Contract aardgas
Re: Contract aardgas
Geestig
Laatst gewijzigd door SamBG op 16 september 2021, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk eens na aub. Ik deel jouw mening niet ivm het onderwerp en jouw reactie daarop. Wat betreft de "Onnozelaars" is zeker niet relevant... in uitzonderlijke gevallen wel; dat geef ik toe.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat kan goed zijn inderdaad, maar ik vraag mij gewoon niet af of de prijs gaat dalen of stijgen...
Vorig jaar was het serieus gedaald (hoe zou dat komen), nu stijgt het weer serieus. Mogelijks volgend jaar terug genormaliseerd.
Ik kies (altijd al) voor variabel omdat ik het niet nodig vind als particulier om mij te verzekeren (met de bijhorende kost) tegen die prijsschommelingen.
Er zijn andere dingen waar ik wél een verzekering (met de bijhorende kost) tegen wil, ook al hoop/veronderstel ik die verzekering nooit nodig te hebben.
Welk deel van mijn mening deel je niet ? Deze waar ik schreef dat Europa en zeker België niet veel te beweren hebben wat betreft aardgasprijzen ? Nee, serieus, ben jij een arrogant jochie van 18-22 of een gefrustreerde man, verlaten door zijn vrouw ? Ocharme.
Ik deel geen enkele mening met jou. Jouw schrijfstijl en gebrek aan beleefdheid laten mij vermoeden wie je bent of wat jij vertegenwoordigt.... Ashkan? Verder wil ik niet op jouw arrogante en respectloze toon verdergaan. "Preek" in deze taal tegen en met jouw "legkip" (echtgenote; ken je wel?). Jij hebt geen respect voor de jeugd en ook niet voor ouderen? In welke "cultuur" leef jij? PS Ik mag en kan scheiden... jij wel niet hé?Ayhrual schreef: ↑20 september 2021, 22:37Welk deel van mijn mening deel je niet ? Deze waar ik schreef dat Europa en zeker België niet veel te beweren hebben wat betreft aardgasprijzen ? Nee, serieus, ben jij een arrogant jochie van 18-22 of een gefrustreerde man, verlaten door zijn vrouw ? Ocharme.
Hmmm, ik denk dat je mij met iemand anders verward. --KNIP-- Ayrhual is een nickname die uit een combinatie van meerdere belgische namen (mijn kinderen) komt en dus niets te maken heeft met uw Ashkan gedoe, wat het ook mag zijn .... Blijkbaar hebben sommigen niets anders te doen dan nicknames te analyseren. Zielig ....SamBG schreef: ↑25 september 2021, 21:26Ik deel geen enkele mening met jou. Jouw schrijfstijl en gebrek aan beleefdheid laten mij vermoeden wie je bent of wat jij vertegenwoordigt.... Ashkan? Verder wil ik niet op jouw arrogante en respectloze toon verdergaan. "Preek" in deze taal tegen en met jouw "legkip" (echtgenote; ken je wel?). Jij hebt geen respect voor de jeugd en ook niet voor ouderen? In welke "cultuur" leef jij? PS Ik mag en kan scheiden... jij wel niet hé?Ayhrual schreef: ↑20 september 2021, 22:37
Welk deel van mijn mening deel je niet ? Deze waar ik schreef dat Europa en zeker België niet veel te beweren hebben wat betreft aardgasprijzen ? Nee, serieus, ben jij een arrogant jochie van 18-22 of een gefrustreerde man, verlaten door zijn vrouw ? Ocharme.
Spreken is zilver, zwijgen is goud
Ik ben tevreden dat ik in de eerste helft van september een aardgascontract voor 1 jaar met vaste prijs afgesloten heb. Als ik dit vergelijk met een contract met variabele prijs dan krijg ik mijn gas aan een goedkopere prijs geleverd gedurende de maanden okt-dec vermits de variabele prijs van het aardgas met 100% gestegen is vanaf 1 oktober.EarthNvstr1 schreef: ↑18 september 2021, 19:59Dat kan goed zijn inderdaad, maar ik vraag mij gewoon niet af of de prijs gaat dalen of stijgen...
Vorig jaar was het serieus gedaald (hoe zou dat komen), nu stijgt het weer serieus. Mogelijks volgend jaar terug genormaliseerd.
Ik kies (altijd al) voor variabel omdat ik het niet nodig vind als particulier om mij te verzekeren (met de bijhorende kost) tegen die prijsschommelingen.
Er zijn andere dingen waar ik wél een verzekering (met de bijhorende kost) tegen wil, ook al hoop/veronderstel ik die verzekering nooit nodig te hebben.
TTF 103 prijs voor oktober-december is 65.726
TTF 103 prijs voor juli-september was 28.9642
Stijging van de gasfutures in Rotterdam : +127%
Omgezet naar de Engie formule voor prijsaanpassing :
- gasprijs juli-sep 3.6944 c€/kWh excl BTW
- gasprijs okt-dec 7.3706 c€/kWh excl BTW
- stijging van de gasprijs voor de Engieklanten: +100%
En nu afwachten wat de gasprijzen in Rotterdam zullen zijn in december om de nieuwe TTF 103 prijs te zien bij Engie die dan zal gebruikt worden voor de variabele gasprijs voor januari-maart 2022.
Hier eveneens dik tevreden met het vast gas (1,7c€/kWh) en stroom (5,8c€/kWh) contract via groepsaankoop, contract loopt nog tot juli 2022. Hopelijk hebben ze zich bij de Vlaamse energieleverancier voldoende ingedekt met futures zodat ze niet failliet gaan
Hier 9c€ voor elektriciteit en 3.5c€ voor gas per kWh.
Nog vast tot april 2022.
Gezien laag verbruik heb ik sterk ingezet op lage vaste kost en hoog welkomstvoordeel voor nieuwe klanten. Dat levert me veel meer op dan een extra centje eraf op de energieprijs.
Nog vast tot april 2022.
Gezien laag verbruik heb ik sterk ingezet op lage vaste kost en hoog welkomstvoordeel voor nieuwe klanten. Dat levert me veel meer op dan een extra centje eraf op de energieprijs.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Mijn contract komt te vervallen, dus moet op zoek naar een nieuw.
Wanneer ik prijzen vergelijk op verlijkingssites zie ik dat steeds meer leveranciers contracten aanbieden voor langer dan één jaar.
Heb je als consument niet het recht op na één jaar op te zeggen?
Of verlies je dan de promoties, ook voor het eerste jaar?
Wanneer ik prijzen vergelijk op verlijkingssites zie ik dat steeds meer leveranciers contracten aanbieden voor langer dan één jaar.
Heb je als consument niet het recht op na één jaar op te zeggen?
Of verlies je dan de promoties, ook voor het eerste jaar?