Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Zo een “a contrario” redenering (als je geen masker wil dragen moet je maar niet op plaatsen komen waar het verplicht is) werkt niet bij mij. Dat zeggen ze in Polen ook over de holebivrije plaatsen: er is geen discriminatie van holebi’s want er zijn genoeg andere plaatsen waar ze wel mogen komen. Jouw redenering is een beetje van hetzelfde niveau …EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:41Wees blij dat het niet *overal* verplicht is dan ...m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 19:53 Ik snap het niet goed dat sommigen het blijkbaar geen beperking van de vrijheid vinden als je VERPLICHT wordt (verplicht, dus geen vrije keuze) om een mondmasker te dragen (is toch niet comfortabel en doe je niet voor je plezier) en dit op bepaalde plaatsen (de overheid bepaalt dus waar wel en waar niet).
Je hebt dus nog altijd de vrijheid om je wel of niet op die plaatsen te begeven.
(en ja, voor de winkelbediende is er niet echt een keuze of ligt dat moeilijker)
Correcte vergelijking iddm-peeters schreef: ↑16 september 2021, 20:53Zo een “a contrario” redenering (als je geen masker wil dragen moet je maar niet op plaatsen komen waar het verplicht is) werkt niet bij mij. Dat zeggen ze in Polen ook over de holebivrije plaatsen: er is geen discriminatie van holebi’s want er zijn genoeg andere plaatsen waar ze wel mogen komen. Jouw redenering is een beetje van hetzelfde niveau …EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:41
Wees blij dat het niet *overal* verplicht is dan ...
Je hebt dus nog altijd de vrijheid om je wel of niet op die plaatsen te begeven.
(en ja, voor de winkelbediende is er niet echt een keuze of ligt dat moeilijker)
Ik zal alleszins een gat in de lucht springen als die ondingen niet meer verplicht zullen zijn. Na anderhalf jaar heb ik het wel gehad.
Misschien zal ooit het gezonde verstand terugkeren...
Oh jij Almachtige; zeg mij waar deze plaatsen zijn waar dit verschrikkelijke virus zijn onheil drijft. Ik zal deze plaatsen mijden. Maar zeg mij waar zij zijn!EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:29Ach ja ...
Als klant die verplicht een mondmasker met dragen in die winkel, is dat evengoed een "beperking van de vrijheid".
Volgens mij zijn er gewoon belangrijker dingen qua vrijheid dan het moeten dragen van een mondmasker omwille van een epidemie.
Dit gezegd zijnde... ik beweer niet dat die maatregel nog nodig is, ook niet dat het niet meer nodig is.
Tot op heden zijn er geen "hotspots" bekend? Geloof je toch zelf niet. Waar kan ik besmet worden? Zeg het mij en ons!!! Alwetende Earth!
Café de vettige aap staat bekend als superverspreider
Ik vraag me ook wel af welke plaatsen zouden zorgen voor de meeste besmettingen. Het openbaar vervoer denk ik eerlijk gezegd niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Over "mondmasker dragen verplicht of op vrijwillige basis" is mijn mening dat het verplicht moet zijn waar en wanneer nodig.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 20:48Mondmasker dragen bijvoorbeeld, verplicht of op vrijwillige basis? Is het niet beter dat wie zich onveilig voelt een FFP masker draagt om zichzelf te beschermen. Trouwens, die chirurgische maskers beschermen niet de drager maar (deels) de andere.EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:32 Welke dwingende maatregelen denk je dat ik nodig vind ?
Ik ben voor (keuze)vrijheid zoveel als mogelijk, maar beperkt waar/wanneer nodig. Anders hadden we geen wetten
Inderdaad, als je puur jezelf wil beschermen, kan je best een FFP masker dragen. Het verbieden van zo'n masker daarover is mijn mening dat dat een "beperking van de vrijheid" zou zijn.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 16 september 2021, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die vergelijking vind ik er serieus over.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 20:53Zo een “a contrario” redenering (als je geen masker wil dragen moet je maar niet op plaatsen komen waar het verplicht is) werkt niet bij mij. Dat zeggen ze in Polen ook over de holebivrije plaatsen: er is geen discriminatie van holebi’s want er zijn genoeg andere plaatsen waar ze wel mogen komen. Jouw redenering is een beetje van hetzelfde niveau …EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 20:41 Wees blij dat het niet *overal* verplicht is dan ...
Maar het is wel een goed voorbeeld van vrijheden die belangrijker zijn dan het niet moeten dragen van een mondmasker op bepaalde plaatsen omwille van een epidemie. Maar goed... dat is ook gewoon maar mijn mening hé.
Het is vooral een goed voorbeeld van hoe sommige mensen beperkingen op vrijheid proberen goed te praten met argumenten als “Er zijn ook andere plaatsen waar je terecht kunt als je het niet eens bent …”EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 21:49Die vergelijking vind ik er serieus over.m-peeters schreef: ↑16 september 2021, 20:53
Zo een “a contrario” redenering (als je geen masker wil dragen moet je maar niet op plaatsen komen waar het verplicht is) werkt niet bij mij. Dat zeggen ze in Polen ook over de holebivrije plaatsen: er is geen discriminatie van holebi’s want er zijn genoeg andere plaatsen waar ze wel mogen komen. Jouw redenering is een beetje van hetzelfde niveau …
Maar het is wel een goed voorbeeld van vrijheden die belangrijker zijn dan het niet moeten dragen van een mondmasker op bepaalde plaatsen omwille van een epidemie. Maar goed... dat is ook gewoon maar mijn mening hé.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als jij alles op 1 hoop wil gooien zonder enige nuance, doe gerust.
We gaan er precies niet uit geraken, dus ik ga proberen af te ronden
Het enige wat ik even als *mijn mening* wou meedelen in dit topic is dat er belangrijkere dingen zijn dan het moeten dragen van een mondmasker, al dan niet terecht.
Morgen is het blijkbaar overleg comité.
Als ze morgen niet worden afgeschaft, blijven we er volgens mij nog heel de winter mee zitten.
Nochtans zelfde cijfers in NL, maar daar al 2 maanden geen maskers meer.
Als ze morgen niet worden afgeschaft, blijven we er volgens mij nog heel de winter mee zitten.
Nochtans zelfde cijfers in NL, maar daar al 2 maanden geen maskers meer.
Ik vrees ervoor, het is zo goed als zeker dat de mondmaskerplicht behouden blijft. De experten en wetenschappers zijn voor, de franstalige politici ook, zodus …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: