Dividendaandelen
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Dividendaandelen
Unilever valt vandaag wat terug. Cijfers eind juli zijn slecht onthaald. Noteert nog altijd een kleine 10% lager dan voordien. Ik heb zojuist bijgekocht.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb jaren geleden fluxys gehad, behoorde tot 1 van mijn eerste aandelen. Ik ben toch zeker dat het toen op de fixingmarkt noteerde. Ik weet nog dat ik dacht dat dit mijn eerste (en voorlopig mijn enigste) aandeel van de fixing was.
Dan moet er ergens toch een verandering in notering zijn geweest
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Maar het staat inderdaad op de continu.
Chesnara PLC: interim dividend +3%
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar sinds medio 2012 op continue ipv fixing idd.Denfi schreef: ↑24 augustus 2021, 23:11 Ik heb jaren geleden fluxys gehad, behoorde tot 1 van mijn eerste aandelen. Ik ben toch zeker dat het toen op de fixingmarkt noteerde. Ik weet nog dat ik dacht dat dit mijn eerste (en voorlopig mijn enigste) aandeel van de fixing was.
Dan moet er ergens toch een verandering in notering zijn geweest![]()
Dat is de verklaring, verkocht in 2011.
Op vele blogs van dividend investeerders wordt Lockheed Martin onder de aandacht gebracht en als koopwaardig gezien. Zit wel nog in een neerwaartse trend. Ik bekijk om in te stappen onder de $330
Portefeuille:
Er zijn altijd wel meerdere namen die circuleren in de internationale dividendgemeenschap.
Abbvie is de jongste telg,nu het FDA een waarschuwing de wereld heeft ingestuurd voor hun medicijn RINVOQ en het aandeel zo een 15% lager heeft gezet.
Atmos Energy is ook een populaire. Minder dividendrendement maar een dividendgroei om vingers van af te likken!
Abbvie is de jongste telg,nu het FDA een waarschuwing de wereld heeft ingestuurd voor hun medicijn RINVOQ en het aandeel zo een 15% lager heeft gezet.
Atmos Energy is ook een populaire. Minder dividendrendement maar een dividendgroei om vingers van af te likken!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Staat ook stevig op mijn kooplijst. Ik stel me enkel de vraag hoe de defence spending van de US gaat evolueren de komende jaren (ik ben niet de enige gezien het koersverloop, het verval begon een dikke maand voor de terugtrekking uit Afghanistan). Ik ben wel positief over hun exposure aan ruimtevaart voor de lange termijn.
Iemand een idee over de koersdaling van ELia vandaag ? (-7,5%)
Uit de blog van De Tijd :
10:10 KBCS haalt Elia van kooplijst
De Duitse regulator BNetzA legt netbedrijven vanaf 2024 een lager rendement op. Het rendement op eigen vermogen daalt van 6,91 procent naar 5,07 procent vóór belastingen. Daardoor zullen de inkomsten die Elia uit zijn Duitse dochter 50Hertz haalt, lager uitvallen.
‘Dit is een tegenslag voor 50Hertz en voor Elia ELI-7,31%
in het algemeen’, zegt analist Olivier Vandewoude van KBC Securities. ‘We hadden niet verwacht dat dit rendement, het belangrijkste element van de vergoeding, zo sterk zou dalen.’ Hij geeft toe dat de andere elementen van de vergoeding, die nog moeten worden vastgelegd, de impact kunnen milderen, maar ze zullen de kloof met het huidige rendement niet kunnen dichten.
Elia voorziet voor 50Hertz een totaal rendement op eigen vermogen van 9 à 11 procent voor de periode 2021-2023. Vandewoude denkt dat vanaf 2024 een rendement van 7 à 9 procent het nieuwe normaal wordt. Hoopvol is wel dat 50Hertz en Elia een uitstekend track record inzake operationele efficiëntie kunnen voorleggen, waardoor ze soms beter kunnen presteren dan voorzien.
