Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Natuurlijk, geniet van je vrije dag! Ik zal wel gaan werken … om jouw verlof en de medische zorgen van niet gevaccineerden te betalenAdhemar schreef: ↑15 september 2021, 07:48 Inderdaad kingsfan, de nagel op de kop
Ik gruwel echt van een maatschappij waar je je op eender welke manier moet laten identificeren om gewoon te kunnen deelnemen aan het openbare leven. Dat zijn Chinese toestanden die niet thuishoren in een vrij land.
Het risico is beperkt momenteel. Zonder risico kan je nu eenmaal niet leven
@m.peeters, ik heb vandaag een dagje verlof, hopelijk mag dat?
Ik heb ook liever dat alle maatregelen worden afgeschaft en we terug naar ons oude leven kunnen gaan. En ja, er zijn nu eenmaal risico’s. Alleen jammer dat die risico’s (en bijhorende laatregelen) voor een groot deel worden veroorzaakt door een groepje van onwilligen. Als zij nu eens gewoon zich zouden laten vaccineren dan was dit allemaal niet nodig.Adhemar schreef: ↑15 september 2021, 07:48 Inderdaad kingsfan, de nagel op de kop
Ik gruwel echt van een maatschappij waar je je op eender welke manier moet laten identificeren om gewoon te kunnen deelnemen aan het openbare leven. Dat zijn Chinese toestanden die niet thuishoren in een vrij land.
Het risico is beperkt momenteel. Zonder risico kan je nu eenmaal niet leven
@m.peeters, ik heb vandaag een dagje verlof, hopelijk mag dat?
Ok, dat was dus een misverstandm-peeters schreef: ↑15 september 2021, 08:23Ik heb nergens geïnsinueerd dat jij niet werkt. Of als ik dat deed was het niet zo bedoeld. Het was gewoon de reden waarom ikzelf nog niet het nieuws van gisteren had gezien, ik was aa; het werk en had nog niet gehoord van de opschorting van de opschaling van ziekenhuizen.Adhemar schreef: ↑15 september 2021, 05:29 Beetje flauw om te insinueren dat ik niet zou werken. Ik heb de app van de VRT op mijn smartphone om up to date te blijven.
Werk jij ergens in een schuilkelder waardoor je 8 uur lang volledig bent afgesloten van de buitenwereld?
Racistisch? Het is gewoon realistisch. De vaccinatiecijfers in Molenbeek bijvoorbeeld zijn barslecht. Voor zover ik weet staat Molenbeek niet bekend voor het bruisend uitgaansleven.
Dat is trouwens ook geen verwijt naar die mensen, enkel een vaststelling. Het is niet omdat zij niet gaan drinken op café dat ze daarom minder zouden zijn dan diegenen dat dat wel doen
We gaan het zien, vanaf 1 oktober zouden de vaccinatiecijfers in Brussel dus sterk moeten stijgen.
Brussel is meer dan Molenbeek alleen. Bij de laatste telling bleek amper 20% van de Brusselaars autochtone Belgen te zijn. Ik veronderstel dat de overige 80% Brusselaars - die met een multiculti achtergrond - ook wel eens op café of restaurant gaan of naar een evenement. Suggereren dat we nooit met hen in aanraking komen lijkt me een brug te ver. Sommige van mijn collega’s behoren tot die bevolkingsgroep. Ik kom er dus dagelijks mee in aanraking. Gelukkig maar want het zijn toffe collega’s (hoewel niet allemaal gevaccineerd).
Er zijn uiteraard veel allochtonen die eens op café of restaurant gaan, maar toch verwacht ik niet dat de vaccinatiecijfers door de coronapas opvallen zullen stijgen. Hopelijk vergis ik mij en zal dat wel het geval zijn.
Als ik vandaag in de krant lees dat het al dan niet invoeren van de coronapas weinig of geen invloed gaat hebben op de vaccinatiebereidheid van de niet gevaccineerde Brusselaars, dan moet ik me bij je aansluiten en is de coronapas een maat voor niks. De brave Vlaming die gevaccineerd is en zich aan de regels houdt, die wordt dan gepest. Terwijl diegenen die zich niet aan de regels houden en niet gevaccineerd zijn waarschijnlijk ook niet de voorwaarden van de coronapas zullen naleven.
Enfin, het probleem blijft: hoe krijgen we die harde kern van niet-gevaccineerden toch nog gevaccineerd?
Enkele (al dan niet legale) suggesties:
- de horeca in Brussel sluiten tot een vaccinatiegraad van 70% is behaald;
- de coronapas enkel voor Brusselaars (maar ook buiten Brussel verplicht voor Brusselaars);
- een reisverbod voor niet gevaccineerde Brusselaars;
- ...
Dat zijn mensen die volgens mij zich weinig aantrekken van de horeca, zo vaak gaan die mensen niet op restaurant of café...
Ander niet-legaal voorstel: corona-pas verplichten in de moskee (en in andere gebedshuizen om niet te discrimineren)
Dan zou je nogal eens wat zien, als daar dan op gecontroleerd wordt door de politie.
Meteen 10% vaccinatiegraad erbij, minstens
Ander niet-legaal voorstel: corona-pas verplichten in de moskee (en in andere gebedshuizen om niet te discrimineren)
Dan zou je nogal eens wat zien, als daar dan op gecontroleerd wordt door de politie.
