Tijd om te kopen
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Tijd om te kopen
Dat is waar in die mate dat bedrijven (de winst van bedrijven) geen nadeel ondervinden van inflatie. Als de omzet, winst,... gewoon meegaat met de inflatie heb je gelijk. Maar het zou de eerste keer in de geschiedenis zijn (wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is) dat hoge inflatie geen impact heeft op de economie, en dus op de winst van bedrijven.Yaris schreef: ↑10 september 2021, 03:35De logische conclusie van je eerste twee zinnen is dat het voordelig is om in aandelen te blijven. Veilig zijn aandelen nooit.prinsesoperwt schreef: ↑9 september 2021, 14:55 Maar de inflatie is hoog. Aandelen stijgen bij hoge inflatie. Is het veilig om in aandelen te blijven?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De bomen groeien immers toch tot in de hemel ...
Toch niet. Maar aangezien je nooit kunt voorspellen wanneer de storm de bomen omver blaast, is elke andere strategie gedoemd tot falen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wel, "eender wanneer kopen" vind ik geen stategie eerlijk gezegd.
Je zal maar de pech hebben dat je koopt vlak voordat de storm de bomen omver blaast.
En daarmee zeg ik niet dat je moet proberen om de markt te timen...
Ik heb niet gezegd "eendert wanneer". Ik heb gezegd: van zodra het geld beschikbaar is, wacht geen dag. In de praktijk komt dat voor bijna iedereen neer op een of andere vorm van drip-feeding.EarthNvstr1 schreef: ↑13 september 2021, 17:14 Wel, "eender wanneer kopen" vind ik geen stategie eerlijk gezegd.
Dat heb je bij DCA ook. De dag nadat je gestopt bent met drip-feeding kan de beurs naar beneden donderen.EarthNvstr1 schreef: ↑13 september 2021, 17:14Je zal maar de pech hebben dat je koopt vlak voordat de storm de bomen omver blaast.
Wat dan wel?EarthNvstr1 schreef: ↑13 september 2021, 17:14 En daarmee zeg ik niet dat je moet proberen om de markt te timen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sintorama en Earth,
Zou het mogelijk zijn om jullie conversatie online nader toe te lichten?
Alvast dank.
Zou het mogelijk zijn om jullie conversatie online nader toe te lichten?
Alvast dank.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als iemand zegt "het is eender wanneer je investeert" of "lump sum is beter dan DCA" of dergelijke meer, dan ik interpreteer ik dat als "het maakt niet uit wanneer je investeert, ongeacht het bedrag, ongeacht je reeds bestaande investeringen".Jozefien1969 schreef: ↑15 september 2021, 21:51 Zou het mogelijk zijn om jullie conversatie online nader toe te lichten?
Als iemand dat daadwerkelijk zo bedoelt, dan ben ik het daar nog altijd niet mee eens
Als je je maandelijks overschot (of een target) "direct" investeert elke maand bv., dat noem ik niet "lump sum", maar lijkt mij eerder zoals sintorama het noemt drip-feeding... telkens kleine stukjes extra investeren.
M.a.w. je hebt dan spreiding in tijd... wat dat betreft komt dat op hetzelfde neer als DCA met een "groot" bedrag om te investeren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
beste Earth het heeft toch niks te maken met eens zijn of niet? Statistisch gezien ga je gewoon beter af zijn met een lumpsum direct geïnvesteerd dan met DCA. Dat jij misschien de uitzondering bent (of bang bent om deze uitzondering te worden) neemt niet weg dat de meeste een hogere return mogen verwachten.
Wil je beter slapen dan kan je aan DCA doen, maar dan zal je waarschijnlijk een deel van je return inleveren.
Maandelijks aankopen met vers geld is identiek aan een lumpsum inleg voor de simpele reden dat je al je beschikbare vermogen inlegt. Ga je dat vers geld opbreken en ook nog een spreiden gaan we terug naar DCA. Je kan moeilijk redeneren of je return berekenen van geld dat je volgende maand "misschien" gaat verdienen.
Wil je beter slapen dan kan je aan DCA doen, maar dan zal je waarschijnlijk een deel van je return inleveren.
Maandelijks aankopen met vers geld is identiek aan een lumpsum inleg voor de simpele reden dat je al je beschikbare vermogen inlegt. Ga je dat vers geld opbreken en ook nog een spreiden gaan we terug naar DCA. Je kan moeilijk redeneren of je return berekenen van geld dat je volgende maand "misschien" gaat verdienen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
De opmerking van Henkie is niet helemaal correct.
In zowat 75% van de gevallen ga je met een éénmalige storting een beter resultaat krijgen dan met DCA. Maar in zowat 25% van de gevallen krijg je een minder resultaat.
Vandaar nogmaals een signaal dat het momentum relevant is.....
