Waar bewaren grote vermogens hun centjes?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Waar bewaren grote vermogens hun centjes?
Gekke vraag misschien maar er is een garantie tot €100.000,- per bank per persoon in België (toch voor de meest gekende banken zeg maar).
Heb je meer dan €100.000,- kan je stellen dit te verdelen over enkele baken, maar die visvijver is ook maar X-banken groot.
Waar zetten de mensen die enkele miljoenen hebben hun geld dan? Deze mensen zullen toch ook hun risico's willen afdekken, niet? Hoe lossen die dat op?
Greetings,
Heb je meer dan €100.000,- kan je stellen dit te verdelen over enkele baken, maar die visvijver is ook maar X-banken groot.
Waar zetten de mensen die enkele miljoenen hebben hun geld dan? Deze mensen zullen toch ook hun risico's willen afdekken, niet? Hoe lossen die dat op?
Greetings,
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Waar bewaren grote vermogens hun centjes?
Je kan zonder problemen 10 miljoen in een obligatietracker steken (of iets in die aard) bij één broker. Bank/broker mag failliet gaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Grote vermogen bewaren hun geld niet, ze investeren het en/of brengen het onder in maatschappijen.
Ik denk niet dat miljonairs voor de investering van hun kapitaal wakker liggen van de depositogarantie van 100.000 euro. Die zetten hun geld niet op spaarrekeningen en termijnrekeningen op de bank.
Misschien sparen zij op een spaarrekening buiten de EU?MrMaster schreef: ↑10 september 2021, 11:25 Gekke vraag misschien maar er is een garantie tot €100.000,- per bank per persoon in België (toch voor de meest gekende banken zeg maar).
Greetings,

Had vandaag een vraag van iemand die haar huis had verkocht en een paar honderdduizenden euro had. Oudere persoon. Wou het spreiden over diverse banken. En wou graag weten welke de veiligste banken zijn. Los van de depositogarantie.
Een garantie hebben is goed. Ze niet nodig hebben is beter.
Maar wie mag zeggen welke banken 'de beste banken' zijn, de veiligste? Welke officiële neutrale dienst?
Heb die naar de FSMA doorverwezen. Met het advies om daar te vragen welke Belgische banken het beste scoorde in de meest recente stresstest.
Heb het nu eens opgezocht;
https://www.eba.europa.eu/risk-analysis ... ss-testing
Voor België staat er enkel KBC en Belfius tussen. - Ja, het zijn grootbanken voor iets.
Waar ik aan dacht als banken die naar mijn gevoel bij de meest stabiele behoren van België is Argenta, Europabank/ Crelan en Triodos, al die die laatste eigenlijk een Nederlandse bank.
ING staat wel op de lijst van beste banken voor Nederland van de stresstest.
Een garantie hebben is goed. Ze niet nodig hebben is beter.
Maar wie mag zeggen welke banken 'de beste banken' zijn, de veiligste? Welke officiële neutrale dienst?
Heb die naar de FSMA doorverwezen. Met het advies om daar te vragen welke Belgische banken het beste scoorde in de meest recente stresstest.
Heb het nu eens opgezocht;
https://www.eba.europa.eu/risk-analysis ... ss-testing
Voor België staat er enkel KBC en Belfius tussen. - Ja, het zijn grootbanken voor iets.
Waar ik aan dacht als banken die naar mijn gevoel bij de meest stabiele behoren van België is Argenta, Europabank/ Crelan en Triodos, al die die laatste eigenlijk een Nederlandse bank.
ING staat wel op de lijst van beste banken voor Nederland van de stresstest.
Ik liep daarnet in Antwerpen op de kaai, en ik dacht "man, waar bewaren die rijken hun geld?"SamBG schreef: ↑10 september 2021, 17:43Misschien sparen zij op een spaarrekening buiten de EU?MrMaster schreef: ↑10 september 2021, 11:25 Gekke vraag misschien maar er is een garantie tot €100.000,- per bank per persoon in België (toch voor de meest gekende banken zeg maar).
Greetings,![]()
Ik wist het niet, ben dan maar doorgewandeld richting eilandje.

ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
En dan heb je meteen je antwoord.
Wat denk je, dat een paar van die dobberbootjes kosten ?
Nu we het daar toch over hebben: de rijken wonen graag in Monaco. Daar zijn ook een boel dobberbootjes. Ik ben er eens geweest. Man, man, man... zo veel dobberbootjes dat je uitzicht om zeep is ! En als je dan niet op de boot wil wonen, dan koop je een kotje in 1 van die Luchtbalflats van Monaco.
De rijken die in Monaco wonen, zouden die daar écht wonen ? Zelden zo'n lelijk gat gezien !
Wat denk je, dat een paar van die dobberbootjes kosten ?
Nu we het daar toch over hebben: de rijken wonen graag in Monaco. Daar zijn ook een boel dobberbootjes. Ik ben er eens geweest. Man, man, man... zo veel dobberbootjes dat je uitzicht om zeep is ! En als je dan niet op de boot wil wonen, dan koop je een kotje in 1 van die Luchtbalflats van Monaco.
De rijken die in Monaco wonen, zouden die daar écht wonen ? Zelden zo'n lelijk gat gezien !
Wonen en wonen is twee... ook sommige "rijke" sporters trainen er graag... ook al is het oerlelijk. Waarom dus daar vertoeven?
Niks mis met ergens te wonen puur om het fiscaal voordeel. Je kan in Monaco officieel wonen door er 90 dagen per jaar door te brengen. Het weer is er alvast niet slecht. Voor de rest kan je "wonen" in je buitenverblijven in Spanje, het VK, de VS, etc. Voor ieder vermogen wat wilds...
Met de bespaarde belastingen kan je alvast in meerdere landen een hypotheek terugbetalen.
Met de bespaarde belastingen kan je alvast in meerdere landen een hypotheek terugbetalen.
Het gaat om "waar bewaren grote vermogens..."Roo schreef: ↑10 september 2021, 20:20 Niks mis met ergens te wonen puur om het fiscaal voordeel. Je kan in Monaco officieel wonen door er 90 dagen per jaar door te brengen. Het weer is er alvast niet slecht. Voor de rest kan je "wonen" in je buitenverblijven in Spanje, het VK, de VS, etc. Voor ieder vermogen wat wilds...
Als je een groot vermogen hebt is het niet je eerste zorg om een appartementje in bv Spanje te financieren... Geld heb je als je in bv Zwitserland, Caiman... een "privé" bankklant bent. Het gaat echt niet om die sukkelaars die maar een paar maanden aan fiscale optimalisatie doen in het lelijke Monaco; tenzij zij natuurlijk omwille van het "klimaat" daar naar toe trekken...

- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Den Warren Buffet met "enkele" miljarden wil aan zijn madam nalaten: 90% s&p500 etf + 10% korte termijn staatsobligaties. Blijkbaar voldoende risico's afgedekt als het beurs orakel het zegt. Wat mij opvalt is dat hij deze tip gegeven heeft al in 2014 terwijl de s&p500 niet veel winst heeft gemaakt tussen 2000 & 2010.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
de boot van Gert Verhulst gezien ?
- DeanThe4th
- Verbannen Gebruiker
Nederlandse banken doen het over het algemeen zeer goed m.b.t. die stresstest, te goed zelfs. Zo goed dat het ze volgens eigen zeggen geld kost, omdat ze niet optimaal investeren door zo'n grote buffer (groter dan vereist) aan te houden.
Italiaanse en belgische banken werden in die reportage ook genoemd, maar dan in de zin van er beter over te zwijgen. Er zullen in beide landen wel uitzonderingen te vinden zijn.
Als je een groot vermogen hebt, dan heb je allerlei constructies uitgewerkt, met vennootschappen e.d. Dan spelen er andere regels.
Wat ik wel weet, is dat de meeste banken aan bedrijven een negatieve intrestvoet rekenen. En dat is al vrij snel. We spreken dan niet over 100k, maar lager.
Wat ik wel weet, is dat de meeste banken aan bedrijven een negatieve intrestvoet rekenen. En dat is al vrij snel. We spreken dan niet over 100k, maar lager.