Of ze gaan naar hun eigen café's of theehuisjes of pitabars. Vergeet niet: ook de gebroeders Abdeslam hadden een café in Molenbeek ...Aerolla schreef: ↑15 september 2021, 10:17 Dat zijn mensen die volgens mij zich weinig aantrekken van de horeca, zo vaak gaan die mensen niet op restaurant of café...
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 15 september 2021, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad, Pita bars zijn wel een plek van samenkomst
Maar je weet toch op voorhand dat daar geen enkele coronapas zal worden gecontroleerd?
Zelfs als je het laat controleren door de politie: ze zeggen dat het take-away is...
Maar je weet toch op voorhand dat daar geen enkele coronapas zal worden gecontroleerd?
Zelfs als je het laat controleren door de politie: ze zeggen dat het take-away is...
Er is geen oversterfte meer in België volgens Eurostat (in juli 2021 -2.8%) (https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20210915-2), dus waarom kunnen we niet alle maatregelen opheffen zoals in Denemarken en Zweden.Adhemar schreef: ↑14 september 2021, 21:12 Zoals veel van mijn kennissen heb ik me laten vaccineren 'om er vanaf te zijn' en terug naar het oude normaal te kunnen.
Desondanks stap ik niet in die retoriek dat het de schuld zou zijn van de niet-gevaccineerden dat er nog steeds maatregelen zijn. Het is eerder politieke onwil, want in Denemarken, het VK en Zweden kan het wel, en is de situatie allesbehalve uit de hand gelopen of aan het lopen
In Denemarken was de oversterfte in juli 2021 +7.9% en in Zweden -2.5%. Beide dus slechter of gelijk t.o.v. België.
Dat wij nog niet alle maatregelen loslaten is duidelijke politieke onwil.
Als ik in mijn dorp rondkijk, zie ik geregeld fietsers met mondmaskers aan.
Zelfs mensen die alleen in de auto zitten, hebben er soms aan.
Of dit de anti-vaxxers zijn, heb ik het raden naar.
Een deel van de bevolking leeft helaas nog steeds in angst.
Zelfs mensen die alleen in de auto zitten, hebben er soms aan.
Of dit de anti-vaxxers zijn, heb ik het raden naar.
Een deel van de bevolking leeft helaas nog steeds in angst.
Dat zijn juist niet de anti-vaxxers want anti-vaxxers geloven niet dat het virus bestaat of schadelijk kan zijn en dragen dus ook geen mondmasker. Diegenen die je op straat, in de auto ... ziet zijn mensen die gevaccineerd zijn maar even goed, ondanks hun vaccin, angsthaas zijn. Sommigen mensen (vooral ouderen) "settelen" zich in de bestaande coronamaatregelen van mondmasker, afstand houden, handen wassen ... omdat het hen een gevoel van veiligheid geeft.
Een redelijk groot deel van de bevolking leeft inderdaad helaas nog in angst.
Onlangs nog een artikel in de krant verschenen dat veel ouderen zelfs niet meer buiten durven komen ondanks dat ze gevaccineerd zijn.
Triestig is het, want angst maakt (mentaal) ziek.
De pers en de politiek mogen best wat optimistischer worden vind ik.
Ben er ook vrij zeker van dat wanneer alle coronamaatregelen eindelijk eens op de schop gaan, dat er nog een groot deel van de mensen een mondmasker zal dragen
En zoals hierboven gezegd: schaf die maatregelen toch af!!!
Onlangs nog een artikel in de krant verschenen dat veel ouderen zelfs niet meer buiten durven komen ondanks dat ze gevaccineerd zijn.
Ben er ook vrij zeker van dat wanneer alle coronamaatregelen eindelijk eens op de schop gaan, dat er nog een groot deel van de mensen een mondmasker zal dragen
Angstvirus is erger dan corona, zal nog jaren duren voor sommigen terug normaal gaan doen.
volledig mee eensAdhemar schreef: ↑15 september 2021, 17:59 Een redelijk groot deel van de bevolking leeft inderdaad helaas nog in angst.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het lijkt mij dat we hier de doelstelling en de middelen enigszins door elkaar aan het halen zijn.m-peeters schreef: ↑15 september 2021, 09:35 Als ik vandaag in de krant lees dat het al dan niet invoeren van de coronapas weinig of geen invloed gaat hebben op de vaccinatiebereidheid van de niet gevaccineerde Brusselaars, dan moet ik me bij je aansluiten en is de coronapas een maat voor niks. De brave Vlaming die gevaccineerd is en zich aan de regels houdt, die wordt dan gepest. Terwijl diegenen die zich niet aan de regels houden en niet gevaccineerd zijn waarschijnlijk ook niet de voorwaarden van de coronapas zullen naleven.
De doelstelling is volgens mij ervoor zorgen dat de sociaal-economische impact van corona beperkt of liefst zo minimaal mogelijk is/blijft/wordt.
De middelen om die doelstelling te bewerkstelligen zijn vrnl. vaccinaties en maatregelen tegen verspreiding.
Om die maatregelen tegen verspreiding te verlichten voor gevaccineerden is er dan weer de coronapas.
Om de coronapas "pesten" te noemen als gevaccineerde vind ik er eigenlijk over. Dit is n.m.i. de "beloofde" vrijheid voor gevaccineerden...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 15 september 2021, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Los van een bepaalde bevolkingsgroep of cultuur...
Je kan er zelf voor kiezen om een gelegenheid waar er niet adequaat wordt gecontroleerd links te laten liggen, als je dat belangrijk vindt.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 15 september 2021, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.