
Ik bedoel hiermee dat ik ook hoop dat ze binnenkort weer eens een kapitaalverhoging gaan doen zodat ik tegen een mooie prijs kan bijkopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vraag mij af hoe het komt dat de prijs van een aandeel plots meer dan normaal beweegt vlak vóór er informatie onder embargo gaat vrijkomen ...
Meer winst bij Tinc. Dividend naar 0.52
Ik ben niet helemaal mee in het TINC verhaal, zou iemand het even duidelijk willen uitleggen a.u.b.?
Als het dividend dat ze uitkeren via een kapitaalverindering is (want fiscaal vriendelijk, dus netto), maar hierdoor daalt de koers van TINC. Betalen ze dan niet gewoon uw eigen inleg uit als dividend?
Stel dat je TINC voor 200 stuks koopt aan 13 euro. Dan is dat 2600 euro. Die 200 stuks keren via een kapitaalverindering 50 cent netto uit ( om makkelijk te rekenen): dus 100 euro netto en een verwaarloosbaar deeltje bruto. Door die 100 euro netto is m'n waarde nu nog maar 2500 euro?
Hoe is dit dan een aandeel met ong 4% dividend rendement als ze aan het eigen kapitaal vreten? Of zit ik volledig fout te redeneren?
Als het dividend dat ze uitkeren via een kapitaalverindering is (want fiscaal vriendelijk, dus netto), maar hierdoor daalt de koers van TINC. Betalen ze dan niet gewoon uw eigen inleg uit als dividend?
Stel dat je TINC voor 200 stuks koopt aan 13 euro. Dan is dat 2600 euro. Die 200 stuks keren via een kapitaalverindering 50 cent netto uit ( om makkelijk te rekenen): dus 100 euro netto en een verwaarloosbaar deeltje bruto. Door die 100 euro netto is m'n waarde nu nog maar 2500 euro?
Hoe is dit dan een aandeel met ong 4% dividend rendement als ze aan het eigen kapitaal vreten? Of zit ik volledig fout te redeneren?
Net hetzelfde gebeurt bij een reguliere dividend uitkering. De cash van het bedrijf daalt met de som van de bruto dividend betaling. Het is ook logisch, moest er op de uitkeringsdag een plotse creatie of vernietiging van waarde zijn, dan zouden beleggers naar die informatie handelen. Dus er is geen effect, enkel de dagelijkse schommelingen die onderhevig zijn aan de beurs.
Doorheen het jaar stapelt de cash terug op door de gemaakte winst (eigenlijk vrije cashflow).
Dat is bij een kapitaalsvermindering of -verhoging niet anders.
Doorheen het jaar stapelt de cash terug op door de gemaakte winst (eigenlijk vrije cashflow).
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ken er ook de details niet van, maar ik vraag mij wel af hoe lang ze dat kunnen volhouden.
Maar dan is er toch geen echt rendement? Als ze telkens een deel van hun eigen kapitaal uitbetalen, waardoor de koers zakt en dan gewoon 'hopen' dat het tijdens het jaar terug stijgt. Dan is het toch gewoon een nul operatie ipv ''een stabiel dividend aandeel van 4%''?reteiP schreef: ↑10 september 2021, 19:17 Net hetzelfde gebeurt bij een reguliere dividend uitkering. De cash van het bedrijf daalt met de som van de bruto dividend betaling. Het is ook logisch, moest er op de uitkeringsdag een plotse creatie of vernietiging van waarde zijn, dan zouden beleggers naar die informatie handelen. Dus er is geen effect, enkel de dagelijkse schommelingen die onderhevig zijn aan de beurs.
Om dit te checken moet je het jaarverslag raadplegen.EarthNvstr1 schreef: ↑10 september 2021, 19:22 Ik ken er ook de details niet van, maar ik vraag mij wel af hoe lang ze dat kunnen volhouden.
Op 30/6/20 was er een geplaatst kapitaal van 184.9 M€ en door de kapitaalvermindering in het boekjaar hebben ze dat kapitaal met 16.7 M€ verminderd. Op 30/6/21 was hun geplaatst kapitaal dus 168.2 M€. Aan dit tempo kunnen ze dat nog 11 jaar volhouden.
In het vorige boekjaar hebben ze zo het kapitaal verminderd met 12.3 M€. Ze hebben echter ook een kapitaalverhoging doorgevoerd van 46.2M€ wat normaal is voor vastgoedbedrijven omdat ze dat kapitaal nodig hebben om te investeren en te groeien. Dus als ze regelmatig een kapitaalverhoging doorvoeren kunnen ze dit systeem ad infinitum toepassen wat fiscaal heel vriendelijk is voor de aandeelhouders.
Er staat dus in realiteit geen limiet op dit systeem.