Energieprijzen
Energieprijzen
Ik heb mij ingedekt voor 3 jaar.
https://www.demorgen.be/nieuws/gas-en-e ... ~b4754169/
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Energieprijzen
Wie nu nog geen paneeltjes liggen heeft begrijpt het niet, tenzij je natuurlijk geen plaats hebt of huurder bent.
I feel sorry voor de vele huurders, die zijn wel echt de pineut.
I feel sorry voor de vele huurders, die zijn wel echt de pineut.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
De federale energieheffing wordt een accijns. Ik heb daar een dubbel gevoel bij. Nu is de subsidie op zijn hoogst maa4 die is beperkt tot 20 jaar, terwijl de accijns wel eens zou kunnen blijven bestaan. In Nederland worden er al windmolenparken op zee zonder subsidie geïnstalleerd. In België daalde de toegekende subsidie voor de nieuwe parken ook. De totale toename komt door de inproductiestzlling van die nieuwe parken waarvoor elk park een subsidie van 20 jaar kreeg.
De accijns daalt als de prijs stijgt. Er wordt echter met geen woord gerept dat die ook na 20 jaar zou stoppen. Komt over als nu snel invoeren, nu het volk enkel de hoge prijs ziet maar niet het grote geheel.
Wat met de Vlaamse subsidies en heffingen op de energiefactuur? Die windparken op.land hebben ook subsidies voor 20jaar, sommige kregen in 2018 zelfs een levensduur verlenging omdat voordien het maximum 15j GSC was.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 32408.html
De accijns daalt als de prijs stijgt. Er wordt echter met geen woord gerept dat die ook na 20 jaar zou stoppen. Komt over als nu snel invoeren, nu het volk enkel de hoge prijs ziet maar niet het grote geheel.
Wat met de Vlaamse subsidies en heffingen op de energiefactuur? Die windparken op.land hebben ook subsidies voor 20jaar, sommige kregen in 2018 zelfs een levensduur verlenging omdat voordien het maximum 15j GSC was.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 32408.html
Een langer vast contract gaat niet bij Engie.
Denk je dat Engie zijn of haar broek gaat scheuren aan een nu afgesloten contract van drie jaar? Ik vrees dat Engie zich bij deze heeft ingedekt, de hoge energieprijzen zijn een samenloop van omstandigheden, sterk toegenomen vraag, lage voorraden en CO2 speculatie. Vraag en voorraden zijn een uitloper van de corona pandemie, CO2 speculatie is een voorafname op klimaat maatregelen. Het zou al heel straf zijn mochten al deze omstandigheden langer dan één jaar aanhouden, laat staan drie jaar.
No sorry; no mercy. Ik beklaag diegenen die geen "electro-mobiel" kunnen betalen...
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om voor een 3jarig contract te gaan...vortex schreef: ↑16 september 2021, 18:23Denk je dat Engie zijn of haar broek gaat scheuren aan een nu afgesloten contract van drie jaar? Ik vrees dat Engie zich bij deze heeft ingedekt, de hoge energieprijzen zijn een samenloop van omstandigheden, sterk toegenomen vraag, lage voorraden en CO2 speculatie. Vraag en voorraden zijn een uitloper van de corona pandemie, CO2 speculatie is een voorafname op klimaat maatregelen. Het zou al heel straf zijn mochten al deze omstandigheden langer dan één jaar aanhouden, laat staan drie jaar.
Was ik geen bestaande klant van MEGA had ik in Juli voor 5 jaar getekend; bij MEGA.evita schreef: ↑14 september 2021, 18:21 Ik heb mij ingedekt voor 3 jaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De energieleveranciers dekken zich in voor de contracten met vaste prijs door futures te kopen op de gasmarkt waarbij zij een bepaalde hoeveelheid gas geleverd krijgen in de toekomst tegen een vastgelegde prijs. Er bestaan futurescontracten voor alle looptijden (maand, 3 maanden, 1 jaar, ...). Zij weten dus al perfect wat hun kostprijs is voor de termijn van het contract dat jij afsluit met hen en zijn zeker van hun winst.vortex schreef: ↑16 september 2021, 18:23
Denk je dat Engie zijn of haar broek gaat scheuren aan een nu afgesloten contract van drie jaar? Ik vrees dat Engie zich bij deze heeft ingedekt, de hoge energieprijzen zijn een samenloop van omstandigheden, sterk toegenomen vraag, lage voorraden en CO2 speculatie. Vraag en voorraden zijn een uitloper van de corona pandemie, CO2 speculatie is een voorafname op klimaat maatregelen. Het zou al heel straf zijn mochten al deze omstandigheden langer dan één jaar aanhouden, laat staan drie jaar.
Ik zou zonder twijfel voor 100 jaar gegaan zijn! Ken jij één product dat op lange termijn niet duurder geworden is?EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 22:27Stel dat je kon kiezen van 1 tot 100 jaar ... voor hoeveel jaar was je dan gegaan ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik neem aan dat de prijs niet geïndexeerd wordt elk jaar?evita schreef: ↑17 september 2021, 09:35Ik zou zonder twijfel voor 100 jaar gegaan zijn! Ken jij één product dat op lange termijn niet duurder geworden is?EarthNvstr1 schreef: ↑16 september 2021, 22:27
Stel dat je kon kiezen van 1 tot 100 jaar ... voor hoeveel jaar was je dan gegaan ?
Wat zijn de beëindigingsvoorwaarden van zo'n vast contract ?
Indien je een contract van een bepaalde duur neemt, wordt de energieprijs van dit contract vastgehouden gedurende de volledige looptijd van het contract. Alleen de kosten voor distributie, heffingen en belastingen kunnen variëren.EarthNvstr1 schreef: ↑17 september 2021, 10:11Ik neem aan dat de prijs niet geïndexeerd wordt elk jaar?
Wat zijn de beëindigingsvoorwaarden van zo'n vast contract ?
Je zal zelden een contract met een vaste prijs kunnen bekomen dat langer dan 5 jaar loopt want dat zijn de langstlopende futures die energiebedrijven kunnen afsluiten op de gasmarkt. Indien zij jouw een contract van 8 jaar met vaste prijs zouden aanbieden, dan zijn ze niet zeker over de kostprijs van het gas dat zij in de laatste 3 jaren van het contract moeten leveren. Dit betekent een te groot risico voor hen.
Een contract met een vaste prijs kan jij als verbruiker opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. De energieleverancier kan dit contract normaal niet opzeggen.
Artikel exclusief voor Abonneesevita schreef: ↑14 september 2021, 18:21 Ik heb mij ingedekt voor 3 jaar.