P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: P2P Lending
Beetje uitleg gehad over het Premium aanbod van Look&Fin.
Het "bedrag met verzekerd kapitaal" betreft zowel A+ (met verzekering) als A (met 1ste rang hypotheek) dossiers.
Het "bedrag zonder verzekerd kapitaal betreft bijgevolg B+, B, C+ en C dossiers.
Ze gaan bekijken om dit duidelijker weer te geven ;-)
Als je binnen "bedrag zonder verzekerd kapitaal" naar de verdeling van de dossiers over de risicoklassen kijkt, dan is de overgrote meerheid C dossiers (de minst goede dus).
M.a.w. het "bedrag zonder verzekerd kapitaal" zal vrnl. in C dossiers gaan.
Mijn vraag om dit te splitsen volgens wat ze op hun website "product" noemen en in de support mail "tranche", dus bedrag en aantal dossiers te kiezen over "Secured" (A+ en A), "Balanced" (B+ en B) en "Dynamic" (C+ en C), willen ze niet inwilligen.
(heb niet verder gevraagd, maar dat zal dan vermoedelijk zijn omdat ze niet genoeg B+ en B dossiers hebben voor het Premium systeem.
Daarnaast investeert men met Premium niet in elk dossier (zoals je zou verwachten aangezien prioriteit).
In het geval van "kleine" dossiers is het mogelijk dat ze niet elke Premium klant kunnen inschrijven, hier hanteren ze een rotatie. Dit kan ik begrijpen, alhoewel een verdeling ipv rotatie mij beter lijkt.
Maar vervolgens blijkt dat ze ook steeds een deel voorbehouden voor de "crowd" (manueel) investeerders... m.a.w. de Premium klant heeft dus eigenlijk geen prioriteit.
Op de vraag op hoeveel procent van de dossiers dat er dan als Premium investeerder wordt ingeschreven, bleef het antwoord uit.
Ik ben dus nog niet overtuigd van Look&Fin ...
Het "bedrag met verzekerd kapitaal" betreft zowel A+ (met verzekering) als A (met 1ste rang hypotheek) dossiers.
Het "bedrag zonder verzekerd kapitaal betreft bijgevolg B+, B, C+ en C dossiers.
Ze gaan bekijken om dit duidelijker weer te geven ;-)
Als je binnen "bedrag zonder verzekerd kapitaal" naar de verdeling van de dossiers over de risicoklassen kijkt, dan is de overgrote meerheid C dossiers (de minst goede dus).
M.a.w. het "bedrag zonder verzekerd kapitaal" zal vrnl. in C dossiers gaan.
Mijn vraag om dit te splitsen volgens wat ze op hun website "product" noemen en in de support mail "tranche", dus bedrag en aantal dossiers te kiezen over "Secured" (A+ en A), "Balanced" (B+ en B) en "Dynamic" (C+ en C), willen ze niet inwilligen.
(heb niet verder gevraagd, maar dat zal dan vermoedelijk zijn omdat ze niet genoeg B+ en B dossiers hebben voor het Premium systeem.
Daarnaast investeert men met Premium niet in elk dossier (zoals je zou verwachten aangezien prioriteit).
In het geval van "kleine" dossiers is het mogelijk dat ze niet elke Premium klant kunnen inschrijven, hier hanteren ze een rotatie. Dit kan ik begrijpen, alhoewel een verdeling ipv rotatie mij beter lijkt.
Maar vervolgens blijkt dat ze ook steeds een deel voorbehouden voor de "crowd" (manueel) investeerders... m.a.w. de Premium klant heeft dus eigenlijk geen prioriteit.
Op de vraag op hoeveel procent van de dossiers dat er dan als Premium investeerder wordt ingeschreven, bleef het antwoord uit.
Ik ben dus nog niet overtuigd van Look&Fin ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
PeerBerry verhuist binnenkort van Latvia naar Croatia ...
(vergeet geen nieuwe aangifte te doen bij CAP als het doorgaat, zou nog voor oktober dit jaar zijn)
(vergeet geen nieuwe aangifte te doen bij CAP als het doorgaat, zou nog voor oktober dit jaar zijn)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij Mozzeno zijn er sinds 12 aug 2021 blijkbaar geen notes meer aangeboden zonder verzekering.
Er zijn er wel nog 4 (allemaal risicoklasse C) waar nog in geinvesteerd kan worden, laatste dateert van 27 jan 2021.
Er zijn er wel nog 4 (allemaal risicoklasse C) waar nog in geinvesteerd kan worden, laatste dateert van 27 jan 2021.
Ik zie het nu pas maar op 16/09 was er terug eentje met hoger rente voor wat je normaal krijgt bij een A+.Direct volgeschreven natuurlijk. Is de vierde maand op rij dat dit nu gebeurd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
2 zelfs:
16/09 - 36m - 5,50%
16/09 - 48m - 5,80%
Hm ... gecombineerd met het feit dat er geen nieuwe notes zonder verzekering meer zijn, misschien is dat een bug en zijn dat eigenlijk notes zonder verzekering ...
Edit: heb de vraag gesteld aan support hoe dit komt
Ik heb het eens nagekeken. In totaal zijn er nu 10, waarbij de oudste van november 2020 is.
Zie dus niet direct de link met een bug, al was het mij ook opgevallen dat de laatste weken alleen nog A+ verkrijgbaar is.
Of zijn ze alles onder A+ stilaan aan het afbouwen. Veel C en D werden nooit voor 100% geïnvesteerd wat nadeling is voor mozzeno. Grotere blootstelling dan voor hen.
Misschien dat ze veel minder risicovolle leningen aangaan. De paar die ze dan nog doen zetten ze in A+ zodat mensen toch voor het volledige bedrag inschrijven= minder blootstelling vor mozzeno. Risico daalt dan voor mozzeno want ze moeten zelf minder geld nog besteden aan dit type leningen.
Het is maar een idee.
Zie dus niet direct de link met een bug, al was het mij ook opgevallen dat de laatste weken alleen nog A+ verkrijgbaar is.
Of zijn ze alles onder A+ stilaan aan het afbouwen. Veel C en D werden nooit voor 100% geïnvesteerd wat nadeling is voor mozzeno. Grotere blootstelling dan voor hen.
Misschien dat ze veel minder risicovolle leningen aangaan. De paar die ze dan nog doen zetten ze in A+ zodat mensen toch voor het volledige bedrag inschrijven= minder blootstelling vor mozzeno. Risico daalt dan voor mozzeno want ze moeten zelf minder geld nog besteden aan dit type leningen.
Het is maar een idee.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja, ik weet het niet, maar is in ieder geval vreemd. Benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
Wat bedoel je met "alles onder A+ afbouwen" ? Er worden momenteel enkel nog A+ aangeboden...
Zou kunnen.Denfi schreef: ↑18 september 2021, 19:33 Misschien dat ze veel minder risicovolle leningen aangaan. De paar die ze dan nog doen zetten ze in A+ zodat mensen toch voor het volledige bedrag inschrijven= minder blootstelling vor mozzeno. Risico daalt dan voor mozzeno want ze moeten zelf minder geld nog besteden aan dit type leningen.
Maar dan zouden ze die toch evengoed (of nog beter voor hun) aan de normale rente van A+ kunnen aanbieden ?
Ik begrijp je verwarring. Ik bedoelde alles afbouwen buiten A+EarthNvstr1 schreef: ↑18 september 2021, 19:39
Wat bedoel je met "alles onder A+ afbouwen" ? Er worden momenteel enkel nog A+ aangeboden...
Zou kunnen.Denfi schreef: ↑18 september 2021, 19:33 Misschien dat ze veel minder risicovolle leningen aangaan. De paar die ze dan nog doen zetten ze in A+ zodat mensen toch voor het volledige bedrag inschrijven= minder blootstelling vor mozzeno. Risico daalt dan voor mozzeno want ze moeten zelf minder geld nog besteden aan dit type leningen.
Maar dan zouden ze die toch evengoed (of nog beter voor hun) aan de normale rente van A+ kunnen aanbieden ?
Of ze doen het om meer activiteit op het platform te creëren,mensen die meer komen kijken uit schrik om het te missen.
Of het is gewoon een bug zoals je zegt. Ik heb er vorige maand ook 1 uitgehaald,na mijn mail hadden ze het aangepast.
Er staat er nu trouwens terug 1 op!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha ok
Die bedenking had ik mij ook gemaakt.
Als dat zo is, dan maak ik automatische investeringsprofielen om die te capturen ;-)
Heb zaterdag ook een bug gemeld ivm automatische investeringsprofielen en minimaal/maximaal te investeren bedrag.
Ik moet wel zeggen dat hun support naar behoren is en ze staan ook open voor suggesties (heb nog eentje open staan trouwens).
Edit: alé, functionele suggeties dan toch, mijn suggestie (of eerder aandrang) om risicoklasse te behouden voor notes met verzekering, dat vonden ze niet goed... ook niet nadat ik 25% van mijn kapitaal terug uit het platform heb gehaald. Blijkbaar ben ik een a-typische investeerder ;-)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vandaag weer 1 op Mozzeno ... 48m - 5,80% (en momenteel nog een klein stukje beschikbaar om te investeren...)
Vandaag op Estate Guru nog veel aan 11% bruto om te investeren.EarthNvstr1 schreef: ↑20 september 2021, 20:32 Vandaag weer 1 op Mozzeno ... 48m - 5,80% (en momenteel nog een klein stukje beschikbaar om te investeren...)
Termijn van 12 tot 18 maand.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb ondertussen antwoord gekregen op mijn vragen, maar was niet duidelijk, dus heb doorgevraagd... ik laat iets weten wanneer duidelijk. Laat u dat niet tegenhouden om zelf ook vragen te stellen aan Mozzeno en uw bevindingen hier te delen.Denfi schreef: ↑20 september 2021, 17:48Ik begrijp je verwarring. Ik bedoelde alles afbouwen buiten A+EarthNvstr1 schreef: ↑18 september 2021, 19:39
Zou kunnen.
Of ze doen het om meer activiteit op het platform te creëren,mensen die meer komen kijken uit schrik om het te missen.
Of het is gewoon een bug zoals je zegt. Ik heb er vorige maand ook 1 uitgehaald,na mijn mail hadden ze het aangepast.
Er staat er nu trouwens terug 1 op!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar zou het niet de bedoeling zijn en zal het aangepast worden, maar ze zien het ook niet als een dringend probleem aangezien een voordeel voor de investeerders.EarthNvstr1 schreef: ↑24 september 2021, 21:48 Heb ondertussen antwoord gekregen op mijn vragen, maar was niet duidelijk, dus heb doorgevraagd... ik laat iets weten wanneer duidelijk. Laat u dat niet tegenhouden om zelf ook vragen te stellen aan Mozzeno en uw bevindingen hier te delen.
Daarnaast zouden er ook niet-verzekerde notes terug komen, wanneer ze dat stuk geautomatiseerd hebben, want dat was niet meer te doen manueel.
Vreemde uitleg toch als je het mij vraagt ...
Op Belgische platformen liefst geen moeilijke vragen.
Enkel maar uw centen afgeven hebben het goed met u voor.
In het ontlopen van verantwoordelijkheid zijn ze top.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: