Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Sinds wanneer is de NVA aan de macht in Brussel? Want dat is voorlopig het enige gewest waar de invoering van de coronapas op tafel ligt.prinsesoperwt schreef: ↑14 september 2021, 07:50 NVA wil een pasjesmaatschappij invoeren. Met een pasjespolitie. De niet gevaccineerden zijn de vijanden van de maatschappij. Ze hebben geen democratische rechten meer, geen vrijheden.
Apartheid in Vlaanderen.
Of rassenscheiding zoals in VS. Aparte scholen voor gevaccineerden. In de bussen en treinen moeten de niet gevaccineerden achteraan zitten. Aparte toiletten.
Met geheime pasjespolitie en kliklijnen. Mijn buur heeft een vervalst pasje.
Heksenjacht tegen niet-gevaccineerden.
Mooi toekomstbeeld.
Jambon zegt: het is tijdelijk. Ja, elke dictatuur is tijdelijk. Uiteindelijk komt het volk in opstand en maakt er een einde aan.
Akkoord over invoeren van coronapas per gewest, Brussel bekijkt invoering vanaf 1 oktober
Het ziet ernaar uit dat je in Brussel vanaf 1 oktober een Covid Safe Ticket zal moeten voorleggen om bijvoorbeeld op restaurant of café te gaan. Met dat ticket - de zogenoemde coronapas - bewijs je dat je gevaccineerd bent of negatief hebt getest. De verschillende overheden van ons land hebben een principe-akkoord gesloten over de mogelijheid om per gewest het gebruik van de pas in te voeren. In Brussel zou dat al op 1 oktober kunnen gebeuren. bron: VRT NWS
Vóór "wij, de gevaccineerden" ons lieten vaccineren, waren wij ook "niet-gevaccineerden"!prinsesoperwt schreef: ↑14 september 2021, 07:50 ... De niet gevaccineerden zijn de vijanden van de maatschappij. Ze hebben geen democratische rechten meer, geen vrijheden. ...
Maar "wij" hebben daar iets aan gedaan en dat kunnen die anderen ook.
Het is nochtans gemakkelijk én gratis en dus mag niemand klagen dat ze geen gelijke kansen kregen/krijgen.
Als iemand zich daardoor gediscrimineerd voelt, is dat zijn/haar vrije keuze in ons vrije land.
Dat kloptNefertari schreef: ↑14 september 2021, 12:09Vóór "wij, de gevaccineerden" ons lieten vaccineren, waren wij ook "niet-gevaccineerden"!prinsesoperwt schreef: ↑14 september 2021, 07:50 ... De niet gevaccineerden zijn de vijanden van de maatschappij. Ze hebben geen democratische rechten meer, geen vrijheden. ...
Het is nochtans gemakkelijk én gratis en dus mag niemand klagen dat ze geen gelijke kansen kregen/krijgen.
Als iemand zich daardoor gediscrimineerd voelt, is dat zijn/haar vrije keuze in ons vrije land.
Er werd echter beloofd dat we terug naar het 'oude' normaal zouden gaan wanneer er een hoge vaccinatiegraad zou worden bereikt, en zeker in Vlaanderen is die er (90%)
Desondanks toch een coronapaspoort invoeren beschouw ik als woordbreuk. Op de koop toe lijkt het me momenteel interessanter om het virus gewoon te laten circuleren nu de overgrote meerderheid gevaccineerd is, op die manier kunnen ze natuurlijke immuniteit bereiken
Daarbovenop werden in Denemarken, het VK en Zweden ALLE coronamaatregelen afgeschaft, ondanks een lagere vaccinatiegraad dan in Vlaanderen. Dus waarom kan dat hier dan niet???
Gaan we tot de apocalyps moeten rondlopen met die mondmaskers?
Geen probleem, dat Corona paspoort, ik ben gevaccineerd.
Meer last van die mondmaskers op de plekken waar het nog verplicht is.
Meer last van die mondmaskers op de plekken waar het nog verplicht is.
Ik ben het eens met Predah. Dit weekeinde zijn we in Lille geweest met de ganse familie. Dat was echt o-ve-ral pasje tonen. En vervolgens veegde iedereen zijn kl*ten af met de mondmaskerplicht. Dat kan ik wel waarderen, die Franse mentaliteit ! Officieel moet men én gevaccineerd zijn én een mondmasker dragen. Maar het zijn waardige opvolgers van Descartes en Lavoisier {wetenschappers), dus de gemiddelde burger laat zijn gezond verstand spreken.
Ik heb dus - voor het eerst sinds 2019 - weer neus aan neus gestaan met vreemden. In casu de kelner die mijn pas controleerde. Qu'est-ce qu'on s'en fout. On est vacciné.
Is dat nu zo moeilijk ? Prikje(s) erin, pasje downloaden
Overigens ben ik nu weer bezig met mijn normale werk - verifiëren dat de vaccinmakers veilig en netjes vaccins maken - en ik ben nu in het Franstalige gedeelte van ons land.
Het menselijk brein werkt wel vreemd. Ik ben nog steeds 'en immersion francophone', maar hier moet men wel degelijk zijn mondmasker dragen. Sans exception. Et avec sanctions. Dus ik ben al twee keer in mijn kraag gevat. Vautje.
Men herkent hier ook het probleem.
"On ne sera pas libéré du masque bientôt. Certains experts disent "Non!".
"Bwah. Une experte. Dokter Erika."
"Oui. Dokter Erika."
U ziet: onze Franstalige landgenoten hebben ook door welke vlaamse experten het ganse land in zijn reet schieten.
Ik heb dus - voor het eerst sinds 2019 - weer neus aan neus gestaan met vreemden. In casu de kelner die mijn pas controleerde. Qu'est-ce qu'on s'en fout. On est vacciné.
Is dat nu zo moeilijk ? Prikje(s) erin, pasje downloaden
Overigens ben ik nu weer bezig met mijn normale werk - verifiëren dat de vaccinmakers veilig en netjes vaccins maken - en ik ben nu in het Franstalige gedeelte van ons land.
Het menselijk brein werkt wel vreemd. Ik ben nog steeds 'en immersion francophone', maar hier moet men wel degelijk zijn mondmasker dragen. Sans exception. Et avec sanctions. Dus ik ben al twee keer in mijn kraag gevat. Vautje.
Men herkent hier ook het probleem.
"On ne sera pas libéré du masque bientôt. Certains experts disent "Non!".
"Bwah. Une experte. Dokter Erika."
"Oui. Dokter Erika."
U ziet: onze Franstalige landgenoten hebben ook door welke vlaamse experten het ganse land in zijn reet schieten.
Adhemar, misschien als jij en de rest ook nog je prikje krijgt, dat men dan de mondmaskers afschaft?
Dan zijn jullie nog de enigen die deze versoepeling tegenhouden?
Dan zijn jullie nog de enigen die deze versoepeling tegenhouden?
Van mij mogen ze de maatregelen nog verder afbouwen, geen probleem. Integendeel, ik en 90% van de Vlaamse bevolking hebben hun best gedaan en ons deel van de afspraak vervuld. Jij ook, Adhemar? Wie rechten opeist, moet ook zijn plichten kennen.Adhemar schreef: ↑14 september 2021, 19:53Dat kloptNefertari schreef: ↑14 september 2021, 12:09
Vóór "wij, de gevaccineerden" ons lieten vaccineren, waren wij ook "niet-gevaccineerden"!
Er werd echter beloofd dat we terug naar het 'oude' normaal zouden gaan wanneer er een hoge vaccinatiegraad zou worden bereikt, en zeker in Vlaanderen is die er (90%)
Desondanks toch een coronapaspoort invoeren beschouw ik als woordbreuk. Op de koop toe lijkt het me momenteel interessanter om het virus gewoon te laten circuleren nu de overgrote meerderheid gevaccineerd is, op die manier kunnen ze natuurlijke immuniteit bereiken
Daarbovenop werden in Denemarken, het VK en Zweden ALLE coronamaatregelen afgeschaft, ondanks een lagere vaccinatiegraad dan in Vlaanderen. Dus waarom kan dat hier dan niet???
Gaan we tot de apocalyps moeten rondlopen met die mondmaskers?
