De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De rente word verwacht te stijgen naar rond de 2,5% maximaal ! waarom zou dan de aandeel markt crashen
Licht onder druk staan ja maar dat is ook alles .
Aandelen blijven qua rendement veel aantrekkelijker dan andere beleggingen zelfs met die stijging van de rente.
De beurzen zijn duur maar in vergelijking met andere categorieën zijn ze redelijk goedkoop .
Meer dan 10% zie ik ze niet dalen , er is geen alternatief besef dat goed .
Licht onder druk staan ja maar dat is ook alles .
Aandelen blijven qua rendement veel aantrekkelijker dan andere beleggingen zelfs met die stijging van de rente.
De beurzen zijn duur maar in vergelijking met andere categorieën zijn ze redelijk goedkoop .
Meer dan 10% zie ik ze niet dalen , er is geen alternatief besef dat goed .
De rente staat historisch gezien enorm laag, dus als dat zou keren met forse stijgingen dan valt het nog te bezien of aandeelhouders van dure aandelen gaan blijven zitten. Het gaat ook niet alleen om de rente, er zijn verschillende factoren die maken dat beleggers serieus moeten oppassen, zelfs als de rente laag zou blijven of nog verder zou dalen.
Het vrijekasstroomrendement voor de S&P 500 ligt nu rond de 3,3%. Zoals je op onderstaande grafiekjes kan zien lijkt me dat niet hoopgevend te zijn.
Het onderste kleinere grafiekje is op basis van data van FactSet. In tegenstelling tot de eerste grafiek van Bloomberg zie je in de fcf yield geen scherpe daling in 2006/2007, wat me ook juister lijkt want ik denk niet dat de S&P 500 eind 2007 aan een p/fcf multiple van 50 noteerde.
Klik op de Bloomberg-grafiek voor een grotere versie.
Het vrijekasstroomrendement voor de S&P 500 ligt nu rond de 3,3%. Zoals je op onderstaande grafiekjes kan zien lijkt me dat niet hoopgevend te zijn.
Het onderste kleinere grafiekje is op basis van data van FactSet. In tegenstelling tot de eerste grafiek van Bloomberg zie je in de fcf yield geen scherpe daling in 2006/2007, wat me ook juister lijkt want ik denk niet dat de S&P 500 eind 2007 aan een p/fcf multiple van 50 noteerde.
Klik op de Bloomberg-grafiek voor een grotere versie.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Voor er sprake was van corona was de verwachte rente 4% , op dit moment is de verwachte rente 2,5% zoals ik al eerder aanhaalde . Met andere woorden de waarderingen zijn niet zo hoog als je ze vergelijkt met andere historische rendementen meer nog aandelen komen er als beste uit , wat niet wil zeggen dat ze niet duur zijn maar in waarde aandelen vind je zelfs veel aantrekkelijke aandelen die onder hun lange termijn P/E noteren . Alles als duur beschouwen is in mijn ogen niet correct .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Welke zijn nu dan een goedkope "goede koop" ?lop schreef: ↑1 oktober 2021, 19:30 Voor er sprake was van corona was de verwachte rente 4% , op dit moment is de verwachte rente 2,5% zoals ik al eerder aanhaalde . Met andere woorden de waarderingen zijn niet zo hoog als je ze vergelijkt met andere historische rendementen meer nog aandelen komen er als beste uit , wat niet wil zeggen dat ze niet duur zijn maar in waarde aandelen vind je zelfs veel aantrekkelijke aandelen die onder hun lange termijn P/E noteren . Alles als duur beschouwen is in mijn ogen niet correct .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje, ik lees zojuist: heb geen toestemming meer om dit forum te lezen?
Wat heb ik misdaan?
Wat heb ik misdaan?
- DeanThe4th
- Verbannen Gebruiker
Oei, welke politiek incorrecte boodschap heeft u gewaagd hier te posten? Welke boglehead-pastoor heeft u tegen de schenen geschopt?
U bent nog niet geband. Het zal maar een kleine, vergeefbare, politiek incorrecte misstap geweest zijn of het was een pastoor van de laagste rang. Maar nooit meer doen of de blauwe pil, beta bitch moderatie hier stuurt het hellevuur op u neder.
U bent nog niet geband. Het zal maar een kleine, vergeefbare, politiek incorrecte misstap geweest zijn of het was een pastoor van de laagste rang. Maar nooit meer doen of de blauwe pil, beta bitch moderatie hier stuurt het hellevuur op u neder.