Er zijn fondsen en trackers waar het minder is dan 75%.
In zowat 75% van de gevallen ga je met een éénmalige storting een beter resultaat krijgen dan met DCA. Maar in zowat 25% van de gevallen krijg je een minder resultaat.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De uitdrukkingen ‘’lump sum’’ of “DCA” waren voor mij onbekend. En daarbovenop nog “drip-feeding”! Allemaal concepten bedacht door wie?
In een studie kunst werd ook een analyse gegeven over een schilderij. Er waren 30 experts die allemaal een andere mening hadden. Kort samengevat: “Er was geen touw aan vast te knopen”. Het gaat zelfs zover wanneer in 1998 een Swiss-Air vliegtuig verongelukt men meer spreekt over de juwelen, cash en Picasso schilderijen in desbetreffend vliegtuig dan over al diegene die overleden zijn in dat vliegtuig. Wellicht waren zij niet zo belangrijk als al die “concepten”!
Terug naar beleggen: Lees het rapport ( er staat minder dan de helft in ) lees de 30 analyses, lees de mening van de beleggers en wees praktisch. Een lumpsum gekocht in maart of april 2020 was praktisch gezien slim? Een lumpsum in 2021 lijkt gevaarlijk? Overigens dank aan uitleg van Earth, Henkie en Alfonds.
In een studie kunst werd ook een analyse gegeven over een schilderij. Er waren 30 experts die allemaal een andere mening hadden. Kort samengevat: “Er was geen touw aan vast te knopen”. Het gaat zelfs zover wanneer in 1998 een Swiss-Air vliegtuig verongelukt men meer spreekt over de juwelen, cash en Picasso schilderijen in desbetreffend vliegtuig dan over al diegene die overleden zijn in dat vliegtuig. Wellicht waren zij niet zo belangrijk als al die “concepten”!
Terug naar beleggen: Lees het rapport ( er staat minder dan de helft in ) lees de 30 analyses, lees de mening van de beleggers en wees praktisch. Een lumpsum gekocht in maart of april 2020 was praktisch gezien slim? Een lumpsum in 2021 lijkt gevaarlijk? Overigens dank aan uitleg van Earth, Henkie en Alfonds.
- DeanThe4th
- Verbannen Gebruiker
Jozefien1969 schreef: ↑17 september 2021, 22:14 In een studie kunst werd ook een analyse gegeven over een schilderij. Er waren 30 experts die allemaal een andere mening hadden. Kort samengevat: “Er was geen touw aan vast te knopen”.
Alles wat ik lelijk vind, is blijkbaar kunst. Alles wat ik mooi vind, is blijkbaar maar gewoontjes. Blijkbaar is dat omdat ik de diepere essentie van die kunst niet kan appreciëren. Het ligt dus overduidelijk aan mij, een moeilijke mens die weigert mee te surfen op al die golven van waanzin waar we zo regelmatig op getrakteerd worden.
Wie zei dat kunst de leugen is die naar de waarheid leidt/lijdt? Was dat Picasso?
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeanThe4th schreef: ↑18 september 2021, 07:56Jozefien1969 schreef: ↑17 september 2021, 22:14 In een studie kunst werd ook een analyse gegeven over een schilderij. Er waren 30 experts die allemaal een andere mening hadden. Kort samengevat: “Er was geen touw aan vast te knopen”.
Alles wat ik lelijk vind, is blijkbaar kunst. Alles wat ik mooi vind, is blijkbaar maar gewoontjes. Blijkbaar is dat omdat ik de diepere essentie van die kunst niet kan appreciëren. Het ligt dus overduidelijk aan mij, een moeilijke mens die weigert mee te surfen op al die golven van waanzin waar we zo regelmatig op getrakteerd worden.
Wie zei dat kunst de leugen is die naar de waarheid leidt/lijdt? Was dat Picasso?
Beauty is in the eyes of the beholder! Weet zeker dat u de diepere essentie van kunst kunt waarderen. Maar niet van alle kunst. Picasso was geniaal en eenvoudig. Maar ook eigenzinnig wellicht is dat ook van toepassing op u en beleggen?
OMG, en dat op een beursdag als deze! Wat is er nog over van Spaargids? Een soort eenzame hartenbureau ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry maar daar moet ik u tegen spreken. Onderdeel van deze studies is dat een directe éénmalige storting beter is dan welke andere methode dan ook omdat we veel rendement laten liggen door te wachten op een goed moment of dat er maar een procentje een glazenbol in handen hebben die werkt. Proof me wrong, maar ik ben nog nooit een signaal of strategie tegen gekomen die statistisch beter werkt.AlFonds schreef: ↑16 september 2021, 19:48 De opmerking van Henkie is niet helemaal correct.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!