De analist verlaagt zijn rendementsramingen voor 2024 en 2025 en laat zijn koersdoel zakken van 109 naar 102 euro. Zijn advies gaat van ‘kopen’ naar ‘houden’.
10:10 KBCS haalt Elia van kooplijst
De Duitse regulator BNetzA legt netbedrijven vanaf 2024 een lager rendement op. Het rendement op eigen vermogen daalt van 6,91 procent naar 5,07 procent vóór belastingen. Daardoor zullen de inkomsten die Elia uit zijn Duitse dochter 50Hertz haalt, lager uitvallen.
‘Dit is een tegenslag voor 50Hertz en voor Elia ELI-7,31%
in het algemeen’, zegt analist Olivier Vandewoude van KBC Securities. ‘We hadden niet verwacht dat dit rendement, het belangrijkste element van de vergoeding, zo sterk zou dalen.’ Hij geeft toe dat de andere elementen van de vergoeding, die nog moeten worden vastgelegd, de impact kunnen milderen, maar ze zullen de kloof met het huidige rendement niet kunnen dichten.
Elia voorziet voor 50Hertz een totaal rendement op eigen vermogen van 9 à 11 procent voor de periode 2021-2023. Vandewoude denkt dat vanaf 2024 een rendement van 7 à 9 procent het nieuwe normaal wordt. Hoopvol is wel dat 50Hertz en Elia een uitstekend track record inzake operationele efficiëntie kunnen voorleggen, waardoor ze soms beter kunnen presteren dan voorzien.
De analist verlaagt zijn rendementsramingen voor 2024 en 2025 en laat zijn koersdoel zakken van 109 naar 102 euro. Zijn advies gaat van ‘kopen’ naar ‘houden’.
Waarom vind ik hier zo weinig terug over het aandeel van de Nationale Bank met hun dividend van 6%?
Ik stel me ook de vraag waarom dit aandeel de laatste 5 jaar 40% gedaald is?
Ik stel me ook de vraag waarom dit aandeel de laatste 5 jaar 40% gedaald is?
Komt door de hele situatie betreffende hun goud reserve. Een aandeel dat ik ook nooit in port zou nemen tot dit is opgeklaard.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De verzekeraars die ik volg blijven voorlopig best sexy gewaardeerd. De sector lijkt nochtans goed uit covid als de stormen van 2020 te komen.
CFO van Swiss Re heeft aangegeven dat het bedrijf dat ze het dividend van 5.9 CHF kunnen aanhouden of zelfs gaan vergroten. Zelfs met de koersstijging van 3,5% (op moment van schrijven) is dat nog ruim 6,5% bruto.
Ook Munich Re liet al uitstekende resultaten optekenen eerder op de maand (zo'n 400 millioen winst tegen een consensus van 10 miljoen verlies) en herhaalde hun winstdoelstelling van 2.8 miljard voor 2021. Met hun pakweg 3.75% bruto dividend wel iets minder sexy.
Ben benieuwd naar wat Ageas, Axa en Allianz nog laten zien.
CFO van Swiss Re heeft aangegeven dat het bedrijf dat ze het dividend van 5.9 CHF kunnen aanhouden of zelfs gaan vergroten. Zelfs met de koersstijging van 3,5% (op moment van schrijven) is dat nog ruim 6,5% bruto.
Ook Munich Re liet al uitstekende resultaten optekenen eerder op de maand (zo'n 400 millioen winst tegen een consensus van 10 miljoen verlies) en herhaalde hun winstdoelstelling van 2.8 miljard voor 2021. Met hun pakweg 3.75% bruto dividend wel iets minder sexy.
Ben benieuwd naar wat Ageas, Axa en Allianz nog laten zien.
Ik stel me de vraag toekomstgericht. Als we meer van die natuurrampen gaan tegenkomen, wie gaat dat blijven betalen ?Jebus4life schreef: ↑29 oktober 2021, 09:39 De verzekeraars die ik volg blijven voorlopig best sexy gewaardeerd. De sector lijkt nochtans goed uit covid als de stormen van 2020 te komen.