Coronavaccinaties en de cijfers
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ja, dat is volgens mij de basis.
Ja, dat zal inderdaad vaak zo zijn.
Maar dat neemt niet weg dat je de basis moet behouden.
Mijn partner, werkzaam in de retail, is nochtans geen fan van dat masker.EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 09:03Ja, volksgezondheid is idd ook een doelstelling.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 08:27 Rare doelstelling: voor mij is de doelstelling de volksgezondheid, zorgen dat mensen niet zwaar ziek worden of dood gaan aan het virus. Ik zou denken dat het sociaal economische ondergeschikt is t.o.v. de volksgezondheid. Bijkomende doelstelling van de overheid was een vaccinatiegraad van 70%, of later 80% of nog later 90%.
De middelen zijn de vaccins en andere coronamaatregelen (mondmaskers, testen, afstand houden, …).
Maakt volksgezondheid geen deel uit van het sociaal-economische ?
Vaccinatiegraad van x% is een doelstelling van het middel vaccinatie, volgens mij.
Dit is niet de hoofddoelstelling.
Persoonlijk heb ik niet voldoende zicht op de situatie om te bepalen welke maatregelen wel/niet meer nodig zijn.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 08:27 Mijn standpunt: nu het virus vrij goed onder controle is en we een vaccinatiegraad in Vlaanderen hebben van meer dan 90% bij de volwassenen) moeten we de maatregelen terug los durven laten (zoals in Denemarken). Als zowat iedereen gevaccineerd is (of de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren) dan is de doelstelling gehaald en mogen de maatregelen afgebouwd worden. Waarom dan nog een coronapas verplichten? Voor de meer dan 90% gevaccineerden heeft dit geen enkel nut, het zorgt enkel voor last. Mondmaskers dragen en een coronapas verplichten is voor mij NIET het rijk der vrijheid.
Ik draag nog steeds mondmasker in de winkel. De winkels waar ik kom, dat Iedereen dat trouwens.
Ik zie dat inderdaad niet als een beperking van mijn vrijheid.
7 uur per dag met zo'n ding rondlopen is toch wel een beperking van de vrijheid lijkt me.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik kan begrijpen dat dat niet aangenaam is, ja.
Maar het ontgaat mij waarom dat zo'n grote "beperking van de vrijheid" zou zijn.
Ik combineer je huidige reactie met de vorige reactie op mijn opinie: als het dragen van een mondmasker op vrijwillige basis mag dan heb ik er geen probleem mee. Dan kan jij gerust een masker opzetten en loop ik zonder masker rond. En kan de partner van Predah ook zonder masker een ganse dag in de retail werken.EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 13:54Ik kan begrijpen dat dat niet aangenaam is, ja.
Maar het ontgaat mij waarom dat zo'n grote "beperking van de vrijheid" zou zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Soms is die basis niet voldoende en zijn dwingender maatregelen nodig.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 15:57 Ik combineer je huidige reactie met de vorige reactie op mijn opinie: als het dragen van een mondmasker op vrijwillige basis mag dan heb ik er geen probleem mee. Dan kan jij gerust een masker opzetten en loop ik zonder masker rond. En kan de partner van Predah ook zonder masker een ganse dag in de retail werken.
Of mondmaskers in winkels (nog) nodig zijn, weet ik niet, ik ben niet de expert.
Wat mij vooral stoort is eender welke maatregel bombarderen tot "beperking van de vrijheid".
Mondmasker dragen op vrijwillige basis lijkt me de beste oplossing. In Brussel mondmaskerplicht behouden (hoewel er idd amper controle op is, de Brusselse politie heeft waarschijnlijk de handen vol met andere prioriteiten)
Ik wil er toch even op wijzen dat een vaccinatiegraad van 90% een enorme prestatie is, ik denk dat geen ander land of regio beter doet dan Vlaanderen. Als we met zo'n vaccinatiegraad het mondmasker niet kunnen bannen, dan zie ik het nooit meer verdwijnen. Met extreme inspanningen en quasi dwang zal je de vaccinatiegraad misschien nog 2 à 3 % hoger krijgen, maar meer zit er niet in. Is het dan de moeite om een coronapas in te voeren?
Ik wil er ook graag even op wijzen dat bijna NIEMAND correct met een mondmasker omgaat, want je moet het eigenlijk bij elk gebruik weggooien, ik ken letterlijk niemand die dat doet. De meesten hergebruiken hun (wegwerp)mondmasker meerdere keren, wat het gebruik ervan wel wat nutteloos maakt...
Ik wil er toch even op wijzen dat een vaccinatiegraad van 90% een enorme prestatie is, ik denk dat geen ander land of regio beter doet dan Vlaanderen. Als we met zo'n vaccinatiegraad het mondmasker niet kunnen bannen, dan zie ik het nooit meer verdwijnen. Met extreme inspanningen en quasi dwang zal je de vaccinatiegraad misschien nog 2 à 3 % hoger krijgen, maar meer zit er niet in. Is het dan de moeite om een coronapas in te voeren?
Ik wil er ook graag even op wijzen dat bijna NIEMAND correct met een mondmasker omgaat, want je moet het eigenlijk bij elk gebruik weggooien, ik ken letterlijk niemand die dat doet. De meesten hergebruiken hun (wegwerp)mondmasker meerdere keren, wat het gebruik ervan wel wat nutteloos maakt...
Als men morgen beslist dat jij elke dag als Spider-Man moet gaan werken, ben je dan ook nog vrij om je kledingkeuze zelf te maken? Zij heeft toch ook niet de vrijheid om dat masker af te zetten?EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 13:54Ik kan begrijpen dat dat niet aangenaam is, ja.
Wat mij stoort is dat je de ene keer de vrije keuze propageert maar de ander keer dwingende maatregelen nodig vindt. Wat is het nu? Vrij keuze of opgelegd en gehandhaafd?EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 17:36Soms is die basis niet voldoende en zijn dwingender maatregelen nodig.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 15:57 Ik combineer je huidige reactie met de vorige reactie op mijn opinie: als het dragen van een mondmasker op vrijwillige basis mag dan heb ik er geen probleem mee. Dan kan jij gerust een masker opzetten en loop ik zonder masker rond. En kan de partner van Predah ook zonder masker een ganse dag in de retail werken.
Of mondmaskers in winkels (nog) nodig zijn, weet ik niet, ik ben niet de expert.
Wat mij vooral stoort is eender welke maatregel bombarderen tot "beperking van de vrijheid".
Ik snap het niet goed dat sommigen het blijkbaar geen beperking van de vrijheid vinden als je VERPLICHT wordt (verplicht, dus geen vrije keuze) om een mondmasker te dragen (is toch niet comfortabel en doe je niet voor je plezier) en dit op bepaalde plaatsen (de overheid bepaalt dus waar wel en waar niet).Predah schreef: ↑16 september 2021, 19:02Als men morgen beslist dat jij elke dag als Spider-Man moet gaan werken, ben je dan ook nog vrij om je kledingkeuze zelf te maken? Zij heeft toch ook niet de vrijheid om dat masker af te zetten?EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 13:54
Ik kan begrijpen dat dat niet aangenaam is, ja.
Alsof ik anders ook zomaar een mondmasker zou dragen indien het niet verplicht was …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ach ja ...
Als klant die verplicht een mondmasker met dragen in die winkel, is dat evengoed een "beperking van de vrijheid".
Volgens mij zijn er gewoon belangrijker dingen qua vrijheid dan het moeten dragen van een mondmasker omwille van een epidemie.
Dit gezegd zijnde... ik beweer niet dat die maatregel nog nodig is, ook niet dat het niet meer nodig is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Welke dwingende maatregelen denk je dat ik nodig vind ?
Ik ben voor (keuze)vrijheid zoveel als mogelijk, maar beperkt waar/wanneer nodig. Anders hadden we geen wetten
Dus je gewone en dagelijkse gezever? Op alle onderwerpen reageren om maar reacties uit te lokken? Wat doe jij in het dagelijks leven? Forums volspammen?EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:29Ach ja ...
Als klant die verplicht een mondmasker met dragen in die winkel, is dat evengoed een "beperking van de vrijheid".
Volgens mij zijn er gewoon belangrijker dingen qua vrijheid dan het moeten dragen van een mondmasker omwille van een epidemie.
Dit gezegd zijnde... ik beweer niet dat die maatregel nog nodig is, ook niet dat het niet meer nodig is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wees blij dat het niet *overal* verplicht is dan ...m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 19:53 Ik snap het niet goed dat sommigen het blijkbaar geen beperking van de vrijheid vinden als je VERPLICHT wordt (verplicht, dus geen vrije keuze) om een mondmasker te dragen (is toch niet comfortabel en doe je niet voor je plezier) en dit op bepaalde plaatsen (de overheid bepaalt dus waar wel en waar niet).
Je hebt dus nog altijd de vrijheid om je wel of niet op die plaatsen te begeven.
(en ja, voor de winkelbediende is er niet echt een keuze of ligt dat moeilijker)
Mondmasker dragen bijvoorbeeld, verplicht of op vrijwillige basis? Is het niet beter dat wie zich onveilig voelt een FFP masker draagt om zichzelf te beschermen. Trouwens, die chirurgische maskers beschermen niet de drager maar (deels) de andere.EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:32Welke dwingende maatregelen denk je dat ik nodig vind ?
Ik ben voor (keuze)vrijheid zoveel als mogelijk, maar beperkt waar/wanneer nodig. Anders hadden we geen wetten