Wat de politici vermoedelijk tegenhoudt is de lage vaccinatiegraad in o.a Brussel. Dat is echt niet goed, het virus heeft daar vrij spel en kan overslaan naar Vlaanderen. Zeker als ze in Brussel een coronapas gaan introduceren (vanaf 1 okt) want dan weet je zo al dat vele niet-gevaccineerde Brusselaars zonder zo’n pas zullen afzakken naar de Vlaamse en Waalse gemeenten rond Brussel (Vilvoorde, Halle, ..). Het zijn dus net de risicogroepen die dan naar hier komen.
Dat gezegd zijnde, ik ben (relatief) beschermd. Dus bouw die maatregelen af maar zet die hardleerse groep non-vaxers onder druk. Zij verknoeien het voor de rest van de bevolking.
Zoals veel van mijn kennissen heb ik me laten vaccineren 'om er vanaf te zijn' en terug naar het oude normaal te kunnen.
Desondanks stap ik niet in die retoriek dat het de schuld zou zijn van de niet-gevaccineerden dat er nog steeds maatregelen zijn. Het is eerder politieke onwil, want in Denemarken, het VK en Zweden kan het wel, en is de situatie allesbehalve uit de hand gelopen of aan het lopen
Desondanks stap ik niet in die retoriek dat het de schuld zou zijn van de niet-gevaccineerden dat er nog steeds maatregelen zijn. Het is eerder politieke onwil, want in Denemarken, het VK en Zweden kan het wel, en is de situatie allesbehalve uit de hand gelopen of aan het lopen
De besmettingen zijn niet meer de voornaamste graadmeter nu zovelen gevaccineerd zijn maar wel de gezondheidszorg (ziekenhuisopnames, opnames op IC, overlijdens …). Vorige week zijn alle ziekenhuizen opgeschaald naar fase 1a, wat betekent dat ze 25% van hun bedden op IC moeten vrijhouden voor covidpatienten, eventueel ook van andere regio’s. Reden: de sterke stijging van het aantal opnames op IC (+15%) en met name in Brussel. Voor Brussel: heeft 33% van de coronapatienten in België die op IC liggen en ruim 28% van hun IC bedden zijn bezet door coronapatienten, waardoor ze IC patiënten moeten overbrengen naar andere ziekenhuizen in Vlaanderen en Wallonië omdat anders geen niet coronapatienten meer kunnen behandeld worden. In Vlaanderen en Wallonië kunnen dan op hun beurt geen covidpatienten meer voor hun geplande ingrepen of andere zorg behandeld worden en moeten deze uitstellen. Met dank aan Brussel en hun lage vaccinatiegraad …Adhemar schreef: ↑14 september 2021, 21:12 Zoals veel van mijn kennissen heb ik me laten vaccineren 'om er vanaf te zijn' en terug naar het oude normaal te kunnen.
Dat de situatie helemaal OK is, zou ik dus niet durven zeggen. En ik durf wel luidop zeggen dat dit DE DIKKE SCHULD IS VAN DIE HARDE KERN VAN NIET GEVACCINEERDEN DIE DE GEVACCINEERDEN GIJZELEN. Zonder hen zaten we nu al lang in het “rijk der vrijheid”.
De vraag om op te schalen naar fase 1a is opgeschort, ik vrees dat je het nieuws vandaag gemist hebtm-peeters schreef: ↑14 september 2021, 21:35De besmettingen zijn niet meer de voornaamste graadmeter nu zovelen gevaccineerd zijn maar wel de gezondheidszorg (ziekenhuisopnames, opnames op IC, overlijdens …). Vorige week zijn alle ziekenhuizen opgeschaald naar fase 1a, wat betekent dat ze 25% van hun bedden op IC moeten vrijhouden voor covidpatienten, eventueel ook van andere regio’s. Reden: de sterke stijging van het aantal opnames op IC (+15%) en met name in Brussel. Voor Brussel: heeft 33% van de coronapatienten in België die op IC liggen en ruim 28% van hun IC bedden zijn bezet door coronapatienten, waardoor ze IC patiënten moeten overbrengen naar andere ziekenhuizen in Vlaanderen en Wallonië omdat anders geen niet coronapatienten meer kunnen behandeld worden. In Vlaanderen en Wallonië kunnen dan op hun beurt geen covidpatienten meer voor hun geplande ingrepen of andere zorg behandeld worden en moeten deze uitstellen. Met dank aan Brussel en hun lage vaccinatiegraad …Adhemar schreef: ↑14 september 2021, 21:12 Zoals veel van mijn kennissen heb ik me laten vaccineren 'om er vanaf te zijn' en terug naar het oude normaal te kunnen.
Dat de situatie helemaal OK is, zou ik dus niet durven zeggen. En ik durf wel luidop zeggen dat dit DE DIKKE SCHULD IS VAN DIE HARDE KERN VAN NIET GEVACCINEERDEN DIE DE GEVACCINEERDEN GIJZELEN. Zonder hen zaten we nu al lang in het “rijk der vrijheid”.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/14 ... rijhouden/
Even over de niet-gevaccineerden: de mensen in Brussel die niet-gevaccineerd zijn behoren volgens mij tot een bevolkingsgroep die niet naar een café, restaurant of een evenement gaan. Ik verwacht dus dat die coronapas een slag in het water zal worden.
Klopt, maar is vandaag pas beslist. Wist ik dus nog niet, sommigen moeten ook nog werken. Om bijvoorbeeld de ziekenzorg van de niet gevaccineerden via SZ en belastingen te kunnen betalenAdhemar schreef: ↑14 september 2021, 21:38De vraag om op te schalen naar fase 1a is opgeschort, ik vrees dat je het nieuws vandaag gemist hebtm-peeters schreef: ↑14 september 2021, 21:35
De besmettingen zijn niet meer de voornaamste graadmeter nu zovelen gevaccineerd zijn maar wel de gezondheidszorg (ziekenhuisopnames, opnames op IC, overlijdens …). Vorige week zijn alle ziekenhuizen opgeschaald naar fase 1a, wat betekent dat ze 25% van hun bedden op IC moeten vrijhouden voor covidpatienten, eventueel ook van andere regio’s. Reden: de sterke stijging van het aantal opnames op IC (+15%) en met name in Brussel. Voor Brussel: heeft 33% van de coronapatienten in België die op IC liggen en ruim 28% van hun IC bedden zijn bezet door coronapatienten, waardoor ze IC patiënten moeten overbrengen naar andere ziekenhuizen in Vlaanderen en Wallonië omdat anders geen niet coronapatienten meer kunnen behandeld worden. In Vlaanderen en Wallonië kunnen dan op hun beurt geen covidpatienten meer voor hun geplande ingrepen of andere zorg behandeld worden en moeten deze uitstellen. Met dank aan Brussel en hun lage vaccinatiegraad …
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09/14 ... rijhouden/
Even over de niet-gevaccineerden: de mensen in Brussel die niet-gevaccineerd zijn behoren volgens mij tot een bevolkingsgroep die niet naar een café, restaurant of een evenement gaan. Ik verwacht dus dat die coronapas een slag in het water zal worden.
Ook al is de opschaling intussen opgeschort, het toont toch aan dat we nog niet helemaal uit de zorgen zijn. Door de schuld van de niet-gevaccineerden, dat mag gerust gezegd worden.
Wat je tweede paragraaf betreft: klinkt een beetje bevooroordeeld, om niet te zeggen racistisch. Alsof “die bevolkingsgroep” niet op café of restaurant gaat, of naar een evenement. In een multiculti stad als Brussel, waar de meerderheid van vreemde origine is, is geen sprake van segregatie (hoogstens van een zekere gettovorming). Gelukkig maar …
Misschien werken die mensen wel in het café of restaurant waar jij of ik als klant langskomen.
Beetje flauw om te insinueren dat ik niet zou werken. Ik heb de app van de VRT op mijn smartphone om up to date te blijven.
Werk jij ergens in een schuilkelder waardoor je 8 uur lang volledig bent afgesloten van de buitenwereld?
Racistisch? Het is gewoon realistisch. De vaccinatiecijfers in Molenbeek bijvoorbeeld zijn barslecht. Voor zover ik weet staat Molenbeek niet bekend voor het bruisend uitgaansleven.
Dat is trouwens ook geen verwijt naar die mensen, enkel een vaststelling. Het is niet omdat zij niet gaan drinken op café dat ze daarom minder zouden zijn dan diegenen dat dat wel doen
We gaan het zien, vanaf 1 oktober zouden de vaccinatiecijfers in Brussel dus sterk moeten stijgen.
Werk jij ergens in een schuilkelder waardoor je 8 uur lang volledig bent afgesloten van de buitenwereld?
Racistisch? Het is gewoon realistisch. De vaccinatiecijfers in Molenbeek bijvoorbeeld zijn barslecht. Voor zover ik weet staat Molenbeek niet bekend voor het bruisend uitgaansleven.
Dat is trouwens ook geen verwijt naar die mensen, enkel een vaststelling. Het is niet omdat zij niet gaan drinken op café dat ze daarom minder zouden zijn dan diegenen dat dat wel doen
We gaan het zien, vanaf 1 oktober zouden de vaccinatiecijfers in Brussel dus sterk moeten stijgen.
"Het rijk der vrijheid "is dus gewoon mijn normale leven vooraleer politici en virologen hun meestal zinloze maatregelen afkondigden.
Loslaten van macht is moeilijkste politieke oefening, VDB is eindelijk opnieuw relevant, als deze crisis stopt niet meer. Virologen idem.
Men kan toch niet zeggen dat Denemarken en Zweden onverantwoordelijke regeringen hebben? Laat alles los, wie niet gevaccineerd is koos daar meestal voor.
Ook ik was onlangs in Frankrijk, in de grote horecazaken steeds eu vacc certif moeten tonen, kon evengoed die van mijn bomma zijn’ want geen id controle.
Ook daar was een zekerheid dat ik bij de pitazaak en de pizzeria in de zijstraten of het terrasje in een minder dure buurt nergens mijn eu vac certif moest laten zien. Zal hier in sommige buurten niet anders zijn, zinloze pasjesregels dus.
Loslaten van macht is moeilijkste politieke oefening, VDB is eindelijk opnieuw relevant, als deze crisis stopt niet meer. Virologen idem.
Men kan toch niet zeggen dat Denemarken en Zweden onverantwoordelijke regeringen hebben? Laat alles los, wie niet gevaccineerd is koos daar meestal voor.
Ook ik was onlangs in Frankrijk, in de grote horecazaken steeds eu vacc certif moeten tonen, kon evengoed die van mijn bomma zijn’ want geen id controle.
Ook daar was een zekerheid dat ik bij de pitazaak en de pizzeria in de zijstraten of het terrasje in een minder dure buurt nergens mijn eu vac certif moest laten zien. Zal hier in sommige buurten niet anders zijn, zinloze pasjesregels dus.
Inderdaad kingsfan, de nagel op de kop
Ik gruwel echt van een maatschappij waar je je op eender welke manier moet laten identificeren om gewoon te kunnen deelnemen aan het openbare leven. Dat zijn Chinese toestanden die niet thuishoren in een vrij land.
Het risico is beperkt momenteel. Zonder risico kan je nu eenmaal niet leven
@m.peeters, ik heb vandaag een dagje verlof, hopelijk mag dat?
Ik gruwel echt van een maatschappij waar je je op eender welke manier moet laten identificeren om gewoon te kunnen deelnemen aan het openbare leven. Dat zijn Chinese toestanden die niet thuishoren in een vrij land.
Het risico is beperkt momenteel. Zonder risico kan je nu eenmaal niet leven
@m.peeters, ik heb vandaag een dagje verlof, hopelijk mag dat?
Ik heb nergens geïnsinueerd dat jij niet werkt. Of als ik dat deed was het niet zo bedoeld. Het was gewoon de reden waarom ikzelf nog niet het nieuws van gisteren had gezien, ik was aa; het werk en had nog niet gehoord van de opschorting van de opschaling van ziekenhuizen.Adhemar schreef: ↑15 september 2021, 05:29 Beetje flauw om te insinueren dat ik niet zou werken. Ik heb de app van de VRT op mijn smartphone om up to date te blijven.
Brussel is meer dan Molenbeek alleen. Bij de laatste telling bleek amper 20% van de Brusselaars autochtone Belgen te zijn. Ik veronderstel dat de overige 80% Brusselaars - die met een multiculti achtergrond - ook wel eens op café of restaurant gaan of naar een evenement. Suggereren dat we nooit met hen in aanraking komen lijkt me een brug te ver. Sommige van mijn collega’s behoren tot die bevolkingsgroep. Ik kom er dus dagelijks mee in aanraking. Gelukkig maar want het zijn toffe collega’s (hoewel niet allemaal gevaccineerd).