Hoeveel waarde aandelen moet je hebben die onder hun 10 jarige gemiddelde P/E noteren ?EarthNvstr1 schreef: ↑1 oktober 2021, 19:36Welke zijn nu dan een goedkope "goede koop" ?lop schreef: ↑1 oktober 2021, 19:30 Voor er sprake was van corona was de verwachte rente 4% , op dit moment is de verwachte rente 2,5% zoals ik al eerder aanhaalde . Met andere woorden de waarderingen zijn niet zo hoog als je ze vergelijkt met andere historische rendementen meer nog aandelen komen er als beste uit , wat niet wil zeggen dat ze niet duur zijn maar in waarde aandelen vind je zelfs veel aantrekkelijke aandelen die onder hun lange termijn P/E noteren . Alles als duur beschouwen is in mijn ogen niet correct .
BMY ,UNM, ADM , CAH , ABBV , AROW , NFG , AXS , THFF , CTBI , NIDB , BKH deze gaan van 58% fair value tot 90%
ORI , LMT , LAZ , EMN , SRE , ARTNA , OTTR , OMC , PB , RBGLY , SWX , CHRW ,
Gaan van 80% tot 90% waardering
En als je meer risico wil nemen kan ik er gerust nog 100 aandelen noemen die op dit moment onder hun gemiddelden noteren . Maar risico gewogen blijf ik daarvan af .
Momenteel ervan uitgaan dat een aandeel goedkoop is omdat het onder average P/E staat lijkt me speculatief.
Bij éénder welke beurscrash zullen de ondergewaardeerde aandelen toch mee kopje onder gaan.
Pas bij een crash lijkt het me nuttiger om aankopen te doen middels vergelijking met de average P/E enz...
Bij éénder welke beurscrash zullen de ondergewaardeerde aandelen toch mee kopje onder gaan.
Pas bij een crash lijkt het me nuttiger om aankopen te doen middels vergelijking met de average P/E enz...
Onder andere BMY ben je hier al een half jaar aan het noemen als strong buy, maar is gewoon nog dieper weggezakt.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Is waar sta 3.35% positief op dat aandeel , en bij daling koop ik nog steeds bij . Denk dat je moet leren dat je zo geld maakt.
Zakt het morgen 10 procent ben ik zelfs blij mijn resultaten zijn altijd gebaseerd op een 5 jaar hou periode niet om te speculeren op enkele maanden tijd .
Als je goed zou lezen zal je zien dat er fair value staat . Kopen met een veiligheidsmarge is de beste methode op succes .Georg schreef: ↑2 oktober 2021, 08:54 Momenteel ervan uitgaan dat een aandeel goedkoop is omdat het onder average P/E staat lijkt me speculatief.
Wil ook niet zeggen dat het niet zal mee zakken .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Allemaal niet-Belgisch precies.
Zover ben ik nog niet in mijn belegginscarriere wegens broker en tax kosten
-
- Hero Member
- Contacteer:
DeanThe4th schreef: ↑1 oktober 2021, 22:03 Oei, welke politiek incorrecte boodschap heeft u gewaagd hier te posten? Welke boglehead-pastoor heeft u tegen de schenen geschopt?
Dean en etc.
Uw schrijfkunst is zoals altijd geweldig! Heb die gave niet…Of het nu een vergeefbare, politiek incorrecte misstap was, of een pastoor van de laagste rang, het doet er niet toe het is in ieder geval niet democratisch. En wanneer het hellevuur op mij neder wordt gestuurd heb ik daar geen problemen mee. Vooral omdat er geen enkele optie bestaat om uzelf te verwijderen!
Kort samengevat wij leven vooralsnog in een vrij land. Ondanks dat er in veel of moet ik schrijven enige landen geen democratie meer is: o.a. Hongarije, Turkije, China, Rusland etc, etc? Mais enfin wij in het westen vinden het allemaal goed. Genoeg over politiek! Never ending story toch? Culturen komen en gaan.
Wat “Lop” betreft ben nog enige aandelen aan het onderzoeken; het waren er veel! Zover mijn kennis reikt en meestal volg ik Hendrik Oude Nijhuis op….- tot nu toe – met succes. KKR en PGR.
BX, volg ik al heel lang, ging te snel omhoog is nu aan het dalen.
Gij ziet en doet maar.
DeanThe4th schreef: ↑1 oktober 2021, 22:03 Oei, welke politiek incorrecte boodschap heeft u gewaagd hier te posten? Welke boglehead-pastoor heeft u tegen de schenen geschopt?
Jij snapt het helemaal
Nooit zo een goede samenvatting gezien
Hebben jullie niet door dat er iets niet klopt?
Geen toestemming om te lezen maar wel om te posten? Zelfs wie niet geregistreerd is kan het forum lezen.Jozefien1969 schreef: ↑1 oktober 2021, 20:42 Jeetje, ik lees zojuist: heb geen toestemming meer om dit forum te lezen?